Onko kukaan käynyt suorittamassa kotimaanliikenteen laivurin tutkintoa? Oliko koulu ok, oliko mielenkiintoista, oppiko paljon jne.?
Olen katsellut noita koulutuksia ja sen saisi suunnilleen hoidettua työn ohella (käyttäen pari loma päivää siellä täällä). Onko tuosta kotimaanliikenteen laivurista mitään polkua vahtiperämieheksi vai onko se taas AMK alusta loppuun.
Mainittakoon, että en ole menossa merille töihin enkä aio hankkia koskaan tarvittavaa praktiikkaa. Olen vahvasti orientoitunut itseni jatkuvaan kehittämiseen...
Kotimanliikenteen laivuri
15
1651
Vastaukset
- Anonyymi
Vahtiperämieheksi tarvitset ammattikoulun ja vuosien työkokemuksen ennen kuin saat kirjan. Vahtiperämies on sitten kansainvälisesti tunnustettu juttu. Suomilaivoilla vaan tuppaa olemaan filppareita ja venakkoja melkoisesti vahtiperämiehina (ja vahtikonemestareina).
Tuo laivurikoulutus ainakin Kotkassa oli mielenkiintoinen ja opettavainen kokonaisuus. Parasta siinä oli mielestäni simulaattorilla ajelut. - Anonyymi
Löytyi vanhasta salkusta vanhoja vastakirjoja ja passeja .- Oli siellä yks Koneenhoitajan A-kirjakin :) O Tempora O Mores :D
Gubbe 71 - Anonyymi
Itse olen käynyt ko. Koulutuksen ja mielestäni oli todella mielenkiintoinen ja hyvä ainakin silloin turussa.
Opettajina vanhoja ja nykyisiä laivojen kapuja.
Myöhemmin kävin vielä koneen hoitaja koulutuksen ja oli hyvä sekin.- Anonyymi
Ei kannata käydä, jollei ole jo etukäteen tiedossa harjoittelupaikkaa. Kurssi antaa hyvän teoriapohjan, mutta pätevyyskirjan saaminen vaatii työkokemusta. Kansimiehistä on niin paljon ylitarjontaa, että työkokemusta saadaksesi sinun on työskenneltävä käytännössä ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata käydä, jollei ole jo etukäteen tiedossa harjoittelupaikkaa. Kurssi antaa hyvän teoriapohjan, mutta pätevyyskirjan saaminen vaatii työkokemusta. Kansimiehistä on niin paljon ylitarjontaa, että työkokemusta saadaksesi sinun on työskenneltävä käytännössä ilmaiseksi.
Joo... En ole menossa laivoille töihin, ajattelin kurssia ihan puhtaasti self-improvement mielessä. Hyvä kuulla suosituksia! Pitää laittaa vakavaan harkintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo... En ole menossa laivoille töihin, ajattelin kurssia ihan puhtaasti self-improvement mielessä. Hyvä kuulla suosituksia! Pitää laittaa vakavaan harkintaan.
Jos ei ole tarkoitus ammatin hankkiminen, niin suosittelen navigaatioliiton kursseja. Niiltä saa saman opin, mutta paljon halvemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole tarkoitus ammatin hankkiminen, niin suosittelen navigaatioliiton kursseja. Niiltä saa saman opin, mutta paljon halvemmalla.
Paljonko navigaatioliitto maksaa osallistumisesta? Kotimaanliikenteen laivuri kun on ilmainen.
Katsopa tuota kurssiohjelmaa, järjestääkö navigaatioliitto simulaattorikoulutusta, palokoulutusta ja pelastautumisharjoituksia?
Ikävä olla tyly, mutta navigaatioliiton kurssit nyt eivät ole kummoisia eikä niitä voi verrata oikeaan ammattikoulutukseen. Lisäksi näin yleisenä kommenttina, jos ei oikeasti tiedä asiasta mitään, ei ehkä kannata kommentoida... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sitä ihan itsensä sivistysmielessä käydä harastus mielessä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko navigaatioliitto maksaa osallistumisesta? Kotimaanliikenteen laivuri kun on ilmainen.
Katsopa tuota kurssiohjelmaa, järjestääkö navigaatioliitto simulaattorikoulutusta, palokoulutusta ja pelastautumisharjoituksia?
Ikävä olla tyly, mutta navigaatioliiton kurssit nyt eivät ole kummoisia eikä niitä voi verrata oikeaan ammattikoulutukseen. Lisäksi näin yleisenä kommenttina, jos ei oikeasti tiedä asiasta mitään, ei ehkä kannata kommentoida...Ilmainen? Ei kait sentän...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmainen? Ei kait sentän...
Linkit eivät kai toimi mutta googleta Aboe Mare ja Kotimaanliikenteen Laivuri.
En väitä, että kaikki kotimaanliikenteen laivurin koulutukset ovat aina ilmaisia, mutta ainakin nuo nyt pyörivät ovat...
Edelleen, mikäli navigaatioliitto ei maksa päivärahaa, on tuosta vaikea panna paremmaksi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä olla tyly, mutta navigaatioliiton kurssit nyt eivät ole kummoisia eikä niitä voi verrata oikeaan ammattikoulutukseen. Lisäksi näin yleisenä kommenttina, jos ei oikeasti tiedä asiasta mitään, ei ehkä kannata kommentoida...Olen käynyt navigaatioliiton saristo- ja rannikkolaivurikurssit, sekä Aboa Maren kotimaanliikenteen kuljettajakoulutuksen. Kotimaanlikenteen laivurikurssi jäi käymättä, kun huomasin, että kuljettajakurssilla käytiin läpi samat asiat kuin saaristolaivurikurssilla. Olihan pelastautumisharjoitukset ja simulaattorikoulutus ihan mielenkiintoisia, mutta huviveneilijälle täysin hyödyttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt navigaatioliiton saristo- ja rannikkolaivurikurssit, sekä Aboa Maren kotimaanliikenteen kuljettajakoulutuksen. Kotimaanlikenteen laivurikurssi jäi käymättä, kun huomasin, että kuljettajakurssilla käytiin läpi samat asiat kuin saaristolaivurikurssilla. Olihan pelastautumisharjoitukset ja simulaattorikoulutus ihan mielenkiintoisia, mutta huviveneilijälle täysin hyödyttömiä.
Täysin samat kokemukset. Huviveneilijälle kurssi on hyödytön. Rahastuksen makua kun markkinoidaan myös huviveneilijöille. Mulla makso lähes 500 €, enkä koe saaneeni vastinetta kun pohjalla oli saaristolaivurin paperit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutus on Suomessa ilmaista joten mikä on sitten tuo paljon halvempi vaihtoehto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutus on Suomessa ilmaista joten mikä on sitten tuo paljon halvempi vaihtoehto?
Vaikka merikadettikurssi, siellä saa pätevyydet ja päivärahaa...
- Anonyymi
Minäkin tuon erehdyin käymään, mutta kurssi oli mulle täysin hyödytön, koska olin jo käynyt Navigaatioliiton saaristolaivurikurssin, jossa opitaan käytännössä samat asiat. Työkokemuksen saaminen on erittäin vaikeaa, koska joutuisit tekemään 3 kk töitä ilman palkkaa. En suosittele. Oli pettymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029