Haluan luovuttaa maksani isälleni

Anonyymi

Mun isä on yksi hienoimpia ja ahkerimpia miehiä joita tunnen mutta valitettavasti hän sairastui hyvin pitkälle edenneeseen maksakirroosiin joka todettiin vasta kun on ollut vajaan vuoden eläkkeellä.

Mä en sen sijaan ole ihmisenä mitään ja mun elämä on jo täysin menetetty. Mun vanhemmat kyllä toipuu siitä ajan kanssa että menettävät mut. Onko mahdollista että voin siirtää maksani mun isälle jotta hän saisi jatkaa elämäänsä?

Mies 31 vuotta

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen vanhempieni ainut lapsi mutta isä on aina tehnyt niin paljon mun eteen ettei kukaan voi kuvitellakkaan. Kuitenkin kun olen menettänyt täysin elämänhaluni niin nyt voisin tehdä vastapalveluksen hänelle.

    • Anonyymi

      Ehkä hän voisi saada maksan jotain muuta kauttakin? En tiedä. Lisäksi hänhän saattaisi myös kieltäytyä elinsiirrosta.

      Mutta ethän sinäkään vielä vanha ole ja voit saavuttaa vaikka mitä elämässäsi. Joskus oma potentiaali tulee esiin vasta myöhemmällä iällä. Eikä tässä maailmassa mitään ohjesääntöä ole että mitä muka pitäisi saavuttaa, jos vain voi elää sinut itsensä kanssa. Jos voi elää itsensä kanssa, eikä vahingoita ketään, eikä itseäänkään esim. päihteiden väärinkäytöllä, niin ei siinä ole mitään moittimista.

      Toinen asia on jotkut ihmiset jotka haluavat hallita kaikkia muita ja tuomitsevat yms. Raamatussakin sanotaan että älä tuomitse, mikä on hyvä ohje.

      Älä vain pelkästään vatvo yksin ajatuksiasi, koska mieli pyörittää sinut siten vain varjojen verkkoon... Puolukat alkavat kypsyä nyt ja metsässä olessa kirjastuu ajatus. Siinä ehdotukseni.

    • Anonyymi

      Tuskin mikään lääketiede alkaa leikata keneltäkään elävältä ja suht terveeltä ihmiseltä maksaa irti siirrettäväksi toiselle.

      Eikä ilman testejä voi edes tietää sopisiko aloittajan maksa isällensä.
      Vaikka aloittajasta nyt tuntuu vaikealta elämässä , mutta kuten jo edellinenkin kirjoitti niin ei voi ikinä tietää, paremmat ajat voivat olla vielä edessäpäin.

    • Anonyymi

      Eipä taida onnistua. Maksasiirre tulee aina aivokuolleelta luovuttajalta. Siirretty elin on vierasta kudosta ja elimistön puolustusjärjestelmä käynnistää hyökkäyksen sitä vastaan. Alkaa elinikäinen hyljointälääkitys. Se on iso vaativa toimenpide, ja maksaa yhteiskunnalle paljon. Leikkauksen edellytyksenä on kuuden kuukauden abstinenssi ja täydelliseen raittiuteen sitoutuminen elinsiirron jälkeen. Terveen elävän ihmisen maksaa ei aleta poistaa vaikka miten elämä tuntuisikin turhalle. Vain noin 10% siirroista tehdään alkoholin käytöstä sairastuneille.
      Jos isäsi ei juo, sitoutuu lopunikäiseen raittiuteen ja yleiskunto sen sallii, voi päästä siirtojonoon odottamaan sopivaa siirrettä. Sen päättää kuitenkin hoitotaho.
      Muusta kuin alkoholin takia sairastuneista odottaa uutta maksaa noin kaksi kuukautta.

    • Anonyymi

      Askites nestettä kertyy ilmeisesti jatkuvasti ja sairaalassa sitä poistetaan koko ajan punktioneulalla. Mahtaako elää vuottakaan mikä on tietynlainen kriteeri maksansiirrolle. Oon ihan hajalla tämän tilanteen takia. :(

      Mies31vuotta

    • Anonyymi

      Mun isä kuoli eilen joten myöhäistä enään. :.(

      Aloittaja

      • Anonyymi

        Osanottoni. Voimia sinulle!


    • Anonyymi

      En jaksa elää ilman isää mun elämä on ollut muutenkin pelkkää henkistä helvettiä ja nyt mun on äidin kanssa haudattava mun oma rakas isäni. :'( :'( :'( En selviä tästä.

      Mies 31 vuotta

      • Anonyymi

        Isäsi varmasti haluaisi sinun jatkavan elämääsi, miltä ikinä se sinun tapauksessasi näyttääkin :) Kaikki menee ohi aikanaan, myös suru ja paha olo.


    • Anonyymi

      Ymmärrän että tuntuu tosi pahalta, se kuuluukin tuntua niin. Voiko olla pahempaa kuin omaisen menetys.

      Anna itsellesi aikaa, sure rauhassa, älä vaadi itseltäsi liikaa, ihminen pystyy yllättävän paljoon vaikka ajoittain tulee tilanteita kun tuntuu ettei jaksa.
      Voimia.

    • Anonyymi

      Otan osaa, aloittaja. Toivon parempia aikoja tulevaisuuteesi. Sure rauhassa, mutta ole avoin elämälle ja huolehdi terveydestäsi.

      • Anonyymi

        Ensin on saatettava eno hautaan 12.9 ja heti viikon perään isä 19.9. En ymmärrä kuinka tällaista voi edes tapahtua kenellekkään. Sitten on vielä miljoona käytännön asiaa hoidettavana vaikka olen jo nyt aivan loppuunpalanut ja todella ahdistunut ja surullinen. Isä oli todellakin mulle maailman tärkein ihminen.

        Aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe