JavaScript ja nuoli-fuktiot

Anonyymi

Siis en tiedä pitääkö puhua nuoli-funktioista vai nuoli-operaatioista, mutta mihin tarpeeseen nämäkin on luotu, ja kumpi oli ensin. Kerkisin oppia tuon "perinteisen", siis en tiedä onko tämä edes perinteinen, mutta ainakin selvempi tapa tehdä sama asia.

NORMAALI
Funktio palauttaa luvun (18.50€) elintarvikkeiden arvonlisäverolla (alv 14%) korotettuna.
function PlusAlv14(a) { return a ( a / 100 * 14 ) };
PlusAlv14(18.50)
21.09€

NUOLI-FUNKTIONA
Funktio palauttaa luvun (100€) yleisellä arvonlisäverolla (alv 24%) korotettuna.
var PlusAlv24 = a => { return a ( a / 100 * 24 ) };
PlusAlv24(100)
124€

Miten rajaan paluuarvon desimaalit kahteen?

12

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ahaa, se oli siis toFixed(2) jolla nuo desimaali rajataan.
        Kiitosta paljon, hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, se oli siis toFixed(2) jolla nuo desimaali rajataan.
        Kiitosta paljon, hyvä.

        DelimitDecimals(2) olisi osuvampi nimi tuollaiselle funktiolle, hakukin onnistuisi helpommin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärvääpä toinen sekunti, ja hae miten tuo piste tulisi paluuarvossa pilkkuna.

        Sehän on tietysti toLocaleString().

        let a = 12.345
        a.toLocaleString();
        //"12,345"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärvääpä toinen sekunti, ja hae miten tuo piste tulisi paluuarvossa pilkkuna.

        Metodilla toLocaleString() saa muotoiltua maakohtaisestikin. Suomen maa-asetuksella tulee desimaalierottimeksi pilkku. Voi käyttää suoraan valuuttamuotoakin.

        const PlusAlv24 = (a) => (a (a/100*24)).toLocaleString('fi-FI', {style:'currency', currency:'EUR'});
        console.log(PlusAlv24(100));

        Tuloste:
        124,00 €

        Jos haluaa pelkän luvun kahdella desimaalilla ilman tuhaterottimia, niin vaihtaa muotoiluksi:
        {minimumFractionDigits: 2, maximumFractionDigits: 2, useGrouping: false}

        Tuosta löytyy enemmän tietoa kyseisestä metodista: https://www.techonthenet.com/js/number_tolocalestring.php


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tietysti toLocaleString().

        let a = 12.345
        a.toLocaleString();
        //"12,345"

        Ai niin, halusit tietyn määrän desimaaleja. Se ottaa toisen parametrin options, johon tuon voi määrätä:

        let a = 12.3456789
        a.toLocaleString('fi', {minimumFractionDigits: 2, maximumFractionDigits: 2})
        //"12.35"

        Ilmeisesti laitettava nuo min ja max, muuten saattaa tulla yksi desimaali liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, halusit tietyn määrän desimaaleja. Se ottaa toisen parametrin options, johon tuon voi määrätä:

        let a = 12.3456789
        a.toLocaleString('fi', {minimumFractionDigits: 2, maximumFractionDigits: 2})
        //"12.35"

        Ilmeisesti laitettava nuo min ja max, muuten saattaa tulla yksi desimaali liikaa.

        Locale pitää antaa kait muodossa 'fi-FI', muuten taitaa käyttää defaulttia. Ubuntussa näkee komennolla 'locale' ja sieltä kohta LC_NUMERIC=fi_FI.UTF-8. Rahayksikön määrittää LC_MONETARY.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metodilla toLocaleString() saa muotoiltua maakohtaisestikin. Suomen maa-asetuksella tulee desimaalierottimeksi pilkku. Voi käyttää suoraan valuuttamuotoakin.

        const PlusAlv24 = (a) => (a (a/100*24)).toLocaleString('fi-FI', {style:'currency', currency:'EUR'});
        console.log(PlusAlv24(100));

        Tuloste:
        124,00 €

        Jos haluaa pelkän luvun kahdella desimaalilla ilman tuhaterottimia, niin vaihtaa muotoiluksi:
        {minimumFractionDigits: 2, maximumFractionDigits: 2, useGrouping: false}

        Tuosta löytyy enemmän tietoa kyseisestä metodista: https://www.techonthenet.com/js/number_tolocalestring.php

        Tämä on hyvä, taas kerran kiitän. Tuo EUR oli enemmän kuin osasin pyytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä, taas kerran kiitän. Tuo EUR oli enemmän kuin osasin pyytää.

        Minäkin kiitän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe