LOWELL ja perintäkulut

Lowell yritti periä laskua jonka eräpäivä ollut vuonna 1998. Huomautin asiasta ja lopettivat perinnän. Nyt perivät sitten kys.laskusta perintäkuluja yli 400- euroa! Väittävät ettäniitä voi periä vuoteen 2023 saakka. Onko näin?

15

3768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha testamentti pitää kutinsa. Uudemmalla ei kannata yhtyä valheisiin.

    • Anonyymi

      No tuskin on asiallista, jään seuraamaan jos jollakin on oikeaa tietoa. Lowel ei kyllä näissä kauheasti huijaa joten.....

    • Anonyymi

      On hyvä muistaa, että lain mukaan velallisella ei ole oikeutta saada velkojalta takaisin suoritusta, jonka hän on tehnyt vanhentuneesta velasta.

    • Anonyymi

      Kyllä se laki muistaakseni menee niin että kulut vanhenee velan mukana.

      • Näin minäkin muistelen, Lowell muistelee toisin. Vaikka kuinka Googlettelen, en löydä kyseistä lakikohtaa. Siis: Lowell lopetti kyseisen velan perimisen, koska eräpäivä oli ollut jo 1998. Mutta perimiskulut he tahtovat saada.


      • Anonyymi

        Jos saa Lowellilta kirjeen kannattaa se viedä lähimmälle poliisille ja vaatia prosessia, rikosnimike perintätoimi/kiskonta rikoslaki 36 6 § eli tuomittava teko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa Lowellilta kirjeen kannattaa se viedä lähimmälle poliisille ja vaatia prosessia, rikosnimike perintätoimi/kiskonta rikoslaki 36 6 § eli tuomittava teko

        Vetosivat siihen, että ulosottotuomio tjsp. on annettu 2008. Eikös vanheneminen ala laskun alkuperäisestä eräpäivästä,eli lokakuusta 1998?


      • Anonyymi
        P1956 kirjoitti:

        Vetosivat siihen, että ulosottotuomio tjsp. on annettu 2008. Eikös vanheneminen ala laskun alkuperäisestä eräpäivästä,eli lokakuusta 1998?

        Juu ja aika on 20v. Sitten Kkv:n sivuilta myös tälläinen huomio

        "Velan tiedot saa maksutta

        Tietoja omasta velkatilanteesta voi pyytää velkojalta. Velallisella on oikeus saada maksutta kerran vuodessa

        - ajantasainen tieto velkojen perusteista ja kokonaismäärästä.
        - erittely maksamattomista veloista ja velkojen lyhennyksistä.
        - tiedot velalle kertyneiden korkojen ja kulujen määräytymisestä.

        Velkojan antamien tietojen pitää sisältää myös tieto velkojen mahdollisesta vanhentumisesta tai vanhentumisen katkaisemisesta sekä mahdollisista ulosottoperusteista päivämäärineen"


      • Anonyymi
        P1956 kirjoitti:

        Näin minäkin muistelen, Lowell muistelee toisin. Vaikka kuinka Googlettelen, en löydä kyseistä lakikohtaa. Siis: Lowell lopetti kyseisen velan perimisen, koska eräpäivä oli ollut jo 1998. Mutta perimiskulut he tahtovat saada.

        Vuonna 1998 erääntynyt velka taisi tosin vanhentua siirtymäsäännöksen takia vasta vuodenvaihteessa.

        Mitä tulee viivästyskorkoon ym., niin "Velasta suoritettava korko, viivästyskorko ja muut liitännäiskustannukset samoin kuin pääoman lyhennys ja muu osasuoritus vanhentuvat itsenäisesti. Jos kuitenkin velan pääoma vanhentuu, myös velkaan liittyvät korot ja muut liitännäiskustannukset vanhentuvat".

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728#P12

        Terv. pannulapunvirkkaaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1998 erääntynyt velka taisi tosin vanhentua siirtymäsäännöksen takia vasta vuodenvaihteessa.

        Mitä tulee viivästyskorkoon ym., niin "Velasta suoritettava korko, viivästyskorko ja muut liitännäiskustannukset samoin kuin pääoman lyhennys ja muu osasuoritus vanhentuvat itsenäisesti. Jos kuitenkin velan pääoma vanhentuu, myös velkaan liittyvät korot ja muut liitännäiskustannukset vanhentuvat".

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728#P12

        Terv. pannulapunvirkkaaja

        LOWELL lähetti heidän näkemyksensä:::::::::::::Kiitos viestistäsi.

        Vapaaehtoisen perinnän kulut vanhenevat pääoman mukana, koska tulkintamme mukaan nämä katsotaan alkuperäisen velan liitännäiskuluiksi, jotka vanhentumislain 12§ mukaan liitännäiskulut vanhentuvat samaan aikaan alkuperäisen velan kanssa. Oikeudellisen perinnän kuluja ei kuitenkaan katsota liitännäiskuluiksi, vaan ne ovat korvausta oikeudenkäynnistä aiheutuneesta työstä ja kustannuksista. Tuomioistuin velvoittaa päätöksessään oikeudenkäynnin vastapuolen korvaamaan oikeudenkäynnistä aiheutuneet palkkiot, kulut ja valtion perimät oikeudenkäyntimaksut. Tuomioistuin arvioi viran puolesta vastapuolen maksettavaksi tuomittavien oikeudenkäyntikulujen määrän. Oikeudenkäyntikulujen korvauspäätöksen vanhentumisaika alkaa tuomitsemispäivästä.

        Ystävällisin terveisin,
        Mirjami

        LOWELL SUOMI OY - Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        P1956 kirjoitti:

        LOWELL lähetti heidän näkemyksensä:::::::::::::Kiitos viestistäsi.

        Vapaaehtoisen perinnän kulut vanhenevat pääoman mukana, koska tulkintamme mukaan nämä katsotaan alkuperäisen velan liitännäiskuluiksi, jotka vanhentumislain 12§ mukaan liitännäiskulut vanhentuvat samaan aikaan alkuperäisen velan kanssa. Oikeudellisen perinnän kuluja ei kuitenkaan katsota liitännäiskuluiksi, vaan ne ovat korvausta oikeudenkäynnistä aiheutuneesta työstä ja kustannuksista. Tuomioistuin velvoittaa päätöksessään oikeudenkäynnin vastapuolen korvaamaan oikeudenkäynnistä aiheutuneet palkkiot, kulut ja valtion perimät oikeudenkäyntimaksut. Tuomioistuin arvioi viran puolesta vastapuolen maksettavaksi tuomittavien oikeudenkäyntikulujen määrän. Oikeudenkäyntikulujen korvauspäätöksen vanhentumisaika alkaa tuomitsemispäivästä.

        Ystävällisin terveisin,
        Mirjami

        LOWELL SUOMI OY - Asiakaspalvelu

        Joo tuo on varmaan kyllä ihan totta, no pari kolme vuotta vielä ja nuokin vanhentuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo on varmaan kyllä ihan totta, no pari kolme vuotta vielä ja nuokin vanhentuu.

        Toisaalta oikeudenkäyntikulut luetellaan kaikkien muiden velkojen kanssa haastehakemuksessa ja niitä peritään ulosotossa saman asianumeron alla joten luulisi maalaisjärjen mukaan että ne niputetaan yhteen myös vanhenemisasiassa?

        Onkohan tuosta olemassa joku ennakkopäätös ettei näin olisi ?


    • Anonyymi

      Hommahan menee niin että jos.esim Lowell toistuvasti rikkoo hyvää perintä tapaa toiminta lakkaa ennakkotapauksia löytyy kyllä.Itse olen tehnyt n.7 rik.ilmoitusta Lowelista.Kuluttaja suoja ilmoituksia vielä enempi.Ottakaa viran omaisiin yhteyttä myös talous rikos syyteen voi nostaa, varsinkin niissä tapauksissa jossa ukaillaan sähköjen katkaisulla ja on keksitty perintäkuluja maksetun laskun jälkeen.Erityisesti kiinnosta viranomaisia tällä hetkellä moneen kertaan perityt sähkölaskut, joita sähköyhtiöt ja Lowell ansioituneesti ajavat.Vaikka ihmiset makavat laskun lähtee Lowelilta aina mystien perintäkulu joka on jo laskussa maksettu.Näitä " häntiä" käytetään milloin mihinkin sähköyhtiön tarpeisiin,useasti asikkaat eivät ole saaneet edes perintäkirjeitä jääneestä suoristuksesta.Edes lakimies ei saa vastausta mistä jäänyt perintäkulu on.Eli toisian sanoen pyöritetään jonkinmoista kartellia Lowell/ sähköyhtiöt.Se on edennyt siihen pisteeseen että tapauksia on menossa käräjäoikeuksiin paljon.Lowell perii huomattavan paljon perintäkuluja joita ei ole olemassa.YLE oli kiinostunut asiasta myös.Jos siis itse tiedät maksaneesi laskun eräpvänä tai 14 vrk sen jälkeen.Sinun ei tarvitse maksaa perintäkuluja vaika Lowell lähettää niitä ja joissain tapauksissa uhkailee jopa sähköjen katkaisulla, ne on laittomia uhkauksia , niitä on paljoin perintäkirjeissä,eri muodoissa. TEHKÄÄ RIK.ILMOITUS LIITTEENÄ LAITTOMAT PERINTÄKULUT JA TOSITE MAKSETUSTA LASKUSTA ODOTTAKAA TUTKINTAA JA VIEKÄÄ ASIA TUOMIO ISTUIMIIN, PYYTÄKÄÄ KORVAUSTA, oikeusapu auttaa myös laatimaan vastineen käräjäoikeuteen!!!HÄVIÄJÄ MAKSAA OIKEUDEN KÄYNTIKULUT.NÄIN SAADAAN LOWELL JA MUUTKIN PERINTÄYHTIÖT KURIIN. ps.Kävin tänään n.500 laitonta Lowelin perintä kirjettä läpi. ne on mukavia paketteja kun saadaan käräoikeuteen.

    • Anonyymi

      Kaikki tapettavaksi heti!

    • Anonyymi00013

      Jos Lowell tekee koko ajan virheitä ja perintätapa ei noudata edes lakia.
      Niin tehkää nyt hyvät ihmiset niitä ilmoituksia viranomaisille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe