Eikö hävetä olla köyhä!

Anonyymi

Seropi on köyhyyden symboli. Kun ei ole varaa oikeaan koiraan, hankitaan kirppukasa.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä, ostan vain rotupuhtaita koiria.Toisaalta,ei oo multa pois jonkun seropit,onko sulta?

    • Anonyymi

      Missä kohti rikoin sääntöjä kun sanoin, että seropi maksaa nykyään jopa yhtä paljon ja enemmänkin kuin rotupi?

      • Anonyymi

        Ei ole tyhmä joka pyytää,vaan se joka maksaa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tyhmä joka pyytää,vaan se joka maksaa🤣

        Todellakin. En ikinä maksais 980e seropeista jonka emää pennutettu vuosia perättäiaistä juoksuista eikä mitään tutkimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin. En ikinä maksais 980e seropeista jonka emää pennutettu vuosia perättäiaistä juoksuista eikä mitään tutkimuksia.

        300€ saa välillä jo nuoren puhtaan rekatun kodinvaihtajan😉


    • Anonyymi

      Ei hävetä olla köyhä! Mulla on seropi, ihana ystävä ja paljon viisaampi kuin ketjun aloittaja.

      Minua hävettäisi olla niin tyhmä kuin aloittaja!

    • Anonyymi

      Eikä varakkuus järjen.

      • Anonyymi

        Selkeetä🤣


    • Anonyymi

      Täällä vissiin hengailee ilmiantamassa myyjät näitä viestejä joissa kerrotaan seropin hintoja? Jos se hinta on myynti-ilmoituksessa, se on silloin julkista tietoa eikä siinä ole mitään ilmiannettavaa.

      1000e maksavia pentuja nyt siis jo useammat kaupan, eli seropi maksaa siis yhtä paljon kuin rotukoira. Enää ei voi sanoa, että en aio maksaa papereista, koska hinnassa ei ole enää eroa.

      • Anonyymi

        Oletpa hölmö,janiin nekin jotka edes harkitsis maksavansa seropista yli 600€.
        Pennun korkea hinta koostuu: vanhempien terveystarkastukset,vanhempien näyttelymenestys,vanhempien koetulokset,vanhempien sukujen terveys todistetusti tutkittuna.Niitä ei seropilla ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa hölmö,janiin nekin jotka edes harkitsis maksavansa seropista yli 600€.
        Pennun korkea hinta koostuu: vanhempien terveystarkastukset,vanhempien näyttelymenestys,vanhempien koetulokset,vanhempien sukujen terveys todistetusti tutkittuna.Niitä ei seropilla ole.

        Mä maksoin mun hyvin hoidetusta ja tutkituista vanhemmista tulleesta käyttörotujen miksistä, eli sukukin tiedossa, 250e että en todellakaan tonnia pistä sekarotuiseen. Ja ei ollut halvin ruokamerkki käytössä ja oli ell tarkastama. Siitä syystä olisin voinut maksaa mielelläni enemmän, mutta eipä kasvattaja kokenut tarvitsevansa enempää kuin kulut takaisin.

        Jännä muuten, että mitä suositumpi rotu, sitä isommat ne kulut mukamas on, vaikka oikeasti ne on apauttiarallaa saman verran, lähinnä vain ruokamerkki muuttaa kuluja suuntaan tai toiseen. Esim sakemmanniliitossa on pentueen ka. kulut laskettu 450e kuussa. Siitä kun myy 1200e 6 pentua, niin kyllähän siinä voiton puolella ollaan. Jos ottaa töistä vapaata ja vanhemmilla käyttömeriittejäkin ja tutkittu terveydet, on hinta ok, mutta karu fakta on se, että 90% pentueita on ns samaa p askaa, eli ei tuo mitään uutta rotuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä maksoin mun hyvin hoidetusta ja tutkituista vanhemmista tulleesta käyttörotujen miksistä, eli sukukin tiedossa, 250e että en todellakaan tonnia pistä sekarotuiseen. Ja ei ollut halvin ruokamerkki käytössä ja oli ell tarkastama. Siitä syystä olisin voinut maksaa mielelläni enemmän, mutta eipä kasvattaja kokenut tarvitsevansa enempää kuin kulut takaisin.

        Jännä muuten, että mitä suositumpi rotu, sitä isommat ne kulut mukamas on, vaikka oikeasti ne on apauttiarallaa saman verran, lähinnä vain ruokamerkki muuttaa kuluja suuntaan tai toiseen. Esim sakemmanniliitossa on pentueen ka. kulut laskettu 450e kuussa. Siitä kun myy 1200e 6 pentua, niin kyllähän siinä voiton puolella ollaan. Jos ottaa töistä vapaata ja vanhemmilla käyttömeriittejäkin ja tutkittu terveydet, on hinta ok, mutta karu fakta on se, että 90% pentueita on ns samaa p askaa, eli ei tuo mitään uutta rotuun.

        Sit sekin on jännä, että vain eläinmaailmassa omat harrastuskulut maksatetaan toisilla. Kun vedotaan siis siihen, että kasvattajalla on oikeus pyytää miljoona, koska vanhemmat on tutkittu ja ravataan näyttelyissä ja kokeissa. Laatu toki maksaa, en mä sitä, mutta tosiaan suurinosa pennuista on ihan tavinsia joilla tienataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä maksoin mun hyvin hoidetusta ja tutkituista vanhemmista tulleesta käyttörotujen miksistä, eli sukukin tiedossa, 250e että en todellakaan tonnia pistä sekarotuiseen. Ja ei ollut halvin ruokamerkki käytössä ja oli ell tarkastama. Siitä syystä olisin voinut maksaa mielelläni enemmän, mutta eipä kasvattaja kokenut tarvitsevansa enempää kuin kulut takaisin.

        Jännä muuten, että mitä suositumpi rotu, sitä isommat ne kulut mukamas on, vaikka oikeasti ne on apauttiarallaa saman verran, lähinnä vain ruokamerkki muuttaa kuluja suuntaan tai toiseen. Esim sakemmanniliitossa on pentueen ka. kulut laskettu 450e kuussa. Siitä kun myy 1200e 6 pentua, niin kyllähän siinä voiton puolella ollaan. Jos ottaa töistä vapaata ja vanhemmilla käyttömeriittejäkin ja tutkittu terveydet, on hinta ok, mutta karu fakta on se, että 90% pentueita on ns samaa p askaa, eli ei tuo mitään uutta rotuun.

        Vanhempien lonkka,kyynär,silmät( voimassa 2v),polvi,selkä,sydän tutkimukset maksaa.Koe,näyttely,mejä, luonnetestit jne maksaa.My dog dna maksaa.
        Jos koira on muoto tai ja käyttövalio,siihen on rahallisesti satsattu muutenkin kuin ruokamerkkiin.

        Et ihan siis ymmärtänyt mistä rotukoiran hinta tulee.Kunnon kasvattajat myös useasti madottaa ja tutkituttaa eläinlääkärillä pennut.Seropien kohdalla on täysin eriasia.
        Kyllä minusta hyvin hoidetun terveeksitutkittujen näyttelyissäpärjänneiden hyväsukuisten rotukoirien pennuista voin hyvin maksaa ainakin sen 1300-1800€ rodusta riippuen.Terveystutkimusten hinnat menee esim.lonkkien osalta kuvattavan koiran koon mukaan.Eli jäteillä kalleimmat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit sekin on jännä, että vain eläinmaailmassa omat harrastuskulut maksatetaan toisilla. Kun vedotaan siis siihen, että kasvattajalla on oikeus pyytää miljoona, koska vanhemmat on tutkittu ja ravataan näyttelyissä ja kokeissa. Laatu toki maksaa, en mä sitä, mutta tosiaan suurinosa pennuista on ihan tavinsia joilla tienataan.

        Älä osta, jos et halua.Ota ilmainen sekuli,niitä lahjoitetaankin.Et joudu sijoittamaan rahaa yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempien lonkka,kyynär,silmät( voimassa 2v),polvi,selkä,sydän tutkimukset maksaa.Koe,näyttely,mejä, luonnetestit jne maksaa.My dog dna maksaa.
        Jos koira on muoto tai ja käyttövalio,siihen on rahallisesti satsattu muutenkin kuin ruokamerkkiin.

        Et ihan siis ymmärtänyt mistä rotukoiran hinta tulee.Kunnon kasvattajat myös useasti madottaa ja tutkituttaa eläinlääkärillä pennut.Seropien kohdalla on täysin eriasia.
        Kyllä minusta hyvin hoidetun terveeksitutkittujen näyttelyissäpärjänneiden hyväsukuisten rotukoirien pennuista voin hyvin maksaa ainakin sen 1300-1800€ rodusta riippuen.Terveystutkimusten hinnat menee esim.lonkkien osalta kuvattavan koiran koon mukaan.Eli jäteillä kalleimmat kulut.

