Todella iso laatu ja rakenteen ero mutta hinnat samat. Hitsattu putkirunkoinen vs ohutpeltiprofiili

Anonyymi

Markkinoilla on perävaunuja jotka on saman hintaisia tai tai satasen parin sisällä mutta kärrit eroavat toisistaan kokoanaan rakenteellisesti.

Jos olet ostamassa uutta tai käytettyä niin ainoa vaihtoehto jolla saat rahalle vastinetta on hitsatulla putkirungolla ja neliöputkiaisalla oleva perävaunu, sekä katso että runko ja V aisa on kuumasinkittu.

Hyvin tehdyssä peräkärryssä on aina V aika neliöputkesta ! sekä lavan vanerin alla kiertää putket päädyissä, sivuilla ja väliputket jotka on hitsattu yhteen ja upotettu kuumaan sinkkiin.

Ne vaunut jotka on sähkösinkitystä peltiprofiilista kasattu eroavat täysin rakenteellisesti. Jos katsoo mitä "kauppiaat" pitää hintaa sellaisila niin hintaa on karkeasti puolet liikaa. Eivät kestä lähellekkään sitä painoa käytössä mitä on kerrottu. Sellaisen saa pariin viikkoon sellaiseen kuntoon että peltiprofiili on sivuilla ja edessä poikki katki ja kärry nitkuu ja retkuu perässä. Ja normaalilla käytöllä.

Hitsatussa joissa on se runko ei käy näin koska kantaa kuorman ja rynkytyksen, jakaa painon runkolle. Tielle on painaumia kokoajan ja paino päällä oli se 100kg pistekuorma tai laajemalla niin peltiprofiilirunkoinen taipuu ja vääntyy jokaisessa painaumassa

- Hyvin tehdyssä kärryssä on aina V - Putkiaisa sekä se on kuumasinkitty.
- Kun kurkkaan alle niin vanerin ja laitojen alla on putkirunko joka on hitsattu

- Sivulaidoissa on tuennat
- Hyvä tukeva takalaita
- Hyvät järkeät salvat / lavalukot
- Kuomun kevennys kunnollisella jousella / tuplajousilla, näissäkin muuten eroja. Ainakin tunnetun kuomuvalmistajan on toimivat. Helppo lisätä tuplajouset vaikka pienempään kuomuun.

1

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joops joo. Ylivahvan kärryn suuri omapaino pienentää ksntavuutta. Ei kovin järkevää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe