Mistä tietää että kemiaa on tarpeeksi suhteeseen asti?

Anonyymi

Osaako joku valistaa..

45

2819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kemiaa täytyy olla mutta toimivaan parisuhteeseen tulisi myös arvot jollain tasolla kohdalla. Jos nämä molemmat toimii, niin ollaan jo pitkällä.

    • Anonyymi

      Suhteessa voidaan olla ilman kemiaakin, sen olemassolo ei ole mikään pakollinen edellytys, joskin eittämättä ideaalitilanne.

      Mistä tietää, että on kemiaa tarpeeksi? Siitä ettei asiaa tarvitse tiedustella nettipalstoilta.

      • Anonyymi

        Suhteen seksuaalisen puolen puutteita voi sietää, jos muuten synkkaa hyvin.


    • Anonyymi

      Kemia ei ole kysymysmerkki vaan huutomerkki.

    • Anonyymi

      Silloin kuin toisen iholle tekee mieli ja kiihottuu toisesta ja sama käy hänelle.

    • Anonyymi

      Minusta kemiaa/vetovoimaa ei voi määrällisesti mitata, vaan sitä joko on, tai ei ole. Harvan kanssa muutenkin mitään vetovoimaa on, joten eikö se ilman muuta riitä, jos sitä ylipäätään on. Ehkä en vaan ymmärrä koko asiaa, mutta en ole koskaan tajunnut, että tuollaistakin pitäisi alkaa pohtimaan.

      • Anonyymi

        Samoilla mietteillä minäkin. 🤔


    • Anonyymi

      Kemiaa ei voi käskeä, valitettavasti... Siksihän seuranhaku onkin vaikeaa.

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi onko täällä tosissaan joku löytänyt ja saanut naisen, jonka kanssa on kemiaa, sanokaapa rehellisesti

      • Anonyymi

        Kaikissa parisuhteissani on ollut kemiaa. Tosiaan ei sitä kemiaa synny kuin joidenkin kanssa. Minulla siihen yhdistyy myös se henkisen yhteyden ulottuvuus eli molempia on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa parisuhteissani on ollut kemiaa. Tosiaan ei sitä kemiaa synny kuin joidenkin kanssa. Minulla siihen yhdistyy myös se henkisen yhteyden ulottuvuus eli molempia on ollut.

        Itse epäilen kemian olevan keksitty juttu ja nyt kaikki tavoittelevat sitä harhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse epäilen kemian olevan keksitty juttu ja nyt kaikki tavoittelevat sitä harhaa.

        Ei pidä paikkaansa. Kemiaa ei koskaan satu kaikkien kohdalle ja siksi he luulevat, ettei sitä olekaan. Näin luulin itsekin ennenkuin tuli vastaan oikea nainen ja sitä piti odottaa kauan.


    • Anonyymi

      Ns. kemia on yliarvostettua, mitä virkaa sillä on yksinään.

    • Anonyymi

      Voihan kemiaa olla kenen kanssa vaan esim.heteron muuta ei välttämättä seksuaalisuus kohtaa sitten.

      • Anonyymi

        Kemiahan tulee just seksuaalisuudesta.. jos hetskun kanssa on kemiaa, se on yksipuolista.


      • Anonyymi

        kemia = seks. vetovoima, kemia ei ole mitään henkistä synkkaamista, eikä noi molemmat aina ole saman tyypin kanssa.


    • Anonyymi

      Valistan mielelläni! Osa ei koskaan tule tajuamaan, että rakkaussuhde (eroottinen vetovoima, rakkauden tunne, yhteenkuuluvuuden tunne) perustuu täysin eri lähtökohtaan kuin ystävyyssuhteet (näkemysten synkkaaminen, samantyylinen ajattelutapa, harrastukset). Ne on eri planeetalta. Toi kannattaisi heti aluksi sisäistää.

      Sen oikean voi tavata vaikka bussipysäkillä, voi olla ettei näennäisesti ole yhteistä juuri mitään tai sitten on. Se voi olla jopa täysin erilainen nainen kuin olet etukäteen kuvitellut, sillä voi olla ns. vääriä mielipiteitä tai se on muuten ärsyttävä. Se voi olla nainen jota et koskaan valitsisi ystäväksi. Näkemysten synkkaaminen on plussaa, mutta ei edellytys koska suhde ei perustu siihen. Se perustuu voimakkaaseen tarpeeseen olla yhdessä, johon ei ole mitään rationaalista syytä. Rakkaussuhde ei ole mikään ystävyyden toinen näytös. Se on omalakinen suhde, jossa pelataan täysin eri säännöillä kuin ystävyyssuhteissa. Se on erilainen suhde kuin kehenkään muuhun naiseen, ystävänaiset on erikseen ja niiden kanssa jaetaan eri asioita.

      Kahden täysin samanlaisen välillä ei yleensä synny ap:n perään kuuluttamaa kemiaa, sen syntyy vastavoimasta, ne ihmiset täydentää toisiaan ja antaa toiselleen jotain uutta. Tajutkaa tämä niin alkaa hahmottua mistä on kyse.

