Suojaosuus on kuulemma puolitoistakertainen. Tarkoittaako tämä käytännössä sitä, että koska tuloni ovat n. 500 euroa/kk, niin mulla saa olla tilillä maksimissaan 1500 euroa, ja vouti ei niihin koske? Käytännössä noin paljon rahaa mulla ei tietenkään tilillä voi olla, koska kaikki rahat menee ''elämiseen''.
Ulosoton suojaosuus
13
773
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi mitta, meisseli ja jakoavain riittää tarkoitustaan vastaavaan työhön. Vasaran kanssa tulee käyttää nauloja.
- Anonyymi
Eih, suojaosuus on yksin eläjällä noin 660€/kk. Jos tienaat NETTONA noin 1500€ niin tuosta lähtee ulosottoon 500€ eli 1/3 osa. Jne...
Tilillä saa olla säästöjä noin 1000€- Anonyymi
En kyllä vieläkään ymmärtänyt. Jos tilillä saa olla säästöjä 1000, niin eikös se suojaosuus ole silloin tuhat? Ja mitä tarkoittaa se, ettei tulot ja menot vaikuta suojaosuuteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärtänyt. Jos tilillä saa olla säästöjä 1000, niin eikös se suojaosuus ole silloin tuhat? Ja mitä tarkoittaa se, ettei tulot ja menot vaikuta suojaosuuteen?
Ei kun nyt taisin tajuta. Jos tienaisi esim. 900 kuussa, niin siitä ei lähde mitään ulosottoon(?) Koska kolmasosa siitä olisi 300, joka on alle suojaosuuden.
t. AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun nyt taisin tajuta. Jos tienaisi esim. 900 kuussa, niin siitä ei lähde mitään ulosottoon(?) Koska kolmasosa siitä olisi 300, joka on alle suojaosuuden.
t. APGoogleta "maksukieltolaskuri" niin ei tarvitse arvailla, tuolta saat määrän sentilleen. Ja pankkitilin suojaosuus on 1000e, se on eriasia mitä suojaosuus henkilöllä. Eli sulla voi olla aina tilillä se 1000e niin ei sitä ulosmitata. Varminta kuitenkin on että pitää tilillä vaan muutaman satskun, loput jemmaan joko käteisellä tai jonnekin nettilompakkoon (esim skrill)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t. APTieteen termipankin mukaan "Suojaosuus ei tarkoita samaa kuin velalliselle ulosmittauksen jälkeen käyttöön jäävä määrä. Velalliselle jää aina suojaosuuden lisäksi vähintään tietty osuus palkasta sekä niin sanotut tulopohjaan kuulumattomat sosiaalietuudet, kuten lapsilisä ja asumistuki. Lisäksi velallisella on oikeus saada olennaisesti heikentyneen maksukyvyn perusteella huojennusta ulosmittauksen määrään sekä säädetyin edellytyksin 1–3 vapaakuukautta vuodessa. ".
Terv. pannari
- Anonyymi
"Suojaosuus on kuulemma puolitoistakertainen"
Suojaosuus on aina sama, siihen eivät vaikuta velallisen tulot ja menot ollenkaan.
Tosin velallisen elatuksen varassa oleva (avio/avo)puoliso, velallisen lapset ja puolison lapset nostavat suojaosuutta tietyn kaavan mukaan, mutta muutoin suojaosuus on aina sama.
Velallisen elatuksen varassa olevana pidetään henkilöä, jonka saama tulo ei ylitä velallisen itsensä osalta laskettavaa suojaosuutta, ja tällaista lasta siitä riippumatta, osallistuuko myös toinen puoliso hänen elatukseensa. - Anonyymi
En mä tajua vieläkään. Siis jos yksi kolmasosa ulosmitataan ja suojaosuus on jotain 660 euroa, niin 1500 nettotuloista ei oteta mitään, mutta 2000 otetaan tuo about 660?
t. AP- Anonyymi
Se on joku 1500e netto josta lähtee 1/3 osa eli se 500e jne. Sit kun netto on jo joku 2600e niin lähtee jo 2/3 vai mitä se oli. Mut alle 1500 niin se oli jotenki niin et 1500e - 660e ja tuosta sit 2/3 osaa..... tjn
ETSI SE MAKSUKIELTOLASKURI niin ei tarvitse ihmetellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on joku 1500e netto josta lähtee 1/3 osa eli se 500e jne. Sit kun netto on jo joku 2600e niin lähtee jo 2/3 vai mitä se oli. Mut alle 1500 niin se oli jotenki niin et 1500e - 660e ja tuosta sit 2/3 osaa..... tjn
ETSI SE MAKSUKIELTOLASKURI niin ei tarvitse ihmetellä.Etsin maksukieltolaskurin ja löysin sen, mutta en tajunnut siitä mitään. Olen kai vähän durak. Mutta joo, luulen nyt tajunneeni joten kuten.
t. AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsin maksukieltolaskurin ja löysin sen, mutta en tajunnut siitä mitään. Olen kai vähän durak. Mutta joo, luulen nyt tajunneeni joten kuten.
t. APHieno homma. Ja et ole yhtään sen suurempi durak kuin muutkaan ulosotossa olevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsin maksukieltolaskurin ja löysin sen, mutta en tajunnut siitä mitään. Olen kai vähän durak. Mutta joo, luulen nyt tajunneeni joten kuten.
t. APJuu kyllä se ulosotto otetaan tonninkin tuloista.Suojaosuus on aika pieni mutta se riippuu onko elätettäviä.
Itselläni UO-Vie sairaseläkkeestä sen osan minkä pystyy.
Eläke on nettona 850e.kk.Ja satasen uo ottaa joka kuukausi tosta.
- Anonyymi
Suojaosuudella tarkoitetaan osuutta, mikä pitää jäädä palkan tai eläkkeen tai muun tulon jälkeen. Eli maksukieltolaskuriin syötetään TULOT , jonka saa, ja tästä otetaan se laskurin näyttämä tietty osuus. Tilillä saa siis olla muuta rahaa noin tonni, jota ei saa ulosmitata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757