Kokemuksia kannabispsykoosista?

Anonyymi

Kokemuksia kannabispsykoosista? kauanko kesti, millaisella käytöllä ja oireet? Itse koen olevani psykoosissa. Join sunnuntai aamuna hamppu teetä ja siitä alkoi oksentelu ja todella sekava olo joka tietenkin laantui kuin suurin osa aineesta lähti kehosta. Maanantai iltana tuntui, että nyt tämä meni ohi ja selviän, mutta tiistai aamuna outo olo jatkui. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa on oikeastaan rauhallisin olo ja voi vähän jo keskittyä mm uutisia voi katsoa suht rauahssa. Tämä outo tunne päässä ei vain lopu, tuntuu että ajatukset surraa tuhattasataa välillä ja välillä väsyttää todella paljon ja paniikkia pukkaa välillä todella kovasti päälle. Loppuuko tämä koskaan?. Olen siis kerran aikaisemmin polttanut kukkaa ja outo paniikki kesti tuolloin 6h. Jatkossa pysyn erossa. Voiko johtua, että kehossa on vielä jäämiä teestä ja ne vaikuttavat? tuntuu vain hullulta kun siitä onjo 5-6 päivää. Vai pitäisikö tämä käsitellä jotenkin läheisten kanssa? olen psyk jonossa. Lääkeitä en mielellään alkaisi syömään. Onko muita samoja kokemuksia läpi käyneitä?AUTTAKAA!!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä huoli. Jos olisi johtuu kannabiksesta se menee ohi ajallaan. Aika herkästi reagoit, ei taida sopia sinulle ganja. Minä polttelin nuorena n. vuoden ja lopulta tuli huono-olo joka kesti n 6kk. Ei ollut kivaa se Tsemppiä! Koita vaikka harrastaa rajua liikuntaa aamupäivisin, se helpotti ainakin itselläni.

      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Olen joka päivä käynyt metsässä kävelyllä ja se kyllä auttaa. Ajattelen sielläkin kyllä tätä vaivaa kokoajan, mutta silti se kävely auttaa. Eilen iltapäivästä/illalla iski paniikkikohtaus ihan kunnolla ja oli pakko lähteä taas kävelylle. Joka päivä olen lukenut netistä skitsofrenia/psykoosi oireita, seksin voi pahentaa oireita. Pahinta on kun luulen tulevani lopullisesti hulluksi. Onko jotain lisäravinnettä/vitamiinia joka voisi auttaa? Minulla myös kilpirauhasen lievä vajaatoiminta johon en ole tarvinut lääkitystä. Maanantaina soitan tk jos pääsisi verikokeiseen. Kaipa tämä tästä joskus hellittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Olen joka päivä käynyt metsässä kävelyllä ja se kyllä auttaa. Ajattelen sielläkin kyllä tätä vaivaa kokoajan, mutta silti se kävely auttaa. Eilen iltapäivästä/illalla iski paniikkikohtaus ihan kunnolla ja oli pakko lähteä taas kävelylle. Joka päivä olen lukenut netistä skitsofrenia/psykoosi oireita, seksin voi pahentaa oireita. Pahinta on kun luulen tulevani lopullisesti hulluksi. Onko jotain lisäravinnettä/vitamiinia joka voisi auttaa? Minulla myös kilpirauhasen lievä vajaatoiminta johon en ole tarvinut lääkitystä. Maanantaina soitan tk jos pääsisi verikokeiseen. Kaipa tämä tästä joskus hellittää.

        Yö hikoilu on myös tullut kokeilun jälkeen.


    • Anonyymi

      Kyllä noi sun olot tai pelkotilat ( skitsot) pohjimmiltaan ovat peräisin jostakin muusta kuin ganjasta. Se tosin saattaa ne sitten jotenkin laukaista tai voimistaa. Itselleni se ei sopinut juurikin sen takia , että tuli esiin kuoleman ja sekoamisen pelkoa, eikä lainkaan tavoiteltua hyvää ja rentoa oloa. Skitsot kyllä menivät ohi melko nopeasti. Minä en jäänyt mitenkään riippuvaiseksi, kaverit on pössytelleet päivittäin , jotkut jopa kymmeniä vuosia.

      • Anonyymi

        Niin veikkaankin, että se ganja laukaisi tämän. Eli oireet olivat päässä jo ennestään. Minulla siis on ollut ennen ganjaa mielenterveys ongelmia, muttei näin ahdistavaa/todellisuudentajun menetystä koskaan. mm pahoja uniongelmia ollut. Nyt tuntuu, että nukun jopa paremmin kuin aikaisemmin, ehkä se johtuu siitä että aivot käyvät ylikierroksilla päivisin ja yöllä niiden on pakko levätä. Olen myös havahtunut miten tärkeitä ihmissuhteet ovat itselle ja niitä pitää pitää yllä. Olin siis ennen tätä ganja kokelua sitä mieltä, että pärjään yksin ja en tarvitse mm terapiaa tai en saanut terapiasta mitään irti, nyt ajatus on muuttunut on päinvastoin.


      • Anonyymi

        Miten kauan sulla kesti nämä "skitso" oireet ja millaisia ne olivat?


    • Anonyymi

      Tuo paniikki on övereinä aivan normaali tilanne varsinkin pitkän käytöstä pidetyn tauon jälkeen.

      Älä kiinny paniikkiisi liikaa koska se ei määritä sinuuttasi millään tavalla.

      Kahvia kannattaa välttää myös käytön ohella.

      pro tip: ei mitään hätää nuo menee kyllä ohi ja kukka ei sovi kaikille yhtälailla kun ei viinakaan sovi joillekkin

      • Anonyymi

        Ok, kahvia en juuri juokaan ja olen huomannut kofeiinin pahentavan vain orieita. Nyt ollut pari päivää jo parempi olo, mutta vieläkin on vähän vetämätön olo. Eiköhän se tästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe