Tuossa välillä hyvä aggreakin pöräyttää ettei kaasutin tukkeudu ja 208m3 kohlerin kulutus noin 1.3L/h 2kw teholla tekee noin 1€ /kwh
Ja lombardinin reilu 400m3 kone jos 3kw ottaa kulutus suunnilleen sama 1.3l/h.
80cen litrahinnan jälkeen jää noin 35cen Kwh hinnaksi ja tietenkin pienemmillä sähkön kulutuksilla kwh hinnat nousee.
Nyt jännää mitä sanoo aloituskyttääjä tällaisesta aloituksesta aurinkosähkö palstalla😂😂😂
2000a
Aggren kulutus
16
91
Vastaukset
- Anonyymi
Ei agren kustannukset jää pelkkiin poltttoainekuluihin. Pikkuagren huoltoväli on yleensä 100 tuntia. Lisäksi nopeakäyntisen agren käyttöikä on tuhannen tunnin luokkaa.
Harvoin käytetyssä agressa kannattaa käyttää pienkonepensaa, jolloin kaasari pysyy kunnossa. Yksi ongelma paljon seisovissa koneissa on se, että koneen seisoessa liukupinnoille tulee syöpymiä kun kone ei liiku.- Anonyymi
Ei tietty polttoainekulut ole ainoot! Ei edes kirjoituksesta olisi moista käsitystä pitänyt edes saada..
Itse bensaaggrea käytänkin usein niin että lopuksi pieni liraus tyhjään tankkiin pienkonebensaa ja pieni pöräytys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietty polttoainekulut ole ainoot! Ei edes kirjoituksesta olisi moista käsitystä pitänyt edes saada..
Itse bensaaggrea käytänkin usein niin että lopuksi pieni liraus tyhjään tankkiin pienkonebensaa ja pieni pöräytysKylä siitä sen käsityksen saa kun esittelet pelkkiä pensakuluja. Agre taitaa olla yksi kalleimmista tavoista tehdä sähköä. Kannattavuus paranee huomattavasti, jos pystyy hyödyntämään koneen hukkalämmön jäähdytyksesta ja palokaasuista. Tosin jos ei ole verkkosähköä käytettävissä, niin silloin agre on osan vuotta ainoa keino saada tupa valoisaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylä siitä sen käsityksen saa kun esittelet pelkkiä pensakuluja. Agre taitaa olla yksi kalleimmista tavoista tehdä sähköä. Kannattavuus paranee huomattavasti, jos pystyy hyödyntämään koneen hukkalämmön jäähdytyksesta ja palokaasuista. Tosin jos ei ole verkkosähköä käytettävissä, niin silloin agre on osan vuotta ainoa keino saada tupa valoisaksi.
Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
Otsikko on AGGREN KULUTUS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
Otsikko on AGGREN KULUTUSIlmeisesti ei olisi tuohon yhteyteen saanut mainita mitään mitä jää sähkön hinnaksi, tai selventää että on myös muita kuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
Otsikko on AGGREN KULUTUSAutollakin ajettaessa monet laskevat vain "bensakulut". Jos laskisivat kaikki kulut arvonalennuksineen, niin useimmille taksi olisi halvin vaihtoehto.
- Anonyymi
Aggre kannattaa sähköntuotannossa vain, jos sähköntarvetta on muutama viikko vuodessa eli mökillä satunnaisesti käydessä tai ok-talossa asuessa, jos sähköt on poikki myrskyn jäljiltä 1-2kk. Läpi vuoden jyskyttäessä tuossa ei ole järjen hiventäkään, mutta jonkun sisäsiittoisen peräkylän asukkailta ei sitä ole yleensä odotettukaan. Vähänkään kouluja käynyt kyllä tajuaa.
- Anonyymi
Kuka on ympärivuotiset sähköt jyskyttänyt aggrella?
Aloituksessa kaveri pöräytti aggren käyntiin jotta ei paikat ryyry. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on ympärivuotiset sähköt jyskyttänyt aggrella?
Aloituksessa kaveri pöräytti aggren käyntiin jotta ei paikat ryyry.No jos pyöräytti vain käyntiin, niin miksi sitten mainitsi kilowatti/kulutuksia?
Aikoinaan saaristossa agre oli ainoa sähköntuoja ja sitä jyskytettiin todella paljon. Kaikki taputtivat riemusta kiljuen käsiään kun kunta veti sähköjä. Agrella päästään muistaakseni noin 60% hyötysuhteeseen, jos lämpökin käytetään hyödyksi. Ongelmaksi pitkäaikaiskäytössä tulee käyttötunnit eli hidaskietoinenkin agre kestää muutaman tuhatta tuntia peruskorjausväliä ja tälläiset agret maksavat paljon. Pikkuagre joka pörrää kovilla kierroksilla jaksaa tuhannen tuntia. Agrella täytyy olla lisäksi akusto kuten "ilmaisenergia" laitteillakin, joten hintaa tahtoo tulla paljon kilowatia kohden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos pyöräytti vain käyntiin, niin miksi sitten mainitsi kilowatti/kulutuksia?
Aikoinaan saaristossa agre oli ainoa sähköntuoja ja sitä jyskytettiin todella paljon. Kaikki taputtivat riemusta kiljuen käsiään kun kunta veti sähköjä. Agrella päästään muistaakseni noin 60% hyötysuhteeseen, jos lämpökin käytetään hyödyksi. Ongelmaksi pitkäaikaiskäytössä tulee käyttötunnit eli hidaskietoinenkin agre kestää muutaman tuhatta tuntia peruskorjausväliä ja tälläiset agret maksavat paljon. Pikkuagre joka pörrää kovilla kierroksilla jaksaa tuhannen tuntia. Agrella täytyy olla lisäksi akusto kuten "ilmaisenergia" laitteillakin, joten hintaa tahtoo tulla paljon kilowatia kohden.Meillä diesel agre vie 1l tunnissa !
Ja sähkö on kalliinpaa kuluttaa sähköä tunnin kun laskee siirrot mukaan !
1kw -4kw laitteet on päällä .
- Anonyymi
Minne on kadonnut ympärivuotiset sähkönsä käytetyillä munkinpaistorasvoilla tehnyt palstan aktivoija?
- Anonyymi
SÄHKÖTTÖMÄLLÄ MÖKILLÄ ITSETUOTTETTU SÄHKÖ HALPAA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SÄHKÖTTÖMÄLLÄ MÖKILLÄ ITSETUOTTETTU SÄHKÖ HALPAA
Eihän mökki ole sähkötön, kun siinä on sähköt.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mökki ole sähkötön, kun siinä on sähköt.,
siis valtakunnan verkko kun ei ole niin silloin on sähkötön mökki ja näin kiinteistö vero on pieni kun ei ole valtakunnan verkkoa eli sähköä sillon ei myöskään ole vettä vaikka on itsetuottettu vesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis valtakunnan verkko kun ei ole niin silloin on sähkötön mökki ja näin kiinteistö vero on pieni kun ei ole valtakunnan verkkoa eli sähköä sillon ei myöskään ole vettä vaikka on itsetuottettu vesi
Kiinteistövero ei muistaakseni ota kantaa onko sähkö tuotettu itse vai valtakunnan verkosta. Sama asia veden ja viemäri kanssa vaikka jrjestelmä olisi täysin oma. Taitaa olla monelle offgrid kaverille tulossa kovat mätkyt, jos verottaja joskus saa selville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinteistövero ei muistaakseni ota kantaa onko sähkö tuotettu itse vai valtakunnan verkosta. Sama asia veden ja viemäri kanssa vaikka jrjestelmä olisi täysin oma. Taitaa olla monelle offgrid kaverille tulossa kovat mätkyt, jos verottaja joskus saa selville.
"Pientalossa ja vapaa-ajan asunnossa on sähkö, kun rakennus on liitetty sähköverkkoon tai siihen johdetaan 230 voltin sähkövirta riippumatta sähköenergian tuotantotavasta."
Eli jos ei halua korotusta kiinteistöveroon, niin joutuu pärjäämään heikkovistataitteilla. Mökin varustetaso vaikuttaa kiinteistöveroon ja sähkö, vesi sekä viemäri nostavat varustetasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532