Maalla asumisessa on puolensa.

Näinä vaikeina Korona eikoina kaupunkien nuoret patikoivat suomalaisissa metsissä ja kansallispuistoissa. Kaupunkien houkutukset, kulttuuri ja konsertit ovat nyt kierrettyjä sivistäjiä. Luonnosta on aina ammennettu voimaa.

Korven eläjänä olen saanut viettää turvallisen kesän omissa oloissani mökilläni. Nyt kaupunkiin hiljalleen asettautuminen tuo haasteita.

Eilen annettiin maskisuositus koko Kainuun alueelle. Kuhmon pienessä Tuupolan kyläkoulusta on löytynyt neljä korona tartuntaa ja viisikymmentä koronalle altistunutta.

Koulut osoittautuivat koronalingoiksi. Opettajat vastustivat toukokuussa etäopetuksen loppumista ja siirtymistä lähiopetukseen. Ei lapset noudata turvavälejä. Hirvittää kauppareissuilla kun nuoret hilaavat kylkeen ja mellastavat hyllyjen välissä. Nyt pitäisi ohjeistaa perheitä jättämään lapset kotiin kauppareissuilta.

Tästä päivästä alkaen aloitan taas omatekoisten maskieni käytön. kiuhautus, kuivatus ja menoksi.

Nyt kun epidemia taas nostaa päätään pidetään me ikäihmiset yhtä ja lopetetaan turha nokittelu toisillemme.
Korona on uhka kaikille, se masentaa, siihen ei enää ilkeitä sanoja kaivata.

Kauniit sanat ilahduttavat silloin jaksaminen karenssissa on helpompaa.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vetouistelu, se on parasta maailmassa. Saimaa on huippu siihen.

• Anonyymi

Kyllä luonto on meille paras paikka ja sitä löytyy jokaiselle valintansa mukaan.

• Uistelussa olin isän mukana 50-luvulla ensikerran saimaalla, uistelu loppui vuosi sitten kun möin HT-yamarin, vielä muutama vuosi takaperin saattoin olla viikon uistin reissulla yöpyen veneessä.
        Kalaväliineet lahjoitin veljen pojalle uistimia oli joukossalähemmäksi sata puolenkymmentä vapaa keloineen.

• Anonyymi

Kyllä jokainen on kotonaan turvassa, ei kukaan kutsumaton vieras kaupungissakaan kotiin tunge. Kaupassa voi käydä silloin kun on hiljaisinta eikä kukaan ole kylkeeni tunkenut kaupoissa ja kotona saakin lähekkäin kullan kanssa olla. Kouluja on pidettävä auki, ei ne opettajat ole sen arvokkaampia kuin esim sairaanhoitajat, hekin voisivat vaatia etätöitä. Kouluun kunnon kuri hygieniaan ja kuonokopat koko koulun väelle, ryhmät erilleen. Onhan ennenkin influenssan aikaan koulua käyty , tämä korona on hyvin lievä lapsilla. Opettajat ovat alle 70 v.
      Mikäs moraalin puuska nyt tuli, kun muilta ystävällisyyttä ja kiltteyttä vaadit ? Koita nyt vaan se oma super-riskiryhmään kuuluva koronavaarallisesta maasta tuleva kaverisi saada olemaan tartuttamatta suomalaisia. Tuleeko sieltä edes lentoja, toivottavasti ei. Muista sitten itsekkin olla karanteenissa, et saa mennä edes kauppaan !

• Anonyymi

Kävin eilen ostoksilla isossa hyper-marketissa, maski tietenkin kasvoilleni. Vain muutamalla näin maskin, miksi niitä pidetään niin huonosti, suojaavat kuitenkin muilta viruksilta kuin korona.
      Vietän enimmän ajan kotona omassa rauhassa.

rr...

• Anonyymi

Minulle riitti 23 maata maailmalla. Luonnossa on hyvä hiljentyä, todella!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HT-Yamarin ok vene?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä luontoa se, kun on raiskattu vierittämällä tontti kivi
        ä täyteen ja joka paikka päällystetty trukkilavoilla ja likasilla ammeilla ja savimöykyillä !Järviki saastunut.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä luontoa se, kun on raiskattu vierittämällä tontti kivi
        ä täyteen ja joka paikka päällystetty trukkilavoilla ja likasilla ammeilla ja savimöykyillä !Järviki saastunut.

"Mitä luontoa se," ?

Voisitko lopettaa jo tuon arvostelusi, mitä kukin tekee omistamillaan mailla?

Jotenkin vaikuttaa, että olet todellakin kateellinen "korpikselle", jolla on sentään oma tontti ja ranta laitureineen ja terassien täyttämä, koska hänellä käy sentään vieraitakin ilta-istunnoissa siellä rannalla. Ei se ranta ole hänen pilaama ja uskoisin että ei ole kovinkaan pilattu.

Kero mieluummin, kuinka itse olet "tonttisi" hoitanut, vai asutko asunto tuella jossain kunnan vuokra kämpässä, siellä "pimeässä pirtissä", mistä vain katkeria mielipiteitä tulee, kuten työläisiltä riistetään nyt selkänahka ja vastaavaa,

En koskaan osallistu "korppisen" juttuihin, vaikka hän nimesi minut ainoaksi häiriköksi täällä, mutta ei sitä kaikkea voi ohittaa.

Koska aika paljon ole hänen mielipiteissään kuitenkin samaa mieltä ja ikävä kyllä, ehkä liiankin suorasanainen, mutta se kuuluu meille, jotka emme ole "hämäläisiä", joilla vastaus on hieman viiveellä, joten joskus tulee sitten näitä "ylilyöntejä" sanottua.

• Yli-voimaisesti suurimman osan veroistani olen maksanut Stadiin.
      Joten asun ja elän täällä, kerätäkseni vanhemmiten Stadilta rahani takaisin.
      Luonto ei ole, eikä koskaan ole ollut minulle kovinkaan merkityksellinen.
      Yleensä söin ja syön vieläkin sieltä antimia.
      Paitsi että noudan kaupasta, en ryve enää mutakoissa.

H.

• Anonyymi

En ajattele verojani, ajattelen mitä jää käteen, kuun lopussa taaskin jäi säästöön.

• Anonyymi kirjoitti:

En ajattele verojani, ajattelen mitä jää käteen, kuun lopussa taaskin jäi säästöön.

"Anonyymi"

Nooh.
        Kaksi tiliä on minulla.
        Molemmilla on rahaa pankinkin kannalta hyvästi.
        70v. ei enää tarvitse turhia säästellä.
        Pää-asia on että aikanaan tulee Stadi hätiin.
        Riittävällä voimalla.
        Jopa pikkuisen koroillakin.
        Kylkiäni käännellessään huuhtelevat herkät paikkani laadukkailla juomilla.
        Whiskeytä Irlannista ja Cognacia Ranskasta silloin pitää aineitten olla.
        Silloin ainakin kakka tulee.

H.

• Anonyymi

Ruotsalaisten "jumala" Anders Tegnell on sanonut, että lapset ei tartuta koronaa.

• Anonyymi

Kell onni on se onnen kätkeköön.

• Kivasti ja sopuisasti on aloitukseni lähtenyt etenemään. Toivon jatkolle samaa.

Lähdin aloituksen tehtyäni ulkohommiin. Ensin kaupunkikämpän nurmikon leikkuuseen ja sitten ajoin tänne mökille.

Maalla asumisessa on puolensa.

Kuokin osan pienen pottumaani sadosta ylös. SkillaNin ohjeella laitan tulevat joulupöydän uudet perunat pakkaseen.

Samalla hokasin, että viikolla levittämäni ruohikon siemenet tarvitsevat multaa päällensä.
      Niinpä kärräsin pottupellon kuohkeaa multaa nurmikon paikkauskohtiin.

Mökillä aion puuhastella niin kauan kuin voimani riittävät sillä ei tällainen alkukantainen elämä kauaa enää kestä. Kaikesta on joskus luovuttava.

Kai sitten joskus pieni parvekkeellinen kaksio riittää. Onhan minulla sellaisestakin asumisesta kokemuskin. Eikä lainkaan huono kokemus olekaan.

Nyt maski kasvoille ja kaupan kautta kirkolle ; )

• Anonyymi

Minäkin olen pakastunut perunoita, mutta aina varhaisperunoista.

• Anonyymi

Taas on tulppaneja tulvillaan iloinen Amsterdam ?

• Anonyymi

Taas on tulppaaneissa turvallaan iloinen Andersson!

• Anonyymi

Lösin kaksi orvokin taimea kun olin pottupellossa turvallani. Sinikeltainen ja valkea orvokki, istutin ne savikippoon.

Pakkasperunat annospusseissa ja osa syöty ja hyviksi todettu.

On tässä kaupunkielämässäkin kivoja puolia. Koko kesän olen pitänyt käsihygieniasta hyvän huolen kun pari kertaa päivässä olen käsin astioita tiskannut. Nyt kone tuolla yläkerrassa hoitaa sen homman.

Se olisi venetsialaisilta, mutta olkoon. Tai saatanpa käydäkin. Kalkkisillan laituriterassilla on bileet. En minä muuten, mutta kun missasin Laila musikaalin koronan vuoksi ja nyt siellä rannalla esiintyy teatterin Laila musikaalin näyttelijät.

Katotaan kehtaanko.

Korppis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19807
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6800
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6466
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6215
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6079
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      104
      5977
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5385
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      5110
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4440
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4040
    Aihe