      • Anonyymi

        No mulla on silti tilanne, että tunnen noin ystävää kohtaan..tiedän ettei sais..


      • Anonyymi

        Olipa hienosti kuvattu ❣️


      • Anonyymi

        Näin juuri. Moni yrittää väkisin kehitellä ystävyydestä parisuhdetta, mutta ainekset ei riitä tai on väärät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Moni yrittää väkisin kehitellä ystävyydestä parisuhdetta, mutta ainekset ei riitä tai on väärät.

        Hämmentävää tosiaan miten monilla sekaantuu ystävyys ja rakkaus toisiinsa. Ehkä ei ole omakohtaista kokemusta kemiasta jolloin luullaan ystävyyden ilmentymiä kemiaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla on silti tilanne, että tunnen noin ystävää kohtaan..tiedän ettei sais..

        Aina sattuu ja tapahtuu, toivottavasti on molemminpuolista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hienosti kuvattu ❣️

        Kiitos ja kumarrus :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmentävää tosiaan miten monilla sekaantuu ystävyys ja rakkaus toisiinsa. Ehkä ei ole omakohtaista kokemusta kemiasta jolloin luullaan ystävyyden ilmentymiä kemiaksi.

        Mulla ei ole koskaan ollut tota ongelmaa, mutta meitä on moneen junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmentävää tosiaan miten monilla sekaantuu ystävyys ja rakkaus toisiinsa. Ehkä ei ole omakohtaista kokemusta kemiasta jolloin luullaan ystävyyden ilmentymiä kemiaksi.

        Huomannut tämän. Tullut vastaan viime aikoina naisia, jotka sekoittaa ystävällisyyden ja huomaavaisuuden siihen keskinäiseen vetovoimaan ja kipinöintiin.
        No minkäs sitä luonteelleen voi, ei v-mäiseksikään kannata ryhtyä. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomannut tämän. Tullut vastaan viime aikoina naisia, jotka sekoittaa ystävällisyyden ja huomaavaisuuden siihen keskinäiseen vetovoimaan ja kipinöintiin.
        No minkäs sitä luonteelleen voi, ei v-mäiseksikään kannata ryhtyä. 😄

        Eli siis kemia on pelkästään seksuaalinen vetovoima kahden ihmisen välillä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmentävää tosiaan miten monilla sekaantuu ystävyys ja rakkaus toisiinsa. Ehkä ei ole omakohtaista kokemusta kemiasta jolloin luullaan ystävyyden ilmentymiä kemiaksi.

        Kyllä minä kemian ja ystävällisyyden erotan toisistaan. Parisuhteita on takana. Silti elämässä on käynyt niin, että ystävää kohtaan on syntynyt seksuaalinen jännite ja vetovoima. On jopa edennyt pitkäksi parisuhteeksi. Ihan vaan sillä sanon, että tilanteet on erilaisia. Joskus voi mennä näinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis kemia on pelkästään seksuaalinen vetovoima kahden ihmisen välillä..

        Näin on näkkileipä, kyllä se on sitä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis kemia on pelkästään seksuaalinen vetovoima kahden ihmisen välillä..

        Näin näkisin, tosin se ei ole mikään "pelkästään-juttu" mielestäni. Auttaa parinmuodostuksessa tai muun seuran haussa jos osaa kuunnella niitä fiiliksiä rehellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä kemian ja ystävällisyyden erotan toisistaan. Parisuhteita on takana. Silti elämässä on käynyt niin, että ystävää kohtaan on syntynyt seksuaalinen jännite ja vetovoima. On jopa edennyt pitkäksi parisuhteeksi. Ihan vaan sillä sanon, että tilanteet on erilaisia. Joskus voi mennä näinkin.

        Voi mennä noin tai ei mennä. Itse näkisin (kuin jotkut muutkin tässä) tärkeäksi korostaa näkökulmaa millä mainitut kaksi suhdetta erotetaan. Eli hymyily, henkevät keskustelut, halaaminen, käsivarteen koskeminen yms eivät merkitse mitään muuta kuin just sitä ystävällisyyttä/ystävyyttä/kaverillisuutta, vaikka täälläkin monesti niistä kysellään. Jos sitä kuuluisaa kemiaa on, sen kyllä huomaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on näkkileipä, kyllä se on sitä itseään.

        Samaa mieltä, kemia on nimenomaan fyysistä vetovoimaa. Muu synkkaaminen ei ole kemiaa. Toinen kysymys on mitä kaikkea muutakin tarvitaan parisuhteen muodostamiseen.


      • Anonyymi

        Yksinkertaistettuna, jos et kostu, ei ole kemiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi mennä noin tai ei mennä. Itse näkisin (kuin jotkut muutkin tässä) tärkeäksi korostaa näkökulmaa millä mainitut kaksi suhdetta erotetaan. Eli hymyily, henkevät keskustelut, halaaminen, käsivarteen koskeminen yms eivät merkitse mitään muuta kuin just sitä ystävällisyyttä/ystävyyttä/kaverillisuutta, vaikka täälläkin monesti niistä kysellään. Jos sitä kuuluisaa kemiaa on, sen kyllä huomaa...

        No kyllähän kemiaan liittyy myös nuo koskettelut, mutta onhan se erilaista kuin ystävän koskettelu. Ystävän koskettelussa ei ole sillai sitä seksuaalista latausta. Toisekseen moni jää ystäväksi, jos ei toista voi saada vaikka olisi vetovoimaa yksipuolisesti ja jarruttelee tunteitaan ja niiden ilmaisua. Joskus sitä tekee molemmat..Jonkun kanssa vetovoima on ensikatseesta lähtien vahvaa. Vaan en silti lähde halun perässä.. Kyllä järki kulkee ratkaisuissa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän kemiaan liittyy myös nuo koskettelut, mutta onhan se erilaista kuin ystävän koskettelu. Ystävän koskettelussa ei ole sillai sitä seksuaalista latausta. Toisekseen moni jää ystäväksi, jos ei toista voi saada vaikka olisi vetovoimaa yksipuolisesti ja jarruttelee tunteitaan ja niiden ilmaisua. Joskus sitä tekee molemmat..Jonkun kanssa vetovoima on ensikatseesta lähtien vahvaa. Vaan en silti lähde halun perässä.. Kyllä järki kulkee ratkaisuissa mukana.

        Kemian huomaa vaikka ei koskettaisi ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemian huomaa vaikka ei koskettaisi ikinä.

        Joo joiden kanssa kyllä heti ensi katseesta..useimpien kanssa vaatii tutustumista ennen ihastumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joiden kanssa kyllä heti ensi katseesta..useimpien kanssa vaatii tutustumista ennen ihastumista.

        Toisilla kemia on sidoksissa tunteisiin ja vaatii aina niitä, mutta kaikilla ei.


      • Anonyymi

        Hyvin kiteytetty.


    • Anonyymi

      Selkäytimellä tiedän, haluanko edes yrittää. Yleensä en niiden kanssa jotka tekee mulle aloitteen/kuvittelee että on keskinäistä kemiaa. Sit on tosiaan tehtävä itse aloite ett saa haluamaansa seuraa.

      • Anonyymi

        Kemiat menee tosiaan yleensä ristiin rastiin. Molemminpuolista kemiaa on yllättävän harvoin jos koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiat menee tosiaan yleensä ristiin rastiin. Molemminpuolista kemiaa on yllättävän harvoin jos koskaan.

        Sama ongelma. Viime vuosina mulla on ollut kemiaa kahteen naiseen. Tuli yllätyksenä kummallekin, toinen ei ollut kiinnittänyt muhun sen ihmeempää huomiota ja toinen piti kaverina. Toisinpäinkin on käynyt kaksi kertaa, yksi tuttava tunnusti tunteensa joista en ollut yhtään käryllä. Työkaveri lähestyi ja sekin tuli puun takaa ilman minkään asteen flirttiä.

        Kiusallisia tilanteita molemmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma. Viime vuosina mulla on ollut kemiaa kahteen naiseen. Tuli yllätyksenä kummallekin, toinen ei ollut kiinnittänyt muhun sen ihmeempää huomiota ja toinen piti kaverina. Toisinpäinkin on käynyt kaksi kertaa, yksi tuttava tunnusti tunteensa joista en ollut yhtään käryllä. Työkaveri lähestyi ja sekin tuli puun takaa ilman minkään asteen flirttiä.

        Kiusallisia tilanteita molemmille.

        Riskaabelia lähestyä ihan suorilta ilman flirttiä, en ikinä tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiat menee tosiaan yleensä ristiin rastiin. Molemminpuolista kemiaa on yllättävän harvoin jos koskaan.

        Jep, en vaan aio aloittaa mitään naisen kans jonka kanssa ei ole mitään hyviä värinöitä. Luvassa puolikuollutta kämppistelyä. Kun pitäs olla intohimoa ja yhteyttäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, en vaan aio aloittaa mitään naisen kans jonka kanssa ei ole mitään hyviä värinöitä. Luvassa puolikuollutta kämppistelyä. Kun pitäs olla intohimoa ja yhteyttäkin.

        Lisään. Veikkaan ett jotkut tekee aloitteita vaan kun itse saatan tuntua ns turvalliselta, mitä siis olenkin. En hauku, tyrmää, vähättele tai vänkää pienistä asioista. Se ei vaan tosiaan kerro ett olis kemiaa munkin suunnalta. Tyytyminen ja kaverisuhteesta väkisin parisuhdetta vääntäminen ei ole vaihtoehto mulle.


    • Anonyymi

      Jos pitää kysyä tuollaista, ei varmaankaan edes tiedä mitä kemia on eikä sitä siis ole.
      En oikein ymmärrä miten voi edes elää tajuamatta ja kokematta tätä.

    • Anonyymi

      Jotenkin vieras näkökulma. Kemiaa joko on tai ei, en osaa sitä noin mittailla määrällisesti. Kemia on itselleni aina syy aloittaa seurustelu. Miksi ei, mitä sitten pitäisi olla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe