Tämä voi olla kaukaa haettu, enkä halua vähätellä toiminnallisten häiriöiden vaikutusta ihmisten elämään, mutta lähipiirissä tuntuu kuin ko. ongelmista olisi tullut se keino jolla narsistiäiti pitää lapsiaan otteessaan. Ja tiedän että termi häiritsee monia. Käytän sitä kuitenkin koska en halua tarkentaa tunnistamisen mahdollisuuden takia.
Molemmat lapset oireilevat, toisella on useita eri häiriön ilmenemismuotoja. Toisella lapsella tilanne vaikuttaa kaikkeen ja on estänyt häntä mm. itsenäistymästä tai työllistymästä kodin ulkopuolella. Toisella häiriöiden takia kaikki sellaiset harrastukset joissa olisi sosiaalisia kontakteja ovat jääneet pois ja hän on hyvin yksinäinen ja arka. Pelkään että hänkään ei koskaan tule itsenäistymään koska ei yksinkertaisesti uskalla lähteä kotoa.
Olen ymmärtänyt, että toiminnallisten häiriöiden kanssa mentaalisella puolella on iso merkitys. Itse uskon, että pelkkä elämä narsistisen äidin kanssa on aiheuttanut kroonisen stressitilan joka altistaa kaikelle tälle. Lisäksi, kun äiti on tehnyt lasten sairauksista sekä itselleen keppihevosen hakea huomiota ja esiintyä "leijonaemona", että löytänyt keinon jolla kontrolloida lasten elämää, epäilen että äiti enemmän ja vähemmän tietoisesti vahvistaa lasten uskoa siihen ettei heillä voi olla elämään kodin ulkopuolella.
Toiminnalliset häiriöt narsistin perheessä
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.703287Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291068
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6895- 84879
- 34810