Uskonnosta puhuttaessa tulee helposti mieleen kuolemanjälkeinen elämä, mutta mikä johtaa onneen siellä - Paratiisiin?
Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: “Mikä on yleisin syy, miksi joku pääsee Puutarhaan? - Jumalanpelko ja hyvä luonne.”
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 14, Hadith 294)
Ihmisellä on luontaista itsekkyyttä - eikä se ole paha asia. Sen pitämiseen tarpeeksi aisoissa tarvitaan Jumalan pelkoa ja samoin toivoa Jumalan armosta - silloin ihminen on valmis toisinaan asettamaan Jumalan tahdon itsensä edelle ja hillitsemään itsekkäitä halujaan.
Profeetta (rh) sanoi myös: ”Sinun pitää olla totuudellinen. Totuudellisuus johtaa velvollisuudentuntoisuuteen ja velvollisuudentuntoisuus johtaa Paratiisiin. Ihminen jatkaa totuuden puhumista, kunnes hänet kirjataan siddiqiksi Allahin silmissä. Vältä valehtelua. Valehtelu johtaa hairahdukseen ja hairahdus johtaa Tuleen. Ihminen jatkaa valehtelua, kunnes hänet kirjataan valehtelijaksi Allahin silmissä.”
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 21, Hadith 386)
Velvollisuudentuntoisuus samoin liittyy mainittuun Jumalan pelkoon. Muslimi ymmärtää velvollisuutensa Jumalaa kohtaan. Niin kuin joskus olisi kivaa jäädä sohvalle makoilemaan töihin lähdön tai nälkäiselle lapselle ruokaa laittamisen sijaan, me tiedämme, että elämässä on maallisia velvoitteita, ja vielä suurempia on velvoitteemme Jumalaa kohtaan hillitä suuttumuksemme ja pysyä asiallisina, vaikka meitä kohdeltaisiin väärin, tai olla lähtemättä baariin, vaikka kaverit menee. Asiat, jotka voivat olla tässä maailmassa mälsiä, palkitaan kuitenkin viimeistään Tuonpuoleisessa.
Mikä vie Paratiisiin?
29
245
Vastaukset
- Anonyymi
Millä teoilla aiotte päästä paratiisiin?
5 kertaa päivässä rukoilulla, paastoamalla Ramadan, pidättäytymällä juoruilusta, olemalla rehellinen ja kärsivällinen.
- Anonyymi
En minä muuta tiijä, mutta sinnepäin ne ainakin oli menossa.
- Anonyymi
Se oikea suunta on kylläkin kiinni maapallon asennosta siinä äkkilähön hetkellä. Mistähän nuo pomminsa posauttajat tietää, minnepäin lähtevät.
- Anonyymi
Muhammedin mukaan paratiisissa on enimmäkseen miehiä, kun taas naiset kansoittavat helvettiä.
1,2,3...kauanko menee, ennen kuin epämieluisa vastaus katoaa palstalta?Ainakin minun neuvoni paratiisiin pääsemiseksi katosivat, vaikka ne olivat nopeita tehokkaita ja jihadin mukaisia.
- Anonyymi
No niin, tulihan se sukupuolten räikeän eriarvoinen kohtelu taas esiin sieltä.
Elämme vielä nykyäänkin todella kummallisessa maailmassa: yhä tänäkin päivänä muslimi miehet pitävät ihan hyväksyttävänä ja oikeana jakaa ihmiset kahteen eriarvoiseen ryhmään sen mukaan, kumpaan sukupuoleen muslimit ovat sattuneet syntymään, ja kohtelemaan heitä tämän jaottelun mukaan.
Häpeä!- Anonyymi
Ei noissa ole mitään häpeää noihan ressukat on vain kuniallisia syötettävät
- Anonyymi
Miten Yusraa erotat "totuuden" kenties hyvästä valheesta?
- Anonyymi
Noita muiten eväillä kulkijoeta ee pratiisista löyvy jot se noitten omahyväisyyksistä
- hiekka on noiten loputsioituspaikka niin henkisesti kuin ruumiilisesti - Anonyymi
Enkeleitä onko heitä.
- Anonyymi
Onkos se taivaskin vain tapataivas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos se taivaskin vain tapataivas
Kivi mukaan - muutenhan näillä on taivaassakin elämä hukassa.
- Anonyymi
Nocturne (Vesa-Matti Loiri)
https://www.youtube.com/watch?v=YNlBrJkvzg0&pp=ygUbTm9jdHVybmUgKFZlc2EtTWF0dGkgTG9pcmkp
Ruislinnun laulu korvissani
Tähkäpäiden päällä täysi kuu;
Kesä-yön on onni omanani
Kaskisavuun laaksot verhouu
En ma iloitse, en sure, huokaa;
Mutta metsän tummuus mulle tuokaa
Puunto pilven, johon päivä hukkuu
Siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu
Tuoksut vanamon ja varjot veen;
Niistä sydämeni laulun teen
Sulle laulan neiti, kesäheinä
Sydämeni suuri hiljaisuus
Uskontoni, soipa säveleinä
Tammenlehvä-seppel vehryt, uus
En ma enää aja virvatulta
Onpa kädessäni onnen kulta;
Pienentyy mun ympär' elon piiri;
Aika seisoo, nukkuu tuuliviiri;
Edessäni hämäräinen tie
Tuntemattomahan tupaan vie
-Nocturne. Eino Leino. - Anonyymi
Muslimit ovat sanoneet, että Suomi on heille paratiisi.
- Anonyymi
Miksi törkeimpien annetaan maa täyttää.
- Anonyymi
Haluavat jakkaroiksi, joita heitelevät seinästä seiniin.
- Anonyymi
Sinähän et vie.
- Anonyymi
Näin kävi kohutulle Malmin ”salamoskeijalle”
– poliisi epäilee rikosta
IS paljasti saudirahalla pyörivän salamoskeijan viime syksynä.
Poliisi ja taloyhtiö kertovat, mitä sitten tapahtui.
HELSINGIN Malmilla päiväkodin tiloissa toiminut moskeija on nyt hiljentynyt. Poliisi epäilee sen taustalla olevaa säätiötä rakentamisrikkomuksesta.- Anonyymi
Solutautumista kouluun
- Anonyymi
Lauantai 18.5.2024
Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Hes. 36:26
ELÄMÄÄ ON EDESSÄ NÄIN JUKALAN LUPAUKSESSA- Anonyymi
KIVI SYDÄMMET JA NEITSET - LUPAUKSET, NÄILLÄ PYRKIVÄT MAILMAN TUHOUTTAMAAN
- Anonyymi
19.5.2024
Raamatunteksti(t)
Pyhä Henki vuodatetaan
1Kun sitten koitti helluntaipäivä, he olivat kaikki yhdessä koolla. 2Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat.
Apostolien teot 2:1-2
Tuolta alueelta tätä elämän voimaa
– Minä näen alati edessäni Herran,
hän pysyy oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26Siksi minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee,
vieläpä ruumiini on lepäävä toivossa,
27sillä sinä et hylkää sieluani tuonelaan
etkä salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua.
28Sinä osoitat minulle elämän tien.
Minä saan nähdä sinun kasvosi,
sinä täytät minut ilolla.
TAIVAAN KOSKETUS- Anonyymi
JOB : ELÄÄ VIELÄ TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ - JA HUOMENNA
19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän,
- ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
- Anonyymi
ELÄVÄ IHMINEN KUVATTUNA MAALISIN MENETELMIN
1. Mooseksen kirja 2
1Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on. 2Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. 3Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään. 4Tämä on kertomus siitä, kuinka taivas ja maa saivat alkunsa silloin kun ne luotiin.
Ihminen paratiisissa
Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, 5ei maan päällä ollut vielä yhtään pensasta eikä edes ruoho ollut noussut esiin, sillä Herra Jumala ei ollut antanut sateen kastella maata eikä ihmistä vielä ollut maata viljelemässä. 6Mutta maasta kumpusi vettä, ja se kasteli maan pinnan. 7Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
8Herra Jumala istutti puutarhan itään, Eedeniin, ja sinne hän asetti ihmisen, jonka oli tehnyt. 9Herra Jumala kasvatti maasta esiin kaikenlaisia puita, jotka olivat kauniita katsella ja joiden hedelmät olivat hyviä syödä, ja paratiisin keskelle hän kasvatti elämän puun sekä hyvän- ja pahantiedon puun.
10Eedenistä sai alkunsa joki, joka kasteli puutarhan ja joka sieltä lähtiessään jakautui neljäksi haaraksi. 11Ensimmäisen nimi on Pison. Se kiertää koko Havilan maan, missä on kultaa, 12ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös suitsutuspihkaa ja onykskiveä. 13Toisen joen nimi on Gihon. Se kiertää koko Nubian maan. 14Kolmannen joen nimi on Tigris, ja se virtaa Assurin editse. Ja neljäs joki on Eufrat.
15Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 16Herra Jumala sanoi ihmiselle: »Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. 17Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.»
18Herra Jumala sanoi: »Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen.» 19Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. 20Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.
21Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. 22Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. 23Ja mies sanoi:
– Tämä se on! Tämä on
luu minun luustani
ja liha minun lihastani.
Naiseksi häntä sanottakoon:
miehestä hänet on otettu.
24Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.
25Ja he olivat molemmat alasti, mies ja hänen vaimonsa, eivätkä he tunteneet häpeää.- Anonyymi
JATKOA IHMISESTÄ
1. Mooseksen kirja 3
Syntiinlankeemus
1Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» 2Nainen vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» 4Silloin käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. 5Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.» 6Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
7Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.
8Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. 9Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» 10Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa. Minua pelotti, koska olen alasti, ja siksi piilouduin.» 11Herra Jumala kysyi: »Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?» 12Mies vastasi: »Nainen, jonka sinä annoit minulle kumppaniksi, antoi minulle sen puun hedelmän, ja minä söin.» 13Silloin Herra Jumala sanoi naiselle: »Mitä oletkaan tehnyt!» Nainen vastasi: »Käärme minut petti, ja minä söin.»
14Herra Jumala sanoi käärmeelle:
– Koska tämän teit, olet kirottu.
Toisin kuin muut eläimet,
karja ja pedot,
sinun on madeltava vatsallasi
ja syötävä maan tomua
niin kauan kuin elät.
15Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille
ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille:
ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi,
ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän.
16Naiselle hän sanoi:
– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,
ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.
Kuitenkin tunnet halua mieheesi,
ja hän pitää sinua vallassaan.
17Ja miehelle hän sanoi:
– Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
niin kauan kuin elät.
18Maa kasvaa sinulle
orjantappuraa ja ohdaketta,
mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
19Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi,
kunnes tulet maaksi jälleen,
sillä siitä sinut on otettu.
Maan tomua sinä olet,
maan tomuun sinä palaat.
Karkotus paratiisista
20Mies antoi vaimolleen nimeksi Eeva, sillä hänestä tuli kaikkien ihmisten kantaäiti. 21Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin.
22Sitten Herra Jumala sanoi: »Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!» 23Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
EI TÄMÄ OLE MAALISUUTTA VAAN ELÄMÄN OLEMUS IHMINEN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JATKOA IHMISESTÄ
1. Mooseksen kirja 3
Syntiinlankeemus
1Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» 2Nainen vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» 4Silloin käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. 5Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.» 6Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
7Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.
8Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. 9Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» 10Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa. Minua pelotti, koska olen alasti, ja siksi piilouduin.» 11Herra Jumala kysyi: »Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?» 12Mies vastasi: »Nainen, jonka sinä annoit minulle kumppaniksi, antoi minulle sen puun hedelmän, ja minä söin.» 13Silloin Herra Jumala sanoi naiselle: »Mitä oletkaan tehnyt!» Nainen vastasi: »Käärme minut petti, ja minä söin.»
14Herra Jumala sanoi käärmeelle:
– Koska tämän teit, olet kirottu.
Toisin kuin muut eläimet,
karja ja pedot,
sinun on madeltava vatsallasi
ja syötävä maan tomua
niin kauan kuin elät.
15Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille
ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille:
ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi,
ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän.
16Naiselle hän sanoi:
– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,
ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.
Kuitenkin tunnet halua mieheesi,
ja hän pitää sinua vallassaan.
17Ja miehelle hän sanoi:
– Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
niin kauan kuin elät.
18Maa kasvaa sinulle
orjantappuraa ja ohdaketta,
mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
19Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi,
kunnes tulet maaksi jälleen,
sillä siitä sinut on otettu.
Maan tomua sinä olet,
maan tomuun sinä palaat.
Karkotus paratiisista
20Mies antoi vaimolleen nimeksi Eeva, sillä hänestä tuli kaikkien ihmisten kantaäiti. 21Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin.
22Sitten Herra Jumala sanoi: »Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!» 23Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
EI TÄMÄ OLE MAALISUUTTA VAAN ELÄMÄN OLEMUS IHMINENKORKEAMPI OLEMUS PITÄÄ MUUTUA JA TUOSTA MUTUTUNTUMAA LÖYTÄÄ MITEN
HUUTAMISIN TÄHÄN EI OLE MITÄÄN VAIKUTUSTA JOTTA TILANNE PARANISI
- Anonyymi
20.5.2024
Raamatunteksti(t)
13Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
Johannes 16:13
Katelkaas Raamatusta tämän päivänsanan ympäristöä, tie on aina osin yksilöityä. - Anonyymi
ISLAMIN PARATIISI ONKIN AIVAN OMASA NÄILLE
- KIVI KIVESSÄ KII JOTTA NÄILLE KAIKILLE RIITTÄÄ OIKEIN OMA KIVI
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783