        Et nyt ymmärtänyt lukeemasi yhtään - sama oli tossa mun 250e maksamassa seropien vanhemmissa, jota sinä luettelet nyt mitä rotupikasvattajalla nostaa hintaa.
        Ja MyDogDNA:ta on turha sotkea tähän, erittäin harva kasvattaja on sitä otattanut. Ja kuten sanoin, jännä miten eläinmaailmassa kasvattaja maksatuttaa harrastuskuluja muilla. Laatu saa maksaa, mutta edelleen suurinosa pentueista on ihan silkkoja taviksia tuomatta rotuihin yhtään mitään. Minusta terveystutkimukset tulisi olla tehtynä sellaisellakin koiralla, joka ei ole jalostuskäytössä ja siksi niihin vetoaminen ylhäisellä hinnalla on naurettavaa ja toisekseen on edelleen valtavasti rotuja, joilla ei ole edes pevisaa. Yleensä myös
        En minä ole rotupeja tai seropeja vastaan. 2 paperikoiraa, joista olen maksanut 850e ja 950e, ja tämä puoli-ilmainen on nyt tämänhetkinen koirakombo. Tiedän mistä pentueen hinta koostuu, olen kasvattanut yhden rotupipentueen. Kolme pentua meni maailmalle 850e kpl hintaan. Vanhemmat käyttö- ja näyttövaliota, menestynyt suku muutoinkin ja terveyttäkin tutkittu. Minusta 1800e rotupi täysin tavallisesta ja enimmäkseen tutkimattomista vanhemmista on kiskurihinta, mutta 1000e seropistakin on täyttä järjen köyhyyttä, kuka ostaa. Kyllä tiedän mistä hinta koostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärtänyt lukeemasi yhtään - sama oli tossa mun 250e maksamassa seropien vanhemmissa, jota sinä luettelet nyt mitä rotupikasvattajalla nostaa hintaa.
        Ja MyDogDNA:ta on turha sotkea tähän, erittäin harva kasvattaja on sitä otattanut. Ja kuten sanoin, jännä miten eläinmaailmassa kasvattaja maksatuttaa harrastuskuluja muilla. Laatu saa maksaa, mutta edelleen suurinosa pentueista on ihan silkkoja taviksia tuomatta rotuihin yhtään mitään. Minusta terveystutkimukset tulisi olla tehtynä sellaisellakin koiralla, joka ei ole jalostuskäytössä ja siksi niihin vetoaminen ylhäisellä hinnalla on naurettavaa ja toisekseen on edelleen valtavasti rotuja, joilla ei ole edes pevisaa. Yleensä myös
        En minä ole rotupeja tai seropeja vastaan. 2 paperikoiraa, joista olen maksanut 850e ja 950e, ja tämä puoli-ilmainen on nyt tämänhetkinen koirakombo. Tiedän mistä pentueen hinta koostuu, olen kasvattanut yhden rotupipentueen. Kolme pentua meni maailmalle 850e kpl hintaan. Vanhemmat käyttö- ja näyttövaliota, menestynyt suku muutoinkin ja terveyttäkin tutkittu. Minusta 1800e rotupi täysin tavallisesta ja enimmäkseen tutkimattomista vanhemmista on kiskurihinta, mutta 1000e seropistakin on täyttä järjen köyhyyttä, kuka ostaa. Kyllä tiedän mistä hinta koostuu.

