Mitäs nyt?

Anonyymi

Hmm, mietin tuossa, että mitäs nyt kun alkoholi on tuhonnut avioliiton, parisuhteen, ystäviä sekä muuta.
Olen perinteinen ”huomenna lopetan” tyyppiä. Edes parisuhteen lopettamisen uhkailu toiselta osapuolelta ei saanut minua lopettamaan. Kohtuudella käytän, mutta sekin on kuulemma kielletty sekä alkoholismia. Ymmärrän kyllä. Toiset ovat toisenlaisia ja mielipiteitä on.
Lupasin yrittää. Sekään ei kelvannut. Yritin, muttei voimat riittäneet kuitenkaan.
Nyt kun olen ollut selvinpäin jo tovin, minulle sanotaan että olet vaan kännissä ja valehtelet? 🤔

13

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nämä on sellaisia asioita, että puheet ja lupaukset eivät auta. Juopottelun lopettamiseen tarvitaan hyvin vähän tai ei mitään eli anna alkoholijuomien olla. Ei ne väkisin sinun suuhusi tule.

Olen ollut alkoholisti tai olen vieläkin. Mutta alkoholijuomat pysyvät kaapissa! Ei tee mieli yhtään edes koskea, kun hiukankin muistan sitä kurjuutta, mitä juodut juomat aiheuttivat. Näin on hyvä!

Siis mitään ei tarvitse tehdä, anna vain juomien olla juomatta.

• Anonyymi

Ootte onnenpekkoja. Ite haluisin olla kans alkoholisti mut en kehtaa mennä ostamaan kaljaa :D Sitähän joutuis kantamaan koko aika kaupasta lisää.

• Anonyymi

Mitä vittua?? Haluaisit olla alkoholisti??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä vittua?? Haluaisit olla alkoholisti??

Tuo on vaan joku 14v jonne.

• Anonyymi

Ap kirjoittaa siitä kun nyt on selvinpäin ja silti valitetaan että oot kännissä jne...

Jos ja kun juomisen lopettaa niin ei ole välttämättä hyvä asia jäädä kiinni vanhoihin ystäviin, parisuhteisiin tms. Etenkin jos on ollut kitkaa ihmissuhteissa.

Kun raitistuu niin voi lähteä etsimään uusia tuulia ja uusia ihmissuhteita.
      Uudet ihmiset elämässä eivät ole kiinni entisessä ajassa eivätkä syyttele ja ole epäuskoisia.
      Ihmiset jotka ovat olleet kuvioissa jo juomisen aikana eivät halua luottaa ja uskoa uuteen, muuttuneeseen/raitistuneeseen ihmiseen.

• Anonyymi

Näinhän tuo varmasti on. Kurjaa vaan kun olemme samassa työpaikassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän tuo varmasti on. Kurjaa vaan kun olemme samassa työpaikassa

No joo, ymmärrettävää että tuo vaikeuttaa asioita.

• Anonyymi

Näin on. Justiinsa pistin ne ihmiset poies mitkä liittyi juomiseen. Helpotti vähäsen

• Anonyymi

Usein joutuu laittamaan koko elämän remonttiin siinä vaiheessa kun lopettaa juomisen.
      Ainoa asia josta luopuu ei ole alkoholi.

Monesti se kaikki voi tuntua vaikealta mutta ajan myötä huomaa kannattiko vai ei, ja yleensä huomaa kannattaneen.

• Anonyymi

Olen alkoholisti aina silloin kun haluan olla eikä ole parempaa tekemistä. Päätän aina milloin olen ja milloin en ole alkoholisti. Ennakolta määräilen itseäni.

• Anonyymi

Virallinen alkoholistin tunnusmerkistö on: viinilasi päivässä on alkoholistin tunnusmerkki.

• Anonyymi

On erittäin yleistä, että kun jonkun toisen ihmisen vaatimuksesta lopettaa juomisen tai tupakoinnin, niin se sama ihminen jostain kumman syystä jatkaakin edelleen samasta asiasta valittamista. On myös mahdollista, että nalkuttaja keksii jonkin uuden valituksen aiheen. Valittamisellaan nalkuttajat saavat toisen yleensä retkahtamaan uudestaan paheisiinsa ja sitä he ilmeisesti monesti haluavatkin jotta voivat valittaa tuttavilleen kuinka "meidän Pentti alko taas juomaan".

Kuten on jo mainittu, niin päihteiden käytön lopettamisen jälkeen elämä pitää pistää muutenkin "remonttiin". Muutoin et päihteistä tule kokonaan eroon pääsemään, joku toinen pitää siitä nimittäin huolen jos et itse.

• Anonyymi

ihan vaan telkun kattelua ja töissä käyntiä. ilman elämän tarkoitusta, yksin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe