Maailma ahdistaa

Anonyymi

Koko maailman tilanne ahdistaa.
Maailmassa on ihmisiä joilla ei ole varaa ruokaan eikä suojaa päällensä.
On sotia ja terroritekoja ja ihmiset kärsivät.

Kotimaassa ihmiset ovat vihaisia kaikille.
Kellään ei ole myötätuntoa eikä nähdä omaa nenää pidemmälle. Minä minä minä.

Antaisin vaikka elämäni jos kaikki kärsimys loppuisi ja kaikilla olisi hyvä olla.

Oikein rintaan sattuu kun miettii tätä maailmaa.

30

1556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä minäkin maailmaa ja maailman ihmisiä mietin ajoittain.
      Myös köyhiä ja suojattomia, sekä myös kotimaan tilannetta.

      Mutta kun....se ei omaa tilannetta ainakaan paranna niin ei kannata liikaa miettiä, siitä seuraa se ahdistus.

      Omissa asioissani on sen verran riittävästi kaikenlaista että empatiasta huolimatta en ota enkä ole ottanut koko maailman huolia harteilleni.
      Tunteita toki nousee kun näkee ja kuulee ikäviäkin asioita ympäri maailman.

    • Anonyymi

      Joo, olen nyt vanhoilla päivilläni huomannut saman, eli se, joka ahdistaa oli maailman kurjuus ja erityisesti Suomen yhteisön kovuus ja tylyys sekä piittaamattomuus läheisistä. Toki samaa löytyy muistakin maista. Mutta on sitä hyvääkin ainesta maailmassa. Itse olen ollut jo 25 vuotta kiinnostunut henkisyydestä ja olenkin hakemassa lohdutusta uskonnoista, mutta jotenkin en pääse useinkaan irti vanhoista kuvioista eli ihmisten tylyydestä ja maailman kurjuudesta. Se, joka myös kiinnostaa ovat ufot ja humanoidit, sillä uskoakseni valtaosa avaruutta on asuttua ja maapallo on vain yksi - todella kurja paikka - sekä muualla rakkaus kukoistaa. Rakasta lähimmästäsi, kuten itseäsi - näin sanoi Jeesus.

      • Anonyymi

        Yleensä tuollaisia miettii ihmiset, jotka eivät tee mitään mutta ovat huolissaan siitä että muut eivät tee mitään. Kaikki kehitys on itsestä kiinni ja lähtee itsestä. Suomalaiset ovat maailman parhainta kansaa. Muualla se vasta onkin kylmää ja kovaa. Täällä missä asiat on hyvin , ihmiset sairastuu voivottamiseen eivätkä tee itse mitään.
        Mene siis ja jaa omaisuutesi köyhille. Auttoiko?
        Tosiasia on se, että köyhät eivät välitä sitä mistä te välitätte sairauksineenne. Heillä on onnellinen elämä ilman teitä. He sairastuvat jos te alatte hääräämään ympärillä, sillä teidän oma elämänkatsomuksenne on viallinen ja vaurioitunut.
        Empatia on hyvä asia, mutta sen jakaminen on mahdotonta.
        Terrorismi j apahuus asuu muualla kun Suomessa.
        Suomi on hyvä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tuollaisia miettii ihmiset, jotka eivät tee mitään mutta ovat huolissaan siitä että muut eivät tee mitään. Kaikki kehitys on itsestä kiinni ja lähtee itsestä. Suomalaiset ovat maailman parhainta kansaa. Muualla se vasta onkin kylmää ja kovaa. Täällä missä asiat on hyvin , ihmiset sairastuu voivottamiseen eivätkä tee itse mitään.
        Mene siis ja jaa omaisuutesi köyhille. Auttoiko?
        Tosiasia on se, että köyhät eivät välitä sitä mistä te välitätte sairauksineenne. Heillä on onnellinen elämä ilman teitä. He sairastuvat jos te alatte hääräämään ympärillä, sillä teidän oma elämänkatsomuksenne on viallinen ja vaurioitunut.
        Empatia on hyvä asia, mutta sen jakaminen on mahdotonta.
        Terrorismi j apahuus asuu muualla kun Suomessa.
        Suomi on hyvä paikka.

        Maan Tapa on pahuutta.


    • Anonyymi

      "Tosiasia on se, että köyhät eivät välitä sitä mistä te välitätte sairauksineenne. Heillä on onnellinen elämä ilman teitä. He sairastuvat jos te alatte hääräämään ympärillä, sillä teidän oma elämänkatsomuksenne on viallinen ja vaurioitunut."

      Konfliktit maailmassa johtuvat juuri tuosta, että yksimielisyyteen ei päästä vaan aina jonkun elämänkatsomus tai filosofia on viallinen.

      Älkää jatkako samaa kierrettä, vaan jakakaa hyvää ja omaksukaa hyvyys asenteeseenne. Älkää olko vihamielisiä auttajille tai autettaville.

    • Anonyymi

      Keskity käpyrauhaseesi. Se rauhoittaa ja selkeyttää mieltä ainakin itselläni.

      Ajattele lausetta: "Keskityn käpyrauhaseen".

      Periaatteessa kyse ei ole sen kummemmasta vaikuttamisesta kuin että jos päätät nostaa vasenta kättäsi.

      Luulen että käpyrauhanen on aistitiedon keskus jonka toimintaan voi vaikuttaa siihen keskittymällä. Ainakin se on viimeinen elin mikä ihmiskehossa toimii kuollessa ja siinä on fotoneja aistivia soluja kuten silmissä.

      Voi olla että rauhoittava ja selkeyttävä vaikutus on placeboa ja keskittyminen yhteen ja samaan mielensisäiseen objektiin on itsessään rauhoittavaa.

      Jokatapauksessa käpyrauhanen on mielenkiintoinen elin

    • Anonyymi

      Mutta hoidat itsesi niin ettei tarvi nähdä nälkää eli opiskelet ammatin ja säästät asunnon . Sitten kun perusasiat on kunnossa ja jää yli voit vähän auttaa omia sukulaisia. Opiskelu ja ammatti on tie pois kurjuudesta.

    • Anonyymi

      Tee sitten jotain konkreettista joka auttaa parantamaan maailmaa.

    • Anonyymi

      Onko Suomessa sotia? Ei

      Onko Suomessa terroritekoja? Ei

      Suomi on hyvä maa asua, kunhan kelit tästä vähän paranevat. Tai siis onhan nyt talvikeliksi todella hyvät kelit.

      • Anonyymi

        " Onko suomessa terroritekoja?Ei" lol joku ei elä ihan tässä maailmassa mutta hyvä jos itse tykkää olla siellä kuplassa:) Suomi on aika karu ja väkivaltainen maa,aina ollut, sen kieltäminen ei auta mitään vaan pitää oppia hyväksymään tietyt asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onko suomessa terroritekoja?Ei" lol joku ei elä ihan tässä maailmassa mutta hyvä jos itse tykkää olla siellä kuplassa:) Suomi on aika karu ja väkivaltainen maa,aina ollut, sen kieltäminen ei auta mitään vaan pitää oppia hyväksymään tietyt asiat.

        No eikös se Turun puukotus ollut terrori-isku.. ja nyt tuotiin isis-vaimoja ja lapsia tänne. Eiköhän se pahuus lisäänny islamistien mukana.
        Ja nykypäivänä nuoret tappaa toisiaan, mitään vastuuta ei kanneta jos ollaan alle 15, alle 18 vuotiaskin selviää taposta 1-2 vuodella ilmaista ylläpitoa. Ketä tässä nyt syyttäisi siitä että rajoja tuuletetaan ja nykyajan "aikuiset" tekee lapsia joita ne ei vaivaudu kasvattamaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se Turun puukotus ollut terrori-isku.. ja nyt tuotiin isis-vaimoja ja lapsia tänne. Eiköhän se pahuus lisäänny islamistien mukana.
        Ja nykypäivänä nuoret tappaa toisiaan, mitään vastuuta ei kanneta jos ollaan alle 15, alle 18 vuotiaskin selviää taposta 1-2 vuodella ilmaista ylläpitoa. Ketä tässä nyt syyttäisi siitä että rajoja tuuletetaan ja nykyajan "aikuiset" tekee lapsia joita ne ei vaivaudu kasvattamaan..

        Ja entäpä ullanlinnan tapaus..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäpä ullanlinnan tapaus..

        Se ei ollut terroriteko


    • Anonyymi

      Suurin osa uutisista on turhia. Sinun ei oikeasti tarvitse tietää jostakin maapallon tuolla puolen tapahtuneesta asiasta. Ihan oikeasti. Sulje netti ja televisio ja lue kirjaa tai liiku ulkona. Se auttaa jonkin verran.

      • Anonyymi

        Tämä on totta, en ymmärrä näitä jotka menettävät omat yöunensakkin MUIDEN maiden tapahtumien takia(luultavasti maiden jotka ovat kupanneet esim suomea jo vuosikymmeniä)
        Eikö tässä omassa maassa ja kansalaisissa ole tarpeeksi murehdittavaa?
        Totaalinen pimennys uutisilta ja somelta auttaa huomattavasti, vähän aikaa saa nuppi levätä.


    • Anonyymi

      Ts. ei huvita käydä töissä?

    • Anonyymi

      Kuka muualla maailmassa ajatteli ahdistuneesti suomalaisia talvisodan tai jatkosodan aikana? Ei kukaan!

      Näin se vain on. Ihmiset ajattelevat yleensä vain itseään, ei muita. Ehkä tästä voimme oppia jotain, taikka sitten ei.

    • Anonyymi

      Ilmankos yhteiskunta & lääkeyhtiöt yrittävät tukahduttaa tavallisten ihmisten ahdistuksen niin ihmiset sulkevat silmänsä maailman ongelmilta ja ihmisten riistolta

      • Anonyymi

        Niin, huumattuna ihminen ei jaksa välittää vääryyksistä eikä osoittaa mieltään sortajiaan vastaan. Poliitikotkin nukkuvat yönsä paremmin kun tietävät että ihmiset huumataan lääkkeiden avulla etteivät esim kykene tunkeutumaan Eduskuntataloon ja ottamaan valtaa omiin käsiinsä.

        AhdistunutMies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, huumattuna ihminen ei jaksa välittää vääryyksistä eikä osoittaa mieltään sortajiaan vastaan. Poliitikotkin nukkuvat yönsä paremmin kun tietävät että ihmiset huumataan lääkkeiden avulla etteivät esim kykene tunkeutumaan Eduskuntataloon ja ottamaan valtaa omiin käsiinsä.

        AhdistunutMies

        Vaikka se Eduskuntataloon hyökkääminen olisi kyllä täysin oikeutettua tässä tyranniassa mikä Suomessa vallitsee.

        AhdistunutMies


    • Maailmassa on paljon murheita. Joskus ihmisten kovuus itkettää. Mutta kaikille asioille ei yksittäinen ihminen voi aina mitään. On parempi yrittää nähdä kauneutta myös julmuuden ja surunkin keskellä. Ja voihan sitä lohduttaa itseään vaikka kuuntelemalla omaa mielimusiikkiaan.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ketju-
      Mua vaivaa ihmisten emotionaalinen kovuus myöskin .


      "ppoiuytggg"

      • Anonyymi

        Mun mielestä ensisijaista muutettavaa maailmassa on yhä koveneva emotionaalinen tila.
        Se on katastrofi.


        ppoiuyy


    • Anonyymi

      Jos maailma ja varsinkin Suomi ahdistaa olet viisas yksilö etkä osa Maan Tapaa.

      Onnittelut!

    • Anonyymi

      Kyllä maailma on paha paikka. Noiden edellämainittujen asioiden lisäks on paljon kiusaamista. Itsekkin olen joutunut kiusatuksi ja suljetuksi porukan ulkopuolelle erilaisuuten takia.

      Oma elämä on ollut täysin mielenterveysongelmien varjostamaa. Lisäksi menetin viime vuonna toisen vanhempani nuorena. Usein on niin sietämätän olo kun ajattelee koko maailmaa ja kaikkea tätä paskaa että haluaisi itsekkin kuolla ja vielä mahdollisimman pian.

      AhdistunutMies

    • Anonyymi

      olen samaa mieltä ukrainan vilja-aitta tyhjenee, afrikka kuivuu.meillä riittää vielä ruokaa aika pikälle ja mielestäni kuivan muonan säilöminen ja vastaava on hyvästä tätä maailman tilanneta ei pelasta kuin älykkäät johtajat niin monessa nykymaassa hallitsee diktaattori korea venäjä turkki korea, mutta kaikesta huolimatta, kyllä tästä selvitään. muista että olemme selvinneet monista sodista.me olemme saaneet elää hyvissä oloissa,eikä niistä haluaisi luopua Mutta jos on pakko niin sitten luovutaan olen jo 76 vuotias joten edellisen sodan kaiut ovat muistossa.kyllä tästä selvitään

    • Anonyymi

      Minua ahdisti jo yläasteella. Nuorinta lastani ahdistaa jo ala asteella. Hän käy yläasteen kotikouluna,koska koulu,jonne joutuisi on kauhea,tunnettu raa asta kiusaamisesta. Lapsellani on jo vahvat masennuslääkkeet käytössä. Itsekin joskus saanut diagnoosin keskivaikea masennus. Talous on ok,töissä olen,mutta raha ei lohduta.

    • Anonyymi

      Ihan niin, maailman tilanne on hirvittävä sodat, sairaudet ja ilmaston vaihtelut ovat aiheuttaneet paljon tuskaa.
      Ihmiset riitelevät netissä pikkuasioista , tuntuu että kyky tuntea empatiaa muita ihmisiä kohtaan on poissa .

    • Anonyymi

      Todella pienen kansan,suomalaisen, ei kannata murehtia ison maailman asioista. Meillä ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa mitä jossain terrovaltioissa tai ylikansoitusmaissa tapahtuu.
      Nämä muita hyysäävät hihhulit voisivat sen sijaan miettiä miten karmivaan tilaan oma KOTIMAA on ajautunut.

      • Anonyymi

        Jotain todellisuuden pakoiluahan tuo on, nyyhkitään muiden uskontojen tavoille tai itse aiheutetulle väestöräjähdykselle ja siitä seuraaviin lieveilmiöihin sen sijaan että oikeasti tajuttaisiin oman kotimaan tilanne. Täällä oikeasti alkaa perusporukka kohta kuolemaan tauteihin/vammoihin koska julkista TOIMIVAA terveydenhuoltoa ei enää ole eikä päättäjät aio tehdä asialle mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe