Kiinteistövälitys

palkkiot

Mikäli olet myymässä ja aiot ottaa kiinteistövälittäjän lue tämä!

Kyselimme hintoja useammalta Salonseudun kiinteistövälittäjältä ja hinnoissa oli aikamoiset erot, eli kannattaa
kysellä, ennen kuin ottaa kiinteistövälittäjän!

Asuntoahan ei kannata myydä kiinteistövälittäjän ehdotuksella, eli se tinkivara kannattaa ottaa mukaan!

Pilkkahintaa olisi mennyt, jos OP-kiinteistövälittäjä olisi ollut välittäjänä
Paras hintakin oli edukkaimmalla välittäjällä
Osaava ja asiakkaanpuolia pidettiin hyvin huolta ja kauppahinta oli juuri mitä haimme.

eli ketkä ne olivat ?

Kallein oli OP-kiinteistövälitys
Asunnon hinta alakanttiin ja kallis palkkio!

Halvin Kiinteistökolmio
Hyvä palvelu, kuuntelee asiakasta ja oli huomattavasti edullisin palkkio.
Esim. Asunnonhintaa soiteltiin (tehtiin kauppaa) ja asiasta keskusteltiin välittäjän kanssa, jossa päästii hyvää myyntihintaan.

Tässä vinkit, jos myytte asuntoa!

Kannattaa siis tiedustella!

40

10208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sade

Mä olen aina ostanut ja myynyt ilman kiinteistövälittäjää. Turha niille on helposta hommasta maksaa tuhansia euroja! Jokainen joka vähänkaan tajuaa asioista osaa sen itsekin! Tämä koskee siis asunto-osakkeita. Omakotitalon ostossa/myynnissä turvautuisin ilman muuta välittäjän apuun.

• Couri Kapiteeli

Myin osakehuoneistoani lehti-ilmoituksella ja ensimmäinen soitto tuli aamulla , keltäs muulta kuin välittäjältä.
      Oli kuulemma ostaja tiedossa juuri sopiva jos heidänkauttaan kaupat tulisi tehtyä, moinen on nykyisin laitonta.
      Välittäjiin lamatkaan ei koskaan ole iskenyt , aina ne on mummoilta asunnot pilkkahintaan ostaneet ja omissa nimissä eteenpäin välittäneet, tietenkin mahtavalla voitolla.
      Salossakin yksi aalla alkava välitystoimisto jo melkein puolet kaupunkimme keskustasta omistaa.
      Myykää huoneistonne itse ja kauppakirjat voi pankeissa tehdä , näin saatte tosi hyvän tuntipalkan pienellä vaivalla.

• tupe

Sama juttu. Laitoimme lehteen myynti-ilmoituksen ja kohta alkoivat välittäjät soitella. Sen kahden viikon aikana mitä asuntoamme myimme sama välittäjä soitti varmaan kolme kertaa ja tivasi että joko annatte asunnon heille välitettäväksi. Se sanoi ihan suoraan "nyhtävänsä" joltain hyväuskoiselta hyvät rahat kämpästämme. Tuli vaan mieleeni että jos olisin ostanut seuraavan asunnon sen kautta paljonkohan siinäkin olisi ollut lisähintaa... Onneksi seuraavakin asunto löytyi yksityisiltä markkinoilta!

• Lulu

mutta oppia ikä kaikki. Minä menetin sellaiset 25t euroa kun annoin asuntoni myynnin "ammattilaiselle", eli kiinteistönvälittäjälle. Mikään muu ei kiinnostanut kuin nopeat kaupat, ja jonka jälkeisistä asuntokauppasotkuista/riidoista ostajan kanssa ei välitetty pätkääkään, nostettiin vaan kädet ylös ja sanottiin että hanki asianajaja. Vaikka siis tältäkin olisi vältytty jos välittäjä olisi hommansa osannut. Ja kyseessä siis Salon Kiinteistömaailma.

• neliö

Kannattavin ammattikunta on kiinteistövälitys Salossa, jopa saarii omistavat vanhemmat välittäjät, on siinä mummoilta markkoja viety.

• cilla
        neliö kirjoitti:

Kannattavin ammattikunta on kiinteistövälitys Salossa, jopa saarii omistavat vanhemmat välittäjät, on siinä mummoilta markkoja viety.

Kun ostat/myyt asuntoa ja siinä jälkeenpäin ilmenee jotain vikaa niin itse saat hoitaa kaikki asiat. Välittäjällä ei ole mitään vastuuta mistään. Se vaan välittää asunnon ja ottaa rahat pois. Jokainen pystyy myymään asuntonsa itsekin. Ja puhun nyt asunto-osakkeen myynnistä, omakotitalon myynti onkin sitten jo asia erikseen...

Välittäjät kehuu ammattitaidollaan yms., mutta mihin sitä oikeastaan tarvitaan? Kai jokainen joka on asunnossaan asunut esim. 5 vuotta osaa markkinoida sitä paremmin kuin välittäjä jotka yleensä tietää asioista vain pintapuolisesti ja valehtelee silmät päästään. Monesti asuntonäyttelyissä jos olet kysynyt jotain tarkempaa tietoa niin välittäjä on suoraan sanonut ettei tiedä. Asunnon omistajalta olisi saanut tiedon suoraan.

Kertokaa hyvät ihmiset miksi olette antaneet asuntonne välittäjälle? Ajan puute on tietysti yksi asia ja onhan siitä hiukan vaivaa mutta kyllä se on sen arvoista. Paitsi jos on varaa maksaa monta tuhatta euroa välityspalkkioita helposta hommasta... ;)

• Alasta kiinnostunut
        cilla kirjoitti:

Kun ostat/myyt asuntoa ja siinä jälkeenpäin ilmenee jotain vikaa niin itse saat hoitaa kaikki asiat. Välittäjällä ei ole mitään vastuuta mistään. Se vaan välittää asunnon ja ottaa rahat pois. Jokainen pystyy myymään asuntonsa itsekin. Ja puhun nyt asunto-osakkeen myynnistä, omakotitalon myynti onkin sitten jo asia erikseen...

Välittäjät kehuu ammattitaidollaan yms., mutta mihin sitä oikeastaan tarvitaan? Kai jokainen joka on asunnossaan asunut esim. 5 vuotta osaa markkinoida sitä paremmin kuin välittäjä jotka yleensä tietää asioista vain pintapuolisesti ja valehtelee silmät päästään. Monesti asuntonäyttelyissä jos olet kysynyt jotain tarkempaa tietoa niin välittäjä on suoraan sanonut ettei tiedä. Asunnon omistajalta olisi saanut tiedon suoraan.

Kertokaa hyvät ihmiset miksi olette antaneet asuntonne välittäjälle? Ajan puute on tietysti yksi asia ja onhan siitä hiukan vaivaa mutta kyllä se on sen arvoista. Paitsi jos on varaa maksaa monta tuhatta euroa välityspalkkioita helposta hommasta... ;)

Välittäjä ei ota vastuuta, mutta Välittäjän kuuluu selvittää asunnon arvo ja arvoon vaikuttavat tekijät. Jos jotain yllättävää ilmaantuu, asia ei ole välittäjän murheita. Ja jos itse haluaa eroon tuosta korvausvastuusta, tulee asunto myydä ns. remottikohteena tai Osta omalla vastuulla -tyyliin.

Kuka vaan voi myydä asuntonsa itse, mutta jos myy ventovieraalle tulee paperit tehdä asianmukaisesti. Tämän tekee välittäjä ja välittäjällä on sitä varten vaadittava kurssitus käytynä. Maakaarta täytyy noudattaa, muuten kauppa ei ole pätevä. Siihen tarvitaan välittäjien ammattipätevyyttä, välittäjät osaavat neuvoa ja ohjata asunnon myyjää ja ostajaa. Juuri tuo onkin ongelmana itse myynnissä: Osaat ehkä markkinoida asuntoasi paremmin mitä välittäjä, joten asunnon todellinen arvo jää sen vuoksi hämärään. Et ole luotettava toimija. Jos myyt asuntosi vahingossa liian halvalla välittäjälle, joka voi myydä asunnon 20-50 tuhannen euron voitolla, tulet toisiin aatoksiin välittäjistä. Nyt on myyjän markkinat, asuntojen hinnat ovat pilvissä. Ostajan markkinoita ei asuntoalalla oikeastaan koskaan olekaan.

Asuntonäyttelyissä välittäjällä on kiire seuraavaan esittelykohteeseen eikä tarpeeksi aikaa perehtyä ennen näyttelyä asunnon erityispiirteisiin, pääkohdat on oltava esittelijällä tiedossa. Ja miksi kannattaa käyttää myynnissä välittäjää? Siksi koska tavalliset ihmiset katsovat kiinteistövälitysliikkeiden välitettäviä asuntoja. Asunnon voi laittaa nettiin, mutta nettisivuja on niin monia eikä jokainen potentiaalinen ostaja käytä nettiä, joten on turvallisinta turvautua välittäjään, joka huolehtii siitä että asunto on joka puolella esillä. Itse myynti on ehkä kannattavampaa jos saat asuntosi myytyä ensin ja sitten ostat uuden asunnon, joka on tyhjillään. Mutta yleensä on parempi että itse saa ostettua ensin uuden asunnon ja sitten myy oman vanhan asunnon pois.

• pahin

Ehkä on, voivat turhan paksusti....

• ??

Onko kokemuksia samanlaisia? Laitoimme rivariasuntomme välittäjälle myyntiin ja teimme sopimuksen huhtikuun lopussa. Välittäjä sanoi, etta asunto tulee myyntiin heti ja han lupasi laittaa ilmoituksen mm. heidan omalle kotisivulleen sekä etuovi. com iin. Nyt on kulunut kuukausi ja asunto ei ole vieläkäan netissä. Viikko sitten välittäjä lupasi, etta asunto nakyy netissä viikon sisällä, mutta ei edelleenkään näin ole. Onko tämä normaalia toimintaa? Mikä mahtaa olla syynä hitaaseen toimintaan? Välittäjä ei vastaa suoraan, lupaa vain. Nyt olemme hänen ja sopimuksen armoilla vielä 3kk. Saa nähdä ehtiikö asunto nettisivuille ennen sopimuksen loppumista;-) Minulla on vain sellainen olo että hän pelaa kanssamme jotain kummaa peliä, en vain ymmärrä mitä! Osaisitteko arvailla mikä on homman nimi??

• salonseudunasunnot+e

Kannattaa olla tosi TARKKANAN ja EIkä KANNATA HÄTIKÖIDÄ kun laittaa asuntoaan myyntiin.. sivusta seuranneena oikein joidenkin puolesta harmittaa, kun näkee et 20t euroa halvemmalla menee mitä olis parhaimmillaan mahdollisuus saada. Kiinteistönvälittäjää uskotaan eikä oteta itse selvää asioista..
      välittäjän tehtävä on myydä asunto ja halvalla menee asuntoja välittäjien kautta jos et itse ole ajan hermoilla mikä on asuntosi arvo.. ymmärrettävää koska palkanhan heidänkin täytyy itsellen jollain tavalla hankkia..ja tulotas laskenut sitte muutaman vuoden kultaajan.
      itse en ottaisi välittäjää tai jos ottaisin haluan nähdä hänen meriittinsä ennen sopimuksentekoa

• Ja hyvin kauppa käy!

Harvat ostavat asuntoa kalliilla, etenkin jos on hieman syrjäisemmällä paikalla oleva asunto. Edes taajama-alue ei takaa sitä että asunto menisi oikealla arvollaan. Jos itse olet ostanut asunnon ja myyt sen, ei ole mitään väliä mihin hintaan vanha asunto menee kaupaksi, kunhan se menee. Jos ensin myyt oman asunnon ja sitten itse ostat halvalla uuden tilalle, voit tehdä kannattavan kaupan ja hyötyä siitä. Mutta siinä on hieman suuremmat riskit silti, jos uskallat riskeerata niin siitä vaan. Asunnon arvo määräytyy ihan puhtaasti asunnon iän, kunnon, sijainnin, viimeisimpien remonttien ym. kaikkien tekijöiden mukaan. Välittäjä arvioi asunnon arvon ihan sääntöjen mukaisella tavalla. Ja on huomioitava että kyse on ARVIOSTA. Jokainen välittäjä arvioi asunnon arvon eri arvoiseksi, mutta hintojen heitto pyörii juuri jossain 1000-40000€ välissä. Riippuu myyntikohteen koosta, mitä isompi kohde, sen enemmän voi olla heittoa. Ja eikös Välittäjä varmista myyjältä että hyväksyykö ostajan ostotarjouksen. Tietysti jos ostaja suostuu maksamaan suoraan pyydetyn hinnan on toinen juttu. Mutta myyjä voi aina perua halutessaan ennen kuin mitään sitovaa sopimusta on tehty.

• eka1

Kiitos hyvästä vinkisä siispä kiinteitökolmiolle :)

• Välitysala kriisissä

Juu OP ja Alanko kannattaa kiertää kaukaa, mutta huomasin et osa teksteistä on vuodelta 2005 niin ehkä olisi kilpailutuskierros järkevää? mm. Huom! On Saloon uutena tullut ja Salon Asuntopalvelu ja muutama liike poistunut, mitä kokemuksia näistä on ihmisillä???

• Päivitystä

Päivitystä näköjään tarvitaankin. Me pyydettiin myös arviot useammalta välittäjältä ja meillä paras paketti oli OPKK:n kautta. Ei ollut halvin palkkio, mutta todella asiantunteva ja asiansa osaava välittäjä. Asuntopalvelu olisi ottanut pienemmän välityspalkkion, mutta he olisivat laittaneet myyntiin mielestämme liian halvalla.

• päivitystätietoo

Päivitystä nykyhetkeen.
      Tuttava pyysi OPKK:sta arvioijan kolmiolle. Välittäjää ei vähät kiinnostanut ja oli törkeä. Välityspalkkio oli myös huima, vaikutti kuulemma todella ylimieliseltä ja epäammattitaidottomalta. Ei ollut eka juttu vuoden sisään minkä OPKK:sta kuulen.
      Tuttavaperhe koitti kaupata yli ½v RT-kaksiota pois OPKK:n kanssa tuloksetta, näytöt olivat tyhjiä jne. vaihtoivat HUOM!:iin ja asunto meni kaupaksi alkuperäisellä hinnalla 1kk:ssa. Itse myin huom!:n korkeahkon välityspalkkion takia open marketin kautta, herra oli äärest lepposa ja piti hyvin kontaktia meihin ja kertoi missä mennään, sanansa mittainen mies. 3kk oli myynnissä (paritalo tupurissa, ei ole helppo nykyhetkenä myydä)

• myynti paniikki

Älkää hyvät ihmiset myykö nyt asuntoanne, odottakaa vaikka 5-10 vuotta. Omaisuutenne menee liian halvalla. Jos olette varttuneempia, niin neuvoisin myymään lapsille ja lapsenlapsille verotusarvolla asuntonne. Lapset voivat sitten vuokrata ne. Sillä aivan pian vanhuksilta aletaan ottamaan laitoshoidosta täysihinta, jos on säästöjä tai omaisuutta. Omaisuus kehoitetaan realisoimaan, joten työnne ja säästönne on mennyt aivan hukkaan, valtion pohjattomaan kitaan.
        - Itse olen 75v ja olen euroton, lapseni ostivat omakotitaloni ja kesämökkini.

• väärä tieto

"myynti paniikki" on valtion asialla antaessaan väärää tietoa.

Verotusarvolla myynnistä seuraa lahjaverotus perusteena verotusarvon ja käyvän arvon erotus.

3/4 käyvästä riitäisi. Kauppahinta pitää maksaa eikä jättää "velaksi".

• tieto on valtaa

Ainahan kaupoista menee veroa, mutta minä ainakin annan rahani mieluummin lapsilleni, kuin myyn paniikissa kiinteistöni vieraalle pilkkahintaan. Ja kaikkia asioita täytyy tutkia ja antaa asiantuntioiden tutkia mikä on edullisin tapa luopua omaisuudestaan. Itse sain hyvät ohjeet ja olen onnellinen euroton ihminen. Eläke sentään riittää maksuihin ja kun asuu vuokralla, on huoletonolo.

- Niin ja lasten ei tarvitse poismenoni jälkeen tapella omaisuudestani.

• asunnostaluopuja

Onko päivityksiä Salon välittäjistä, toimistot ja välittäjät hlöinä? Pohdin OPKK:n ja Kiinteistökolmion välillä. OPKK selkeästi kalliimpi, samat metodit myydä ja jälkimmäinen aktiivinen toinen passiivinen jo tuossa arvion, myyntitoimenpiteiden ja toimeksiannon kanssa.

• eka1

Onko open marketista välittäjänä Salossa kokemusta?

• Mööpelit valokuvissa

Salon seudun välittäjät ne valokuvaavat myytävänä olevista asunnoista - mitäpä muuta kuin - nykyisen asukkaan mööpelit.

Mitä asunnon ostaja tekee esittelykuvilla, joissa on sänky nurkassa. Entä vanhanaikainen kirjahylly täynnä roinaa. Saunakuvissa on pelkkä kiuas. Lautoja pystyyn ja vaakaan - se on laudenurkka ja seinät.

Vaatikaa saada itse ottaa myyntikuvat. Olohuoneen ikkunaseinät ja oviaukot ovat huomattavasti myyvämpiä kuin teidän sohvanne ;)

• eivälittäjää

myin vanhempieni omakoti talon itse,otin kuvat ja tein ilmoituksen oikotie.fi sivustolle,noin kuukausi ilmoituksesta kaupat tuli.
      kauppakirja tehtiin virallisen kaupanvahvistajan luona ja sit kauppapaperiden kanssa pankkiin,sit pankki hoiti maksun,,asunto kun oli perikunnan niin pankki jakoi rahat perijöiden kesken ja kaupanvahvistaja hoiti paperit verottajalle..
      pankki ei ottanut palvelusta maksua ja kaupanvahvistajalle maksoin 200e..se oli tässä kaupassa ainoa kulu ja netti ilmoitus maksoi joitai kymppejä..
      eipä ollut välittäjä välissä vetämässä ja määräämässä hintaa..

• töllöö

just näin,itse olen myynyt pari kämppää itse,ei siinä mitään pelättävää ole.
      eräs tuttavakin sanoi ettei sitä voi itse myydä vaan täytyy välittäjä olla ,voi ihme mitä luuloja,,välittäjä ottaa vaan siivun myyntihinnasta ja painostaa nopeaan kauppaan.
      miksi siitä jollekin maksaa en ymmärrä.

pankin kanssa voi hoitaa rahaliikenteen ja kauppakirjat kirjoittaa vaan ..se sen vaikeampaa ole kuin auton myynti.

• Huiputusta kaikki

Ihan kirjaimellisesti, noista valokuvista. Yhden ok-talon olemme myyneet. Ja tyhmyyksissämme välittäjää käyttäneet.
      Hän tuli kotiimme, otti kameransa esille ja kumartui takan eteen. räps!
      Meni isoon olohuoneeseemme, aikoi kuvata meidän sohvaryhmän. Kuvassa olisi näkynyt siis sohvaryhmä, seinää ja lattiaa. Kysyin, miksi sitä sohvaa kuvaat?
      Jotta ostaja näkee, että tänne mahtuu sohva.

Huh huh.

Asuinpinta-ala 180 m2 oli jo papereihin merkattu.

Salon seudun välittäjille myyntivinkki: käykää jossain biljardisalissa kuvaamassa kalusota....

TV:n pintaremontti-ohjelmat ovat naurettavia. Asunto sisustetaan lainakalusteilla, ja myyntihinta nousee tuhansilla euroilla.

• Jommpe

Huoneistosaloa suosittelen!

• 788

Huoneistosalo, juu :-)

• eka1

Niin siitä open marketista ei kukaan kommntoinut, onko kokemusta?? ottaa vaikka ei kauppaa niin 145 egee :( eikä tuo palkkiokaan ollut mikään pieni.

• Ihan sama

niin kusetetaan aina. Oli sitten -kolmio tai -maailma.

• päivitystä

Olisko päivityksiä salon kiinteistövälityksiin?
      Mukä firma on tehokkain ja mikä kannattaa kiertää kaukaa..
      Ollaan vielä hetki kiinni opkk joka tuntuu olevan kovin passiivinen firma..
      Seuraava välittäjä olis hyvä olla sellanen mikä myös myy eikä roikota turhaan asiakkaita perässä...

• kolmekauppaa

Kiinteistökolmio ja Esa on ehdottomasti paras. Kaikki pykälät käydään tarkkaan läpi ja ymmärrettävästi. Ihmistuntemus on paikallaan.

• Anonyymi
        kolmekauppaa kirjoitti:

Kiinteistökolmio ja Esa on ehdottomasti paras. Kaikki pykälät käydään tarkkaan läpi ja ymmärrettävästi. Ihmistuntemus on paikallaan.

Esa on ehkä mukava ja hyvä esittämään mukavaa kun tekee toimeksiantosopimuksen myyjän kanssa. Jos asiakas ottaa häneen yhteyttä on todellisuus ihan erilainen. Ensinnäkin laitoin kolmesti yhteydenottopyyntö yhdestä kohteesta Salossa, johon ei ikinä vastannut. Kesällä esitteli meille toisen kohteen josta ei tiennyt paljon mitään, ei ollut perehtynyt paljonkaan kiinteistöön, vastailee lyhyesti sähköpostiin ja on aika törkeä. Hän on myyntineuvottelija, eli ei alan koulutusta, hän myy kohteita ilman sen enempää tietämystä ei ole suorittanut LKV joka kertoo mulle ainakin tosi paljon
        En kyllä Esa ikinä ottaisi myymään ainakaan minun kohdettani, tässä asiakkaana ja kiinnostuneena kohteesta hän ei edes yritä kaupata sitä meille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esa on ehkä mukava ja hyvä esittämään mukavaa kun tekee toimeksiantosopimuksen myyjän kanssa. Jos asiakas ottaa häneen yhteyttä on todellisuus ihan erilainen. Ensinnäkin laitoin kolmesti yhteydenottopyyntö yhdestä kohteesta Salossa, johon ei ikinä vastannut. Kesällä esitteli meille toisen kohteen josta ei tiennyt paljon mitään, ei ollut perehtynyt paljonkaan kiinteistöön, vastailee lyhyesti sähköpostiin ja on aika törkeä. Hän on myyntineuvottelija, eli ei alan koulutusta, hän myy kohteita ilman sen enempää tietämystä ei ole suorittanut LKV joka kertoo mulle ainakin tosi paljon
        En kyllä Esa ikinä ottaisi myymään ainakaan minun kohdettani, tässä asiakkaana ja kiinnostuneena kohteesta hän ei edes yritä kaupata sitä meille.

Sama juttu Ollin kanssa, ei voi sanoa että olisi kovin myyvää asennetta. Rahat pois meininki, onneksi olen ostaja

• Anonyymi

Kiinteistökolmio kannattaa kiertää todella kaukaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu Ollin kanssa, ei voi sanoa että olisi kovin myyvää asennetta. Rahat pois meininki, onneksi olen ostaja

Mikäs siinä sitten on ettei myy, väittää olevansa ihan huippu myyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs siinä sitten on ettei myy, väittää olevansa ihan huippu myyjä.

Väittää voi, muttei ole,ylivanhakin jo ja vaa itteään kehuu, ei muut sitä kehu.

• Anonyymi

Kiinteistökolmiolta tuli vastaus kahdella rivillä A4 paperilliseen kysymyksiä.

Ei voi kun nauraa palvelun tasolle. Onneksi olen ostamassa joten voin haistattaa vitut

• Anonyymi

Hyvä, kun kerroit mielipiteesi. Eivät tiedä mistään mitään, kauhea touhu ja järjetön kiire on Ollilla ainakin, lisäksi ei arvosta kun itseään. Eläkkeelle joutaisi, kun vaan älykäs.

• Anonyymi

On hienoa, että joku välittäjä on rehellinen. Minulle sattui tosi roisto OP Tampereelta. Mövälittäjä tarkasti asunnon. Sovittiin myyntihinta.
      Välittäjä ei ennalta näyttänyt kauppakirjaan, vaan ilmoitti, että hän on löytänyt ostajan.
      Menin kaupantekotilaisuuteen.
      Minulle työnnettiin valmis kauppakirja allekirjoitettavaksi.
      Kauppasumma oli 17000 alle sovitun hinnan.
      Välittäjä alkoi kiristää ja uhosi, jos en hyväksy kauppaa, niin se tulee mulle kalliiksi.
      Minä, lähes 80 täyttävä asunnonmyyjä olin ostajN ja myyjän välissä tiukassa kontrollissa japakottivat myymään alihintaan.
      Pelosta vapisten suostuin kauppaan
      Varokaa OP Tampere välittäjä!

• Anonyymi

Op Porin kiinteistövälittäjä,nainen,väitti minulle Porissa aikoinaan että asunnon katto oli juuri kunnostettu..Katsoin ostaja ehdokkaana silloin sitä asunnon kattoa,se oli ihan sammaleessa se katto !!ja oli sisäpuolellakin asuntoa vesivahongollinen se yläkatto ainakin yhdessä nurkassa!..Kyl noi kiinteistövälittäjät aika paljon taitaa siis palturia puhua, itse on parempi kaikkeen tutustua ja tarkistaa asioita,ei niitä välittäjii kiinnosta kuin se oma palkka saada ja palturia tulee silloin paljon..taitaa koskea sen palturin puhumisen saaminen välittäjiltä sekä ostaja ehdokkaita että todennäköistä ettäpä myös asunnon myyjiä..

• Anonyymi

Tähän jotain ajankohtaisia vinkkejä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3511
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1568
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1265
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      868
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe