Mies mustasukkainen metsälle?

Anonyymi

Minun mies vetää minua juomaan.

Ollaan oltu alle vuosi yhdessä vasta. Mies tiesi yhteen mennessämme minun olevan alkoholisti, mitä vähän ihmettelinkin alussa, että miksi hän minut haluais? Minä en tiennyt miehen olevan alkoholisti, mutta johan tuo tuli parissa kuukaudessa selville, kun Lokakuun lopulla alettiin seukata ja jouluaattoaamuna oli hänen kunto se, että sovitut sukuloinnit jäi hänen osalta ja vessanpönttö uusittiin.

Ei siinä mittää, parempi ehkä minulle toinen alkoholisti, joka ei lisää taakkaa moralisoimalla.

Silti vaan pelkään, että minulla lähtee henki tässä touhussa. Elimistö ei kestä.

Tuntuu, että hänelle joku miellyttävä asia, jos juon. Ikäänkuin oma juominen ois silloin hyväksyttävämpää. Jos olen pari päivää selvänä, sillloin mm. poimin paljon marjoja ja sieniä metsässä. Mies keksii jonkin syyn: kuten viimeksi, etten sillä sekunnilla kerinnyt hänen kenkää korjaamaan. Minulla ei ole itselläkään yhen ainoita ehjiä kenkiä. Lainaa sitten äidiltään rahaa uusien kenkien ostamiseen kaupungista. Ei ollu vaikea arvata, että sieltä ostettiin vähän muutakin kuin kengät... Silläaikaa minä metsässä.

Edellisellä kerralla tuotatti veljellään viinaa, koska veljen työpaikka viinakaupan vieressä, 35km meiltä. Silloinkin olin metsässä ja oli sieltä mustikat ja sienet, lampaankääpiä mm. tuliaisina. Ongelma, että tästä alkaa putki, joka kestää väh. viikon. Mulla riippuvuus senverta vahva, etten tosiaankaan voi selvinpäin kattoa vieressä, kun toinen juo.

Mulla on järkyttävän hyvä fyysinen kunto tällaiseksi alkkikseksi. Kroppani näyttää lähinnä balettitanssijan kropalta.

Hyvin voin 35 tai 70 kilometriä kävellä päivässä, jos se on metsässä ja motiivina jokin muu, kuin viinalesti. Mies ei kykene, koska 1)Hikoaa 2)Ylipaino 3)Pitkä, joten selkävaivat, vaikkei olisikaan ylipainoa 4)atooppinen iho, jota se hikoaminen pahentaa, hänelle kaikki hyönteisten pistot 100x pahempia, kuin minulle.

Nyt ihmetyttää, että tosiaanko mies haluaa minun juovan, koska jos en juo, häärään metsässä ja hän tuntee itsensä sitten huonommaksi, kun ei siihen pysty?

Luulen, että mulla ei elimistö kauaa kestä. Hyvä sitten sanoa "Mitäs olit niin juoppo?" . En haluais häntä jättää kuiten. Hyvä mies, ei uskossa vaan, tieten alko ja juovuksissa oleminen tuo käytökseen huonoja piirteitä. Rakastan häntä. Tuntuu, etten jättääkään voi.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsehän jokainen valitsee mitä haluaa elämältään/elämässään.
      Minä lähtisin tuollaisesta suhteesta pois, on jopa ollut pari samantapaista juttua ja olen katsonut paremmaksi lopettaa ennenkuin olisi ollut liian myöhäistä.

      Saa olla vähän itsekäs ja miettiä haluaako suojella itseään vai jatkaa vain koska/jos toinen haluaa. Ja mitä tarkoittaa rakkaus huonossa suhteessa jossa on mustasukkaisuutta ja pääosassa alkoholi.

      Voi löytää kärsimystä paremman rakkauden jos ajoissa tajuaa....

      • Anonyymi

        Niin. Saatat olla oikeassakinn. Surettaa. Luulin, et tämä ois ollu se lopuniänrakkaus :(. Ikinä en toisaalta kuvitellu huolivani miestä, joka ei metässä pärjää, koska ite oon yhden exän sanoin: "metsien prinsessa". Siitä on melkein 10v, kun hänen kanssa seurusteltiin, joten toki oon varttunu...

        Epäröin sitä lähtemistä kumminkin myös, koska minulla on niin heikko turvallisuuden tunne. Pitäisin yksin raitistumistakin epätodennäköisenä.

        Hoidot ja tuet on katottu, ne ei auta mua, koska pyrkivät alistamaan, ja en taivu sellaiseen. Jos mies menis hoitoon? Ei häntä siellä välttämättä samanlailla alistettais, koska on mies...

        t. Alottaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Saatat olla oikeassakinn. Surettaa. Luulin, et tämä ois ollu se lopuniänrakkaus :(. Ikinä en toisaalta kuvitellu huolivani miestä, joka ei metässä pärjää, koska ite oon yhden exän sanoin: "metsien prinsessa". Siitä on melkein 10v, kun hänen kanssa seurusteltiin, joten toki oon varttunu...

        Epäröin sitä lähtemistä kumminkin myös, koska minulla on niin heikko turvallisuuden tunne. Pitäisin yksin raitistumistakin epätodennäköisenä.

        Hoidot ja tuet on katottu, ne ei auta mua, koska pyrkivät alistamaan, ja en taivu sellaiseen. Jos mies menis hoitoon? Ei häntä siellä välttämättä samanlailla alistettais, koska on mies...

        t. Alottaja

        Soitin päivystykseen. Ei sattunu ymmärtäväistä ihmistä. "Soita arkipäivänä. Oletko käynyt juttelemassa?" Myös mun mies ei ole ymmärtäväinen: ei ymmärrä, että voin kuolla tähän. Nyt taas viikon kuskannu kaljaa. En kiellä, koska akuutti kuoleminen todennäköisempää viekkareihin, kuin ite aineeseen. Siihen kuitenki kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin päivystykseen. Ei sattunu ymmärtäväistä ihmistä. "Soita arkipäivänä. Oletko käynyt juttelemassa?" Myös mun mies ei ole ymmärtäväinen: ei ymmärrä, että voin kuolla tähän. Nyt taas viikon kuskannu kaljaa. En kiellä, koska akuutti kuoleminen todennäköisempää viekkareihin, kuin ite aineeseen. Siihen kuitenki kuolee.

        Mies nyt on kumminkin tehny 2 tärkeää lupausta. 1) ettei pilkkaa mun rukouksia 2) hakeutuu sinne hoitoon alkoholismin takia.


    • Anonyymi

      Toivottavasti se sinun henjesi lähtee. Sitä odotellessa..

    • Anonyymi

      Ei yksin eläminen niin kamalaa ole , että sen pelon vuoksi tarvitsee roikkua huonossa suhteessa. Rakkauskaan ei ole sama asia kuin riippuminen. Yksin on loppujen lopuksi kaikkein mukavinta, juo tai ei, ainakaan siitä ei silloin voi syyttää ketään muuta.

      • Anonyymi

        Ei meillä ole huono suhde. Minusta liikapaljon jo nykyihmiset pitää ratkaisuna sitä, että kumppani jätetään.

        Mm. tänään mies sitonut minulle jalkoihin siteet, joiden käyttötarkoitus vähän niinkuin tukisukilla. Jostain syystä helpottaa mun oloa, vaikka ei lääkärin määräämät.

        Olen huonossa kunnossa, en jaksa edes suihkuun. Mies vei mut suihkuun, sitten kun pyysin ja pesi ja kuivasi siellä.

        Nyt se paska perui sen lupauksen hoitoon hakeutumisesta. Nyt yhtäkkiä se supistui: "En enää hanki viinaa."

        Mies on Suomenmestaruustason ampuja, ja hän ilmeisesti pelkää aselupien menetystä, jos paljastuisi päihdeongelmaiseksi.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä ole huono suhde. Minusta liikapaljon jo nykyihmiset pitää ratkaisuna sitä, että kumppani jätetään.

        Mm. tänään mies sitonut minulle jalkoihin siteet, joiden käyttötarkoitus vähän niinkuin tukisukilla. Jostain syystä helpottaa mun oloa, vaikka ei lääkärin määräämät.

        Olen huonossa kunnossa, en jaksa edes suihkuun. Mies vei mut suihkuun, sitten kun pyysin ja pesi ja kuivasi siellä.

        Nyt se paska perui sen lupauksen hoitoon hakeutumisesta. Nyt yhtäkkiä se supistui: "En enää hanki viinaa."

        Mies on Suomenmestaruustason ampuja, ja hän ilmeisesti pelkää aselupien menetystä, jos paljastuisi päihdeongelmaiseksi.

        -ap

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?

        AP: Soitin aiemmin päivystykseen, kriteerit katkolle pääsemiseen tiukat. Ja en pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?

        AP: Soitin aiemmin päivystykseen, kriteerit katkolle pääsemiseen tiukat. Ja en pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?

        AP: Soitin aiemmin päivystykseen, kriteerit katkolle pääsemiseen tiukat. Ja en pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?

        AP: Soitin aiemmin päivystykseen, kriteerit katkolle pääsemiseen tiukat. Ja en pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ampumaharrastus koko suvun miesten yhteinen. Siksi varmaan se aselupien menetys ois niin kova paikka, vaikka mieheni ei oo vuosiin ampunu laukaustakaan.

        Ei meillä oo huono suhe. Jutellaan, ollaan toistemme parhaat kaverit, autetaan aina toisiamme mm. terveysasioissa. Mutta miestä ilmeisesti jotenkin ärsyttää, että pärjään metsässä paremmin, kuin hän. Oon se, joka tekee tulet - ja viiessä minnuutissa-. Joka tietää miten pukeudutaan, ettei palelluta.

        Jotenkin, eikö nämä samat asiat, jotka erottaa, yhistä meitä?

        Höpö löpö, siksi ettei sivusto suostu julkaisemaan mun asiaa.

        Soitin aiemmin päivystykseen. Kriteerit katkolle pääsyyn tiukat. En pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö löpö, siksi ettei sivusto suostu julkaisemaan mun asiaa.

        Soitin aiemmin päivystykseen. Kriteerit katkolle pääsyyn tiukat. En pääse.

        Nyt sitten soitin jo hätänumeroonkin. Sieltäki oli alkuun vastaus, ettei lanssia lähetetä tommosen syyn takia. Sanoin menneeni ennenkin katkolle lanssilla. Kyllä se sitte myönty, että sanoi menevän ensihoidolle tehtävän.

        Mies itkee. Ei ole tajunnut muka, miten vaikeaa minulla on..

        Ambulanssimiehet kävi. Ei ottaneet minua mukaan, voin kuulemma mennä aamulla kavereitten tai taksin kyydillä.

        Sori. Tuli ed. postaus monta kertaa, koska kone väitti, ettei se mene perille. No näköjään meni...

        Ambulanssimies ei allekirjottanu lomaketta, jonka jättivät :(. Siinä on siis mun henkilötiedot, osote, käynnin syy ja tilanne. Alalaidassa on raksi ruutuun kohta "Vakuutan edellä olevan selvityksen perusteella, että potilaan terveydentila (0) edellyttää (0) ei edellytä kuljetusta ambulanssilla. (rasti ruutuun jompaan kumpaan, edellyttääkö vai ei?) Potilaan vastaanottaneen henkilön allekirjoitus, nimenselvennys ja virka-asema"

        Ei mitään allekirjoitusta. Eipä ihme, ettei se antanu mulle käteen sitä paperia, vaikka olin alle 2m päässä, vaan laski sen meijän ruokapöyälle: "Tässä sulle sitte paperi tästä käynnistä". Luistelija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe