Hei, kerro mulle

Anonyymi

Missä kohtaa ihmisarvo riisutaan?

14

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa tynkä aloitus. Ei tähän valitettavasti keksi mitään yksiselitteistä vastausta.

    • Anonyymi

      Jotenkin tuli vaikutelma, että ap olisi kokenut tuon ja nyt lähinnä varmistaa toiselta, että ymmärtääkö hän, mitä ap tarkoittaa. Höpisen, nukkumaan. - cu-

      • Mun mielestä silloin kun ihminen käyttäytyy kuin mikäkin halpa esine joten älä häiritse muita Palstalla sun lutkamaisen käytöksen vuoksi


      • Anonyymi
        KirsikkaKirsikka kirjoitti:

        Mun mielestä silloin kun ihminen käyttäytyy kuin mikäkin halpa esine joten älä häiritse muita Palstalla sun lutkamaisen käytöksen vuoksi

        Älä Tyyne puhu palturia.


    • Anonyymi

      Varmaan jossain siinä paikkeilla kun rakkaus muuttuu inhoksi. Mut ei kai hyviksiile voi käydä noin.

      • Anonyymi

        Tämä sopii jotenkin tilanteeseeni. Tyngän aloituksen tein eilen, kun vedin jäätävät kännit. Todella harvinaista tänä päivänä juominen kohdallani ja nyt sain muistutuksen mistä syystä. Ap


    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kun puoli-Suomes juoksee perässä ja yrittää omia sen.

    • Anonyymi

      Jäikö palsta käytöksestä digijäämäksi?

    • Anonyymi

      Raakalaiset voi riisua ihmisen arvottomaksi.
      Henkilöt, jotka eivät omista omaatuntoa.
      Oletan, että olet mies. Yleensä siinä kohtaa riisutaan kun olet heikoimmillasi. Älä anna periksi vaan hae voimaannuttavaa apua.

    • Anonyymi

      Se riisuttiin siinä vaiheessa kun ei saanut tehdä sitä työtä mitä halusi, Se riistuttiin siinä vaiheessa, kun ilman lupaa alettiin johonkin sellaiseen hyvin vaurioittavaan toimintaan liittyen yksityiselämään. Sellaista kokemusta en toivo edes pahimmalle vihamiehelle, sellainen sanonta on, vaikka en ketään vihaakaan.

      • Anonyymi

        Pitää puhdistaa sydämesi. Kuka on tehnyt ja mitä.
        Ei yksin välttämättä pärjää.


    • Anonyymi

      Riisukaa toisenne ihan miten vaan

    • Anonyymi

      Kovin suhteellista se on tuo ihmisarvokin, tännekin tuodaan ihmisiä köyhemmistä maista orjiksi. Ihminen, joka tekee 16 tuntisia päiviä nälkäpalkalla, ja nukkuu lopun ajan vuorokaudesta nurkassa työpaikkansa lattialla, ei varmaan elä ihmisarvoista elämää. Kohtele toisia kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan kuitenki aika selkeä ohjenuora. Tämän maailman kusipäät katsovat kuitenkin olevansa tällaisten yleisten moraalisääntöjen yläpuolella. Ja laeinkaan heitä ei haluta kuriin laittaa. Kapitalismin ihmiskäsitys kun kuitenkin on juuri tuo itsekäs omaa etuaan ajava olento, jonka teoista kuin ihmeen kaupalla syntyy yhteinen hyvä.

      Ihmisarvo riisutaan varmaan siten tarkalleen sillä hetkellä, kun ihminen esineellistetään pelkäksi välineeksi joidenkin päämäärien toteuttamiseen. Ja onhan tuota eläintenkin tuotantokoneina kohtelua yritetty kyseenalaistaa.

      Lähisuhteissakin ihmisillä aina pyyteitä toisiinsa nähden. Kaipa se vastavuoroisena hyväksyttävää kuitenkin on. Rakkautta varmaan on se, että haluaa tehdä toisen hyväksi asioita ilman tarkkaa taselaskentaa. Paremmin pystyy kohtelemaan toista ihmisarvoisesti riita- ja erotilanteissa, kun tämän näkee itsestä erillisenä toisena, ei oman itsen jatkeena. Itsenäisenä toisena, jolla omat ajatuksensa, tunteensa ja kokemuksensa, joita kunnioitettava sellaisina. Symbioosisuhde ei hyvä.

    • Anonyymi

      Päivi on joutunut mielivallan uhriksi,koska
      valehtelevat homo hihhulit hyökkää hänen
      kimppuunsa puhuen vihapuheita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe