Samalla viivalla olevia

Anonyymi

Minulle väittää kehitysvamma lääkäri, että tuntee minun lisäkseni muita Lievästi älyllisesti kehitysvammaisia joilla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta edunvalvontaan ja eivätkä myöskään tarvitse omaisten apua mihinkään papereiden täyttämisessä ja käyttötilin hoitamiseen. Jotenkin tuntuu, että kehitysvamma työntekijät valehtelevat minulle???? Itse en ole koskaan tarvinnut edunvalvontaa ja hallitsen taloudelliset asiat. Ainoastaan sosiaaliset suhteet on syynä Lievään älylliseen kehitysvammaan. Haluaisin tietää tunteeko kukaan Lievästi älyllisesti kehitysvammaisia joilla ei ole mitään edunvalvojaa koskaan ollut ja ei tarvitse omaisten apua mihinkään vaan hallitsee itse koko 700€ jonka saavat omalle tilille ilman välikäsiä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kehitysvammaisiakin on erilaisia. Toiset pärjää omin nokkineen, toiset tarvitsee vähemmän tai enemmän tukea pärjätäkseen elämässä.

      Jos sinua askarruttaa diagnoosisi, niin kehoitan sinua kääntymään kehitysvammalääkärisi puoleen ja pyytämään testien uusimista. Olet ilmeisesti aiemminkin tätä asiaa miettinyt tällä palstalla päätellen kirjoitustyylistäsi.

      Sosiaalisista suhteista johtuvat vaikeudet eivät voi olla ainoa tai oikea syy kehitysvamma-diagnoosiisi, vaikka vaikuttaa se jossain määrin sosiaalisiin kuvioihin. Kehitysvamma-diagnoosia miettiessä kartoitetaan myös henkilön toimintakykyä sekä elämässä selviytymisen taitoja.

    • Anonyymi

      Minulla on lievästi älyllisesti kehitysvammainen lapsi,joka ei kykene täyttämään papereitaan ja hahemaan esim.tukia,jotka hänelle kuuluvat.Muutenkin hoidan hänen pankki-asiat,hänellä on itsellä on pankki kortti,ja hän ostaa itse kauppa-ostokset,muttei tiedä paljonko tilillä on käyttövaraa.Olen huomannut että maksaa mieluummin pankkikortilla niin ei tarvi katsella sopivaa rahaa.vaikka osaa senkin melko hyvin.Mutta hänen pitää nähdä summa gongreettisesti esim.kassakoneelta.Eräässä työpaikassa eräs kaveri ole lainaamassa heti ekana työpäivänä rahaa pojaltani,vedoten rahattomuuteensa.Eli lievästi kehitysvammaiset ovat alttiimpia hyväksikäytölle,siksi on hyvä olla jotain rajaa rahan käytön seuraamisessa,ja jos ei ole ketään läheistä,se on sitten virkaholhooja.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan kukaan katsonut minun pankki tilejä ja tiedän, että tili numerot eivät kuulu muille kuin ainoastaan minulle. Ja itse tiedän kuinka paljon on minun tilillä rahaa ja itse erotan Lievästi älyllisesti kehitysvammaisena hyvöksikäyttäjät. T. Hemako 2020


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe