Ravintola-alan slangi?

-Tyttö-

Mietin tässä että löytyykö netistä mitään sivustoa millä olisi ravintola-alan sanastoa? Itse yritin etsiä, mutta mitään en löytänyt..
Mahtaisiko joku tietää jonkun sivun? :)

8

6520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravintolakokki05

      mihkä tarvitset ravintola-alan slangia? ei siitä tietääkseni ole mitään kirjallisuutta, koska ne sanat muotoutuu tuolla työelämässä...

      • on kirjoittanut

        ravintolaslangisanakirjan...

        Kysy multa mitä et ymmärrä--- voin kertoa bongaukset, polaukset, prikat, kyylarit,kyypparit, friteeraus, flambeeraus,...

        Mitä vielä?


      • kaikkialla
        on kirjoittanut kirjoitti:

        ravintolaslangisanakirjan...

        Kysy multa mitä et ymmärrä--- voin kertoa bongaukset, polaukset, prikat, kyylarit,kyypparit, friteeraus, flambeeraus,...

        Mitä vielä?

        muotoudu omat slanginsa, paikasta riippuen. Tietysti perussanasto on sama mutta sitten jotkut sanat saattaa merkitä toisaalla toista jne.

        Meillä käytössä esim. fixaa, myllytä, hoida piikki jne.. normaalisanojen lisäksi


      • No...
        on kirjoittanut kirjoitti:

        ravintolaslangisanakirjan...

        Kysy multa mitä et ymmärrä--- voin kertoa bongaukset, polaukset, prikat, kyylarit,kyypparit, friteeraus, flambeeraus,...

        Mitä vielä?

        nuo kaikka sanat tunnen/tiedän. (: Mietin vain yleisesti että onko sellaista sivua.. Mutta eipä taida sitten olla.. Kiitos teille vastanneille.


      • En..

        sitä nyt erikoisesti mihinkään tarvitse, kunhan tutustua olisin halunnut. (:


      • Kyllä
        En.. kirjoitti:

        sitä nyt erikoisesti mihinkään tarvitse, kunhan tutustua olisin halunnut. (:

        Joskus tulostin netistä monta sivua slangia,kun olin vielä hot ja rav alan koulussa... En tietty enää muista mistä ne otin ja onhan ne voinut jo lopettaa sen sivuston... Pointtina siis oli,et kyl niitä sivuja löytyy/löytyi netistä...


      • apua...
        Kyllä kirjoitti:

        Joskus tulostin netistä monta sivua slangia,kun olin vielä hot ja rav alan koulussa... En tietty enää muista mistä ne otin ja onhan ne voinut jo lopettaa sen sivuston... Pointtina siis oli,et kyl niitä sivuja löytyy/löytyi netistä...

        Koski, Hilkka: "Ravintola-alan slangia:
        pullotettujen alkoholijuomien nimitykset"
        Pro gradu -työ Turun Yo, suomen kieli. Turku 1988

        Aalto, Tapio: "Ravintolaslangi-sanasto netissä"
        Ravintolakoulu Perho, Perhonkatu 11 00100 Helsinki
        Puhelin 09 5807866, e-mail: [email protected]
        http://www.helia.fi/opkoul/tietoyht/kur4han/koti2.htm
        Kotisivulla myös muutama linkki ruoka-, juoma- ja ravintolasivuille.

        Tissari, Mikael - Tuominiemi, Marja:
        "Keittiöslangin sanakirja" "Aperoa blenderiin"
        Gummerus, 2004, 158 siv. 28 e


    • Kotikokkix

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe