Ex-vaimoni aikoo muuttaa lapsemme kanssa toiselle paikkakunnalle satojen kilometrien päähän. Lapsi tulee edelleen olemaan joka toisen viikonlopun minun luonani perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Lapsi ei pysty vielä yksin matkustamaan. Pitääkö minun todellakin hoitaa kaikki kuljetukset? En ole löytänyt asiata mitään virllista ohjetta. Minusta olisi oikein, että kumpikin kävisi noutamassa lapsen omaan kotiinsa.
Lapsen kuljetukset
19
77
Vastaukset
- Anonyymi
kyllä se niin juuri on, että vanhemmst yhdessä hoitavat lapsen kuljetukset. Sinä esim kustannat/hoidat lapsen kuljetuksen omaan kotiisi ja ex-vaimosi sitten puolestaan hoitaa tai kustantaa kuljetuksen omaan kotiinsa. Se on yhdessä asioiden hoitamista ja kirjatkaa vaikka luonapitoon liittyvään sopimukseenne se. Siinähän käsitellään lapsen etuun ja hyvinvointiin liittyviä asioita eli molempien vanhempien velvollisuuksiin kuuluvia juttuja.
- Anonyymi
Jos se on sossutätien määrittelemä eron yhteydessä tehty sopimus, niin sinä maksat ja järjestät kaiken.
- Anonyymi
kyllä yleensä vanhemmat itse määrittelee eronsa ja siihen tehdyt sopimukset. Ehkä jossain Raisiossa joku tuhkamuna sallii sosiaalipuolen henkilöiden määritellä eroihin liittyvät sopimusasiat, mutta muualla Suomessa sopumukset on aina vanhempien välisiä ja niissä ei ole mitään erityistä tarkoitushakuisuutta tms.
- Anonyymi
Sossutädit EIVÄT MÄÄRITTELE YHTÄÄN MITÄÄN- HEILLÄ EI OLE SIIHEN MINKÄÄNLAISTA TOIMIVALTAA, EIVÄT OLE ASIANOSAISIA- JA SOPIMUS OSAPUOLIA. ÄITI MUUTTAKOOT ITSE MIHIN HALUAA. TÄSSÄ TAPAUKSESSA LAPSET ASUMAAN ISÄLLÄ, ISÄN YKSINHUOLTOON- ÄIDILLE TAPAAMISOIKEUS 6 h/kk JA ÄITI HUOLEHTII ITSE KULJETUKSET MENO-PALUU.
- Anonyymi
Kustannukset menee puoleksi vaikka sinulla ei ole osaa eikä arpaa matkan pituuteen tai hintaan. Niin se vaan on. Kurja juttu. Jos haluut nähdä lapsia on sun haettava ja vietävä, puoleksi exänn kanssa. Vaikka toinen muuttaa ja on täysin hänen ongelma matkan pituus niin maksaja on myös toinen jonka vika se ei ole.
- Anonyymi
Niin laki tunnistaa vain etävanhemman lapsen kuljetukset. Myös kela joka tukee etävanhemman kuljetuksia. Lähivanhemmalle ei tukea ole. Tietenkin mahdollista on sopia keskenäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin laki tunnistaa vain etävanhemman lapsen kuljetukset. Myös kela joka tukee etävanhemman kuljetuksia. Lähivanhemmalle ei tukea ole. Tietenkin mahdollista on sopia keskenäänkin.
niin on
- Anonyymi
Nimi ja yhteystieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin on
Miten tuo sitten hoidetaan , kun toisella ei ole edes ajokorttia, saatikka autoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo sitten hoidetaan , kun toisella ei ole edes ajokorttia, saatikka autoa?
Bussit kulkee, junat ja taksit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bussit kulkee, junat ja taksit.
Ei kulje bussit maaseudulla ja junat , taxi liian kallis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vie polkupyörällä 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vie polkupyörällä 😄
Virheellisen tiedon antaminen on rikos. Nimi ja yhteystieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatikka auto??
Tarkoitatko ratikkaa? Eihän kenelläkään voi olla omaa ratikkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatikka auto??
Tarkoitatko ratikkaa? Eihän kenelläkään voi olla omaa ratikkaa?Nimi ja yhteystieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suksilla sujuu. Kesäsin rullasuksilla, saa liikuntaa samalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virheellisen tiedon antaminen on rikos. Nimi ja yhteystieto.
Virheellisen tiedon levittäminen on rikos. Nimi ja yhteys tieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimi ja yhteystieto.
Nimi ja yhteys tieto.
- Anonyymi
Laki tunnistaa etävanhemman kuljetukset. Myös kela korvaa etävanhemmalle jos matkatulot suuret ja tulot pienet. Moni on voinut keskenään sopia kulujen puoliksi laittamisen tai toisen vanhemman osallistumisen muuten. Mutta lähtökohta on että etävanhempi hoitaa kysehän on siitä että hän tapaa lastaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446