Olen siis menossa kohdun tähystykseen ja koepalojen ottoon... Onko teistä kukaan käyny vastaavassa? Sattuiko? Miten seuraavat päivät/viikot meni? Mikä oli tutkimuksen lopputulos? Oletko ollut raskaana tuon tutkimuksen jälkeen? Eikös se tutkimus ole periaatteessa samanlainen kuin abortti, paitsi et sikiötä ei ole? Eli kohdun seinämää kaavitaan pois?
Vähän jännittää jo etukäteen...
Kohdun? tähystys
2
926
Vastaukset
- -kokemus
Tähystyksessä en ole ollut, mutta kerran otettiin koepala kohdun limakalvoista. Se on vähän niin kuin papa, mutta näyte otetaan syvemmältä ja se sattuu 100 kertaa enemmän. Kaavintaan verrattuna se on pikku juttu. Pientä veristä vuotoa oli koepalan oton jälkeen.
- autsis
Mulla otettiin myös koepala kohdun limakalvolta, mitään varsinaista tähystystä ei kyllä tehty. Siinä hommassa on kolme kivuliasta vaihetta, mutta ei se kipu niin hirveän kauan kestä. Ekan kerran sattuu, kun gyne joutuu sellaisilla minipihdeillä venyttämään kohdunkaulaa vähän auki (kipu on vain hetkellinen ja siihen turtuu pian). Toinen ja isompi auts on se, kun kohdunkaulan yläaukosta solahdetaan sisään. Gyneni sanoi, että kohdunsuu ei yhtään tykkää siitä että sitä venytetään ("hurjat" 2mm) ja siksi kipuilee.
Kolmas ja kivulian homma oli koepalan otto. Mulla se tehtiin sellaisella 2mm muoviletkulla, jonka kanssa alipaineen avulla imaistiin pienen pieni pala limakalvoa (se oli vähän peukalon kynttä isompi). Voin kertoa että alipaine kohdussa tuntuu tosiaankin alipaineelta kohdussa. Ihan kuin joku siis supistaisi kohdun yhtäkkiä tosi pieneksi. ISO AUTS (voihkaisin tuskasta ääneen) mutta tulosten saamisen kannalta mielestäni loppujen lopuksi pieni kärsimys.
Tutkimuksen jälkeen multa tuli heti samantien ja loppuillan verta niin paljon että terveyssiteitä piti käyttää. Seuraavat pari päivää vielä tiputteli ruskeaa vuotoa. Kipu (ihan kuin menkkakrampit) lakkasi parin tunnin päästä tutkimuksen jälkeen. Tutkimustulokseni olivat ok, eli ihan tavalliset ja terveet limakalvot mulla :)
Gyneni sanoi että tämä tutkimus oli samanlainen operaatio kuin jos olisi asennettu kierukka. EI siis sama homma kuin abortti!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743