Aggren kulutus

Anonyymi

Tuossa välillä hyvä aggreakin pöräyttää ettei kaasutin tukkeudu ja 208m3 kohlerin kulutus noin 1.3L/h 2kw teholla tekee noin 1€ /kwh

Ja lombardinin reilu 400m3 kone jos 3kw ottaa kulutus suunnilleen sama 1.3l/h.
80cen litrahinnan jälkeen jää noin 35cen Kwh hinnaksi ja tietenkin pienemmillä sähkön kulutuksilla kwh hinnat nousee.
Nyt jännää mitä sanoo aloituskyttääjä tällaisesta aloituksesta aurinkosähkö palstalla😂😂😂

2000a

16

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei agren kustannukset jää pelkkiin poltttoainekuluihin. Pikkuagren huoltoväli on yleensä 100 tuntia. Lisäksi nopeakäyntisen agren käyttöikä on tuhannen tunnin luokkaa.
      Harvoin käytetyssä agressa kannattaa käyttää pienkonepensaa, jolloin kaasari pysyy kunnossa. Yksi ongelma paljon seisovissa koneissa on se, että koneen seisoessa liukupinnoille tulee syöpymiä kun kone ei liiku.

      • Anonyymi

        Ei tietty polttoainekulut ole ainoot! Ei edes kirjoituksesta olisi moista käsitystä pitänyt edes saada..
        Itse bensaaggrea käytänkin usein niin että lopuksi pieni liraus tyhjään tankkiin pienkonebensaa ja pieni pöräytys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietty polttoainekulut ole ainoot! Ei edes kirjoituksesta olisi moista käsitystä pitänyt edes saada..
        Itse bensaaggrea käytänkin usein niin että lopuksi pieni liraus tyhjään tankkiin pienkonebensaa ja pieni pöräytys

        Kylä siitä sen käsityksen saa kun esittelet pelkkiä pensakuluja. Agre taitaa olla yksi kalleimmista tavoista tehdä sähköä. Kannattavuus paranee huomattavasti, jos pystyy hyödyntämään koneen hukkalämmön jäähdytyksesta ja palokaasuista. Tosin jos ei ole verkkosähköä käytettävissä, niin silloin agre on osan vuotta ainoa keino saada tupa valoisaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä siitä sen käsityksen saa kun esittelet pelkkiä pensakuluja. Agre taitaa olla yksi kalleimmista tavoista tehdä sähköä. Kannattavuus paranee huomattavasti, jos pystyy hyödyntämään koneen hukkalämmön jäähdytyksesta ja palokaasuista. Tosin jos ei ole verkkosähköä käytettävissä, niin silloin agre on osan vuotta ainoa keino saada tupa valoisaksi.

        Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
        Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
        Otsikko on AGGREN KULUTUS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
        Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
        Otsikko on AGGREN KULUTUS

        Ilmeisesti ei olisi tuohon yhteyteen saanut mainita mitään mitä jää sähkön hinnaksi, tai selventää että on myös muita kuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat autolla sukulaisen luokse kyläilemään ja kerrot bensan kulutuksen vaikka 6l/100km.
        Hän kyllä tietää että on paljon muitakin kuluja kun tänne ajelet, ja sinäkin sen tiedät vai onko se aihe mistä alatte vänkkäämään.
        Otsikko on AGGREN KULUTUS

        Autollakin ajettaessa monet laskevat vain "bensakulut". Jos laskisivat kaikki kulut arvonalennuksineen, niin useimmille taksi olisi halvin vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Aggre kannattaa sähköntuotannossa vain, jos sähköntarvetta on muutama viikko vuodessa eli mökillä satunnaisesti käydessä tai ok-talossa asuessa, jos sähköt on poikki myrskyn jäljiltä 1-2kk. Läpi vuoden jyskyttäessä tuossa ei ole järjen hiventäkään, mutta jonkun sisäsiittoisen peräkylän asukkailta ei sitä ole yleensä odotettukaan. Vähänkään kouluja käynyt kyllä tajuaa.

      • Anonyymi

        Kuka on ympärivuotiset sähköt jyskyttänyt aggrella?
        Aloituksessa kaveri pöräytti aggren käyntiin jotta ei paikat ryyry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ympärivuotiset sähköt jyskyttänyt aggrella?
        Aloituksessa kaveri pöräytti aggren käyntiin jotta ei paikat ryyry.

        No jos pyöräytti vain käyntiin, niin miksi sitten mainitsi kilowatti/kulutuksia?

        Aikoinaan saaristossa agre oli ainoa sähköntuoja ja sitä jyskytettiin todella paljon. Kaikki taputtivat riemusta kiljuen käsiään kun kunta veti sähköjä. Agrella päästään muistaakseni noin 60% hyötysuhteeseen, jos lämpökin käytetään hyödyksi. Ongelmaksi pitkäaikaiskäytössä tulee käyttötunnit eli hidaskietoinenkin agre kestää muutaman tuhatta tuntia peruskorjausväliä ja tälläiset agret maksavat paljon. Pikkuagre joka pörrää kovilla kierroksilla jaksaa tuhannen tuntia. Agrella täytyy olla lisäksi akusto kuten "ilmaisenergia" laitteillakin, joten hintaa tahtoo tulla paljon kilowatia kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos pyöräytti vain käyntiin, niin miksi sitten mainitsi kilowatti/kulutuksia?

        Aikoinaan saaristossa agre oli ainoa sähköntuoja ja sitä jyskytettiin todella paljon. Kaikki taputtivat riemusta kiljuen käsiään kun kunta veti sähköjä. Agrella päästään muistaakseni noin 60% hyötysuhteeseen, jos lämpökin käytetään hyödyksi. Ongelmaksi pitkäaikaiskäytössä tulee käyttötunnit eli hidaskietoinenkin agre kestää muutaman tuhatta tuntia peruskorjausväliä ja tälläiset agret maksavat paljon. Pikkuagre joka pörrää kovilla kierroksilla jaksaa tuhannen tuntia. Agrella täytyy olla lisäksi akusto kuten "ilmaisenergia" laitteillakin, joten hintaa tahtoo tulla paljon kilowatia kohden.

        Meillä diesel agre vie 1l tunnissa !
        Ja sähkö on kalliinpaa kuluttaa sähköä tunnin kun laskee siirrot mukaan !
        1kw -4kw laitteet on päällä .


    • Anonyymi

      Minne on kadonnut ympärivuotiset sähkönsä käytetyillä munkinpaistorasvoilla tehnyt palstan aktivoija?

      • Anonyymi

        SÄHKÖTTÖMÄLLÄ MÖKILLÄ ITSETUOTTETTU SÄHKÖ HALPAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SÄHKÖTTÖMÄLLÄ MÖKILLÄ ITSETUOTTETTU SÄHKÖ HALPAA

        Eihän mökki ole sähkötön, kun siinä on sähköt.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mökki ole sähkötön, kun siinä on sähköt.,

        siis valtakunnan verkko kun ei ole niin silloin on sähkötön mökki ja näin kiinteistö vero on pieni kun ei ole valtakunnan verkkoa eli sähköä sillon ei myöskään ole vettä vaikka on itsetuottettu vesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis valtakunnan verkko kun ei ole niin silloin on sähkötön mökki ja näin kiinteistö vero on pieni kun ei ole valtakunnan verkkoa eli sähköä sillon ei myöskään ole vettä vaikka on itsetuottettu vesi

        Kiinteistövero ei muistaakseni ota kantaa onko sähkö tuotettu itse vai valtakunnan verkosta. Sama asia veden ja viemäri kanssa vaikka jrjestelmä olisi täysin oma. Taitaa olla monelle offgrid kaverille tulossa kovat mätkyt, jos verottaja joskus saa selville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistövero ei muistaakseni ota kantaa onko sähkö tuotettu itse vai valtakunnan verkosta. Sama asia veden ja viemäri kanssa vaikka jrjestelmä olisi täysin oma. Taitaa olla monelle offgrid kaverille tulossa kovat mätkyt, jos verottaja joskus saa selville.

        "Pientalossa ja vapaa-ajan asunnossa on sähkö, kun rakennus on liitetty sähköverkkoon tai siihen johdetaan 230 voltin sähkövirta riippumatta sähköenergian tuotantotavasta."

        Eli jos ei halua korotusta kiinteistöveroon, niin joutuu pärjäämään heikkovistataitteilla. Mökin varustetaso vaikuttaa kiinteistöveroon ja sähkö, vesi sekä viemäri nostavat varustetasoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe