miten saisin rahaa?

Anonyymi

tosiaan oon 12v tyttö ja säästän tosiaan 1500€, mulla on jo 110€ joten tarvitsen enään 1390€. Säästän koiranpentuun sillä ostetaan mun äitin kanssa koira kunhan kerään itse rahat siihen eli äiti on siis 100% mukana tässä koirassa!
Äiti siis maksaa koiran tulevat kulut vakuutukset, ruuat ymm.
nyt kysynkin että miten voisin tienata rahaa?
Asun siis mun äitin kanssa ja äiti lupasi että saan kotitöistä rahaa aina hieman.
Mun kaikki sukulaiset asuu 300km päässä ja naapureiltakaan en voi oikein kysyä pieniä töitä.
Mun synttärit on vasta tammikuussa ja haluaisin kerätä summan mahdollisimman pian. Otan kaikki vastaukset ilosylin vastaan ja kiitos jo etukäteen jos vastaat<3

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotakin myynti työtä, vaikka kukkia torilla, leivot mustkka piiroita, riisi. Puolukoita keräät ja myyt. Käyt siivoamassa naapurin mummoja auttamassa. Onha niitä töitä, liikaakin. Lasten likkana naapureilla! Laitat ilmoitusia kauppojen ilmoitustaululle ja nettiin ja soitat kyselet.
      Osta halvempi koira, pyydät ilmaiseksi ja kyllähän tinkiäkin voi.

      • Anonyymi

        Mitään luettelemaasi ei nykypäivänä 12-vuotiaan anneta tehdä. Lukuunottamatta hömppien mummojen viilaamista linssiin, mutta siinäkin saisi vähintään lapsen äiti miettiä, onko se oikein.

        Sehän onkin oikein loistoidea ehdottaa 12-vuotiaalle halvempaa koiraa! Sellaista ei ole kuin tehdaspennuissa, joten ole mieluummin hiljaa kuin neuvot jotain, mitä ei todellakaan pidä mennä neuvomaan.

        Aloittaja:
        Jos äitisi antaa rahaa kotitöistä, niin äitisihän siinä pennun oikeasti maksaa etkä sinä itse, vaikka kuinka olette niin näennäisesti sopineet, että sinä maksat. Yritä keskustella etukäteismaksua niin, että äitisi maksaa pennun ja sinä teet seuraavat kaksi vuotta tai muun vastaavan ajan kotitöitä mukisematta ihan ilmaiseksi. Lopputulema on molemmissa ihan sama.


    • Anonyymi

      Onko joku tietty rotu, josta haaveilet? Sillä äitisi on mukana jutussa, voisitte miettiä olisiko sijoituskoira hyvä ajatus tai hyvätapainen aikuinen kodinvaihtaja. Pennun kasvattaminen on usein haaveen tasolla parhaimmillaan, todellisuudessa ajoittain rankkaakin aikaa.

      Pystyisitkö ilmoittaa ottaa koiria hoitoon/ käyttää lenkillä? Tai jotain muita lemmikkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe