Kissa tappanut kaninpoikasia

Anonyymi

Mitä mieltä olette kissanomistaja, miten toivoisitte minun toimivan jos kyseessä olisi sinun kissasi?
Mulla siis ulkona aivan talon vieressä on kanihäkki ja koppi johon oli syntynyt 9 ranskanluppa poikasta. Jäljellä 4. Ja ollaan mietitty miten on voinut mystisesti niitä hävitä kun ei ole karkauskolojakaan. Kattoa aitauksessa ei ole kun aita n150 cm korkea. Tänään aamulla nähtiin kissa vaanimassa, tod näk naapurin kissa. Meijän kissaan puput olivat tottuneet ja eivät varmaan osanneet pelätä vaaraa. Häädettiin kissa pois ja koitin nopeasti jämäverkon palasta suojata reunoja jotta kissa ei pääsisi helposti ainakaan häkkiin. Onko vika minun kun en pidä häkissä kattoa jotta se on helppo siivota ja olla siellä, häkki siis 3x3 m. Katon tekemiseenkin menisi taas rahaa ja aikaa. Ja harmittaahan poikasten menetys, yhdenkin piti jäädä kotiin, kirjavan, mutta sekin viety. Häkissä myös muutama aikuinen kani mutta vain poikasia (jotka jo 4 vk) viety. Eikä häkistä tai sen ympäriltä löydy karvaa, verta tai muuta.. Niin että miten pitäisi toimia naapurin kanssa, en haluaisi kuitenkaan huonoja välejä kun tähän vasta muutettu

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko jälkeenjäänyt? Yhtä hyvin sinne katottomaan häkkiin on vaikka varis voinut mennä poikaset hakemaan. Katso peiliin ja tee elukoillesi turvalliset oltavat. SINÄ niistä vastuussa olet!

      • Anonyymi

        Kissat kuuluu pitää itsellä, jos ei pysy ksnnattaa luopua.
        Toki kanilaan laitetaan kunnon aidat,verkot,laattapohjaa ja harkot reunoille ettei irtokoirat,kissat,ketut ,haukat tai supit niitä vie!

        Mutta,se ei poista sitä tosiasiaa,että omistaja on aina vastuussa lemmikeistään,ja ne on pidettävä itsellä.
        Eli,loukku vireeseen,ja mirrit löytölään.Se on kissojen ja luonnoneläintenkin etu.


    • Anonyymi

      Kyllä sinun kannattaa nyt mennä asiasta kertomaan kissan omistajalle.Kerrot mikä rahallinen menetys,ja onhan tuossa muutakin surua.Hyvä jos kuva olis kissasta sinun pihalla todisteeksi.Omistajan kuuluis huolehtia ettei kissansa kulje muiden pihoille,laki kieltää sen.Metsästyslaki,sieltä löydät.
      Pihaan tulevan kissan,sen voi loukuttaa ja toimittaa löytöeläintalolle.Loukulla se on helppoa viedä,tonnikala hyvä syötti.
      Valitettavasti usein käy niin,että kun irtokissanomistajalle asiasta kertoo, he vain suuttuvat.Vaikka ovat itse aiheuttaneet laittomasti toimimalla kissansa aiheuttamat ongelmat.Meillä naapuri ei tajunnut,ettemme halua hänen kissojaan ulostamaan pihallemme.Välit meni, ja toinen naapurimme kuskas ne kissat löytöeläintalolle,josta eivät niitä edes hakeneet.Ainakin luulen,että oli heidän kissoja

    • Anonyymi

      Kanit on vienyt joko lintu tai kissa.

      Et voi kissaa syyttää ellet ole tapahtumaa nähnyt. Tietenkään kissa ei saa sinun tontillesi tulla, joten ota se seuraavan kerran kiinni ja vie omistajalleen tai löytölään.

      Laita kanihäkkiin edes jonkinlainen katto (esim. pleksi tai verkko) jonka voit tarvittaessa siirtää syrjään. Ei pitäisi olla liian kallista, ja kumpi tärkeämpää, lemmikkiesti turvallisuus vai raha?

      • Anonyymi

        Loukku valiikisi kissaa varten,tpimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe