Kuusen oksien aisaus

Anonyymi

Naapuri teetti harvennushakkuun mökkitonttini ympärillä. Uupeeämmä ei siivonnut jälkiään ja napuri lupasi hakkuujätteet minulle jos kelpaa. Tontin rajalla oli muutama susipuuna yksikseen kasvanut. tyvestä 70 senttinen ikikuusi, joiden oksisto oli siis hitonmoinen. Minulla olisi nyt noin 2...4 pinomottia 80...50 miilistä kuusen oksaa joka on erinomaista polttopuuta kiukaan ja padan alle. Nyt, viisaat ystävät: Pitääkö ne oksat aisata vai kuivuvatko ne klapeina kuorineen pinossa, joka o katettu? Koivun oksista on kokemusta, ne pitää raapaista yhdeltä sivulta sahan ketjulla puhki.

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Enpä ole kuusenoksista pilkkomiani klapuja koskaan muuta pinossa/kasassa kuivannut kuorineen. Hyvin ovat kuivuneet vuoden aikana....

• Anonyymi

Kyllä ne kuivuu pelkästään pätkittyinä, myös koivut ilman kuoren avaamista, kunhan huolehtii hyvästä ilmankierrosta, mieluiten vielä aurinkoinen kuivauspaikka ja lyhyet klapit, kosteus poistuu päistä helpommin.
      Kahden vuoden kuivaus, niin polttopuut ovat varmasti kuivia, käy ohjeeksi myös haloille, jos ovat isoissa pinoissa/kasoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe