Keittiökaappien ja tason välissä rako

Anonyymi

Tilasin Ikean keittiön, jonka asennukseen miesystäväni lupasi hankkia tutun remonttimiehen. Mies itse tarjoutui apupojaksi. Noh, remonttimies teki hyvää jälkeä, mutta mies oli asentanut ovet. Yhden kaapin ovet väärinpäin. Toinen laatikosto koottiin väärin, eikä uuni mahdu siihen. Muut alakaapin ovet niin vinossa, että ovien ja tasojen väliin jäi epätasaiset usean sentin raot. Rautaiset kaappien vahvikkeet irvistävät. Sama homma sen uunin kohdalla. Ei kai niiden rautakehikoiden sieltä kuulu näkyä?

Mies itse on kovin ylpeä rempasta, joten en kehtaa sanoa, että tuli sekundaa. Jostain pitää kai hankkia joku pikkuremppaa tekevä remonttimies tähän muutaman tunnin hommaan. Omaan silmään koko keittiön ilme on pilalla.

Mutta onko ideoita miten ongelma ratkaistaan? Taso on juuri naftisti kaapin kokoinen, eikä siis tule kaappien yli - silloin kai armollisesti raot vähän peittyisivät.

Saranoita vaan ylös ja alas vai joku lista? Onko kyseinen ongelma tuttu?

6

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saranoita voi säätää joka suuntaan.

      • Anonyymi

        Niin voi, mutta samalla näyttää ihan kuin kaapin ja tason väliin jäisi rako? Pitää tavallaan nostaa ovia hieman oviaukon yläosan yli. Ja sitten rako muodostuu alas. Mikä tietysti häiritsee vähemmän. Tiedä sitten onko tuo taso mennyt rahdissa vinoon, vai missä vika.

        Onko kyseessä kuinka iso homma kiristää esim 8 ovea? Ajallisesti? Ja osaanko täysin kokemattomana tehdä tämän itse pilaamatta mitään lopullisesti? Tekisi mieleen tarttua pian itse toimeen, kun muuten saan odotella taas pari viikkoa. Keittiöasennuksesta on jo viikko, eikä mies näytä kiirehtivän tätä hommaa. Mietin, että onkohan kuitenkin epävarma, osaako fiksata ongelman vai onko kyseessä oikeastikin iso homma.


    • Anonyymi

      Tilaa ammattimies paikalle viimeistelemään asennus niin tulee kerralla hyvä.

      • Anonyymi

        On isompi homma korjata väärin asennettu keittiö kuin asentaa uusi keittiö.
        Kuukausi sitten viimeksi korjasin päin p..settä asennetun Ikean keittiön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On isompi homma korjata väärin asennettu keittiö kuin asentaa uusi keittiö.
        Kuukausi sitten viimeksi korjasin päin p..settä asennetun Ikean keittiön.

        Hei

        Minä ostin Ikean keittiön ja myös koneet eli tiskikone, uuni ja induktioliesi.
        Nyt kun katson koneiden ALE hintoja muualla ja kun tulossa on vielä BlackFriday tarjouksineen, niin mietin; millaisia kokemuksia ihmisillä on Ikean koneista?


    • Anonyymi

      Jos kirjoittamasi oikein ymmärrän, niin kuulostaa siltä, että koko homma on ryssitty kunnolla. Millään ovien säädöillä se ei muuksi muutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe