Patalaiska?

Animus

Mietiskelin tuossa viikonloppuna omaa tarmokkuutta ja päädyin hyvin ristiriitaiseen tulokseen: olen patalaiska energiapakkaus!

Mä olen kahden koululaisen yh.
Meillä on kolme eläintä.
Mulla on kokopäivätyö ja sivubisnes.
Mä opiskelen ammattialaa töiden ohessa (pari lähipäivää kk paljon etätehtäviä).
Mä kirjotan kirjaa ihmistieteistä (viisivuotisprojekti).
Luen, pyöräilen ja lenkkeilen koiran kanssa.
Käyn silloin tällöin hoitamassa kavereiden lapsia.

Ja mä oon PATALAISKA. Eniten tykkään maata sohvalla tekemättä yhtään mitään. Miten se voi olla mahdollista? Yks juttu ehkä vaikuttaa, mä olen tosi nopea. Teen kaiken vauhdilla jotta pääsen taas sinne sohvalle... ;)

Comments?

16

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpntar

koska silloin et tekisi yhtään mitään! Sinähän teet, ja kovasti sittenkin..Saa kai sitä jo sohvalle halutakin levähtämään:))

• mitä?

Laiska töitään luettelee. Itsepähän aloitit, heh?
        Terv. yksi kiusoitteleva mies. Älä ota vakavasti!

• jpntar
        mitä? kirjoitti:

miten ottaisi..mutta huumorintajuisena naisena päästän se silmieni ohi niin, että viuuuh:)))

• Animus
        mitä? kirjoitti:

Siinäpä se tuli! Pääsit suoraan asian ytimeen. Mä OLEN laiska, mutta TOISTEN silmissä saan ihan mahdottomasti aikaiseksi. Ihan hengästyttää itseänikin tuo lista, mutta laiska mä kuitenkin olen, vai olisiko parempi nimitys mukavuudenhaluinen...;))

• Bambse
        Animus kirjoitti:

Siinäpä se tuli! Pääsit suoraan asian ytimeen. Mä OLEN laiska, mutta TOISTEN silmissä saan ihan mahdottomasti aikaiseksi. Ihan hengästyttää itseänikin tuo lista, mutta laiska mä kuitenkin olen, vai olisiko parempi nimitys mukavuudenhaluinen...;))

Taidan kuulua samaan mukavuudenhaluisten kastiin!! Mikä on tietenkin aivan ihanaa!!
        Teen hommani ripeästi mitä olin suunnitellutkin, mutta nautin 'sohvailusta' suunnattomasti...
        Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ;)))

• elämä harrastuksena.Siksi tuntuu että olet laiska ja hyvä niin,sillä kun arki hoituu'pakotta'saa paljon aikaiseksi.

Ainoa vaara on,että asioiden rullatessa eteenpäin rutiinilla,todellisuudessa henkinen lepo ja nukkuminen jäävät liian vähälle huomiolle ja alku loppuunpalamiselle on pedattu.

Siksi on hyvä tutkia vuorokausirytmiä mitaamalla sitä faktana ja tunteina,ei vain tuntemuksena kehossaan.

• Animus

...olisko mulla todellinen loppuunpalamisen vaara? En usko. Sillä mä osaan priorisoida ja just luovuin yhdestä harrastuksesta (ensiapuryhmä), joka vei liikaa henkistä energiaa. Teen niitä asioita joita haluan ja jotka antaa mulle jotain. No okei, etätehtävät kouluun maistuu puulta usein, mutta haluan todistuksen, jolloin ne on tehtävä ;)

Luulen että jos tiedostaa koko ajan tilanteen ja säätelee energiavarojansa (tinkii vaikka kotitöistä), ottaa tiettyjä "tänään en pane tikkua ristiin" -päiviä tai "tämä vapaavkl on rentoutumista varten" -päätöksiä tavallaan ennakoi...

Ja se on jo paljon, että joka toinen vkl voi tehdä mitä lystää!

• Animus kirjoitti:

...olisko mulla todellinen loppuunpalamisen vaara? En usko. Sillä mä osaan priorisoida ja just luovuin yhdestä harrastuksesta (ensiapuryhmä), joka vei liikaa henkistä energiaa. Teen niitä asioita joita haluan ja jotka antaa mulle jotain. No okei, etätehtävät kouluun maistuu puulta usein, mutta haluan todistuksen, jolloin ne on tehtävä ;)

Luulen että jos tiedostaa koko ajan tilanteen ja säätelee energiavarojansa (tinkii vaikka kotitöistä), ottaa tiettyjä "tänään en pane tikkua ristiin" -päiviä tai "tämä vapaavkl on rentoutumista varten" -päätöksiä tavallaan ennakoi...

Ja se on jo paljon, että joka toinen vkl voi tehdä mitä lystää!

ja tasapainoista elämää osaatkin viettää ja olet sinut itsesi kanssa.

Perfektionismisyys olisikin jo lopun sinetti.
        Paljon on tietysti meissä erilaisia suoriutujia,mutta kun olen sellainen'huolehtija'tyyppi itse ja tiedän,miten huomaamattaan saattaa jättää itsetutkistelun faktoihin nojautuen tekemättä,niin otin sen puolen esille.Itse olin työn ja perheen harrastusten suhteen ns,nauttija tyyppi ja eläkeikä tuli vastaan alle viidenkymmenen.

Toivon tietysti edelleenkin että saat tasapainon pidettyä elämässäsi ja riittävästi laiskoteltua siinä sivussa.Kunnollista elämää ei voi olla,jos lepo suhteessa tekemiseen on pitkään epäbalassissa.

• Animus
        emw34 kirjoitti:

ja tasapainoista elämää osaatkin viettää ja olet sinut itsesi kanssa.

Perfektionismisyys olisikin jo lopun sinetti.
        Paljon on tietysti meissä erilaisia suoriutujia,mutta kun olen sellainen'huolehtija'tyyppi itse ja tiedän,miten huomaamattaan saattaa jättää itsetutkistelun faktoihin nojautuen tekemättä,niin otin sen puolen esille.Itse olin työn ja perheen harrastusten suhteen ns,nauttija tyyppi ja eläkeikä tuli vastaan alle viidenkymmenen.

Toivon tietysti edelleenkin että saat tasapainon pidettyä elämässäsi ja riittävästi laiskoteltua siinä sivussa.Kunnollista elämää ei voi olla,jos lepo suhteessa tekemiseen on pitkään epäbalassissa.

...vilpitön välittäminen nimittäin, kiitos.

Ja aurinkoisia päiviä sinullekin!!!!

• JaskaJ40

Eli kyllä sinä sitten varmaan olet laiska. Älä välitä, niin minäkin. Tosin yhtä pitkän työlistan saisin aikaan minäkin ;)))

"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat."

• ihminen

joka todella on ahkera, aikaansaava ja asiansa osaava ei ylpeile saavutuksillaan. Siihen ei silloin ole tarvetta!!!

• Animus

Totta turiset!

Mutta en tunnusta ylpeileväni. Puhdasta ihmetystä tämä kaikki on. Että miten näin laiska voi kuitenkin saada paljon aikaan... ;)

• ihminen
        Animus kirjoitti:

Totta turiset!

Mutta en tunnusta ylpeileväni. Puhdasta ihmetystä tämä kaikki on. Että miten näin laiska voi kuitenkin saada paljon aikaan... ;)

ei mene juttus läpi!

• Animus
        ihminen kirjoitti:

ei mene juttus läpi!

Ootko ihan tosissas ettei mun jutut mene sulla läpi??? No mutta sehän on hirmu mielenkiintoista!
        Kerro lisää!?!

• ihminen
        Animus kirjoitti:

Ootko ihan tosissas ettei mun jutut mene sulla läpi??? No mutta sehän on hirmu mielenkiintoista!
        Kerro lisää!?!

todella kirjotat kirjaa ihmistieteistä, tajuat mitä tarkotan.
        Mikähän sellanen kokopäivätyö sulla on missä voi roikkua tällä palstalla kaiket päivät?

• Animus
        ihminen kirjoitti:

todella kirjotat kirjaa ihmistieteistä, tajuat mitä tarkotan.
        Mikähän sellanen kokopäivätyö sulla on missä voi roikkua tällä palstalla kaiket päivät?

...rakas ystävä. En kai muuten kakkostyötä tarvitsisikaan...entä itse?

Et saa lokeroida liian helposti. Mistä tiedät minkälaista ihmistiedekirjaa kirjoitan? Aihepiiri on aika laaja, juu nou...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      69
      3034
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      43
      2963
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      50
      2302
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      340
      1966
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1739
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1565
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1368
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1227
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1146
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1106
    Aihe