Tämmöisen tekstin kopioin.
Täten minä, (Henkilö A) määrään, että siinä tapauksessa, että menetän oikeustoimikelpoisuuteni esimerkiksi sairauden, onnettomuuden, vanhuuden heikkouden tai muun niihin verrattavan syyn vuoksi, ei hoidossani saa käyttää mitään keinotekoisesti elintoimintojani ylläpitäviä hoitomuotoja, ellei terveydentilani parantumiseen ole selviä lääketieteellisiä perusteita. Tilapäisesti tällaisia hoitomuotoja saadaan käyttää esimerkiksi vaikeiden oireiden poistamiseen tai niiden lievittämiseen.
Tehohoito minulle saa antaa vain, jos sen antamisen voidaan lääketieteellisin perustein olettaa johtavan, ei ainoastaan lyhytaikaiseen elämän pitenemiseen, vaan terveydentilani kohentumiseen.
Mikäli minulle annettu hoito osoittautuu tuloksettomaksi, siitä on luovuttava.
» Haluatko vastauksen? -
Hoitotahto oma kantaan
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä vastauksen ?
Pitäisi laittaa hoitotestamentti Kantaan. Harva on laittanut.- Anonyymi
Haluatko vastauksen? -
Tuli vahingossa tuo ylimääräinen teksti!
Olen tehnyt Kantaan hoitotestamentin.
Se kannattaisi kaikkien tehdä kun on vielä järjisään.- Anonyymi
Oletko kopioinut jostain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netistä löytyy hyvä pohja. Sitä voi itse muuttaa, mutta kannattaa pitäytyä valmiissa pohjassa niiltä osin kuin se passaa. Omat selittelyt voivat olla vaikeasti tulkittavia ammattilaisten näkökulmasta.
Itse en muuttanut juuri mitään ehdotetusta.
Ja kannattaa tosiaan kertoa omaisille. Ei lääkärit ala omakantoja tutkimaan, kun potilas tulee kriittisessä tilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netistä löytyy hyvä pohja. Sitä voi itse muuttaa, mutta kannattaa pitäytyä valmiissa pohjassa niiltä osin kuin se passaa. Omat selittelyt voivat olla vaikeasti tulkittavia ammattilaisten näkökulmasta.
Itse en muuttanut juuri mitään ehdotetusta.
Ja kannattaa tosiaan kertoa omaisille. Ei lääkärit ala omakantoja tutkimaan, kun potilas tulee kriittisessä tilassa.Täten minä, (Henkilö A) määrään, että siinä tapauksessa, että menetän oikeustoimikelpoisuuteni esimerkiksi sairauden, onnettomuuden, vanhuuden heikkouden tai muun niihin verrattavan syyn vuoksi, ei hoidossani saa käyttää mitään keinotekoisesti elintoimintojani ylläpitäviä hoitomuotoja, ellei terveydentilani parantumiseen ole selviä lääketieteellisiä perusteita. Tilapäisesti tällaisia hoitomuotoja saadaan käyttää esimerkiksi vaikeiden oireiden poistamiseen tai niiden lievittämiseen.
Tehohoito minulle saa antaa vain, jos sen antamisen voidaan lääketieteellisin perustein olettaa johtavan, ei ainoastaan lyhytaikaiseen elämän pitenemiseen, vaan terveydentilani kohentumiseen.
Tämä teksti on hyvä, laitan kantaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täten minä, (Henkilö A) määrään, että siinä tapauksessa, että menetän oikeustoimikelpoisuuteni esimerkiksi sairauden, onnettomuuden, vanhuuden heikkouden tai muun niihin verrattavan syyn vuoksi, ei hoidossani saa käyttää mitään keinotekoisesti elintoimintojani ylläpitäviä hoitomuotoja, ellei terveydentilani parantumiseen ole selviä lääketieteellisiä perusteita. Tilapäisesti tällaisia hoitomuotoja saadaan käyttää esimerkiksi vaikeiden oireiden poistamiseen tai niiden lievittämiseen.
Tämä teksti on hyvä, laitan kantaanTuo on hyvä muotoilu. Minullakin tuo taisi olla ihan sellaisenaan.
Tässä iässä on turha viedä tehohoidon resursseja keneltäkään, mikäli ennuste paranemisen suhteen on huono.
Luin joitain vuosia sitten William Clarkin kirjan;
KUOLEMAN TOISET KASVOT. Vanhenemisen ja kuoleman biologiaa.
Kirjassaan professori Clark kertoo kuoleman biologisen näkökulman lisäksi siitä, miten ihmistä voidaan nykyään pitää keinotekoisesti "elossa", vaikka aivosähkökäyrän mukaan kaikki korkeammat henkiset toiminnot ovat jo poissa. Tämä johtaa eettisiin ongelmiin. Milloin kallis mutta tehoton hoito voidaan lopettaa ja antaa ihmisen kohdata luonnollinen kuolema? Varsinkin, jos omaiset vaativat hoidon jatkamista.
Tässä suhteessa voimme helpottaa lääkäreiden kuormaa vaikka vain hoitotestamentilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hyvä muotoilu. Minullakin tuo taisi olla ihan sellaisenaan.
Tässä iässä on turha viedä tehohoidon resursseja keneltäkään, mikäli ennuste paranemisen suhteen on huono.
Luin joitain vuosia sitten William Clarkin kirjan;
KUOLEMAN TOISET KASVOT. Vanhenemisen ja kuoleman biologiaa.
Kirjassaan professori Clark kertoo kuoleman biologisen näkökulman lisäksi siitä, miten ihmistä voidaan nykyään pitää keinotekoisesti "elossa", vaikka aivosähkökäyrän mukaan kaikki korkeammat henkiset toiminnot ovat jo poissa. Tämä johtaa eettisiin ongelmiin. Milloin kallis mutta tehoton hoito voidaan lopettaa ja antaa ihmisen kohdata luonnollinen kuolema? Varsinkin, jos omaiset vaativat hoidon jatkamista.
Tässä suhteessa voimme helpottaa lääkäreiden kuormaa vaikka vain hoitotestamentilla.Olen lapseton ja muutama sukulainen asuu kauempana, niin laitoin hoitotahdon.
Anonyymi kirjoitti:
En kopioinut. Kirjoitin ihan itse kuinka halua toimittvan.
- Anonyymi
Meillähän on nykyään automaattinen eutanasia, jos ei ole ketään sukulaista hengissä, joka vahtisi potilaan etua. Ei ihminen kauan pysy hengissä, jos ei enää itse pysty syömään ja kukaa ei viitsi lusikoida sapuskaa suuhun. Parempi olisi, että annetaan piikki, niin ei tarvitsisi kauan kitua. Uskovaiset kuitenkin vastustavat kuoleman avustamista viimeiseen hengenvetoonsa asti ja poliitikot myötäilevät. Nyt pitää matkustaa Sveitsiin, jotta saa kuolla silloin kun lystää.
- Anonyymi
Minäkö olen lapseton ja en ole sukulaisten kanssa tekemisissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkö olen lapseton ja en ole sukulaisten kanssa tekemisissä!
Korjaus-minäkin olen lapseton!
- Anonyymi
Voinko laittaa kantaan lisätietoja hoitotahtohtahtoon , että haluan polttohautauksen?
- Anonyymi
Yleisin hoitotahto.
"Kiellän elvyttämisen" - Anonyymi
Kisa sosiaalitoimen ja kansaneläkelaitoksen välillä on käynnissä. Asian on ratkaissut yliasiamies kertaalleen. Mukavaa itsenäisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982