Moottoripyörällä parkkipaikan puomiin törmännyt nuorukainen kuoli Naantalissa

Anonyymi

Moottoripyörällä muumiparkin puomiin törmännyt 18-vuotias mies kuoli Naantalissa torstai-iltana iltayhdeksän aikoihin. Paikallinen mies menehtyi tapahtumapaikalla.

Poliisin mukaan nuorukainen oli lainannut pyörän kaveriltaan Naantalin keskustassa ja lähtenyt ajamaan kohti parkkipaikkaa.

Poliisi selvittää tapahtumien kulkua.

Muumiparkki tunnetaan Naantalissa mopoilijoiden suosimana kiihdytyspaikkana.

Kamalaa! tarvittiinko tämä tapaturma että nuoret rauhoittuu vihdoin niitten mopojen/kevareiden/moottoripyörien kanssa? :(

RIP ja voimia omaisille ja ystäville

91

5206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi puomi oli alhaalla? Jos se olisi ollut ylhäällä niin mitään tälläistä ei olisi päässyt tapahtumaan.

      • Anonyymi

        Se portti on aina ollut alhaalla, olisi pitänyt tietää. 😣


      • Anonyymi

        Se on puomin tehtävä. Jos puomi on aina ylhäällä, sitä ei tarvita ollenkaan.


      • Anonyymi

        Miksi edes olisi puomi, jos se olisi kokoajan ylhäällä? Siksihän se on siinä, ettei kukaan aja parkkiin kun parkki suljettu.


      • Anonyymi

        Kai juuri siitä syystä ettei parkkipaikalle mentäisi


    • Anonyymi

      Syvä osanotto omaisille ja kaikille hänet tunteneille. Hän täytti tapahtumapäivänä 18v.

      Nyt sitten kaikki mopopoikien ja nuorten syyllistäjät, haukkujat ja jopa vainoajat Naantalissa se turpa tukkoon. Täällä ei ole nuorille yhtään mitään. Jos haluatte että täällä asuu muitakin kuin yli 65v. niin äkkiä tämä kaupunki kaiken ikäisille ja kaiken tulotason omaaville. Olen 18v. pojan äiti joten tiedän mistä puhun.

      • Anonyymi

        Voi äiti , oon niin surullinen puolestasi 😣 varmaan maailman kamalin asia menettää oma lapsi 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi äiti , oon niin surullinen puolestasi 😣 varmaan maailman kamalin asia menettää oma lapsi 😢

        No ei hän kirjoittanut olevansa ko. pojan äiti...


      • Anonyymi

        Vai ei ole yhtään mitään. Mitä muualla on ja mitä pitäisi olla?


      • Anonyymi

        Naantalissa on vaikka mitä harrastus toimintaa mutta vanhemmat ei taida tajuta kertoa mussukoilleen niistä...


      • Anonyymi

        Jokainen pakoputkenvirittäjä ansaitsee saada vainoa ja halveksuntaa. Jos kovan äänen tuottaminen on ainoa asia, joka kiinnostaa, on vikaa päässä.


      • Anonyymi

        Mutta eihän parkkipaikka ole se, jota kaupunki tarvitsee nuorille
        Pitää olla muutakin kuin kaupunkialueella kaahailu
        Ikävä ja turha tapaturma,
        Osanotto läheisille


      • Anonyymi

        Ei ole oikea väylä jos 18 v pojan äitinä toivot parkkipaikkaa laosellesi ajanviettopaikaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen pakoputkenvirittäjä ansaitsee saada vainoa ja halveksuntaa. Jos kovan äänen tuottaminen on ainoa asia, joka kiinnostaa, on vikaa päässä.

        Kovasta äänestä pitävä voi laittaa mikin suoraan mopon moottoriin ja kuunnella vahvistettua mökää kuulokkeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole oikea väylä jos 18 v pojan äitinä toivot parkkipaikkaa laosellesi ajanviettopaikaksi

        No kerropa minne nuoret voivat mennä? Jos haluavat olla yhdessä?, olla kaupungilla, ajaa mopoilla ja opetella niitä korjaamaan? Jos ei vanhemmilla ole autotallia minne nuoret saa tulla kokeilemaan korjausta ja oppia siinä samalla? Itse en ole onneksi täältä päin, olen vain valitettavasti asunut täällä useamman vuoden. Muualla järjestetään rompetoreja ja annetaan nuorille mahdollisuus myös mopojen korjaamiseen ja ajoon. Täällä itse aikuisena skootterilla ajavana sain sellaisia kommentteja että meni ajohalut. Poikani kun sai mopokortin ja kysyin häneltä viikon päästä että miten menee niin vastaus oli: hyvin menee mutta mummot näyttää keskaria kaupungilla! Tietysti nyt tulee kommentteja että hän ajeli miten sattuu mutta ei pidä paikkaansa. Annetaan nyt fiksujen nuorten surra kaveriaan rauhassa, kunnioitetaan läheisten surua ja yritetään suvaita toisiamme.Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon, se kannattaa muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen pakoputkenvirittäjä ansaitsee saada vainoa ja halveksuntaa. Jos kovan äänen tuottaminen on ainoa asia, joka kiinnostaa, on vikaa päässä.

        Jokainen tuollaista kirjoittava ei ole kunnioitusta ansainnut. Sun kannattas varmaan virittää itses suvaitsevammalle taajuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa minne nuoret voivat mennä? Jos haluavat olla yhdessä?, olla kaupungilla, ajaa mopoilla ja opetella niitä korjaamaan? Jos ei vanhemmilla ole autotallia minne nuoret saa tulla kokeilemaan korjausta ja oppia siinä samalla? Itse en ole onneksi täältä päin, olen vain valitettavasti asunut täällä useamman vuoden. Muualla järjestetään rompetoreja ja annetaan nuorille mahdollisuus myös mopojen korjaamiseen ja ajoon. Täällä itse aikuisena skootterilla ajavana sain sellaisia kommentteja että meni ajohalut. Poikani kun sai mopokortin ja kysyin häneltä viikon päästä että miten menee niin vastaus oli: hyvin menee mutta mummot näyttää keskaria kaupungilla! Tietysti nyt tulee kommentteja että hän ajeli miten sattuu mutta ei pidä paikkaansa. Annetaan nyt fiksujen nuorten surra kaveriaan rauhassa, kunnioitetaan läheisten surua ja yritetään suvaita toisiamme.Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon, se kannattaa muistaa.

        Ja mitähän helvettiä se minulle kuuluu, mitä tekevät, kunhan eivät häiritse muita.

        On rumpujen soittaminenkin harrastus, mutta ei niitä hakata tuntikausia yötä päivää asuinalueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tuollaista kirjoittava ei ole kunnioitusta ansainnut. Sun kannattas varmaan virittää itses suvaitsevammalle taajuudelle.

        Laita osoitteesi ja kutsu mopopojat teille keulimisharjoituksiin, jos siitä niin kovasti pidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasta äänestä pitävä voi laittaa mikin suoraan mopon moottoriin ja kuunnella vahvistettua mökää kuulokkeilla.

        Ja jos ei taito riitä, voi pakoputken jatkaa letkulla suoraan kiinni kypärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa minne nuoret voivat mennä? Jos haluavat olla yhdessä?, olla kaupungilla, ajaa mopoilla ja opetella niitä korjaamaan? Jos ei vanhemmilla ole autotallia minne nuoret saa tulla kokeilemaan korjausta ja oppia siinä samalla? Itse en ole onneksi täältä päin, olen vain valitettavasti asunut täällä useamman vuoden. Muualla järjestetään rompetoreja ja annetaan nuorille mahdollisuus myös mopojen korjaamiseen ja ajoon. Täällä itse aikuisena skootterilla ajavana sain sellaisia kommentteja että meni ajohalut. Poikani kun sai mopokortin ja kysyin häneltä viikon päästä että miten menee niin vastaus oli: hyvin menee mutta mummot näyttää keskaria kaupungilla! Tietysti nyt tulee kommentteja että hän ajeli miten sattuu mutta ei pidä paikkaansa. Annetaan nyt fiksujen nuorten surra kaveriaan rauhassa, kunnioitetaan läheisten surua ja yritetään suvaita toisiamme.Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon, se kannattaa muistaa.

        No sitä yritin tuoda julki, ettei parkkipaikka ole oikea paikka
        Eivät ne nuoret siellä niitä mopojaan fixaile
        Toki saavat surra ja pitääkin, mutta kaipa hekin sen ymmärtävät ettei ympyräö ajamalla kaveri takaisin tule


      • Anonyymi

        No mihinkäs suuntaan olet poikaasi 'työntämässä'...? Onko hänellä muuta harrastustoimintaa(mitä kyllä on Naantalissa tarjolla haluaville) kuin pussikaljareppu selässä kulkeminen muumimaailmasn, kuparivuoren metsiin tai muumiparkkiin.
        Paljon on itsrstä & vanhemmista kiinni!
        Ja kyllä; myös minulla on lapsia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita osoitteesi ja kutsu mopopojat teille keulimisharjoituksiin, jos siitä niin kovasti pidät.

        Kiitos meillä on mopopoikia riittänyt ja aina ovat tervetulleita. Oppivat korjaamaan mopoja autotallissa ja osaavat sitten aikuisena korjata muitakin menopelejä. Ovat fiksuja nuoria ja arvostan heitä kovasti. Todella uskomatonta mikä määrä ilkeyttä tämän palstan kirjoituksissa on. Kirjoitellaan ilkeitä kommentteja uhrista ja paikkakunnan nuorista. Ei saada suuta auki mutta nillitetään täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa minne nuoret voivat mennä? Jos haluavat olla yhdessä?, olla kaupungilla, ajaa mopoilla ja opetella niitä korjaamaan? Jos ei vanhemmilla ole autotallia minne nuoret saa tulla kokeilemaan korjausta ja oppia siinä samalla? Itse en ole onneksi täältä päin, olen vain valitettavasti asunut täällä useamman vuoden. Muualla järjestetään rompetoreja ja annetaan nuorille mahdollisuus myös mopojen korjaamiseen ja ajoon. Täällä itse aikuisena skootterilla ajavana sain sellaisia kommentteja että meni ajohalut. Poikani kun sai mopokortin ja kysyin häneltä viikon päästä että miten menee niin vastaus oli: hyvin menee mutta mummot näyttää keskaria kaupungilla! Tietysti nyt tulee kommentteja että hän ajeli miten sattuu mutta ei pidä paikkaansa. Annetaan nyt fiksujen nuorten surra kaveriaan rauhassa, kunnioitetaan läheisten surua ja yritetään suvaita toisiamme.Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon, se kannattaa muistaa.

        Voi dinosaurukset... En jaksa uskoa että sinulla olisi lapsia
        Rompetori? Täälläpäin rompetorit ovat minun mielestäni ns kirpputoreja ym tapahtumia missä jengi myy vanhoja tavsroitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos meillä on mopopoikia riittänyt ja aina ovat tervetulleita. Oppivat korjaamaan mopoja autotallissa ja osaavat sitten aikuisena korjata muitakin menopelejä. Ovat fiksuja nuoria ja arvostan heitä kovasti. Todella uskomatonta mikä määrä ilkeyttä tämän palstan kirjoituksissa on. Kirjoitellaan ilkeitä kommentteja uhrista ja paikkakunnan nuorista. Ei saada suuta auki mutta nillitetään täällä.

        Ei kukaan ole uhrista kirjoittanut ilkeyksiä, todettu on että valitettavasti oma syynsä, jos julmasti sen sanoo ääneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi dinosaurukset... En jaksa uskoa että sinulla olisi lapsia
        Rompetori? Täälläpäin rompetorit ovat minun mielestäni ns kirpputoreja ym tapahtumia missä jengi myy vanhoja tavsroitaan

        Kiitos kommentista. Kyllä minulla on lapsia ja nimenomaan poikia jotka mielellään korjaavat ja ajavat mopoilla ja kevareilla. Niin teen itsekin ja olen yli 50v. äiti. Ja kyllä, moottoriurheilun rompetorit ovat juuri sellaisia tapahtumia joissa kokoonnutaan myymään ja vaihtamaan osia ja jakamaan kokemuksia. Mopot ja muut kulkupelit on rahoitettu vanhempien ja isovanhempien avustuksella ja poikien omilla kesätöillä sillä kuulumme alempaan, työtä tekevään keskiluokkaan. Käsittääkseni myös meidän tyyppisiä tarvitaan Naantalin kaupungin veronmaksajiksi eli tästä ole vielä tehty suoja-aluetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mihinkäs suuntaan olet poikaasi 'työntämässä'...? Onko hänellä muuta harrastustoimintaa(mitä kyllä on Naantalissa tarjolla haluaville) kuin pussikaljareppu selässä kulkeminen muumimaailmasn, kuparivuoren metsiin tai muumiparkkiin.
        Paljon on itsrstä & vanhemmista kiinni!
        Ja kyllä; myös minulla on lapsia!

        Kiitos sinulle kommentista. Poikani opiskelee, harrastaa moottoiurheilua ja voi hyvin. Koko perhe voi hyvin ja tulevaisuutemme on muualla kuin Naantalissa sillä olemme muuttamassa pois paikkakunnalta. Mukaan otamme ne muutamat hyvät muistot ja loput unohdamme armeliaasti. Ei tule ikävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle kommentista. Poikani opiskelee, harrastaa moottoiurheilua ja voi hyvin. Koko perhe voi hyvin ja tulevaisuutemme on muualla kuin Naantalissa sillä olemme muuttamassa pois paikkakunnalta. Mukaan otamme ne muutamat hyvät muistot ja loput unohdamme armeliaasti. Ei tule ikävä.

        En ole katkera mutta kuitenkin


    • Anonyymi

      Miksi taas.Näitä surullisia uutisia tullut niin paljon.
      Yksikin onjo liikaa.

      • Anonyymi

        Elämä on sellaista, sen kun oivaltaa niin vastaus on siinä. Joku täällä jo ehti loistamaan kertomalla että jos tuo puomi olisi ollut ylhäällä onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jep jep, juuri tätä onnettomuutta ei silloin olisi tapahtunut mutta olisiko kuljettaja kaahaillessaan mahdollisesti osunut esim. johonkin portin sivutolppaan tms. mene ja tiedä. Ja miksi puomi oli alhaalla, sille oli kai jokin tarkoitus, ehkä sillekin oli jokin tarkoitus että ko. puomisysteemi ylipäätään oli aikanaan rakennettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on sellaista, sen kun oivaltaa niin vastaus on siinä. Joku täällä jo ehti loistamaan kertomalla että jos tuo puomi olisi ollut ylhäällä onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jep jep, juuri tätä onnettomuutta ei silloin olisi tapahtunut mutta olisiko kuljettaja kaahaillessaan mahdollisesti osunut esim. johonkin portin sivutolppaan tms. mene ja tiedä. Ja miksi puomi oli alhaalla, sille oli kai jokin tarkoitus, ehkä sillekin oli jokin tarkoitus että ko. puomisysteemi ylipäätään oli aikanaan rakennettu...

        Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? Vähän jälkeen 21 on jo pimeää. Ja ei sovi olettaa että "kaikki tietää että siinä on puomi" pikkukaupunkimaiseen tapaan.
        Poikaa ei spekuloinnit tuo takaisin mutta toki tämä tutkitaan. Toivottavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? Vähän jälkeen 21 on jo pimeää. Ja ei sovi olettaa että "kaikki tietää että siinä on puomi" pikkukaupunkimaiseen tapaan.
        Poikaa ei spekuloinnit tuo takaisin mutta toki tämä tutkitaan. Toivottavasti.

        Sinne on kielletty ajo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? Vähän jälkeen 21 on jo pimeää. Ja ei sovi olettaa että "kaikki tietää että siinä on puomi" pikkukaupunkimaiseen tapaan.
        Poikaa ei spekuloinnit tuo takaisin mutta toki tämä tutkitaan. Toivottavasti.

        "Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? "

        Moisen kysymyksen esittäjä ei taida omata ajokorttia? Vai miksi vaadit parkkipaikan puomia valaistavaksi.

        Vai olisikohan kuljettajalle asetetu tieliikennelaissa mitään vaatimuksia ajonopeuden suhteen, erityisesti hämärällä tai pimeällä ajettaessa?

        Naantalissa satoja mopojen ja kevarien keulimisia nähneenä, olikohan sillä osuutta asiaan?

        Niin tai näin, vakava onnettomuus on roikkunut ilmassa jo pitkään ja jokainen mopoa tai kevaria keulimalla piittaamattomuuden ja kurittomuuden liikennekulttuuria ylläpitänyt katsokoon nyt peiliin hyvän aikaa. Ajo kielletylle alueelle oli yksi osoitus tästä maantavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? Vähän jälkeen 21 on jo pimeää. Ja ei sovi olettaa että "kaikki tietää että siinä on puomi" pikkukaupunkimaiseen tapaan.
        Poikaa ei spekuloinnit tuo takaisin mutta toki tämä tutkitaan. Toivottavasti.

        Mopoissa ja moottoripyörissä on valot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopoissa ja moottoripyörissä on valot.

        Mutta jos etenee keulimalla, valokeila suuntautuu liian ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oliko valaistus paikalla sellainen että puomin näkee? Vähän jälkeen 21 on jo pimeää. Ja ei sovi olettaa että "kaikki tietää että siinä on puomi" pikkukaupunkimaiseen tapaan.
        Poikaa ei spekuloinnit tuo takaisin mutta toki tämä tutkitaan. Toivottavasti.

        Mopoissa ja moottoripyörissä pitäisi olla valot


    • Anonyymi

      Onhan Naantalissa nopeusrajoitukset.

    • Anonyymi

      Mikä nyky-yhteiskuntaa vaivaa? Ajetaan mopolla kielletyllä alueella ja kaiken kukkuraksi puomia päin. Iltayhdeksältä ei ole vielä pimeää.

      Ja mitä tapahtuu. Nuori ei olekaan syyllinen vaan alhaalla ollut puomi ja siitä vastuussa oleva taho!

      Mitä jos nuori ajaa päin punaista rekan alle, onko syyllinen törppö liikennevalotolppa ja vihreillä risreykseen ajanut rekka?

    • Anonyymi

      Muumit eivät olleet enää kotosalla, kun koulutkin alkoivat? Tohelo mikä tohelo!☠️☠️☠️

      • Anonyymi

        Käykää itse katsomassa, parkkipaikalta päin tultaessa ei ole mitään kuin harmaa puomi ja pari kulahtanutta nauhaa. Ei näy asfalttia vasten. Olen itse ollut törmätä puomiin polkupyörällä. Toki se on kiellettyä aluetta mutta ei tuollaisia saisi olla. Ja hän joka nimittää menehtynyttä poikaa toheloksi häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää itse katsomassa, parkkipaikalta päin tultaessa ei ole mitään kuin harmaa puomi ja pari kulahtanutta nauhaa. Ei näy asfalttia vasten. Olen itse ollut törmätä puomiin polkupyörällä. Toki se on kiellettyä aluetta mutta ei tuollaisia saisi olla. Ja hän joka nimittää menehtynyttä poikaa toheloksi häpeä!

        Todella surullinen ja ikävä tapahtuma. Onkohan puomi vallankaan säädösten ja asetusten mukainen. Harmaa puomi jos on, niin sekoittuu varmastikin helposti asfalttiin. Etenkin hämärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullinen ja ikävä tapahtuma. Onkohan puomi vallankaan säädösten ja asetusten mukainen. Harmaa puomi jos on, niin sekoittuu varmastikin helposti asfalttiin. Etenkin hämärissä.

        Entä liikennemerkki joka kieltää alueella ajamisen. Sekoittuiko sekin asfalttiin? Ihan oikeesti, nuori mokasi ja pahasti. Ei auta syytä vierittää muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää itse katsomassa, parkkipaikalta päin tultaessa ei ole mitään kuin harmaa puomi ja pari kulahtanutta nauhaa. Ei näy asfalttia vasten. Olen itse ollut törmätä puomiin polkupyörällä. Toki se on kiellettyä aluetta mutta ei tuollaisia saisi olla. Ja hän joka nimittää menehtynyttä poikaa toheloksi häpeä!

        Nuori ajaa kielletyllä alueella eikö huomaa ajon estävää puomia. Ikävä tapaus mutta ei tapahtuneesta voi syyttää ketään muuta kuon nuorta itseään. Puomit ovat estämässä ajoa ja aivan varmasti ne huomaa hämärässäkin kunhan ajonopeus on järkevä ja silmät auki.

        Itse liikun paljon autolla, kävellen ja polkupyörällä Raision ja Naantalin alueella ja ihmettelen ettei onnettomuuksia enemmän satu. Mopoilla ajetaan aivan miten sattuu lähes missä vaan ja tilannenopeudet tolkuttomia. Naantalin onnettomuudessakin ajettiin kielletyllä alueella ja kops. Ihme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää itse katsomassa, parkkipaikalta päin tultaessa ei ole mitään kuin harmaa puomi ja pari kulahtanutta nauhaa. Ei näy asfalttia vasten. Olen itse ollut törmätä puomiin polkupyörällä. Toki se on kiellettyä aluetta mutta ei tuollaisia saisi olla. Ja hän joka nimittää menehtynyttä poikaa toheloksi häpeä!

        No voi voi sinne kun on moottoriajoneuvoilla ajo kielletty.. ja nyt syytetään puomia kun nuori ajanut mopolla alueella jonne ajo on muutenkin kielletty.. tyhmä puomi... tyhmä 😂😂 nyt valot päälle ! Eiköhän syyllinen ole joku ihan muu. Liekö edes ajokortillinen jos ei tota merkkiä tajunnut.. ei pidä ajaa jos ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi sinne kun on moottoriajoneuvoilla ajo kielletty.. ja nyt syytetään puomia kun nuori ajanut mopolla alueella jonne ajo on muutenkin kielletty.. tyhmä puomi... tyhmä 😂😂 nyt valot päälle ! Eiköhän syyllinen ole joku ihan muu. Liekö edes ajokortillinen jos ei tota merkkiä tajunnut.. ei pidä ajaa jos ei osaa.

        Olen kyseisen pojan hyvä ystävä,hän oli kortin omaava sekä osasi ajaa monia muita paremmi ja puomia ei todellakaan huomaa pimeällä sekä se on kesäisin ollut aina auki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullinen ja ikävä tapahtuma. Onkohan puomi vallankaan säädösten ja asetusten mukainen. Harmaa puomi jos on, niin sekoittuu varmastikin helposti asfalttiin. Etenkin hämärissä.

        Moni puukin on harmaa ja valaisematon. Ne pitäisi lisäksi pehmustaa, jottei kukaan vahingossa törmää niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyseisen pojan hyvä ystävä,hän oli kortin omaava sekä osasi ajaa monia muita paremmi ja puomia ei todellakaan huomaa pimeällä sekä se on kesäisin ollut aina auki

        Puomi oli aina ollut auki eikä risteyksessä ollut koskaan tullut rekka vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää itse katsomassa, parkkipaikalta päin tultaessa ei ole mitään kuin harmaa puomi ja pari kulahtanutta nauhaa. Ei näy asfalttia vasten. Olen itse ollut törmätä puomiin polkupyörällä. Toki se on kiellettyä aluetta mutta ei tuollaisia saisi olla. Ja hän joka nimittää menehtynyttä poikaa toheloksi häpeä!

        Ei saisi olla kiellettyjä alueita?
        Miten muuten kuin porteilla, aidoilla ja puomeilla estetään alueet, joihin ei saisi mennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puomi oli aina ollut auki eikä risteyksessä ollut koskaan tullut rekka vastaan.

        Jos on ajokortti, niin olisi pitänyt osata tulkita liikennemerkkejäkin... Puomi on vasn lisä


      • Anonyymi

        Anteeks mut mutä vittua sun päässäs on kuule se ei ollu mikää saatanan tohelo säki voisit pitää sen naamas kii ku et tiiä varmaa milt tuntu sillo ku näi tapahtu tuntuu iha vitu phalt lukee näit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi sinne kun on moottoriajoneuvoilla ajo kielletty.. ja nyt syytetään puomia kun nuori ajanut mopolla alueella jonne ajo on muutenkin kielletty.. tyhmä puomi... tyhmä 😂😂 nyt valot päälle ! Eiköhän syyllinen ole joku ihan muu. Liekö edes ajokortillinen jos ei tota merkkiä tajunnut.. ei pidä ajaa jos ei osaa.

        Oikeest voitko vittu olla hiljaa kukaan ei haluu lukee näit vitu että oot lyötåvä ihminen


    • Anonyymi

      Ei ne siitä rauhoitu. Päinvastoin, paikalle tullaan keulimaan ja kaasuttelemaan kuolleen muistoksi.

      • Anonyymi

        Sitähän on jo kuulemma suunniteltukin


    • Anonyymi

      Nuorilla on järki jäässä ja potta päässä.

    • Anonyymi

      Kamala tapaturma, mutta mikä ihme siinä on, että näissä aina etsitään syyllistä muualta? Jos ajan päin lyhtypylvästä, onko se pylvään syy? Nämä älyttömät puomin syyttelyt ei tuo nuorta takaisin.

      • Anonyymi

        Normitoimintaa nykyään. Aina syy muualla kun jotain ikävää tapahtuu. Mistään ei oteta vastuuta, loputonta muiden syyttelyä.


    • Anonyymi

      Siis mitä vittua ihmiset??!! Nuori ihminen, jonkun oma poika ja monen hyvä kaveri on juuri kuollut ja te täällä jaksatte nyt etsiä vikoja tästä kyseisestä uhrista ja muista nuorista ja yleistätte, että kaikki nuoret tekee niin ja näin.
      Tuskin pystytty peilin edessä sanomaan ettette itse ole koskaan nuorena hölmöillyt mitään ja istunut kädet ristissä vaan kotona.
      Te ette tiedä mitä sillä hetkellä tapahtui oikeasti, jos ette paikalla olleet. Hirveä onnettomuus on tapahtunut ja mietin kyllä, että mitä teidän päässä liikkuu, kun täällä paskaa puhutte.

      • Anonyymi

        Juu, olen itsekin hölmöillyt nuorena ja vähän vanhempanakin mutta ei ennen syytetty aina muita kun itse töppäsi. Ja toiseksi, jos tän palstan jutut ei miellytä, pakkoko täällä on olla pahoittamassa mieltään.


      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä kanssasi. Aikuiset ihmiset hävetkää!


      • Anonyymi

        "ja te täällä jaksatte nyt etsiä vikoja... "

        Varsin moni on etsinyt syyllistä tahosta, joka ei ole valaissut puomia kunnolla tai maalannut sitä kirkkailla väreillä tms. En lainkaan ihmettele, jos syyllisen nimeäminen milloin mistäkin tahosta saa ihmiset provosoitumaan.


      • Anonyymi

        Eihän tämä paskaa ole, vaan kyseenalaistus sille että miksi valitettavasti nuoret tunkevat kielletylle paikalle
        Puomi on varmasti asetettu alueelle syystä


      • Anonyymi

        Eihän kukaan ole kyseenalsistanut sitä etteikö tapaus olisi kauhea ja surullinen
        Vaan se että haetaan syytä puomista ja puomin alaslaskijasta
        Totuushan on että poika on ollut kielletyllä psikslla ajamassa
        Aivan liian lujaa...


      • Anonyymi

        Eihän paskaa puhuta!

        Turhaan teet hänestä marttyyrin. Todella surullista että joku joutui hengellään maksamaan törttöilystä, mutta tosiasiahan on, ettei nuorten ylipäätään pitäisi ajella kielletyllä alueella.
        Paikkahan on muumi-parkki kesäisin ja nyt suljettu
        Yhteinen "kokoontumisajo" ei poikaa/kaveria/tuttua tuo takaisin
        Käyttäisivät kaverinsa edes nyt järkeään ja jättäisivät parkkipaikkakaahailut kokonaan ja keskittäisivät energiansa järkevämpään yhdessäoloon varmasti on muutakin aktiviteettia tai vähemmän aktiviteettia jollei ole harrastuksia.

        Itse 16 v tytön äitinä toivon ettei tyttäreni kavereineen osallistuisi moporalliin edes katsojana nyt, tai myöhemminkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän paskaa puhuta!

        Turhaan teet hänestä marttyyrin. Todella surullista että joku joutui hengellään maksamaan törttöilystä, mutta tosiasiahan on, ettei nuorten ylipäätään pitäisi ajella kielletyllä alueella.
        Paikkahan on muumi-parkki kesäisin ja nyt suljettu
        Yhteinen "kokoontumisajo" ei poikaa/kaveria/tuttua tuo takaisin
        Käyttäisivät kaverinsa edes nyt järkeään ja jättäisivät parkkipaikkakaahailut kokonaan ja keskittäisivät energiansa järkevämpään yhdessäoloon varmasti on muutakin aktiviteettia tai vähemmän aktiviteettia jollei ole harrastuksia.

        Itse 16 v tytön äitinä toivon ettei tyttäreni kavereineen osallistuisi moporalliin edes katsojana nyt, tai myöhemminkään

        Mopomiitti on hieno tapa muistaa menehtynyttä. Aiomme mennä seuraamaan sitä ja kunniottamaan niin menehtynyttä kuin myös näitä hienoja nuoria. Menkää te Naantalin aikuiset ulkoiluttamaan koirianne Gucci-liiveissä, jättäkää nuoret hunningolle ja omat vanhukset mätänemään hoitokoteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopomiitti on hieno tapa muistaa menehtynyttä. Aiomme mennä seuraamaan sitä ja kunniottamaan niin menehtynyttä kuin myös näitä hienoja nuoria. Menkää te Naantalin aikuiset ulkoiluttamaan koirianne Gucci-liiveissä, jättäkää nuoret hunningolle ja omat vanhukset mätänemään hoitokoteihin.

        Ettei vain tule lisää uhreja, kun kokoonnutte leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopomiitti on hieno tapa muistaa menehtynyttä. Aiomme mennä seuraamaan sitä ja kunniottamaan niin menehtynyttä kuin myös näitä hienoja nuoria. Menkää te Naantalin aikuiset ulkoiluttamaan koirianne Gucci-liiveissä, jättäkää nuoret hunningolle ja omat vanhukset mätänemään hoitokoteihin.

        Miten ne köyhät nuoret on jätetty hunningolle, kun niille on kuitenkin hankittu mopot ja rahat niiden virittämiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopomiitti on hieno tapa muistaa menehtynyttä. Aiomme mennä seuraamaan sitä ja kunniottamaan niin menehtynyttä kuin myös näitä hienoja nuoria. Menkää te Naantalin aikuiset ulkoiluttamaan koirianne Gucci-liiveissä, jättäkää nuoret hunningolle ja omat vanhukset mätänemään hoitokoteihin.

        Eli tästä surullisesta tapahtumasta halutaankin tehdä sirkus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopomiitti on hieno tapa muistaa menehtynyttä. Aiomme mennä seuraamaan sitä ja kunniottamaan niin menehtynyttä kuin myös näitä hienoja nuoria. Menkää te Naantalin aikuiset ulkoiluttamaan koirianne Gucci-liiveissä, jättäkää nuoret hunningolle ja omat vanhukset mätänemään hoitokoteihin.

        Hunningolle? Se parkkipaikoilla luuhaaminen juuri sitä onkin... Tiedän että siellä on iso osa nuoria joidenka vanhemmat hyväksyvät alaikäisiltä aivan vääriä asioita. Ei osata tai haluta antaa omalle teinille aikaa ja virekkeellisempää ajanvietettä kuin mopokeuliminen ja kaahailu;vertaillaan kuka keulii pisimmälle. Vaarallisia leluja. Ei mopokortti takaa järkevää liikennekäyttäytymistä, se jokaisen on opeteltava ihan itse. Erikseen on ns temppukouluja, trial-ratoja jne, joissa voi luvan kanssa ja varustein harjoitella kovaa ajoa ja 'temppuja'
        Jollei nuoren oma kapasiteetti riitä ymmärtämään asian vaarallisuutta, niin eiköhän se ole vanhempien tehtävä sinne takoa! Ja jos joku alue on kielletty, niin luulisi nyt 15-18v sen ymmärtävän mitä kielletty tottatosiaan tarkoittaa.
        Nyt ikävä kyllä kävi näin, mutta yhtä hyvin joku olisi voinut jäädä alle(kaveri, lapsi, vanhus) olisikohan silloinkin ajettu mopomiittinki muumiparkissa ja "ymmärtäväiset" vanhemmat olisivat olleet tukemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän paskaa puhuta!

        Turhaan teet hänestä marttyyrin. Todella surullista että joku joutui hengellään maksamaan törttöilystä, mutta tosiasiahan on, ettei nuorten ylipäätään pitäisi ajella kielletyllä alueella.
        Paikkahan on muumi-parkki kesäisin ja nyt suljettu
        Yhteinen "kokoontumisajo" ei poikaa/kaveria/tuttua tuo takaisin
        Käyttäisivät kaverinsa edes nyt järkeään ja jättäisivät parkkipaikkakaahailut kokonaan ja keskittäisivät energiansa järkevämpään yhdessäoloon varmasti on muutakin aktiviteettia tai vähemmän aktiviteettia jollei ole harrastuksia.

        Itse 16 v tytön äitinä toivon ettei tyttäreni kavereineen osallistuisi moporalliin edes katsojana nyt, tai myöhemminkään

        Täällä monet kirjoittavat että parkkipaikka on suljettu. Se ei pidä paikkaansa. Tuulensuun kadun puolella harmaa puomi on merkitty liikennemerkin. Sen kääntöpuoli on harmaa. Emäntäkoulun risteyksestä alkava pyörätie sallii mopolla ajon. Aikaisemmin ennen ylikulkusiltaa oli yhtäkkiä mopolla ajo kielletty, minne siis mopolla? Muumiparkin Armonlaaksontien puolella ei ole estettä, liikennemerkki joka kieltää ajon autolla ja mototoidulla kaksipyöräisellä. Parkkipaikan puolelta harmaa puomi näy, ei myöskään siis pyöräilijälle hämärässä tai pimeässä! Puomi sulautuu täysin oikealla puolella olevaan aitaan. Käykää itse katsomassa jos ette usko. Ja vielä selvennykseksi että menehtynyt nuori ajoi parkkipaikan puolelta puomiin, ei radan eli S-Marketin puolelta. Kaikki lehtikirjoituksien kuvat on otettu puomista siltä puolen missä merkinnät ovat ok...miksihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tästä surullisesta tapahtumasta halutaankin tehdä sirkus

        Nuorten järjestämä mopomiitti menehtyneen kaverin muistoksi oli hienosti järjestetty. Seurasimme sitä alusta loppuun. Kaikki käyttäytyivät hienosti ja mikä kaveruuden ja välittämisen tunne. Suuri kiitos kaikille järjestäjille. Oli myös hienoa nähdä että reitin varrella oli katsojia seisomassa sateessa sytytetyin kynttilöin ja lyhdyin. Kiitos kavereiden ja läheisten puolesta. Olen asunut paikkakunnalla 10 vuotta ja tapahtuma oli parhain ja koskettavin mitä täällä olen kokenut. Me jotka uhrin tunsimme muistamme häntä lämmöllä emmekä unohda häntä.


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä darwin palkinnon paikka.

    • Anonyymi

      Mopoissa tuntuu yleisesti olevan valovikoja eli ajetaan pimeässä ja hämärässä valoitta ilman huolen häivää tai kiirrettä korjata valoja. Kun osutaan harmaaseen puomiin, alkaa syyttely puomin asettajaa kohtaan miksei puomia ole merkitty paremmin, todella vastuutonta asettaa harmaa puoli. Öööö?

      • Anonyymi

        Yleensä kyllä vain takavalo on pimeänä ja kilpi käännetty vaakasuoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kyllä vain takavalo on pimeänä ja kilpi käännetty vaakasuoraan.

        Juu ja kun lähdetään poliiseja karkuun tiedetään kaikki kevyenliikenteenväylät missä betoniporsaita tai puomeja estämässä/hidastamassa poliisiautolla seuraamista. Suorastaan hämmästyttävää että parkkialueella missä vietetään aikaa ei huomattu kuitenkaan puomia. Olisiko aika unohtaa puomin ja sen asettajan syyllistäminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja kun lähdetään poliiseja karkuun tiedetään kaikki kevyenliikenteenväylät missä betoniporsaita tai puomeja estämässä/hidastamassa poliisiautolla seuraamista. Suorastaan hämmästyttävää että parkkialueella missä vietetään aikaa ei huomattu kuitenkaan puomia. Olisiko aika unohtaa puomin ja sen asettajan syyllistäminen!

        Muumimaassa saattaa pimeässä tulla vastaan vaikka Mörkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja kun lähdetään poliiseja karkuun tiedetään kaikki kevyenliikenteenväylät missä betoniporsaita tai puomeja estämässä/hidastamassa poliisiautolla seuraamista. Suorastaan hämmästyttävää että parkkialueella missä vietetään aikaa ei huomattu kuitenkaan puomia. Olisiko aika unohtaa puomin ja sen asettajan syyllistäminen!

        ei kukaan puomin asettajaakaan ole syyllistänyt eikä edes metallista puomia. Silti voi kysyä oikeutetusti onko puomituksessa parannettavaa kun näin ikävällä tavalla on käynyt. Onhan keskusta-alueella isohkot rakennustyöt menossa. Epämääräisiä liidulla tuherrettuja suojatiemerkintöjäkin tehty ajoratojen poikki. Selkeitä riskin paikkoja. Eivät ole säädösten mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan puomin asettajaakaan ole syyllistänyt eikä edes metallista puomia. Silti voi kysyä oikeutetusti onko puomituksessa parannettavaa kun näin ikävällä tavalla on käynyt. Onhan keskusta-alueella isohkot rakennustyöt menossa. Epämääräisiä liidulla tuherrettuja suojatiemerkintöjäkin tehty ajoratojen poikki. Selkeitä riskin paikkoja. Eivät ole säädösten mukaisia.

        Onnettomuuskohdassa on ajon kieltävä liikennemerkki väylän reunassa ja itse puomissa kiinni liikennemerkki moottoriajoneuvoilla ajo kielletty. Pitäisikö puomissa olla vilkkuvalot vielä jotta sen huomaisi? Lopettakaa jo ympäristön syyttely. Poika mokasi pahemman kerran ja maksoi siitä hengellään. Mitä jos hän olisi törmännyt jalankulkijaan tai lapseen.

        Eilen illalla aurinkotiellä kolme poikaa kevareilla. Kaikilla keula pystyssä, ja kova ylinopeus. Yhtäkuin törkeä liikenteen vaarantaminen. Pitäisikö paikalle saada puomeja hidastamaan kun ei ymmärretä muuten?

        Mitä tulee keskustan tietyösekamelskaan, alue on haastava mutta siellä on lukuisia liikennemerkkejä varoittamassa ja ajonopeudet pidettävä alhaisina. Toki hengestään sielläkin pääsee ajamalla kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan puomin asettajaakaan ole syyllistänyt eikä edes metallista puomia. Silti voi kysyä oikeutetusti onko puomituksessa parannettavaa kun näin ikävällä tavalla on käynyt. Onhan keskusta-alueella isohkot rakennustyöt menossa. Epämääräisiä liidulla tuherrettuja suojatiemerkintöjäkin tehty ajoratojen poikki. Selkeitä riskin paikkoja. Eivät ole säädösten mukaisia.

        Kun liikennemerkkejä ei noudateta asetetaan puomi estämään ajoa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muumimaassa saattaa pimeässä tulla vastaan vaikka Mörkö.

        Ai pimeässä vai? Kyllä niitä löytyy ihan valoisaan aikaan myös. Ja tämän palstan kommenttien perusteella niitä mörköjä on paljon.


    • Anonyymi

      Muumilandia on talousrikollisten luomus ja laadultaan pelkkä kusetus.

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä. Tämä kaupunki on kupla jossa ei ole tavallisille ihmisille sijaa.


    • Anonyymi

      Kuolinuutiset eivät kuulu tänne juorupalstalle. Suunnaton suru vanhemmilla ja ystävillä. Aloittaja teki väärin kirjoittaessaan tänne, saiko siitä itselleen jotain sairasta tyydytystä kun olevinaan välitti nuoresta uhrista. Älkää kukaan enää kommentoiko tapahtunutta.

      • Anonyymi

        Jospa kuitenkin edes joku vanhemmista ottaisi opikseen ja kävisi tarkistamassa, millaisella vehkeellä poika ajelee.


      • Anonyymi

        Kuule enpä usko että läheisen menettänyttä kiinnostaa mitä suoli24 -palstalla kirjoitellaan. Täällä ei olla uhrin nimeä julkaistu tai muuta millä hänet voisi tunnistaa. Aivan normaalia että tapahtuneesta kirjoitetaan kommentteja.

        Ikävä tapahtuma mutta sellaista elämä on. Kaikki kuolevat, ennemin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule enpä usko että läheisen menettänyttä kiinnostaa mitä suoli24 -palstalla kirjoitellaan. Täällä ei olla uhrin nimeä julkaistu tai muuta millä hänet voisi tunnistaa. Aivan normaalia että tapahtuneesta kirjoitetaan kommentteja.

        Ikävä tapahtuma mutta sellaista elämä on. Kaikki kuolevat, ennemin tai myöhemmin.

        Juurikin näin
        Jospa tämä kirjoittelu vähän herättäisi edes jotakuta miettimään asioita.
        Onnettomuus oli surullinen ja turha, mutta olisi omlut täysin estettävissä jos olisi noudatettu sääntöjä


    • Anonyymi

      Juuri tähän nimenomaiseen tapaukseen liittymättä, tiedän mopopoikien isiä, jotka ovat itse tilanneet viritysosat poikansa mopoon.

      Aivan täydellisen loistavaa asennekasvatusta vanhemmilta.

      • Anonyymi

        Näin se on. Ja kun vireistä jäädään kiinni poliisille, tulee isot sakot ja kortti lähtee, hirveä valitus ettei olla tehty mitään väärää.


    • Anonyymi

      Jos yritti jotain temppua sen mopedinsa kanssa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1243
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      899
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      879
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      864
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    7. 3
      770
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      751
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    Aihe