        Terveeksi tutkittu ja näyttelyissä rodunomsiseksi todettu koira on juuri sopiva koira jatkamaaan sukua ja tuo rotuun terveyttään ja rodunomaisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärtänyt lukeemasi yhtään - sama oli tossa mun 250e maksamassa seropien vanhemmissa, jota sinä luettelet nyt mitä rotupikasvattajalla nostaa hintaa.
        Ja MyDogDNA:ta on turha sotkea tähän, erittäin harva kasvattaja on sitä otattanut. Ja kuten sanoin, jännä miten eläinmaailmassa kasvattaja maksatuttaa harrastuskuluja muilla. Laatu saa maksaa, mutta edelleen suurinosa pentueista on ihan silkkoja taviksia tuomatta rotuihin yhtään mitään. Minusta terveystutkimukset tulisi olla tehtynä sellaisellakin koiralla, joka ei ole jalostuskäytössä ja siksi niihin vetoaminen ylhäisellä hinnalla on naurettavaa ja toisekseen on edelleen valtavasti rotuja, joilla ei ole edes pevisaa. Yleensä myös
        En minä ole rotupeja tai seropeja vastaan. 2 paperikoiraa, joista olen maksanut 850e ja 950e, ja tämä puoli-ilmainen on nyt tämänhetkinen koirakombo. Tiedän mistä pentueen hinta koostuu, olen kasvattanut yhden rotupipentueen. Kolme pentua meni maailmalle 850e kpl hintaan. Vanhemmat käyttö- ja näyttövaliota, menestynyt suku muutoinkin ja terveyttäkin tutkittu. Minusta 1800e rotupi täysin tavallisesta ja enimmäkseen tutkimattomista vanhemmista on kiskurihinta, mutta 1000e seropistakin on täyttä järjen köyhyyttä, kuka ostaa. Kyllä tiedän mistä hinta koostuu.

        Mitä rotua myydään tutkimattomista vanhemmista 1800€?
        En kyllä ostaisi, jos lonkkia ei vanhemmilla tutkittu ja silmiä.Tapoja kasvattamiseen on toki monia, mutta tutkimaton koira ei ole terve,kun ei ole terveeksi todettu tutkimuksin.
        Roduista joita itsrllä ollut,on tutkittu vanhemmat terveydeltään aina ennen astutusta.Ja niiden tutkimusten perusteella joko otettu jalostukseen,tai jätetty käyttämättä jos esim.D lonkkaa tai silmissä perinnöllisiä vikoja.
        Terveystutkimukset per koira maksavat .Ja kyllähän ne terveistä tutkituista vanhemmista oterut pennut on turvallisrmpia ostaa, kun pennut joiden vanhemmilla ei tutkimuksia ole,tai tutkimus tuloksena perinnöllisiä vikoja.
        Jokainen valitsee tietysti tavallaan millaisesta yhdistelmästä pennun ostaa.Minä valitsen pennun jonka vanhemmat on rotupuhtaat, terveet,näyttelyissä ja kokeissa pärjänneet.Jotta voin käyttää koiraa harrastuksessa, näyttelyissä, kokeissa.Ja jos, se pärjää niissä, voin sen terveyden tutkituttaa.Jos kaikki ok, saatan käyttää jalostukseenkin.Mutta, jos siinä on perinnöllisiä vikoja, se leikkuutetaan ja jää kotikoiraksi.Siltikin,vaikka hyvä suku, ja kallus hankintahinta.Kaikista koirista ei tule jalostuskoiria,jalostusyksilön on oltava terve ja rodunomainen.Jotta sillä on rodulleen jotain annettavaa,eli terveys ja rodunomaisuus.


    • Anonyymi

      Kuva valitsee köyhyyden? Minun upea puhdasrotuinen collie sai kirppuja. Ei se rotua katso tuleeko parasiittitartunta. Voisin vaikka sekarotuisenkin koiran ostaa tai ottaa. Hyvää jatkoa kaikille.

      • Anonyymi

        Kirpuista pääsee eroon eläinlääkärin receptillä, sekarotuisuudesta ei😅


    • Anonyymi

      Ei haveta. Koyha olen , mutta on sentaan kuusi oikeaa koiraa, kaksi niista ns. rotukoiria Velaton villa. Uudella Mersulla ajelen. Ostin ilman osamaksua. Seropi kyydissa.
      Ei koyhyytta pida haveta. Siihen tilanteeseen joutuu eri syista. Rikkaat naapuritkin hyvaksyvat minut ja seropini.

    • Anonyymi

      Aloittaja on paljastanut olevansa helposti manipuloitava ja kuuluvansa massaääliö- rotutyyppiin. Pahantahtoisuus ja muiden alentaminen itsensä alapuolelle kuvitteellisin sekä katteettomin perustein kuuluu massaääliöiden rotutyypilliseen käyttäytymiseen. Myös kateus ja muiden ihmisten tekemisten sekä omaisuuden syynääminen on tavanomaista tälle ihmisrodulle. Nimensä mukaisesti massaääliöitä on paljon, sillä ne sikiävät tehokkaasti vieden samalla jalommilta rotutyypeiltä elintilaa ja ennenkaikkea turhaa energiaa.

      Suurimpana vaarana on risteytyminen jalorotuihin. Massaääliö- ihmisrotujen pakollista strerilointia / kastrointia olisi hyvä harkita, jotta ongelma saataisiin kuriin.

      • Anonyymi

        Aloittaja tässä moi, sain yhdellä trolliviestillä 20 vastausta, mm. omasi. Kumpikohan meistä kuuluu mainitsemaasi "massaääliö-rotutyyppiin?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä moi, sain yhdellä trolliviestillä 20 vastausta, mm. omasi. Kumpikohan meistä kuuluu mainitsemaasi "massaääliö-rotutyyppiin?"

        "Pahantahtoisuus ja muiden alentaminen itsensä alapuolelle kuvitteellisin sekä katteettomin perustein kuuluu massaääliöiden rotutyypilliseen käyttäytymiseen. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pahantahtoisuus ja muiden alentaminen itsensä alapuolelle kuvitteellisin sekä katteettomin perustein kuuluu massaääliöiden rotutyypilliseen käyttäytymiseen. "

        Pohjaton huomionhakuisuus lienee yksi vaikeimmin ratkaistavista massaääliöiden lukemattoman monista haitallisista käyttäytymismalleista. Heikon itsetuntemuksen vuoksi mä- rotutyypin edustajat kerjäävät huomiota jokaisessa kohtaamassaan sosiaalisessa tilanteessa. Keinot ovat kyseenalaisia. Usein valheellinen, tahallisesti harhaanjohtava sabotaasi- yritys on kuitenkin niin lapsellinen sekä ilmiselvä, ettei jalompien rotujen edustaja koe tarvetta hermostua massaääliön huomionhakuisuusta. Massaääliöön saa parhaiten kontaktin kertomalla asiallisesti ja rauhallisesti, että hänen toimintamallinsa on tunnistettu. Tuolloin massaääliö sortuu paljastamaan itsensä, sillä pahantahtoisuutensa vuoksi massaääliöihin kuuluvilla yksilöillä on tarve hajottaa ja hallita, ainakin omasta mielestään siinä onnistuen. Massaääliöiden vähäinen älykkyys aiheuttaa sen, että sabotaasi yritys on helposti tunnistettavissa "Lällällää, te ette tienny, että mää vaan kiusaan, lällällällällieruu"- tasoisesta käyttäytymisestä johtuen. Massaääliö- tyyppisen ihmisen itsetuntemus ja omien tunteiden tulkinta sekä hallinta ovat tavallisimmin hataralla pohjaĺla. Tähän vaikuttanee enimmäkseen mahdollisesti se seikka, että massaääliö on jatkuvasti huolissaan siitä, mitä muut hänestä ajattelee. Heikon itsetunnon ja alituinen muiden ajatuksiin kiinnittynyt huomio ajaa massaääliön tukalaan tunnetilaan. Vaikeita tunteita massaääliö purkaa muihin ihmisiin hyvin herkästi. Jos mä-rodun edustajalla läheisiä ei ole todellisuudessa juurikaan tai he edustavat jalompia yksilöitä, jotka ovat pakon sanelemana joutuneet hyväksymään massaääliön läheisekseen, massaääliö saattaa purkaa kotonaan turhautuneisuuttaan esim. Heippa!-lapuilla tai provosoimalla internetin keskustelufoorumeilla. Motiivit todennäköisimmin jäävät epäselviksi, eikä massaääliöllä kovinkaan usein ole tarvettakaan niitä selventää. Kiusaajan roolissa massaääliö kokee olonsa hetken paremmaksi. Massaääliön päivän ensimmäinen ja viimeinen tuntemus on hyvin usein yleensä tyhjä ja tarkoitukseton. Vaikka massaääliö- rodun edustaja usein on itse pahantahtoisuudellaan itse ihmissuhdepeleillään aiheuttanut merkityksettömyyden ja sen kautta yksinäisyyden tunteensa aivan itse, kokee jalompien rotujen edustajat myötätuntoa massaääliöitä kohtaan.

        Ei ole varmuutta, onko massaääliöllä koskaan mahdollisuutta päästä jalompien rotujen kanssa henkisesti samalle tasolle. Asiasta ei ole vielä tieteellistä näyttöä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe