Moottorin suuri nastarengastesti: Continentalin kuminastarengas jouduttiin hylkäämään

Anonyymi

39

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika paha moka Contilta !

      • Anonyymi

        Tai nastan tekijältä/toimittajalta?
        Muuten Conti olisi ollut paras nastarengas. Viime vuonna oli sama tilanne, mutta pääsivät asiakkaille asti ja joutuivat vetämään pois myynnistä, on se noloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai nastan tekijältä/toimittajalta?
        Muuten Conti olisi ollut paras nastarengas. Viime vuonna oli sama tilanne, mutta pääsivät asiakkaille asti ja joutuivat vetämään pois myynnistä, on se noloa.

        Renkaan valmistajalta moka. Ei nastan tekijältä/valmistajalta. Contit on ne nastat tilannut ja hyväksynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renkaan valmistajalta moka. Ei nastan tekijältä/valmistajalta. Contit on ne nastat tilannut ja hyväksynyt.

        Tuskin ovat tilanneet irtoavia nastoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ovat tilanneet irtoavia nastoja?

        Ei kait nastanvalmistaja tee irtoavia nastoja? Rengasvalmistaja tilaa renkaisiinsa sopivat nastat? Eikös se rengasvalmistaja kiinnitä nastat renkaisiinsa? Tai jos nastoittaa muualla, rengasvalmistaja on huolehtinyt renkaisiin nastoille oikean kokoiset reiät ja liima-aineen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait nastanvalmistaja tee irtoavia nastoja? Rengasvalmistaja tilaa renkaisiinsa sopivat nastat? Eikös se rengasvalmistaja kiinnitä nastat renkaisiinsa? Tai jos nastoittaa muualla, rengasvalmistaja on huolehtinyt renkaisiin nastoille oikean kokoiset reiät ja liima-aineen..

        Tämä nastanvalmistaja eli Tikka Spikes on Contin omistama eli samaa puljua.

        Minulle luvattiin kuminastojen tilalle uudet samanlaiset renkaat mutta alumiininastoilla - ei ne taida olla yhtä hyvät kuin nuo kuminastat mutta voittihan nuo TM:n testin. Minulta oli lähtenyt 5000km jälkeen eturenkaista yhteensä 66 nastaa. Takarenkaista ei yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nastanvalmistaja eli Tikka Spikes on Contin omistama eli samaa puljua.

        Minulle luvattiin kuminastojen tilalle uudet samanlaiset renkaat mutta alumiininastoilla - ei ne taida olla yhtä hyvät kuin nuo kuminastat mutta voittihan nuo TM:n testin. Minulta oli lähtenyt 5000km jälkeen eturenkaista yhteensä 66 nastaa. Takarenkaista ei yhtään.

        Hyvin pärjäs Conti periteisillä nastoilla TM:n testissä, sija 1. Eli ei ne kuminastat kesää tee, mutta jotain uutta pitää yrittää kehittää ja hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pärjäs Conti periteisillä nastoilla TM:n testissä, sija 1. Eli ei ne kuminastat kesää tee, mutta jotain uutta pitää yrittää kehittää ja hyvä niin.

        Jotakin sutta piti siis kegittää eli laskettiin puolivalmiste tai testaamaton markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai nastan tekijältä/toimittajalta?
        Muuten Conti olisi ollut paras nastarengas. Viime vuonna oli sama tilanne, mutta pääsivät asiakkaille asti ja joutuivat vetämään pois myynnistä, on se noloa.

        Joo kyllä Conti olis ollu testin paras rengas, jos ei olis ollu niin huono, että piti hylätä @


    • Anonyymi

      No tulevin leutojen ja vetisten talvien takia ei kenenkään joka paljon ajaa ja joka keleissä ja säissä ajaa ostaa minkäänlaista nastarengasta, koska kitkarenkaat ovat oikeastaan todella hyvät!
      Ainoastaan asenteet tekevät siitä huonon!

      • Anonyymi

        Ei ole missään luvattu, että talvet leutoja. Jokainen ajaa sellaisilla renkailla joilla itse haluaa.


      • Anonyymi

        Taitaa olla äänessä nyt kaupunkilainen. Nastarengas on ainoa oikea rengas muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla äänessä nyt kaupunkilainen. Nastarengas on ainoa oikea rengas muualla.

        Kyllä täällä pohjoisessa on kitkarengas loistava valinta.


    • Anonyymi

      Tyhmemmille nastat älykkäämmille kitkat

      • Anonyymi

        Ja päinvastoin.


    • Anonyymi

      Mitkä oli testin lopputulokset? Tuttu ilmiö ettei kestä jos saksassa yritetään tehdä premiumia, joten Continentalin hylky ei yllätys.

      • Anonyymi

        16" renkaat uudessa TM:n testissä ja Conti voitti nastarengassarjan perinteisillä nastoilla. Kyllä ne saksalaiset vaan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16" renkaat uudessa TM:n testissä ja Conti voitti nastarengassarjan perinteisillä nastoilla. Kyllä ne saksalaiset vaan osaa.

        Ei voittanut vaan oli jaetulla ykkössijalla. Ja tämän sijan sai ainoastaa siksi että märällä toimi paremmin kuin Michelinin nasta. Talvipidossa Michelin XIN4 edelleen ykkönen.

        Viimeksi kun minulla oli Continentalin nastat, olivat 3-4 talven jälkeen kuin luistimet. Michelinin nastoilla taas ajoin 8 talvea ilman pito-ongelmia. En luota yhtään Continentalin pidon säilymiseen renkaan ikääntyessä, Michelin säilyttää ominaisuudet vanhanakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voittanut vaan oli jaetulla ykkössijalla. Ja tämän sijan sai ainoastaa siksi että märällä toimi paremmin kuin Michelinin nasta. Talvipidossa Michelin XIN4 edelleen ykkönen.

        Viimeksi kun minulla oli Continentalin nastat, olivat 3-4 talven jälkeen kuin luistimet. Michelinin nastoilla taas ajoin 8 talvea ilman pito-ongelmia. En luota yhtään Continentalin pidon säilymiseen renkaan ikääntyessä, Michelin säilyttää ominaisuudet vanhanakin.

        Ei kesärenkaissa misukka energy saver säilytä pitoa vanhana yhtään ja kyljet halkeaa jostain kumman syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voittanut vaan oli jaetulla ykkössijalla. Ja tämän sijan sai ainoastaa siksi että märällä toimi paremmin kuin Michelinin nasta. Talvipidossa Michelin XIN4 edelleen ykkönen.

        Viimeksi kun minulla oli Continentalin nastat, olivat 3-4 talven jälkeen kuin luistimet. Michelinin nastoilla taas ajoin 8 talvea ilman pito-ongelmia. En luota yhtään Continentalin pidon säilymiseen renkaan ikääntyessä, Michelin säilyttää ominaisuudet vanhanakin.

        Eikö jaettu 1 sija ole voitto, tosin molemmille.
        Ei kannata kauheasti puhua vanhoista muistoista, kun nykyiset renkaat on ihan toisia.


      • Anonyymi

        Ne kuminastat on suomalainen innovaatio. Hyvät oli ajaa mutta vielä pitää töitä tehdä että kestäisivät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kesärenkaissa misukka energy saver säilytä pitoa vanhana yhtään ja kyljet halkeaa jostain kumman syystä.

        Mulla ainakin kestänyt hyvin ja pito vanhanakin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voittanut vaan oli jaetulla ykkössijalla. Ja tämän sijan sai ainoastaa siksi että märällä toimi paremmin kuin Michelinin nasta. Talvipidossa Michelin XIN4 edelleen ykkönen.

        Viimeksi kun minulla oli Continentalin nastat, olivat 3-4 talven jälkeen kuin luistimet. Michelinin nastoilla taas ajoin 8 talvea ilman pito-ongelmia. En luota yhtään Continentalin pidon säilymiseen renkaan ikääntyessä, Michelin säilyttää ominaisuudet vanhanakin.

        Sulla on varmaan vuosien kokemus Michelinin uutuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voittanut vaan oli jaetulla ykkössijalla. Ja tämän sijan sai ainoastaa siksi että märällä toimi paremmin kuin Michelinin nasta. Talvipidossa Michelin XIN4 edelleen ykkönen.

        Viimeksi kun minulla oli Continentalin nastat, olivat 3-4 talven jälkeen kuin luistimet. Michelinin nastoilla taas ajoin 8 talvea ilman pito-ongelmia. En luota yhtään Continentalin pidon säilymiseen renkaan ikääntyessä, Michelin säilyttää ominaisuudet vanhanakin.

        Et sitten aja paljoa tai et tiedä renkaista mitään. Nastarenkaiden suunniteltu ikä on 40 000 km. Jos ajaa kahdeksan talvea samoilla kiekoilla, kannattaa jo ostaa linja-autokortti, sillä auto on enemmän autokatoksessa kuin ajossa.


    • Anonyymi

      Tuulilasin testissä Michelin XIN4 voitti selkeällä piste-erolla ja Conti3 jäi kakkossijalle, pisteissä aika kaus taakse. Ei näytä Conti3 toimivan yhtä hyvin ilman kuminastoja.

      • Anonyymi

        Eri testeissä eri tulokset ja järjestys.


    • Anonyymi

      Muuten Conti olisi ollut ykkönen, mutta pienemmissä renkaissa on perinteiset nastat ja pitoa riittää.

      • Anonyymi

        Kaikissa conteissa perinteiset nastat eikä ole ykkönen, Michelin selkeä ykkönen varsinkin talvipidossa. TM testissäkin Conti pääsi jaetulle ykkössijalle vain paremman märkäpidon ansiosta asvaltilla, jäällä michelin pyyhkii contilla lattiaa joka testissä.

        Lisäksi Michelin ketävin ja säilyttää omien kokemusten perusteella pidon vanhanakin paljon paremmin kuin Continental.


      • Anonyymi

        Pitoa riittää .... upouusilla jyrsimillä. Siitähän tässä nyt on kyse. Huijauksesta testeissä. Jyrsimet toimivat hienosti ensimmäiset pari tuhatta kilometriä. Jos ei toimi sen jälkee... mitä välii? Kaikkihan ostavat uudet talvirenkaat vuosittain?

        Lukekaa moottorilehdestä, miten hyvin wanha jyrsin toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitoa riittää .... upouusilla jyrsimillä. Siitähän tässä nyt on kyse. Huijauksesta testeissä. Jyrsimet toimivat hienosti ensimmäiset pari tuhatta kilometriä. Jos ei toimi sen jälkee... mitä välii? Kaikkihan ostavat uudet talvirenkaat vuosittain?

        Lukekaa moottorilehdestä, miten hyvin wanha jyrsin toimii.

        Höpö höpö.
        Nastat ovat pitävämmät koko sen ajan, kun renkaita, kitkoja tai nastoja, muutenkin kannattaa ylipäänsä käyttää talvirenkaina. Ja silloin puhutaankin jo jotain viiden vuoden ikäisistä renkaista, jolloin ikäkin jo vaikuttaa renkaiden omnaisuuksiin. Nastojen ylivoimainen pito voi heikentyä hieman suhteellisesti kitkojen pitokykyyn verrattuna, mutta pysyvät silti vastaavassa käytössä olleita kitkoja parempina.

        Moottorilehdessä ei ole ollut mitään artikkelia mistään tutkimuksesta/testistä, jossa tuo olisi kumottu. Minulle on tullut moottorilehti jo 80-luvulta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Nastat ovat pitävämmät koko sen ajan, kun renkaita, kitkoja tai nastoja, muutenkin kannattaa ylipäänsä käyttää talvirenkaina. Ja silloin puhutaankin jo jotain viiden vuoden ikäisistä renkaista, jolloin ikäkin jo vaikuttaa renkaiden omnaisuuksiin. Nastojen ylivoimainen pito voi heikentyä hieman suhteellisesti kitkojen pitokykyyn verrattuna, mutta pysyvät silti vastaavassa käytössä olleita kitkoja parempina.

        Moottorilehdessä ei ole ollut mitään artikkelia mistään tutkimuksesta/testistä, jossa tuo olisi kumottu. Minulle on tullut moottorilehti jo 80-luvulta lähtien.

        Monillako kitkoilla olet ajanut? Arvasin, et ainoillakaan. ABC kahvipöydässä iisakki kuinka 60-luvun lopussa Corolla lähti kitkoilla ojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitoa riittää .... upouusilla jyrsimillä. Siitähän tässä nyt on kyse. Huijauksesta testeissä. Jyrsimet toimivat hienosti ensimmäiset pari tuhatta kilometriä. Jos ei toimi sen jälkee... mitä välii? Kaikkihan ostavat uudet talvirenkaat vuosittain?

        Lukekaa moottorilehdestä, miten hyvin wanha jyrsin toimii.

        Kato, jyrsijä on herännyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monillako kitkoilla olet ajanut? Arvasin, et ainoillakaan. ABC kahvipöydässä iisakki kuinka 60-luvun lopussa Corolla lähti kitkoilla ojaan.

        Nut alla on contin kitkat. Ne ovat kolmannet kitkat, mutta ei peräkkäiset. Ensimmäiset oli joskus 2009 ja kitkat toisessa autossamme 2011-2016. Nastat 2012 - 2017. Ja nyt siis contin kitkat 2017 alkaen.

        Corollaa ei minulla ole koskaan ollut. Kaksi viimeistä autoani ovat olleet nelivetoisia katumaastureita jauusina ostettuja kumpikin.

        Kitkojen pitokyky ei pärjää nastoille liukkaalla tienpinnalla. Se on fakta ja tullut esille jokaisessa talvirengastestissä niin kauan kuin niitä on julkaistu. Siitä on turha väitellä.
        Se, että joku huippukitka pärjää huonoimmalle kiinalaiselle tms nastarenkaalle ei muuta asiaa. Ei sekään, että huipoukitkat ovat joissain testeissä pitokyvyltään keskinkertaisten nastarenkaiden veroisiksi osoittautuneita.

        Henkeen ja vereen kitkafaneiksi leimautuneiden kannattaisi keskittyä kitkojen hyvien ominaisuuksiin ja kehua niitä eikä epätoivon vimmalla selitellä ja väitellä vertaillen niihin ominaisuuksiin, joissa nastat ovat selkeästi ominaisuuksiltaan parempia. Kun kitkoja kerran täytyy noin suurella kiihkolla ja henkilökohtaisella sitoutumisella jostain syystä puolustella.

        Minulla ei ole mitään tarvetta puolustaa kitkoja tai nastoja, mutta tosiasioiden vääristelyyn en viitsi lähteä. Asia ei lisäksi ole minulle mitenkään henkilökohtainen juttu.
        Kitkat on minulla nyt, kun sellaiset sain edullisesti auton oston yhteydessä. Samasta syystä olen hankkinut nastarenkaatkin aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nut alla on contin kitkat. Ne ovat kolmannet kitkat, mutta ei peräkkäiset. Ensimmäiset oli joskus 2009 ja kitkat toisessa autossamme 2011-2016. Nastat 2012 - 2017. Ja nyt siis contin kitkat 2017 alkaen.

        Corollaa ei minulla ole koskaan ollut. Kaksi viimeistä autoani ovat olleet nelivetoisia katumaastureita jauusina ostettuja kumpikin.

        Kitkojen pitokyky ei pärjää nastoille liukkaalla tienpinnalla. Se on fakta ja tullut esille jokaisessa talvirengastestissä niin kauan kuin niitä on julkaistu. Siitä on turha väitellä.
        Se, että joku huippukitka pärjää huonoimmalle kiinalaiselle tms nastarenkaalle ei muuta asiaa. Ei sekään, että huipoukitkat ovat joissain testeissä pitokyvyltään keskinkertaisten nastarenkaiden veroisiksi osoittautuneita.

        Henkeen ja vereen kitkafaneiksi leimautuneiden kannattaisi keskittyä kitkojen hyvien ominaisuuksiin ja kehua niitä eikä epätoivon vimmalla selitellä ja väitellä vertaillen niihin ominaisuuksiin, joissa nastat ovat selkeästi ominaisuuksiltaan parempia. Kun kitkoja kerran täytyy noin suurella kiihkolla ja henkilökohtaisella sitoutumisella jostain syystä puolustella.

        Minulla ei ole mitään tarvetta puolustaa kitkoja tai nastoja, mutta tosiasioiden vääristelyyn en viitsi lähteä. Asia ei lisäksi ole minulle mitenkään henkilökohtainen juttu.
        Kitkat on minulla nyt, kun sellaiset sain edullisesti auton oston yhteydessä. Samasta syystä olen hankkinut nastarenkaatkin aikanaan.

        Noin juurikin.
        Ei useimmilla ole mitään kiihkeää henkilökohtaista ehdotonta kantaa näihin lapsellisiin kitka-nasta- ikuisuusväittelyihin.
        Kitkat voi ihan hyvin hankkia, vaikka tietääkin, eivät ne eivät ole nastojen veroisia, kun tienpinta on liukas. Näin minäkin olen tehnyt. Minulla ei eläkeläisenä ole mikään pakko lähteä aikaisin aamuisin liikkeelle, jos keli on huono. Ja koska asun pk-seudulla, jossa liukkaudentorjunta on todella hyvällä tolalla ja sääkin on leuto, niin päiväsaikaan liukkaus on jo saatu poistettua tai poistunut.


    • Anonyymi

      Mieluiten ajan suomalaisella renkaalla, sitten saksalaisella. Mutta koskaan en kiinalaisella enkä venäläisellä.

      • Anonyymi

        Jaahas, isäntä vetäsöö kumisaappaat jalkahan ja sarkanutun päällehensä. Kurvasoo sitten Vianorille ja tokasoo, minun corollan alle ette poijaat laita sitten kiinalaisia tai venäläisiä renkaitha. Alle tuloo kotimaiset Nokiat, made in Rus 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, isäntä vetäsöö kumisaappaat jalkahan ja sarkanutun päällehensä. Kurvasoo sitten Vianorille ja tokasoo, minun corollan alle ette poijaat laita sitten kiinalaisia tai venäläisiä renkaitha. Alle tuloo kotimaiset Nokiat, made in Rus 🤣

        En ole isäntä eikä autoni ole mikään riisipussi Mielelläni Nokialaiset alle laittaisin ja suomalaista työtä tukisin mutta kun se ei ole enää mahdollista.


      • Anonyymi

        Olin näemmä aikaani edellä....


    • Anonyymi

      Niin kauan kun käyn mökillä Savossa ja talvia vielä on Suomessa, on pakko ostaa alle nastarenkaat. Muuten kyllä ajelisin kitkoilla. No hard feelings boys...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe