Suomalaisetko onnellinen kansa?

Minä koin onnellisuuden tänään pääsin mummotaksilla kirkonkylään.
Kerro meille mikä saa sinut onnelliseksi.

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se tutkimus, joka tehtiin kertoi edellytyksistä olla maailman onnellisin kansa.
      Suomessa on parhaat edellytykset.
      Mutta eihän me olla, eikä sellaista kansaa maailmassa olekaan,
      jossa kaikki ovat onnellisia kaiken aikaa, mutta elämässä voi olla
      onnellisia tai tyytyväisiä ajanjaksoja ja yhdessä päivässä voi olla onnellisia ja tyydyttäviä hetkiä. Joka päivä olen tyytyväinen, kun on ihan tavallista,
      arkisen tavallista, koska tässä iässä yllätykset ovat yleensä jotain ikävää,
      joku takaisku.
      Sain vanhanaikaisesti postikortin 11-vuotiaalta sukulaistytöltä.
      Se on päivän huippuhetki tänään. Teki iloiseksi !

• Ei tietenkään lottovoitto voi olla se onnelisn päivä.
        Tosin minulle oli kuus ja lisä sain nejätoistatonnia velkainen ämmä.

Se tavallan tavoitteet,joita haluat saavuttaa?
        Joskus sitä miettii olenko edes onneni ansainnut ja olenko maksanut onnestani liian
        korkean hinnan?

Sinä,kuten minäkin näemme taustapeilistä oman kuvamme,
        Kiitos mukanajulkemisesta ama

• Anonyymi

Elämä on elämää, kuka on luvannut onnea elämäämme ?
      Ei kukaan.
      Se on vain ihmisen toive, että saisinpa olla onnellinen elämässäni.
      Saavuttaisinpa onnea tai onnen.
      Kuvittelee, että kun saavutan tuon ja tuon, se tekisi minut onnelliseksi.
      Kun on saavuttanut sen mitä haluaa, jos koskaan saavuttaakaan,
      huomaako sitä olla onnellinen ?
      Tuntuu, että jos onnea jahtaa, elämä menee ohi.
      Mitä onni on ?

• Niin todella mitä se onni on?
        Epäonnesta voisin kertoa:
        Voi se onni voi olla usvainen järvenpinta ja sen ihanan selkälokin Jämsänäijän saapuminen usvan takaa .
        Se suhteeni siihen selkälokkiin on niin uskomatonta kaksikymmentä vuotta.,miesuhteeni eivät ole edes kestäneet?
        Tosin he eivät ole lentäneet talveksi etelään?

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Niin todella mitä se onni on?
        Epäonnesta voisin kertoa:
        Voi se onni voi olla usvainen järvenpinta ja sen ihanan selkälokin Jämsänäijän saapuminen usvan takaa .
        Se suhteeni siihen selkälokkiin on niin uskomatonta kaksikymmentä vuotta.,miesuhteeni eivät ole edes kestäneet?
        Tosin he eivät ole lentäneet talveksi etelään?

On se niin liikuttavaa, että 80 nainen on rakastunut "selkälokkiin, josta jaksaa kirjoittaa ne kaikki vuodet, kuten myös poikiensa kuolemasta, puhumattakaan, ne hevoset, koirat ja kissatkin ilmeisesti, mihin ne on haudattu.

Voi. surkujen surku, otamme täällä kaikki osanottomme sinun suruusi, mutta entäs se hauki, jonka veit metsään? Pitäisikö sitäkin surra?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se niin liikuttavaa, että 80 nainen on rakastunut "selkälokkiin, josta jaksaa kirjoittaa ne kaikki vuodet, kuten myös poikiensa kuolemasta, puhumattakaan, ne hevoset, koirat ja kissatkin ilmeisesti, mihin ne on haudattu.

Voi. surkujen surku, otamme täällä kaikki osanottomme sinun suruusi, mutta entäs se hauki, jonka veit metsään? Pitäisikö sitäkin surra?

Oletko ihan raiteilla ? Miksi olet noin ilkeä ? nm. sivustaseuraaja

• Anonyymi kirjoitti:

Voi kiitos mukanakulkemisesta!
        No kuinka se sinun elämäsi kulku suuntautuu,ilman poikieni kuolemaa ?
        Meille on anettu oma tuskientiemme ja tuskin sinulle on annettu sitä elämäntehtävää
        ja kantamaan sitä taakkaa,joka minun harteilleni on annettu Krisu
        Lopeta jo!
        Ota yhteyttä valvontaan,jos näet minut palstahäiriköksi,aivan oikeesti ama

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävä rakas!
        Sinä elät minun elämään jatkuvasti!
        Aivanoikeesti eikö olisi aika alkaa elämään sitä sinunkin elämääsi.

Sinulta menee pian ajanjakso,jolloin muistat aman elämää,
        et omaasi.
        Aivan todella, rakkaudella ama

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on ollut pihapiirissä koko kesän varis. Me jutellaan usein henkeviä. Ei se ihan pyyteetön ole, annan sille välillä herkkupaloja.
        Kissakin minulla on, hyvä kaveri.
        Kun on menettänyt lapsen niin surun määrää ei tiedä kun saman kokenut, senkin olen joutunut kokemaan.
        Aika tylyjä vastauksia.

• Anonyymi

Ranskalaisilla on suunnilleen sama elintaso mutta he ovat onnettomin kansa

Ero on näennäinen

Ranskalaiset ovat menettäneet enemmän halintaa elämässään

Heidän kolonialistiset oikeutensa on viety

Suomalaisilla ei mitään oikeuksia ole ollutkaan siitä onnellisuus

• Anonyymi

Moneltako ranskalaiselta olet kysynyt kuinka onnelliseksi hän tuntee itsensä ?

• Anonyymi

Viisaampaa kuin eläkeläinen ei ole.

• Anonyymi

Me ollaan niin hyviä kaikessa täällä "oppositiossa",
      räksytetäänkin kuin Orpo oppositiossa ?

• Nyt tuli täyttä asiaa!
        Politiikka ei ole vahvin lajini,mutta ei Orpokaan olisi tota Koronaa saanut taltutettua.
        Ajatelkaa,hänelle kaiketi tuotiin varaaivot ameriikasta kaiketi?
        Ne jota Trumppi ei osannut edes käyttää??

• Anonyymi

Jos Hän on onnellinen niin muuta tarvitse en on Hänen onnensa minun :-*

• Voi kuinka ihanaa kiehnäystä!
        Sitä se rakkaus on!
        Nauttikaa

• Anonyymi

Olen onnellinen että jaksoin olla tänään apuna nuorisolle monta tuntia.
      Ai mitä apua?
      Puuhommia, halkomista, pinoamista. Vähän muutakin.
      Yksinhuoltaja ei millään ehdi eikä jaksakaan yksin omakotitalon hommia tehdä.
      Kun talveksi pitäisi saada lämmityspuutkin haloiksi ja säilöön sateelta.

Muutaman tunnin hukin jälkeen oltiin melkoisen tatteja. Vähän vieläkin :)
      Mutta mieli on hyvä ja jopa onnellinen.

• Todella olla toiselle avuksi!
        Siitä nitä onnenpipanoita kertyy??
        Huomioni!
        suomalainen mies on alkanut näyttämään tunteitaan tämän netin vaikutuksella.
        Kaiketi he olettavat,nyt tai ei koskaan??
        Suomalainen mies on älykkö,mutta tunneköyhä
        Ajattelee ama

• Voi se,että olette tehneet sen mitä kehonne sietää!
        Todella kuunnelkaa omaa kehoanne ja muistakaa nesteytys.
        Ei se janontunne aina tule,se saattaa tulla viiveellä ,aivan oikeesti

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Voi se,että olette tehneet sen mitä kehonne sietää!
        Todella kuunnelkaa omaa kehoanne ja muistakaa nesteytys.
        Ei se janontunne aina tule,se saattaa tulla viiveellä ,aivan oikeesti

Myös vähän vanhempana kannattaa haastaa kehoaan.
        Lihaksisto surkistuu alta aikayksikön jos lihaksia ei käytä tai vain "hissuttelee".

Kun reippaasti liikkuu niin eipä liho! Vaikka välillä väsyttääkin niin ei se haittaa.

Katsokaa vyötäröänne ikätoverit!
        Napa kun niin helposti alkaa loitota selkärangasta... ja se ei ole hyvä asia!

Kannattaa miettiä kuinka paljon liikkuu, ja toisaalta kuinka paljon tulee syötyä.
        Reippaita liikunnallisia päiviä itse kullekin, voimiensa mukaan :)

• Anonyymi kirjoitti:

Myös vähän vanhempana kannattaa haastaa kehoaan.
        Lihaksisto surkistuu alta aikayksikön jos lihaksia ei käytä tai vain "hissuttelee".

Kun reippaasti liikkuu niin eipä liho! Vaikka välillä väsyttääkin niin ei se haittaa.

Katsokaa vyötäröänne ikätoverit!
        Napa kun niin helposti alkaa loitota selkärangasta... ja se ei ole hyvä asia!

Kannattaa miettiä kuinka paljon liikkuu, ja toisaalta kuinka paljon tulee syötyä.
        Reippaita liikunnallisia päiviä itse kullekin, voimiensa mukaan :)

Oli kyllä niin hyvä kommentti,että otin kopion!
        Se napajuttu oli niin nastajuttu.
        Fyysinenkunto minulla on kunossa,mutta toi henkinen puoli.
        Mieli aivan riekaleina.

Sain taas sydämenrytmihäiriöitä,että oli pakko ambulanssi kutsua paikalle.
        Sen henkilöstö oli sitä mieltä,että kyllä se vieläkin johtuu poikanitaposta,vaikka aikaa on jo toista vuotta.
        Pakko minun on mennä terapiaan.

Onneksi ei mennyt flimmeriksi,jonka vuoksi olin reilu vuosi sitten kolme vuorokautta tehostetussahoidossa,en teholla kuiteskaan.
        Sydänlääke dikoksiini sen sitten vasta sai kääntymään sen eteisvärinän.

Luin siitä poikanitaposta vielä netistä:Järvenpään mitään muistamaton katupotkija myöntää tekonsa...josta iltalehti uutisoi aikoinaan.
        Ei olisi pitänyt lukea.

Ihmettelivä vähän,että asun yksin...voi niin moni vanhus elää yksin

• Anonyymi

Tänäänkin sain parilta ystävältäni puhelun, ne ilahduttiva, sanoisiko ihan että tekivät onnelliseksi.
      Minua ei ollut unohdettu, siitä olen onellinen .
      Pirre

• Voi kuinka ihania nimenomaan yhdesssäolon hetkiä olen saanut kokea kanssanne!
      Näinhän se taivallus pitikin alkaa,vailla huolenhäivää ja sitä iänikuita töihin paluuta päivää.
      Se päivä tietty oli surun päivä!
      Itkua tuli ja erkaantuminen työyhteisöstä ei ollut sieltä helpoimmasta päästä.
      Hän ihana pomoni oli tukijani,kun tulin töihin mustissani,kun poikani oli tehnyt itsarin viikonloppuna.
      Se päivä pelasti tavallaan koko elämäni jatkuvuuden.
      Olla äiti ja olla äiti itsemurhannuoren tehneen äiti ja jatkaa elmää.
      Eihän se teidän elämästä ole pois.
      Senjälkeen tietenkin,että omaatte saman kokemuksen äitinä

• Veikko Vallin saapunut onnellisena seitsemän viikon lomalta Madeiralta kertoo iltasanomat, THL huomauttaa 2 viikon karanteenista vaikka olisi käynyt testissä.
      Veikko Vallin persu halusi julkisuutta ja antaa piut'paut karanteelille , hänet on nähty kulkemassa kamera kaulassa ihmisjoukossa etsimässä kuvauskohteita mahdollisisista päiväkoti lapsista namu kädessä, siksi koronatartunta luvut tupsahtivat nousemaan suomessa.
      Veikko on vielä hengissä toistaiseksi ilman näkyvää korona oiretta.

• Anonyymi

EU:n komissaari Phil Hogan eroaan koronakohun vuoksi, syy kiertänyt koronasääntöjen rikkominen kotimaassaan ja ulkomailla.
        Päättäjien näytettävä esimerkkejä.

• Anonyymi

Eilen 20:49, Juttusi osui omalle kohdalle. Olen kuntoillut rehkimättä aika paljon ja pitänyt itseäni hyväkuntoisena. Luin lehdestä polkujuoksuesittelystä ja sinne tutustumaan. Laitoin laina-esittelykengät jalkaan ja olin voimaini tunnossa. Katselin ympärilleni, kaikki n. 30 vuotta minua nuorempia, eikä yhtään aloittelijan eli itseni tyyppistä paikalla. Rohkeasti lähdin matkaan, vauhti oli aika kova ja kilsan jälkeen tunsin itseni porukan huonoimmaksi ja yksi ohjaanista jäi kanssani jälkeen umpivieraalla reitillä. Hilaisemmalla vauhdilla jaksoin reilu 3 km. Siihen jätin kun muut jatkoivat 20 km. Tunsin itseni narratuksi, vai että tutustuminen.
      Se mikä kunnossa petti, olikin keuhkot. Ei vain saanut riittävästi hengitetyksi vaikka jalat ja muu kroppa olisivat jaksaneet. Tästä oppineena alan muutaman kerran viikossa tekemään harjoitusta jossa hengästyn. Sitä ei näköjään turhaan toitoteta.

• Anonyymi

Hyvä Sinä! Minä en ole edes yrittänyt juosta enää, mitä nyt lapsenlasten kanssa joskus taloa ympäri ns. hippasilla. Ovat vielä niin pieniä että melkein pärjään, en enää kauaa.

Sitkeää tekemistä se vanhan ihmisen liikkuminen vaatii. Ihan sama miten liikkuu, veteleekö sauvalenkkejä (kuten minä), tanssiiko, nosteleeko käsipainoja tai halkoja, punnertaako vai tekeekö "lankkua" tai muita staattisia liikkeitä, vetääkö leukaa (en edes yritä), taivutteleeko kroppaa... Jos ei muuta jaksa tai viitsi niin sitten voi venytellä (vaikka sängyssä): jalka ylös, kantapää pystyyn ja sitten jalkaa enemmän tai vähemmän suorana nenää kohti... Jne.

Ihan hauskaa ja hyödyllistä esim. jos ei saa unta :D

Itsestämme se kaikki on kiinni, ja tietty myös mielikuvituksesta. Ei luovuteta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7016
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3249
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      232
      2376
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2115
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1968
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      23
      1792
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1743
    Aihe