Mitä mukaan psykiatriselle osastolle?

Anonyymi

Meen siis osastolle ja mietin et mitä mun pitää pakata sinne? Se on siis avo-osasto ja kodinomainen, meen vapaaehtosesti ja pääsen lomille yms. Tää jakso kestää noin pari viikkoa (vaikee arvioida) mut mitä mun täytyy pakkaa mukaa? Pitääkö ottaa esim. omat lakanat & pyyhe, entäs lääkkeet (ei kai?), omat shampoot??? Oon ihan hukassa ku en tiedä näitä juttuja 🤔😂

Ja sit jos on kokemuksia joistai avo-/tukiosastoista niin mielelläni kuulisin niitäkin!

11

4222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota tarvittavat vaihtovaatteet, hammaspesuvehkeet, siinä ne tärkeimmät.
      Toki kannattaa shampookin kun talon aineet voi olla aika heikohkoja, ainakin meillä päin.
      Lakanoita tai pyyhettä ei tarvitse ottaa, ne löytyy sieltä osastolta.
      Yöpaidat ja pyjamatkin löytyy osaston puolesta, toki omankin saa ottaa mukaan jos haluaa.

      Ja toki kannattaa ottaa mukaan jotain tekemistä itselle, tietsikka tms.
      Jos tykkää lukea niin kirjoja on yleensä osastoilla.

      Siinä kai ne tärkeimmät.

      • Anonyymi

        Itse otin mukaan mukavan oloasun ja niin oli kaikilla muillakin. Muuten vaihtovaatetta sen mukaan mitä ajattelet tarvitsevasi.
        Hygieniatuotteet tietysti, lakanat yms. talon puolesta. Tuosta tietsikasta en tiedä, kysy etukäteen osastolta. Siellä missä minä olin ei saanut olla. Olin Taysin yleissairaalapsykiatrisella kriisiosastolla kaksi kuukautta.
        Lukemista voit ottaa mutta tuolla oli ainakin pieni kirjastokin. Osastolle tuli useita viikkolehtiä myös. Vierailijat toi sitten mitä pyysin ja kotoa otin mukaan kun viikonloppuisin lähdin kotiin. Myös ulkoilureissulla sai vapaasti poiketa vaikka kaupassa, osastolle piti vain ilmoittaa milloin lähti ja milloin palasi.
        Minulla on vain ja ainoastaan myönteiset kokemukset tästä ajasta.


    • Anonyymi

      Oma läppäri tms on kyllä hyvä mukana, ompahan sitten jotain tekemistä. Meillä osastollakin oli muutama kone potilaiden vapaassa käytössä mutta onhan se oma kone kivempi. Ennen kello yheksää illalla piti kaikki läppärit ja muut viedä varastoon lukkojen taakse ettei kukaan roiku netissä yöllä.

      Hygieniatarvikkeet, shampoot ja muut kannattaa joo omat ottaa mukaan. Kuten joku sanoi, osaston aineet on mitä on, ei kovin hyviä välttämättä.

      Lääkkeet saa tottakai osastolta, ei tarvii eikä edes yleensä saa ottaa mitään omia mukaan sinne.

      • Anonyymi

        Särkylääkkeiden saanti osastolla oli työn ja tuskan takana, joten tuo omien lääkkeiden kielto on outo. Jouduin olemaan suljetulla vastikään ja omaa ruokaakin kannattaa ostaa. Hedelmät, kun ei tämmöselle 90 kiloiselle jässikälle riitä. Lisäksi osaston ruoka tuli valmiina annoksina, joten santsatakaan ei voinut. Avo-osasto on kyllä inhimillisempi, siitäkin on kokemusta.


    • Anonyymi

      Piirto välineitä ynms paperia etc

    • Anonyymi

      ja musaa jos mahollista

      • Anonyymi

        Beatlesin ensimmäinen LP ja pop kornija. Jos tulee hyviä leffoja. Vettä kannattaa tuoda mukana ne ei sitä anna. Ja masturbjointivälineet. Liukkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beatlesin ensimmäinen LP ja pop kornija. Jos tulee hyviä leffoja. Vettä kannattaa tuoda mukana ne ei sitä anna. Ja masturbjointivälineet. Liukkarit.

        Oletko varma että liukkarit riittää sinulle, vai tarvisitko vielä lisää vauhtia syöksyyn?


    • Anonyymi

      Älä turhaan ota paljoa, kun kuitenkin tapat itsesi.

      • Anonyymi

        Ootpa ihan hupiukko


    • Anonyymi

      Ei tarvii lakanoita,eikä pyyhkeitä ottaa mukaan.ota oma hammasharja( ne taitaa olla rimpuloita harjoja joita siellä voi olla?)ja oma hiusharja ..?.Parit omat t-paidat ja oloasu mukaan..Siitä se sitten menee!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe