taas jälleen murros/muutos alkamassa it alalla

Anonyymi

vanhoja irtisanotaan (tällä kertaa ei pelkästään yli 50 vaan jo 40v alkaen)
konesalit vähenee -> siirtymä azureen yms.
verkkokauppoja ym. alustoja siirtyy valmiisiin ympäristöihin niinkuin amazon
vähemmän räätälöityä paikallista juttua

tarkoittaa sitä että toisaalta on tarvetta kyllä koodareille, arkkitehdeille, data tieteilijöille enemmän mutta toisalta vähenee koodareita, järjestelmäasiantuntijoita, dba hemmoja
Aivan varmasti irtisanotaan tässä kohtaa osaavia yli 35 vuotiaita ja otetaan nuoria innokkaita opettelmaan pilveä yms. paljon pienemmällä palkalla

CGI jo aloitti

10

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo niin se menee. Nyt annetaan fuduja 40v. Sitten 30v. Sitten 20v. jne. Kohta 10v täyttäneet saa jo pelätä työpaikkansa puolesta.

• Anonyymi

Jaa-ah, ainakin meidän asiakkailla on äärimmäisen kova tarve >40 vuotiaille ammattilaisille, ongelma on että niitä vaan ei löydy.
      Hipsteri firmojen junnukoodarit kun käy ensin tekemässä sutta ja sekundaa niin tarvitaan meitä kokeneempia korjaamaan ne jätökset.

• Anonyymi

>otetaan nuoria innokkaita opettelmaan pilveä

eiköhän ne sen pössyttelyn jalon taidon jo hallitse

• Anonyymi

Ton artikkelin ryhmiin kuuluu varmaan 90 prosenttia IT-työvoimasta tavalla tai toisella.

• Anonyymi

Ei jaksa vääntää yli 20v koodia pitsalla ja kolalla.
      Pitäis saada palkkaakin, siksi jätin alan.
      Finanssipuolella pyyhkii hyvin.

• Anonyymi

Nyt on menossa mm. siirtymä pilvi-ERPpeihin. MS D365 hankkeisiin palkataan junioreja oppimaan (koodaus, tekniset työt). Vanhoja pidetään vanhoissa AX 2012 alustoissa ylläpitämässä. Arvaatkas irtisanotaanko niitä vanhoja 1-2 vuoden päästä.
      Sama homma SAPissa, infrassa (mennään julkkis-pilveen) jne ...

• Anonyymi

joku APOtti korvaa uranuksia, pegasoksia jne ... miten käy vanhoille healthcare koodareille, tekniikka jampoille ....

• Anonyymi

No se Healthcare on kyllä sellasta kuraa, että tekijät vaan pihalle. Niistä ei saa millään koulutuksella enää siivoojaa kummempaa.

• Anonyymi

Fujitsu yt lähdössä käyntiin 120 hlöä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3612
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2987
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2794
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2143
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      117
      1332
    Aihe