Tupakoivat on vähemmistössä

Anonyymi

Tupakan polton lopettaminen on äärimmäisen helppoa silloin kun motivaatio on kohdillaan. Tupakoitsijat ovat nykyään jo onneksi vähemmistössä. Tupakoitsijat haisee pahalle ja hän ei itse sitä edes huomaa. Osa polttavista syö mentholeita tai purkkaa ja kuvittelee hajun sillä poistuvan . Ei muuten toimi kuin omaan tervan tukkimaan nenään. Onneksi tupakan hinta nousee ja polttaminen muuttuu yhä kalliimmaksi. Tupakoinnin lopettaminen on helppoa ja kun pari ensimmäistä päivää selviää ilman tupakkaa niin huomaa ettei sitä enää tarvitse. Korvaustuotteiden hinnat nousee nekin. Nyt on hyvä aika lopettaa kun ne on vielä järkevissä hinnoissa. Kohta joutuu maksamaan itsensä kipeäksi niidenkin käytöstä. Miksi sinä poltat? Jotkut sanoo että haluavat polttaa mutta todellinen syy on etteivät pärjää ilman kun ovat riippuvaisia nikotiinista ja häästä. Häkä aiheuttaa humahtavan tunteen polttaessa. Kyseessä on lievä häkämyrkytys

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyit yleisesti miksi sinä poltat.
      Minä poltan siksi koska olen riippuvainen tupakasta.
      Tiedän myös että tupakoitsija haisee pahalle, itse en sitä tosin haista mutta tiedän kuitenkin.

      Kirjoitit että lopettaminen on helppoa, kenelle on, kenelle ei.
      Se ei ole kaikille helppoa, ei minullekaan sillä olisin kai jo lopettanut jos se olisi kovin helppoa. Enkä kyllä ole vuosiin kokenut motivaatiotakaan lopettamiseen.

      Tupakka rauhoittaa myös hermostoa ja joskus elämässä saattaa olla tilanne päällä että on hermot tiukalla jostain syystä, sitten vedetään ns. hermosavut.

      Mielestäni tupakointi on henkilökohtainen asia, tupakoitsijahan siinä pilaa omat keuhkonsa, oman terveytensä.
      Ja kertyyhän siitä valtiolle aikamoiset verorahat mikä on kuitenkin asian hyvä puoli.

      • Anonyymi

        Minä poltin ennen, sitten lopetin. En hermostu sen enempää kuin polttaessani.


      • Anonyymi

        Kirjoitit mm.:"Mielestäni tupakointi on henkilökohtainen asia, tupakoitsijahan siinä pilaa omat keuhkonsa, oman terveytensä." Tuossa lausunnossasi on jälkimmäinen osa totta.

        Etuosaan on sanomista. Näissä keskusteluissa esillä olleiden näkökohtien lisäksi ihmettelen sitä, kuinka poltetun tupakan tumppi filttereineen voi polttamisen jälkeen painaa kokonaista savuketta niin paljon enemmän, että se on heitettävä pois, eikä sitä voi viedä mukanaan. Parhaillaan on menossa keskustelu meriin kulkeutuvan mikromuovin määrästä ja siitä, kuinka se kertyy eilöihin siellä. Eihän se kadulle heitetty yksi tumppi mitään, mutku niitä on monta.

        Senku poltatte, te ketkä polttavat. Kunhan muistatte, että tupakansavun löyhkän lisäksi maahan heittämänne jäte muodostaa aika ison osan turhasta luontoon menevästä saastasta. Vielä eivät parkkipirkot kirjoittele virhemaksuja kadulle heitetystä tumpista, kuten jo jossakin muualla tapahtuu, joten tämä asia on vielä nykyään oman päätösvaltanne varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit mm.:"Mielestäni tupakointi on henkilökohtainen asia, tupakoitsijahan siinä pilaa omat keuhkonsa, oman terveytensä." Tuossa lausunnossasi on jälkimmäinen osa totta.

        Etuosaan on sanomista. Näissä keskusteluissa esillä olleiden näkökohtien lisäksi ihmettelen sitä, kuinka poltetun tupakan tumppi filttereineen voi polttamisen jälkeen painaa kokonaista savuketta niin paljon enemmän, että se on heitettävä pois, eikä sitä voi viedä mukanaan. Parhaillaan on menossa keskustelu meriin kulkeutuvan mikromuovin määrästä ja siitä, kuinka se kertyy eilöihin siellä. Eihän se kadulle heitetty yksi tumppi mitään, mutku niitä on monta.

        Senku poltatte, te ketkä polttavat. Kunhan muistatte, että tupakansavun löyhkän lisäksi maahan heittämänne jäte muodostaa aika ison osan turhasta luontoon menevästä saastasta. Vielä eivät parkkipirkot kirjoittele virhemaksuja kadulle heitetystä tumpista, kuten jo jossakin muualla tapahtuu, joten tämä asia on vielä nykyään oman päätösvaltanne varassa.

        Eipä kannata yleistää, ihan kaikki eivät tumppeja heitä pitkin katuja ja ojia.
        Mä ainakin yritän aina laittaa roskikseen ja joskus mulla on oma pieni purkki matkassa jonne tumpit laitan ja tyhjennän myöhemmin roskikseen.

        Tiedän kyllä että mereen päätyy paljon sellaista mikä ei sinne kuulu.
        Tupakan tumppi kestää maatuakin n. 12 vuotta, se on pitkä aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kannata yleistää, ihan kaikki eivät tumppeja heitä pitkin katuja ja ojia.
        Mä ainakin yritän aina laittaa roskikseen ja joskus mulla on oma pieni purkki matkassa jonne tumpit laitan ja tyhjennän myöhemmin roskikseen.

        Tiedän kyllä että mereen päätyy paljon sellaista mikä ei sinne kuulu.
        Tupakan tumppi kestää maatuakin n. 12 vuotta, se on pitkä aika.

        Peukkua sulle! Tunnetko muita samoin käyttäytyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peukkua sulle! Tunnetko muita samoin käyttäytyviä.

        Kiitti peukuista.
        En ole nähnyt että kukaan toimisi samalla tavalla kuin itse.
        Ainoa että kerran juttelin jonkun rouvan kanssa ulkosalla ja hän pyysi saada laittaa tumppinsa mun purkkiin, tottakai suostuin.
        Hän sanoi vielä että hyvä idea.


    • Anonyymi

      Tupakointi on henkilökohtainen asia vain, jos se pysyy oman kodin seinien sisällä, mutta tupakointi julkisesti ei ole henkilökohtainen asia!

      Minua inhottaa bussipysäkillä tupakoitsevat ja sinne tumppinsa viskaavat ympäristön pilaajat!

    • Anonyymi

      Tarpeeksi fiksuna bussipysäkilläkin voi mennä sivuun jos siellä on pakko polttaa.

      Itse tupakoivana nykyään kyllä katson missä polttelen ettei sivulliset kauheesti kärsi savusta.
      Olen toi purkki mukana-tyyppi.

      Kotona en sisällä polta koska huoneistoistakin hajut leviävät jopa rappukäytävään, etenkin jos ovessa ei ole riittävän tiukat tiivisteet.

      • Anonyymi

        Sivullisten ei pitäisi joutua kärsimään yhtään savusta. Et ole kovin huomaavainen tupakoija. Savusi haittaa sivullisia. Pitäisi säätää laki pahoinpitelystä jos savua joutuu sivullisen silmille ja nenään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe