Tämän kevään paras juttusi

Jermu

Niin just, nyt saa olla reilusti itsekäs ja voit ilman sen kummempia omantunnontuskia kertoa kertoa: Mikä on se juttu, jonka teet tai haluaisit tehdä tänä keväänä? Ja sen tekeminen perustuu siihen, että sinä olet sinä ja olet sen ansainnut. Eli vaikkapa kylpyläloma, ristely tai shoppailuretki. Ihan mikä vaan, kunhan perusteluna on se, että Minä minä minä, koska olen sen ansainnut.

168

6382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sättääjätär

siirryn ainakin toiselle puolivuosisadalle..Minä,minä palkitsen itseni matkalla(ilman omantunnontuskia,kun muut eivät sitä tee)Startti elokuussa,jos luoja suo ja viskaalit sallii.Niin ja jos en satu kuolemaan sitä ennen..

• Jermu

Kerroit: "kun muutkaan ei sitä tee.." Niin sen verran vaan kysyn, etteikö teillä ole ollut tapana sellainen, vai eikö he saa vaan aikaiseksi edes ehdottaa sellaista juttua, kun sinulla on vuosipäivät?

• sättääjätär
        Jermu kirjoitti:

Kerroit: "kun muutkaan ei sitä tee.." Niin sen verran vaan kysyn, etteikö teillä ole ollut tapana sellainen, vai eikö he saa vaan aikaiseksi edes ehdottaa sellaista juttua, kun sinulla on vuosipäivät?

noniin..siinä sitä näkee,että tuo kirjoitustaito alkaa nyt jo ruostua.Tarkoitin että palkitsen itseni ilman omantunnontuskia matkalla,eli minä varmaan sen matkan teen,mutta suurin osa ihmisistä ei lähde minnekkään matkalle ikuna.Tämä muuten ensimmäinen kerta olisi myös allekirjoittaneelle.

• Jermu
        sättääjätär kirjoitti:

noniin..siinä sitä näkee,että tuo kirjoitustaito alkaa nyt jo ruostua.Tarkoitin että palkitsen itseni ilman omantunnontuskia matkalla,eli minä varmaan sen matkan teen,mutta suurin osa ihmisistä ei lähde minnekkään matkalle ikuna.Tämä muuten ensimmäinen kerta olisi myös allekirjoittaneelle.

Oletko ajatellut mennä (tai toivonut), että pääset lähtemään todella kauas ja eksoottiseen paikkaan, koska olet tehnyt sen lähtöpäätöksesi (Kun kerran lähdetään, niin mennään sitten vaikka Australiaan tms.).
        Vai riittääkö pienempikin reissu, kunhan vain lähdet jonnekkin?

• sättääjätär
        Jermu kirjoitti:

Oletko ajatellut mennä (tai toivonut), että pääset lähtemään todella kauas ja eksoottiseen paikkaan, koska olet tehnyt sen lähtöpäätöksesi (Kun kerran lähdetään, niin mennään sitten vaikka Australiaan tms.).
        Vai riittääkö pienempikin reissu, kunhan vain lähdet jonnekkin?

sinä se sitten olet kova kyselemään..))lämpimään,lämpimämpään,Kreikka tai kreeta ja päätös tehty toisen synttärisankarin kanssa jo 10 vuotta sitten silloin juhlimme 80,mutta nyt 100 ollessa kyseessä,täytyy pistää paremmaksi.10 vuotta sitten kävimme tukholmassa.

• Jermu
        sättääjätär kirjoitti:

sinä se sitten olet kova kyselemään..))lämpimään,lämpimämpään,Kreikka tai kreeta ja päätös tehty toisen synttärisankarin kanssa jo 10 vuotta sitten silloin juhlimme 80,mutta nyt 100 ollessa kyseessä,täytyy pistää paremmaksi.10 vuotta sitten kävimme tukholmassa.

10v ja kyselyikä nääs. Minulla toiveena kunnon Suomiloma vaan ja ehkäpä se Kreikka.

• Olisiko niin

Olen vuoden virkavapaalla,free-lance ja teen työtä omassa tahdissani,olen myynyt taloni ja muuttanut pienempään käytännölliseen asuntoon keskustassa

• Jermu

Isoja juttuja sinulla, eikä aina niin helppoja. vaatii tilanteet ja paaaaaaaaaaaaljon uskallusta.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

Isoja juttuja sinulla, eikä aina niin helppoja. vaatii tilanteet ja paaaaaaaaaaaaljon uskallusta.

Tein ratkaisun poikani muutettua ulkomaille opiskelemaan syksyllä,nyt on aikaa itselleni,ennen hän asui luonani kouluaikoina ja äitinsä perheessä lomilla

• n52

aloittanut minä,minä juttuni.
      Päätin vuoden alussa olla itsekkäästi esillä itselleni.
      Aloitin pikkujutuilla.
      En enää säästä pakastimessa olevaa jäätelöä pelkästään iltatähdelleni vaan jos haluan niin ahmin reilusti vaikka kaikki loput jos siltä tuntuu.
      En lämmitä saunaani enää muiden aikataulun mukaan vaan käyn löylyissä vaikka kello kolme yöllä ja laulan kovalla äänellä suihkussa jos huvittaa.
      En enää ole niin väsynyt,että en jaksaisi yöllä seisoa hetken kuutamossa.
      En enää suostu pelkkään pintaan.

Olen jo vinkannut kaupan kassajonossa sille vihaisimman näköiselle ihmiselle.
      Nauroin tänään uimahallin saunassa tuntemattomalle naiselle kuinka silmä lepää aikuisessa miehessä.
      En suostu toisten tarjoamaan muottiin vaan olen entistä enemmän päättänyt olla minä.

• Olisiko niin

Vähän sama täällä eli nyt satsaan vihdoinkin vain itseeni

• n52
        Olisiko niin kirjoitti:

Vähän sama täällä eli nyt satsaan vihdoinkin vain itseeni

pelottavaakin huomata kuinka paljon haluaa olla muutakin kuin äiti.

• Olisiko niin
        n52 kirjoitti:

pelottavaakin huomata kuinka paljon haluaa olla muutakin kuin äiti.

Muka lapsen parhaaksi mutta se ei aina ole oikea ratkaisu,erosimme poikamme ollessa 12,hän on asunut koko kouluajan luonani ja lomat äitinsä ja hänen uuden miehensä luona,tämä oli pojan parhaaksi,hän on saanut pitää omat koulukaverinsa ja harrastuksensa,ex-vaimoni taas olla muutakin kuin äiti

• n52
        Olisiko niin kirjoitti:

Muka lapsen parhaaksi mutta se ei aina ole oikea ratkaisu,erosimme poikamme ollessa 12,hän on asunut koko kouluajan luonani ja lomat äitinsä ja hänen uuden miehensä luona,tämä oli pojan parhaaksi,hän on saanut pitää omat koulukaverinsa ja harrastuksensa,ex-vaimoni taas olla muutakin kuin äiti

on sanellut käytännön pakko,sillä olen jäänyt leskeksi nuorena.
        En tietenkään ole ollut se,vain,äiti,mutta aika ja pelkkä arjen rutiinien pyörittäminen on vienyt sen leijonan osan vuosista.
        Minulla on neljä lasta......=)

• Olisiko niin
        n52 kirjoitti:

on sanellut käytännön pakko,sillä olen jäänyt leskeksi nuorena.
        En tietenkään ole ollut se,vain,äiti,mutta aika ja pelkkä arjen rutiinien pyörittäminen on vienyt sen leijonan osan vuosista.
        Minulla on neljä lasta......=)

En nyt mitenkään tarkoittanut sinua mutta ylensä monet naiset ottavat vapaaehtoisen marttyyrin osan eivätkä elä omaa elämäänsä,kun lapset muuttavat tulee tyhjyys

• n52
        Olisiko niin kirjoitti:

En nyt mitenkään tarkoittanut sinua mutta ylensä monet naiset ottavat vapaaehtoisen marttyyrin osan eivätkä elä omaa elämäänsä,kun lapset muuttavat tulee tyhjyys

olla sitten tietyllä tavoin päivastoin sillä minun pelkoni on se,että olen kuin irti pääsemässä oleva vasikka joka ei osaa päättää mille laitumelle ryntäisi ensin.

Ps.Tuo lasten lukumäärä oli muuten aikoinaan hyvä keino päästä irti kiusallisista seuran hakioista...=)

• Olisiko niin
        n52 kirjoitti:

olla sitten tietyllä tavoin päivastoin sillä minun pelkoni on se,että olen kuin irti pääsemässä oleva vasikka joka ei osaa päättää mille laitumelle ryntäisi ensin.

Ps.Tuo lasten lukumäärä oli muuten aikoinaan hyvä keino päästä irti kiusallisista seuran hakioista...=)

Itselleni ei suotu kuin yksi lapsi,ei olisi mitään vastaan tavata naista jolla muutama lapsenlapsi esimerkiksi

• Rasittavia äitejä
        Olisiko niin kirjoitti:

Eivät tajua lasten olevan aikuisia vaan puuttuvat joka asiaan

• n52
        Olisiko niin kirjoitti:

Itselleni ei suotu kuin yksi lapsi,ei olisi mitään vastaan tavata naista jolla muutama lapsenlapsi esimerkiksi

vielä lapsenlapsia.
        Toisaalta hyvä sillä en tiedä onko minulla lähestyvän vapauden huumassa aikaa "mummo"rooliin ainakaan vielä...=)

• n52
        Rasittavia äitejä kirjoitti:

vai nainen?

• Rasittavia äitejä

Mieheni äiti soittaa meille joka päivä!

• n52

Mieheni äiti soittaa meille joka päivä!

soittaa?

• Rasittavia äitejä
        n52 kirjoitti:

soittaa?

Puuttuu joka asiaan,mieheni pukeutumiseen ja syömiseen ja kaikkeen muuhunkin,olen tosi kyllästynyt,jos ei tämä lopu eroan!

• n52

Puuttuu joka asiaan,mieheni pukeutumiseen ja syömiseen ja kaikkeen muuhunkin,olen tosi kyllästynyt,jos ei tämä lopu eroan!

ainoa lapsi?

• Rasittavia äitejä
        n52 kirjoitti:

ainoa lapsi?

Ainoa poika kyllä,hänellä on vanhempi sisar.

• n52

Ainoa poika kyllä,hänellä on vanhempi sisar.

tietysti puhuneet asiasta ja yrittänet löytää jotain ratkaisua?
        Ehkä miehesi äiti on yksinäinen?

• Rasittavia äitejä
        n52 kirjoitti:

tietysti puhuneet asiasta ja yrittänet löytää jotain ratkaisua?
        Ehkä miehesi äiti on yksinäinen?

Kyllä hän käy yhdistyksissä ja on ystäviäkin mutta haluaa puuttua poikansa asioihin,mikään mitä teen ei ole koskaan hyvin eikä mieheni uskalla protestoida ettei äiti suutu!

• n52

Kyllä hän käy yhdistyksissä ja on ystäviäkin mutta haluaa puuttua poikansa asioihin,mikään mitä teen ei ole koskaan hyvin eikä mieheni uskalla protestoida ettei äiti suutu!

aika yleistä oikeastaan kun on kuunnellut tuttujen kertomuksia.
        Asutteko samalla paikkakunnalla anoppisi kanssa?

• n52

että tilanteeseenne löytyy oikea ratkaisu,mutta on itsestään selvää,ettei se voi noin kuluttavana enää jatkua.

Voimia sinulle sinne ja oikein kaunista tämän päivän aamua.

• Rasittavia äitejä
        n52 kirjoitti:

aika yleistä oikeastaan kun on kuunnellut tuttujen kertomuksia.
        Asutteko samalla paikkakunnalla anoppisi kanssa?

Hänellä on myös ärsyttävä tapa tulla kylään ilmoittamatta esimerkiksi nimipäiville,mukanaan kahvipaketti ja itseleivottu pullapitko koska en hänen mielestään osaa leipoa

• Rasittavia äitejä
        n52 kirjoitti:

että tilanteeseenne löytyy oikea ratkaisu,mutta on itsestään selvää,ettei se voi noin kuluttavana enää jatkua.

Voimia sinulle sinne ja oikein kaunista tämän päivän aamua.

Mietin asiaa nukkumaan mentyäni sen jälkeen kun olin kirjoittanut asiasta täällä,kummallsista mutta jotenkin helpotti kun sain kertoa asiasta!Kutsun anopin meille viiikonloppuna ja keskustelen asiasta hänen ja mieheni kanssa,toivottavasti pääsemme ratkaisuun,minun kanssanihan mieheni aikoinaan naimisiin meni eikä äitinsä!

• Jermu

eli vastauksia..Muotteja ja jäätelöä..Voisikohan niitä jotenkin yhdistellä..No, kuitenkin. Olen jo monta kertaa kirjoittanutkin täälläkin, että koen olevani onnellinen. En oikein tiedä, mitä tekisin toisin. Kieltämättä tässä tilanteessa on helppoa vaikkapa tehdä joku matka tai aloittaa joku uusi harrastus, mutta tällä hetkellä olen vain ns. "perusonnellinen" terveydestä perheessä ja itselläni. Jos nyt jotain ihan Minä minä minä-juttua olis, niin se on vaikkapa: Iso pino kirjoja ja uusilla hifilaitteilla soitettu vanha levy sieltä jostain. Silloin ei huutele kukaan nurkissa, kun se on vain minä minä! Kjäh

• n52

Mietin asiaa nukkumaan mentyäni sen jälkeen kun olin kirjoittanut asiasta täällä,kummallsista mutta jotenkin helpotti kun sain kertoa asiasta!Kutsun anopin meille viiikonloppuna ja keskustelen asiasta hänen ja mieheni kanssa,toivottavasti pääsemme ratkaisuun,minun kanssanihan mieheni aikoinaan naimisiin meni eikä äitinsä!

tuossa,että jos sinulle olisi yhtääm apua lisää purkamisesta niin tuolla sivullani on se osoite johon kyllä voi postia laittaa jos haluaa.
        Ei minulle myöskään tarvitse mitään henkilökohtaista paljastaa ja yritän kyllä speliaali tapauksessa vastata mahdollisimman nopeasti.
        Toivottavasti suunnitelmasi onnistuu ja ainakin se varmaan puhdistaa ilmaa jos ei muuta.
        Hyvää päivän jatkoa....=)

• n52
        Jermu kirjoitti:

eli vastauksia..Muotteja ja jäätelöä..Voisikohan niitä jotenkin yhdistellä..No, kuitenkin. Olen jo monta kertaa kirjoittanutkin täälläkin, että koen olevani onnellinen. En oikein tiedä, mitä tekisin toisin. Kieltämättä tässä tilanteessa on helppoa vaikkapa tehdä joku matka tai aloittaa joku uusi harrastus, mutta tällä hetkellä olen vain ns. "perusonnellinen" terveydestä perheessä ja itselläni. Jos nyt jotain ihan Minä minä minä-juttua olis, niin se on vaikkapa: Iso pino kirjoja ja uusilla hifilaitteilla soitettu vanha levy sieltä jostain. Silloin ei huutele kukaan nurkissa, kun se on vain minä minä! Kjäh

Mikä on se suosikki levy?

Muotissa olleen jäätelön minä ensin pehmennän ja pistelen sitten suihini

• vaille 54
        n52 kirjoitti:

vielä lapsenlapsia.
        Toisaalta hyvä sillä en tiedä onko minulla lähestyvän vapauden huumassa aikaa "mummo"rooliin ainakaan vielä...=)

ole aikaa mummon rooliin, mutta 3 kertaisena sellaisena olen ylpeä itsestäni , sillä tyttäreni "tietää" mummon keikkakalenterin. Ensin mummo ja sitten mummon muksut.

• Olisiko niin
        vaille 54 kirjoitti:

ole aikaa mummon rooliin, mutta 3 kertaisena sellaisena olen ylpeä itsestäni , sillä tyttäreni "tietää" mummon keikkakalenterin. Ensin mummo ja sitten mummon muksut.

Kivasti sanottu!

• n52
        vaille 54 kirjoitti:

otan sitten tulevaisuudessa minäkin käyttööni.
        Kiitti hyvästä vinkistä....=)

• Jermu
        n52 kirjoitti:

Mikä on se suosikki levy?

Muotissa olleen jäätelön minä ensin pehmennän ja pistelen sitten suihini

Sellaista konepoppia tuolta 80-luvulta ja tietysti U2 yms.

• n52
        Jermu kirjoitti:

onko sinulla paljon kirjoja?
        Nimeä muutama suosikkisi.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

Meilläkin jotain yhteistä?

• Jermu
        n52 kirjoitti:

onko sinulla paljon kirjoja?
        Nimeä muutama suosikkisi.

tai kuka määrittelee sitten paljon..Satoja kuitenkin. Pidän teknotrillereistä ja sitten ihan yksinkertaisista tarinoista, kuten "Miymoto Musashi".Sellaisista mää pidän.

• Jermu
        Olisiko niin kirjoitti:

Meilläkin jotain yhteistä?

oletko pöllimässä mun levyjä, vai???

• n52
        Jermu kirjoitti:

tai kuka määrittelee sitten paljon..Satoja kuitenkin. Pidän teknotrillereistä ja sitten ihan yksinkertaisista tarinoista, kuten "Miymoto Musashi".Sellaisista mää pidän.

suosikki mottoa?

• Jermu
        n52 kirjoitti:

suosikki mottoa?

"Harha ei ole vainon väärti" ja sillä kun mottaa menemään, niin kyllä tuntuu.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

oletko pöllimässä mun levyjä, vai???

Itsellä noin 300 kpl LP-levyjä,kasetteja viitisensataa ja CD-levyjä viimeisimpien laskujen mukaan 378,faijalla savikiekkokokoelma,harrastus periytynyt

• Niinpäniin
        Jermu kirjoitti:

"Harha ei ole vainon väärti" ja sillä kun mottaa menemään, niin kyllä tuntuu.

Niinpäniin

• Ihan ykskaks yllättäen päätin hemmotella itseäni hiljaisuudella. Vuokrasin mökin viikonlopuksi, menen sinne parin viikon päästä. Syksystä lähtien on ollu menoa ja meninkiä. Töissä on kiirettä. Talvella olen huiskinut tuolla rinteissä. Nyt olen ansainnut tuon rauhallisen viikonlopun.

Toinen juttu on se että säästän rahaa sitkeästi matkaa varten. Matkahaaveeni on Kuuba. Jospa se joskus tulevaisuudessa toteutuisi.

• Jermu

Mutta kuten jo sanoin, sen täytyy olla "Minä minä" juttu, vaikka se olisi mökkiviikonloppu tai etelänmerensaari. Toivon todella, että pääset sinne "Minä minä"-matkallesi.

• pullukka

Ehdottomasti paras päätös on se, että vaihdan tästä isosta asunnosta pienempään asuntoon. Lapsien muutettua pois neliöitä on aivan turhan paljon.

toinen iso päätös; Mökille tulee ikkunaremontti kesäkuussa ja se on valmiina juhannukseksi..

• Jermu

kotona ja puutarhassa...Ei sinänsä pieni juttu ollenkaan. Taloudellisesti ja muutenkin, kun ajattelee vaikkapa muistoja ja sen sellaista, mutta "Minä minä"-juttu perustuukin sellaiseen kokonaisvaltaiseen ajatukseen--->Teen sen, koska olen sen ansainnut ja yleensä sen paketin ideahan on se positiivinen vaikutus omaan elämään.

• pullukka
        Jermu kirjoitti:

kotona ja puutarhassa...Ei sinänsä pieni juttu ollenkaan. Taloudellisesti ja muutenkin, kun ajattelee vaikkapa muistoja ja sen sellaista, mutta "Minä minä"-juttu perustuukin sellaiseen kokonaisvaltaiseen ajatukseen--->Teen sen, koska olen sen ansainnut ja yleensä sen paketin ideahan on se positiivinen vaikutus omaan elämään.

No minä minä minä käytän lahjaksi saamani käsi-, jalka,- ja kampaamopalveluihin lahjakortin. Olen ollut vain vähän "saamaton", etten ole tilannut aikoja. MUTTA NYT SE ON TEHTY...
        Jermu se potkas mua vähän takalistoon..auts..
        Mitäs JERMU ite meinaat....kysyy hän,

• Jermu
        pullukka kirjoitti:

No minä minä minä käytän lahjaksi saamani käsi-, jalka,- ja kampaamopalveluihin lahjakortin. Olen ollut vain vähän "saamaton", etten ole tilannut aikoja. MUTTA NYT SE ON TEHTY...
        Jermu se potkas mua vähän takalistoon..auts..
        Mitäs JERMU ite meinaat....kysyy hän,

Ai minäkö..Noo tuolla jo vähän kirjoittelinkin, että Suomessa ihan lomailen ja ehkäpä jossain vaiheessa sinne eteläänkin sitten suuntaan.
        Kotiin olen hankkinut "Minä minä" hifilaitteet, joilla kuuntelen vanhoja levyjä ja luen kirjoja. Se on tällähetkellä se "Minä minä"-juttu minulle.

• pullukka
        Jermu kirjoitti:

Ai minäkö..Noo tuolla jo vähän kirjoittelinkin, että Suomessa ihan lomailen ja ehkäpä jossain vaiheessa sinne eteläänkin sitten suuntaan.
        Kotiin olen hankkinut "Minä minä" hifilaitteet, joilla kuuntelen vanhoja levyjä ja luen kirjoja. Se on tällähetkellä se "Minä minä"-juttu minulle.

Kun kuuntelet sinä sinä musiikkia, niin ajattelethan myös naapureita.. eli soundit täysille..hehheh

• Jermu
        pullukka kirjoitti:

Kun kuuntelet sinä sinä musiikkia, niin ajattelethan myös naapureita.. eli soundit täysille..hehheh

Mun tietokoneharrastus syö niittenkin käyttöliittymien tehot ja popit soi täällä kovaa, vaikken olis edes paikalla. Mistä sen tietää, katsos, jos vaikka joku kuitenkin kuuntelee.....

• n52

odotellut sitä sinun parasta juttuasi?

• n52

odottelen vastausta minä,minä jutussa,mutta taitaa olla helpointa toivottaa vain kaunista huomenta jokaiselle ja muistakaa se vanha hellimisohje.
        Olkaa edes pikkaisen kilttejä myös itsellenne...=)

• Jermu
        n52 kirjoitti:

odottelen vastausta minä,minä jutussa,mutta taitaa olla helpointa toivottaa vain kaunista huomenta jokaiselle ja muistakaa se vanha hellimisohje.
        Olkaa edes pikkaisen kilttejä myös itsellenne...=)

Taisin laittaa jotain vastausta tuonne ylemmäs sinulle. Kysy reilusti vaan, jos siltä tuntuu.

• n52
        Jermu kirjoitti:

Taisin laittaa jotain vastausta tuonne ylemmäs sinulle. Kysy reilusti vaan, jos siltä tuntuu.

pahan sillä tarkoitukseni on pitää kiinni lupauksestasi vaikka et luvannut lisää vastauksia...=)

• taas eräällä osa-alueella terveyttäni takaisin ja olen sen ansainnut,koska olen talven aikana sen eteen tehnyt paljon työtä ja muuttanut monta asiaa käytännön tasolla siihen päästäkseni.

• Jermu

Kirjoitinkin tuonne ylemmäs, että meillä se terveystilanne oli sellainen "koko perheen" juttu ja sitä kyllä arvostan enemmän, kuin etelänmatkaa. Jospa tässä pääseekin tänä vuonna vaikka jonnekkin, sellaistakin olemme toivoneet kyllä.

• maron

Hmm.. täytyypä miettiä oikein järjen kanssa(jos se on jo herännyt) Tänä keväänä aion pitää huolta siitä että ensi sunnuntaina alkavalla talvilomalla, joka suuntautuu Vuokattiin aion kaikkia luonnonlakeja uhmaten taas muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen valloittaa Vuokatin rinteet lumilaudalla, tiedän että se aiheuttaa hillittömiä naurunpyrskähdyksiä kanssaihmisissä, mutta se on minulle tärkeä asia, koska olen sairauteni vuoksi joutunut lopettamaan "lumilautailu-urani". Haluan nyt selvittää itselleni vieläkö pystyn ja hitot muiden nauruista! Aion myös lasketella ja viettää muutenkin aktiivisen loman (hyi! älkää nyt heti sitä ajatelko)Joten jos minusta ei ensi sunnuntain jälkeen enää koskaan mitään kuulu olin se joka Vuokatissa laski laudalla päin mäntyä!
      Tämä on enemmän sisusta kiinni oleva asia, ei ole aina helppo sopeutua siihen että liikkumisessa on ongelmia. Mutta hitot siitä yrittää täytyy, saan hyvän mielen jos pystyn ja jos en niin sitten siirryn elämässäni seuraavaan haasteeseen!!!!!!!
      Haasteita ei elämästäni tule puuttumaan sen olen päättänyt.

• Jermu

Niin, kylläpä se taitaa olla sellainen juttu, että jos terveys pettää ja elämänarvot muuttuu rajusti, niin tämä "minä minä"-juttu on varmaan aika kaukana ajatuksista alkuun.
        Älähän riko itseäsi siellä mäjessä. Muistathan sellaisen asian, että joskus ehkä tarttee luovuttaa jostain jutuista, että saa parempaa tilalle..Molempia ei voi saada yhtäaikaa.
        Minulla noi harrastukset jäi perheen takia ja nyt muutamia olen ottanut ja otan takaisin, kun aikaa on taas tehdä asioita itselleen ja itsensä takia.

• maron
        Jermu kirjoitti:

Niin, kylläpä se taitaa olla sellainen juttu, että jos terveys pettää ja elämänarvot muuttuu rajusti, niin tämä "minä minä"-juttu on varmaan aika kaukana ajatuksista alkuun.
        Älähän riko itseäsi siellä mäjessä. Muistathan sellaisen asian, että joskus ehkä tarttee luovuttaa jostain jutuista, että saa parempaa tilalle..Molempia ei voi saada yhtäaikaa.
        Minulla noi harrastukset jäi perheen takia ja nyt muutamia olen ottanut ja otan takaisin, kun aikaa on taas tehdä asioita itselleen ja itsensä takia.

ollut rämäpää-minua ei ole mikään pysäyttänyt,
        Tiedänhän tokikin että joskus tulee aika jolloin on pakko hidastaa tahtia, mutta kun ei ihan vielä kuitenkaan, Voipa olla että kun koipi paketissa lomilta palailen niin olen asiasta eri mieltä kuin nyt. Mutta- mutta kun olen sentään ollut muutaman talven jopa laskettelunopettajana, niin tuntuu ankealta ajatella ettei pysty enää ollenkaan rinteeseen. Enhän minä ole edes kovin vanha vielä, jospa lopetan lumilautailun kun täytän 85:)

• Jermu
        maron kirjoitti:

ollut rämäpää-minua ei ole mikään pysäyttänyt,
        Tiedänhän tokikin että joskus tulee aika jolloin on pakko hidastaa tahtia, mutta kun ei ihan vielä kuitenkaan, Voipa olla että kun koipi paketissa lomilta palailen niin olen asiasta eri mieltä kuin nyt. Mutta- mutta kun olen sentään ollut muutaman talven jopa laskettelunopettajana, niin tuntuu ankealta ajatella ettei pysty enää ollenkaan rinteeseen. Enhän minä ole edes kovin vanha vielä, jospa lopetan lumilautailun kun täytän 85:)

vaan omien rajojen tunteminen. Otanpa esimerkin, joka koskettaa meitä kaikkia. Liikenteessä on paljon ihmisiä autollaan, jotka eivät sinne enää missään tapauksessa kuuluisi. He ovat ajelleet jo vuosia ja jatkavat niin pitkään, kunnes jotain tapahtuu.
        Kerran juttelin yhden sotaveteraanin kanssa, joka kertoi käyneensä poliisilaitoksella muuttamassa ajokorttinsa aikoinaan sellaiseksi, että hän saa ajaa vain henkilöautoa. Hän oli vapaaehtoisesti poistattanut kaikki linja-auto ja rekkakorttioikeudet. Lääkäri olis antanut luvan jatkaa ja urheiluseurat pyysivät talkoomielessä kuskiksi, mutta hän ei halunnut enää ottaa riskiä linja-autollinen lapsia täynnä. On tästä jo aikaa kyllä, mutta sellainen esimerkki vain. Kertoi olleen haikean, mutta oikean päätöksen. Eikä tulleet sitten pyyteleen kuskiksi, kun ei kerran enää ole sitä korttiakaan.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

vaan omien rajojen tunteminen. Otanpa esimerkin, joka koskettaa meitä kaikkia. Liikenteessä on paljon ihmisiä autollaan, jotka eivät sinne enää missään tapauksessa kuuluisi. He ovat ajelleet jo vuosia ja jatkavat niin pitkään, kunnes jotain tapahtuu.
        Kerran juttelin yhden sotaveteraanin kanssa, joka kertoi käyneensä poliisilaitoksella muuttamassa ajokorttinsa aikoinaan sellaiseksi, että hän saa ajaa vain henkilöautoa. Hän oli vapaaehtoisesti poistattanut kaikki linja-auto ja rekkakorttioikeudet. Lääkäri olis antanut luvan jatkaa ja urheiluseurat pyysivät talkoomielessä kuskiksi, mutta hän ei halunnut enää ottaa riskiä linja-autollinen lapsia täynnä. On tästä jo aikaa kyllä, mutta sellainen esimerkki vain. Kertoi olleen haikean, mutta oikean päätöksen. Eikä tulleet sitten pyyteleen kuskiksi, kun ei kerran enää ole sitä korttiakaan.

Isäni ajaa edelleen autoa vaikka on 80 ja puolisokea,yritäpäs puhua järkeä,ei onnistu

• maron
        Olisiko niin kirjoitti:

Isäni ajaa edelleen autoa vaikka on 80 ja puolisokea,yritäpäs puhua järkeä,ei onnistu

tietäisin kyllä rajani, mutta elämä ilman itsensä "ylittämistä" on tylsää. Arvaapa vain kuinka onnellinen olin kun parin kuukauden makuullaolon jälkeen kuntoutin itseni siihen kuntoon että käyn jopa 30 kilometrin vaelluksilla.
        Jokaisen oma asia on jääkö hän petin pohjalle suremaan kohtaloaan vai päättääkö hän että elämässä ei ruikutus auta.
        Minä en kohtaloani ruikuta enkä sure, se mikä aikanaan tulee se tulee ja sillä sipuli. Nyt eletään tätä päivää ja vielä kaikki on mahdollista!
        Vanhuus tulee aikanaan taas omine rajoituksineen, autolla ajo on niitä asioita joita ei voi verrata tässä tapauksessa. Minä en vahingoita ketään muita kun ehkä itseäni, enkä luultavasti sitäkään.
        Jo järki pitäisi sanoa sen mikä on mahdotonta ja mikä mahdollista. Jos hyppään laskuvarjolla onko se vaarallista? minun mielestäni on, mutta voisin sen silti tehdä.

• Olisiko niin
        maron kirjoitti:

tietäisin kyllä rajani, mutta elämä ilman itsensä "ylittämistä" on tylsää. Arvaapa vain kuinka onnellinen olin kun parin kuukauden makuullaolon jälkeen kuntoutin itseni siihen kuntoon että käyn jopa 30 kilometrin vaelluksilla.
        Jokaisen oma asia on jääkö hän petin pohjalle suremaan kohtaloaan vai päättääkö hän että elämässä ei ruikutus auta.
        Minä en kohtaloani ruikuta enkä sure, se mikä aikanaan tulee se tulee ja sillä sipuli. Nyt eletään tätä päivää ja vielä kaikki on mahdollista!
        Vanhuus tulee aikanaan taas omine rajoituksineen, autolla ajo on niitä asioita joita ei voi verrata tässä tapauksessa. Minä en vahingoita ketään muita kun ehkä itseäni, enkä luultavasti sitäkään.
        Jo järki pitäisi sanoa sen mikä on mahdotonta ja mikä mahdollista. Jos hyppään laskuvarjolla onko se vaarallista? minun mielestäni on, mutta voisin sen silti tehdä.

Tärkeintä että itse tietää rajansa,faijan omasta mielestä hän edelleen ajaa hyvin,ei ole seniili,joskus kyllä hirvittää

• maron
        Olisiko niin kirjoitti:

Tärkeintä että itse tietää rajansa,faijan omasta mielestä hän edelleen ajaa hyvin,ei ole seniili,joskus kyllä hirvittää

ajattele että minä olisin seniili?
        Kortti kylmästi pois sellaisilta jotka eivät enää pärjää liikenteessä, koimpa minäkin tuskan hetkiä kun vanha papparainen ajoi tien väärää puolta vastaan ja ainoa keino väistää kolari oli ajaa suoraaan ojaan, koska vastaan tuli juuri pitkä letka autoja. Meitä oli loppujen lopuksi neljä autoa ojassa ja papparainen jatkoi onnellisen tietämättömänä matkaansa tiiviisti väärällä puolen tietä!

• Olisiko niin
        maron kirjoitti:

ajattele että minä olisin seniili?
        Kortti kylmästi pois sellaisilta jotka eivät enää pärjää liikenteessä, koimpa minäkin tuskan hetkiä kun vanha papparainen ajoi tien väärää puolta vastaan ja ainoa keino väistää kolari oli ajaa suoraaan ojaan, koska vastaan tuli juuri pitkä letka autoja. Meitä oli loppujen lopuksi neljä autoa ojassa ja papparainen jatkoi onnellisen tietämättömänä matkaansa tiiviisti väärällä puolen tietä!

Ei mitään tehtävissä niin kauan kuin hänellä on voimassa oleva lääkärintodistus ajokelpoisena

• maron
        Olisiko niin kirjoitti:

Ei mitään tehtävissä niin kauan kuin hänellä on voimassa oleva lääkärintodistus ajokelpoisena

että jos jotain tapahtuu on nykyisen lain mukaan osasyyllinen lääkäri joka on antanut luvan ajaa autoa.
        Laki muuttui jokin aika sitten sellaiseksi, sen vuoksi monikaan lääkäri ei enää halua kirjoittaa suositusta ajamisesta jos on hiukankin epävarma pystyykö henkilö ajamaan autoa ja reagoimaan nopeasti tietyissä tilanteissa.
        Soitto poliisille ja "ilkeästi" ilmianto voisi auttaa asiaa jos olet sitä mieltä että isäsi on turvallisuusriski liikenteessä. Liikenne on sen verran nopeatempoista ja jos tekee vakavan virheen voi olla kyseessä jopa monien kymmenien ihmisten henki. Joten suosittelen poliisille soittoa ja tilanteesta kertomista. Vanha ihminen ei aina tajua omaa tilaansa, varsinkin jos hän on ilman kolareita ajanut vuosikausia.
        On kova paikka vanhalle ihmiselle myöntää ettei hän enää pysty ajamaan autoa.

• Olisiko niin
        maron kirjoitti:

että jos jotain tapahtuu on nykyisen lain mukaan osasyyllinen lääkäri joka on antanut luvan ajaa autoa.
        Laki muuttui jokin aika sitten sellaiseksi, sen vuoksi monikaan lääkäri ei enää halua kirjoittaa suositusta ajamisesta jos on hiukankin epävarma pystyykö henkilö ajamaan autoa ja reagoimaan nopeasti tietyissä tilanteissa.
        Soitto poliisille ja "ilkeästi" ilmianto voisi auttaa asiaa jos olet sitä mieltä että isäsi on turvallisuusriski liikenteessä. Liikenne on sen verran nopeatempoista ja jos tekee vakavan virheen voi olla kyseessä jopa monien kymmenien ihmisten henki. Joten suosittelen poliisille soittoa ja tilanteesta kertomista. Vanha ihminen ei aina tajua omaa tilaansa, varsinkin jos hän on ilman kolareita ajanut vuosikausia.
        On kova paikka vanhalle ihmiselle myöntää ettei hän enää pysty ajamaan autoa.

Huolestuttaa silti mutta minkä sille voi,lääkäri myös on asiallinen mutta kun kuulin faijan ajaneen yksin Tampereelta Inariin olin kauhuissani

• maron
        Olisiko niin kirjoitti:

Huolestuttaa silti mutta minkä sille voi,lääkäri myös on asiallinen mutta kun kuulin faijan ajaneen yksin Tampereelta Inariin olin kauhuissani

isäsi onkin vielä ihan ajokuntoinen ja huolehdit vain liikaa asiasta? Ainahan on niitä teräsvaareja ja muoreja jotka pysyvät ikänsä viriileinä ja järki pelaa kuin partaveitsi.
        Jos näin on niin annapa paapan ajella ihan rauhassa:)

• Olisiko niin
        maron kirjoitti:

isäsi onkin vielä ihan ajokuntoinen ja huolehdit vain liikaa asiasta? Ainahan on niitä teräsvaareja ja muoreja jotka pysyvät ikänsä viriileinä ja järki pelaa kuin partaveitsi.
        Jos näin on niin annapa paapan ajella ihan rauhassa:)

Koko ajan vaan pelkää koska puhelin soi ja jostain sairaalasta soitetaan,no siskon mielestä otettaisiin auto mutta sehän on faijan oma valinta

• juttu juuri nyt.Pistelen suuhuni vaimon paistamaa lämmintä hiivaleipää ilman pienintäkään häpyä,sorry vaan kaikille,mutta olen niin itseni antanut ymmärtää,että olen senkin ansiainnut.

• viljamaria

koska olen sen ansainnut.
      Ainakin oikeuden mielipiteeseensä - sen julkituomiseen on jokainen ansainnut, vaikka kukaan muu ei olisi samaa mieltä.

Joku sanoi, etteivät unelmat tee onneliseksi, vaan tyytyminen siihen mitä on, tai mihin, minkälaiseen tilanteeseen on ajautunut.

Minun mielestäni alistuminen ja tyytyminen vaikeaan elämäntilanteeseen on luovuttamista ja äärimmäistä pessimismiä ja ymmärrettävissä vain siinä tapauksessa, että ihminen elää totaalisen vaihtoehdottomassa tilanteessa, on masentunut ja toivoton.

Silloin ei unelmoi, ei odota enää mitään - on laskenut elämänsä saldon.
      Erittäin surullista.

• Jermu

Mä itse unelmoin erilaisia ajatuksia ja niistä tulee hyvälle tuulelle. Se on mun mielestä oikein. Mutta en mä pidä sitä askeettisempaa vaihtoehtona vääränä. Olen hieman tutustunut itämaisiin taistelulajeihin ja niiden taustoihin. Sielläkin on jotain samantyyppistä ilmassa.

• plunger

Minulla on pala metsää länsi-Suomessa. Haluaisin mennä sinne siivoamaan, ottamaan pois pieniä ja tiheässä kasvavia, istuttaa taimia aukkoihin, viedä lintupönttöjä puihin, ja sitten vain siellä olemaan ja kuuntelemaan. Siellä on lähde, jossa saa luonnon vettä, siellä raksuvat oksat jalkain alla, siellä tuoksuu kun uusi ruoho nousee lehtipatjan alta. Siellä voi olla monta päivää ja aivan ulkona muusta maailmasta, poissa kaupunkipölystä, -hälystä, -kiireestä, ja poissa työpaikan paperikasoista, loputtomista maileista joissa pyydetään apua.
      Jos projekti saadaan loppuun huhtikuussa, menen sen jälkeen heti - mutta ei ole uskottavaa. Ehkä menee toukokuun puolivälin yli, ja silloin siellä on jo niin kesä että osan tuoksusta menettää, ja osa linnuista jo lauluja vähentää.

Siis ei shopping, ei kylpylä, ei hiekkaranta, vaan suomalainen metsä. Se josta ei ole koskaan kaadettu myytävää puuta, josta ei ole kaadettu mitään edes kuivanutta puuta vuosikymmenien ajan.

• Olisiko niin

Osta joku vanha asuntovaunu jossa voit asua siellä kesällä?

• aiemmilla vuosikymmenillä sellaista metsää olisi moitittu hoitamattomuudesta.
        Onneksi metsillä on paljolti juuri kaupunkilaisomistajien myötä tullut myös tämä säilyttävä ja terapiamuotoinen metsän käyttötarkoitus,joka enenevässä määrin myös hyväksytään varteenotettavana vaihtoehtona nauttia metsästä muussakin,kuin taloudellisena kasvatusmetsänä ja toimeentulona omistajalleen.

Kyllä tänne aina yksi taloudellisesti koskematonkin metsätila joukkoon mahtuu,joten nauti hyvillä mielin vaan.

• plunger
        emw34 kirjoitti:

aiemmilla vuosikymmenillä sellaista metsää olisi moitittu hoitamattomuudesta.
        Onneksi metsillä on paljolti juuri kaupunkilaisomistajien myötä tullut myös tämä säilyttävä ja terapiamuotoinen metsän käyttötarkoitus,joka enenevässä määrin myös hyväksytään varteenotettavana vaihtoehtona nauttia metsästä muussakin,kuin taloudellisena kasvatusmetsänä ja toimeentulona omistajalleen.

Kyllä tänne aina yksi taloudellisesti koskematonkin metsätila joukkoon mahtuu,joten nauti hyvillä mielin vaan.

Olen sitä metsää ollut hoitamatta, kun perintöksi se on tullut 70-luvulla ja poissa ollessa ei sitä kukaan ole käyttänyt. Kanssaperillistä ei ole.

Minä en halua sitä metsää hävittää. Sen puusto ei ratkaise Suomen metsäteollisuuden raaka-aine-ongelmaa, siellä saavat puut kasvaa ja lahota, hirvet ja jänikset ruokailla, ja monet kuoriaiset ja muut hyönteiset rauhassa elää. Harvoin, vain kerran-kolme vuodessa, olen siellä käynyt sitten syksyn '97.

Sen verran minussa on pehmo-luonnonsuojelija sisällä, että säilytän sen vaikka ei siellä ole valkoselkätikka ei se siipiorava.

• plunger kirjoitti:

Olen sitä metsää ollut hoitamatta, kun perintöksi se on tullut 70-luvulla ja poissa ollessa ei sitä kukaan ole käyttänyt. Kanssaperillistä ei ole.

Minä en halua sitä metsää hävittää. Sen puusto ei ratkaise Suomen metsäteollisuuden raaka-aine-ongelmaa, siellä saavat puut kasvaa ja lahota, hirvet ja jänikset ruokailla, ja monet kuoriaiset ja muut hyönteiset rauhassa elää. Harvoin, vain kerran-kolme vuodessa, olen siellä käynyt sitten syksyn '97.

Sen verran minussa on pehmo-luonnonsuojelija sisällä, että säilytän sen vaikka ei siellä ole valkoselkätikka ei se siipiorava.

siellä asustaa myös valkoselkätikka tai Lento-orava,jos ei aivan yksinäinen metsäsaareke ole keskellä tyhjää maisemaa.
        Ja jos ei vielä niitä satu asumaan, niin aina ko.asuinsijat ovat monille muille lajeille tarpeen.

• viljamaria
        emw34 kirjoitti:

siellä asustaa myös valkoselkätikka tai Lento-orava,jos ei aivan yksinäinen metsäsaareke ole keskellä tyhjää maisemaa.
        Ja jos ei vielä niitä satu asumaan, niin aina ko.asuinsijat ovat monille muille lajeille tarpeen.

ja toivon hartaasti, ettei liito - orava hoksaisi tulla pesiytymään sinne.
        On nimittäin niin, että kun luonnonsuojelijat metsiä samoillessaan näkevät liito - oravan papanoita, niin etpä myy metsääsi, se rauhoitetaan.
        Minä haluaisin myydä metsää ja antaa rahaa perhettä perustavalle tyttärelleni.
        Keskustelun avaaja kehoitti olemaan itsekäs.
        Olenko itsekäs, vai epäitsekäs?

• viljamaria kirjoitti:

On nimittäin niin, että kun luonnonsuojelijat metsiä samoillessaan näkevät liito - oravan papanoita, niin etpä myy metsääsi, se rauhoitetaan.

toivominen ole epäitsekästä.Kyllä suurin osa metsänomistajista käyttää sen kasvua hyväkseen taloudellisessa mielessä,eikä siinäkään ole meidän oliossamme moitittavaa.

On aivan oiketetua pitää tavoitteistaan tuoton(metsän myynnin)suhteen kiinni niin kauan,että korvaus menetetystä tuotosta annetaan täysmääräisenä omistajalle,jos suojelupäätös alueessta tehdään.

• Olisiko niin
        viljamaria kirjoitti:

Muutenhan haluaisit pitää rahat itse

• plunger
        viljamaria kirjoitti:

Lapsen hyväksi jos metsää myyt, et itsekäs.
        Jos oman hyvän elämän parantamiseksi myyt, sitten se on.

Minun mielestä vaikka tulisi liito - orava ja vielä monta. Rauhassa on se metsä nyt jo ollut ja rauhassa minä sen pidän. Mitä sitten tulee, kun minä pois lähden; valtio sen ottaa, tai sitten kunta? Silloin myyvät puut ja repivät kannot ja karkottavat pois jänikset ja hirvet ja ne liito - oravat. Sosiaalipalvelujen rahoitus tarvitsee jokaisen centin.

• viljamaria
        emw34 kirjoitti:

toivominen ole epäitsekästä.Kyllä suurin osa metsänomistajista käyttää sen kasvua hyväkseen taloudellisessa mielessä,eikä siinäkään ole meidän oliossamme moitittavaa.

On aivan oiketetua pitää tavoitteistaan tuoton(metsän myynnin)suhteen kiinni niin kauan,että korvaus menetetystä tuotosta annetaan täysmääräisenä omistajalle,jos suojelupäätös alueessta tehdään.

Prosessi voi olla pitkäkin ja siksi toivon ettei niitä liito - oravia minun metsääni pesiytyisikään. Menisivät muualle. Minä haluan myydä ja saada rahat mahdollisimman nopeasti.
        *viittaus avaajan lupaamaan itsekkääseen ajatteluun*

• viljamaria
        Olisiko niin kirjoitti:

Muutenhan haluaisit pitää rahat itse

voimme ajatella asioita monelta kannalta.
        Mikään ei ole aivan mustavalkoista.

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

voimme ajatella asioita monelta kannalta.
        Mikään ei ole aivan mustavalkoista.

Ei vaiskaan..Aika pitkälle ja positiivisesti oleajatellut ton metsätilahomman. Eipä siinä toisten tartte oikein muuta rutista. Se on sinun "minä minä" juttu, vaikka taipuukin sitten taloudellisesti lapsesi eduksi.

• Pirre*

on myös minun kirkkoni, psykologini ja voimanantaja. Miten ihanaa on päästä marjaa ihan yksikseen, vain kuunella tuulta ja haistella sammalta..

Meillä täällä on ollut viimeaikoina susia ja karhuja liikkeellä ja aina ennakkoon kun ajattelen niitä marjaan lähtiessäni, minua hieman hirvittää, mutta sitten kun pääsen sinne metsän keskelle, mie en ennee muista mittää karhuja enkä susia..

• Rosmariina ejk.
        viljamaria kirjoitti:

Tiesitkö viljamaria, että yhden kaadetun puun mukana kuolee noin sata erilaista eliötä, jotka asuvat puun biosfäärissä?

Tiesitkö viljamaria, että kun laji katoaa, se ei enää koskaan palaa maapallolle? Liito-oravahan kuuluu eläinryhmään, jonka olemassaolo on vaarantunut elinympäristön supistuessa sen ympäriltä. Kokonaan hävinneitä lajeja ovat mm. vesikko ja mustarotta.

En tiedä, millainen sinun metsäsi on, mutta vanhat metsät ovat merkittäviä luonnon monimuotoisuudelle. Niissä esimerkiksi elää 31 prosenttia Suomen uhanalaisista metsälajeista. Suurimmat metsien uhanalaiset eliöryhmät ovat sienet ja kovakuoriaiset. Lisäksi Suomessa elää useita itäisen taigan lajeja, joita ei tavata muualla Länsi-Euroopassa.

Minusta on säääli, jos metsiä hakataan avohakkuiksi tai perheen lapsille mersurahoiksi, hieman kärjistetysti sanoen - en tarkoita nyt sinua. Tehokkaan metsätalouden seurauksena vanhat metsät ovat harvinaisia. Etelä-Suomessa ja Pohjanmaalla luonnontilaisia tai sen kaltaisia vanhoja metsiä on vain puoli prosenttia metsämaan alasta. Metsätalous muuttaa myös vanhojen metsien puuston rakennetta. Esimerkiksi eri lahoasteella olevien puiden puuttuminen on syy useiden vanhan metsän lajien taantumiseen tai häviämiseen.

Jos vielä hiukan lisää kärjistän, niin sanonpa suoraan, että minusta ajatus siitä, että joku omistaa maapallon kuorta ja tuhoaa sitä sitten ajattelematta, että se kuorenpalanen on osa koko maapallon biosfääriä.

• viljamaria
        plunger kirjoitti:

Lapsen hyväksi jos metsää myyt, et itsekäs.
        Jos oman hyvän elämän parantamiseksi myyt, sitten se on.

Minun mielestä vaikka tulisi liito - orava ja vielä monta. Rauhassa on se metsä nyt jo ollut ja rauhassa minä sen pidän. Mitä sitten tulee, kun minä pois lähden; valtio sen ottaa, tai sitten kunta? Silloin myyvät puut ja repivät kannot ja karkottavat pois jänikset ja hirvet ja ne liito - oravat. Sosiaalipalvelujen rahoitus tarvitsee jokaisen centin.

kyllä nyt pikkuisen rönsyilee ja minusta se on yksinomaan virkistävää vaihtelua - poiketa pääteemasta.
        Näinhän asiat keskusteluissa yleensä menevätkin.

Sinun metsäpalstasi joutuu käsittääkseni kuolemasi jälkeen kunnan tai valtion (valtion, jos et testamenttaa kunnalle) omistukseen ja mahdolliset, vaikkakin etäisemmätkin sukulaisesi haukkuvat sinua, kun et tehnyt jälkisäädöstäsi heidän hyväkseen.

Eikö totta, että asioilla on vähintäänkin kaksi puolta?

• Rosmariina ejk.
        Rosmariina ejk. kirjoitti:

Tiesitkö viljamaria, että yhden kaadetun puun mukana kuolee noin sata erilaista eliötä, jotka asuvat puun biosfäärissä?

Tiesitkö viljamaria, että kun laji katoaa, se ei enää koskaan palaa maapallolle? Liito-oravahan kuuluu eläinryhmään, jonka olemassaolo on vaarantunut elinympäristön supistuessa sen ympäriltä. Kokonaan hävinneitä lajeja ovat mm. vesikko ja mustarotta.

En tiedä, millainen sinun metsäsi on, mutta vanhat metsät ovat merkittäviä luonnon monimuotoisuudelle. Niissä esimerkiksi elää 31 prosenttia Suomen uhanalaisista metsälajeista. Suurimmat metsien uhanalaiset eliöryhmät ovat sienet ja kovakuoriaiset. Lisäksi Suomessa elää useita itäisen taigan lajeja, joita ei tavata muualla Länsi-Euroopassa.

Minusta on säääli, jos metsiä hakataan avohakkuiksi tai perheen lapsille mersurahoiksi, hieman kärjistetysti sanoen - en tarkoita nyt sinua. Tehokkaan metsätalouden seurauksena vanhat metsät ovat harvinaisia. Etelä-Suomessa ja Pohjanmaalla luonnontilaisia tai sen kaltaisia vanhoja metsiä on vain puoli prosenttia metsämaan alasta. Metsätalous muuttaa myös vanhojen metsien puuston rakennetta. Esimerkiksi eri lahoasteella olevien puiden puuttuminen on syy useiden vanhan metsän lajien taantumiseen tai häviämiseen.

Jos vielä hiukan lisää kärjistän, niin sanonpa suoraan, että minusta ajatus siitä, että joku omistaa maapallon kuorta ja tuhoaa sitä sitten ajattelematta, että se kuorenpalanen on osa koko maapallon biosfääriä.

Niin, jäi virke vähän vajaaksi, kun innostuin luonnonsuojeluaiheesta. Siis ajatus siitä, että joku joka ei välttämättä tarvitse rahaa, hakkuuttaa metsää, niin se ajatus saa kylmät väreet kulkemaan selkääni.

• Olisiko niin

Ikävä kyllä harvemmmin tavallisella ihmiselä on varaa olla koko maailman omatunto

• plunger
        viljamaria kirjoitti:

kyllä nyt pikkuisen rönsyilee ja minusta se on yksinomaan virkistävää vaihtelua - poiketa pääteemasta.
        Näinhän asiat keskusteluissa yleensä menevätkin.

Sinun metsäpalstasi joutuu käsittääkseni kuolemasi jälkeen kunnan tai valtion (valtion, jos et testamenttaa kunnalle) omistukseen ja mahdolliset, vaikkakin etäisemmätkin sukulaisesi haukkuvat sinua, kun et tehnyt jälkisäädöstäsi heidän hyväkseen.

Eikö totta, että asioilla on vähintäänkin kaksi puolta?

1º Ei ole etäisiä sukulaisia. Äitipuolen lapsi uudesta suhteesta ei ole mikään verisukulainen.

2º Jos olisi sukulaisia, saisivat haukkua minun kuoleman jälkeen minua - ei tee haittaa. Eikö ollut tarkoitus muistuttaa, että jälkisäädöstä ne sukulaiset odottavat ja haukkuvat jos ei tule. Kuoleman jälkeinen kiitos tai haukkuminen ei ole koskaan etua tuonut.

• Rosmariina ejk
        Olisiko niin kirjoitti:

Ikävä kyllä harvemmmin tavallisella ihmiselä on varaa olla koko maailman omatunto

Sen verran luulisi luontorakkautta olevan metsänomistajalla, että edes hän ajattelisi metsiä muutakin kuin vihreänä kultana.

• viljamaria
        plunger kirjoitti:

1º Ei ole etäisiä sukulaisia. Äitipuolen lapsi uudesta suhteesta ei ole mikään verisukulainen.

2º Jos olisi sukulaisia, saisivat haukkua minun kuoleman jälkeen minua - ei tee haittaa. Eikö ollut tarkoitus muistuttaa, että jälkisäädöstä ne sukulaiset odottavat ja haukkuvat jos ei tule. Kuoleman jälkeinen kiitos tai haukkuminen ei ole koskaan etua tuonut.

pitäisi olla väliä mitä sanotaan, mutta kyllä sillä taitaa kuitenkin olla.

Olen kuullut jonkun vanhan ihmisen sanovan, että "eivät voi minua syyttää, kun tein eläessäni niin ja niin, tai jätin tekemättä sitä tai sitä.."

Eihän meille kenellekään taida olla yhdentekevää mitä meistä kuolemamme jälkeen sanotaan - minkälainen muisto meistä jää.

Nyt tarkoitin aivan yleisellä tasolla - en perintöasioita oikeastaan ollenkaan.

• viljamaria

tuota kaikkea.
        Oikein nyt luvan perästä itsekkääksi julistaitumalla sanonkin, etten ole erikoisemmin edes kiinnostunut.
        Minua kiinnostaa metsässä sen hyöty. Hyödyksi katson senkin kun saan tehdä marja ja sieniretkiä metsään, mutta ennen kaikkea iloitsen ja riemuitsen itsekkäässä materialismissani siitä kun honkaa kaatuu ja saan rahaa, jolla tytär saa ostaa upeat huonekalut uuteen kotiinsa.

• viljamaria
        Rosmariina ejk kirjoitti:

Sen verran luulisi luontorakkautta olevan metsänomistajalla, että edes hän ajattelisi metsiä muutakin kuin vihreänä kultana.

ensisijaisesti.
        Niinkuin sanoit "muutakin" kyllä, mutta on se mukava mennä shoppailemaan kun ei ole rahasta kiinni.
        Metsänhoidollisista asioista on jokaisen metsän omistajan pakkokin tietää. Avohakkuun paikalle laki velvoittaa istuttamaan uutta taimikkoa.
        Omalla kohdallani ei kysymys ole mistään avohakkuusta - kaukana siitä.
        Harvennellan vähän vain. Korkeintaan mersun hinnan verran.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Ei vaiskaan..Aika pitkälle ja positiivisesti oleajatellut ton metsätilahomman. Eipä siinä toisten tartte oikein muuta rutista. Se on sinun "minä minä" juttu, vaikka taipuukin sitten taloudellisesti lapsesi eduksi.

että pitääkö minun ryhtyä tappeluksiin näin kauniina päivänä kun mieli on iloinen ja kevättä rinnassa.
        Itsekäs saa olla ja vaikka ei kovin itsekäs olisikaan, niin pientä provoa tuonne kireä myssyisten suuntaan. Veri kiertää vanhalla paremmin.

• Rosmariina ejk.
        viljamaria kirjoitti:

ensisijaisesti.
        Niinkuin sanoit "muutakin" kyllä, mutta on se mukava mennä shoppailemaan kun ei ole rahasta kiinni.
        Metsänhoidollisista asioista on jokaisen metsän omistajan pakkokin tietää. Avohakkuun paikalle laki velvoittaa istuttamaan uutta taimikkoa.
        Omalla kohdallani ei kysymys ole mistään avohakkuusta - kaukana siitä.
        Harvennellan vähän vain. Korkeintaan mersun hinnan verran.

No, minä tienaan mieluiten mersurahani itse, omalla työlläni. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Ja toivotaan, ettei se liito-orava eksy metsääsi, jotta pysyt mersuissa.

• Rosmariina ejk.
        viljamaria kirjoitti:

tuota kaikkea.
        Oikein nyt luvan perästä itsekkääksi julistaitumalla sanonkin, etten ole erikoisemmin edes kiinnostunut.
        Minua kiinnostaa metsässä sen hyöty. Hyödyksi katson senkin kun saan tehdä marja ja sieniretkiä metsään, mutta ennen kaikkea iloitsen ja riemuitsen itsekkäässä materialismissani siitä kun honkaa kaatuu ja saan rahaa, jolla tytär saa ostaa upeat huonekalut uuteen kotiinsa.

Tyttärelläsi on hyvä osa. Samaten sinulla, kun pystyt lahjoittamaan hänelle aineellista hyvää noin runsain mitoin.

Minun liinatukkainen tyttäreni itki, kun uhkasin kaataa metsiköstämme muutaman koivun maan kasvuvoimaa viemästä. Hän se minulle aikanaan opetti, että äiti kuule, jokaisen puun piirissä kasvaa sata eri eliötä ja ne kuolevat, jos puu kaadetaan. Juuri äsken lähetin hänelle tekstarin ja varmistin tuon lukumäärän, jonka hän yläasteella bilsan tunnilla oppi. Ja ne koivut ovat muuten edelleen pystyssä. Ja tytär ostaa huonekalunsa itse, omalla palkallaan.

• viljamaria

Tyttärelläsi on hyvä osa. Samaten sinulla, kun pystyt lahjoittamaan hänelle aineellista hyvää noin runsain mitoin.

Minun liinatukkainen tyttäreni itki, kun uhkasin kaataa metsiköstämme muutaman koivun maan kasvuvoimaa viemästä. Hän se minulle aikanaan opetti, että äiti kuule, jokaisen puun piirissä kasvaa sata eri eliötä ja ne kuolevat, jos puu kaadetaan. Juuri äsken lähetin hänelle tekstarin ja varmistin tuon lukumäärän, jonka hän yläasteella bilsan tunnilla oppi. Ja ne koivut ovat muuten edelleen pystyssä. Ja tytär ostaa huonekalunsa itse, omalla palkallaan.

Se ihmisen hyvä osa on loppujen lopuksi omien korvien välissä.
        Ulkonainen 'hyvä' voi jopa joskus olla ihmiselle pahasta.
        Vaikkakaan ei tyttäreni tapauksessa, eikä minunkaan. Emmekä me mitään upporikkaita olekaan. Hyvin toimeen tulevia kylläkin.

Miksi sinä kirjoittelet ja vastailet noin hyökkäävään sävyyn?
        Huomasithan keskustelun aiheen!

Katsos, tuosta metsästä, sen myymisestä ja hoidosta sanoisin, että ei meidän maassamme voida metsiä pitää lintujen laulupuina.
        Suomen luultavasti tärkein vientiartikkeli on puu (vai olisiko nyt elekroniikkateollisuus ulkomaiden tärkein kauppakumppani, sekä metalliteollisuus.
        Meillä on myös lainsäädäntö, joka rangaistuksen uhalla estää yksityisiäkin metsän omistajia hakkaamasata metsiään autioiksi. Meillä on Ympäristöminisreriö, joka huolehtii luonnonhoidosta/suojelusta sekä ympäristön elinkelpoisuuden säilyttämisestä.
        Minä en kyllä tunnustaudu luontoaktivistiksi, eivätkä lapsemmekaan taida olla, mutta meillä on onnellinen elämä kun yritämme elää sovussa ympäristömme, kanssaihmistemme ja itsemme kanssa.
        Metsästä kun on nyt ollut puhetta, niin tähän sopiikin mielestäni hyvin sanonta, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
        Mietitäänpä sitä pikkuisen mielenrauhapyrkimyksissämme!

• maron

parhaan taitoni mukaan kertoa mikä on tämän kevään juttuni, mutta jostain syystä sain vain negatiivista arvostelua siitä mitä minä haluan tehdä ja piru vie teenkin!!
      Minäminäminä olen ansainnut sen mitä kirjoitin painukaa hornan tuuttiin te mokomat kalkkikset:(

• Jermu

Ihan positiivisen ja värit on kohdallaan..Kato vaikka.

• maron
        Jermu kirjoitti:

Ihan positiivisen ja värit on kohdallaan..Kato vaikka.

keskustelu vieri ihan muille poluille ja tunsin itseni rammaksi seniiliksi tyypiksi joka on vaaraksi koko yhteiskunnalle:(
        Onhan minulla sentään vielä järki päässä(se on eri asia kuinka kauan) Oletko sinä sitä mieltä että jos ei ole ihan kesäterässä enää niin ei voi tehdä mitään räväkkää? Totta hemmetissä tunnen rajani:) Ja ne rajat on tehty vain ylitettäviksi, ei paljoa, mutta vähän!!Askel kerrallaan ja sen jälkeen on taas yksi porras kiivetty.
        Se on sitä kuuluisaa suomalaista sisua jota minulta ei ole koskaan puuttunut-piru vieköön vaikka läpi harmaan kiven jos on pakko!
        Eikä tämä purkaukseni nyt ihan sinuun kokonaan kohdistunut, joten pyydän anteeksi jos pahoitin jermumaisen mielesi:)

• Jermu
        maron kirjoitti:

keskustelu vieri ihan muille poluille ja tunsin itseni rammaksi seniiliksi tyypiksi joka on vaaraksi koko yhteiskunnalle:(
        Onhan minulla sentään vielä järki päässä(se on eri asia kuinka kauan) Oletko sinä sitä mieltä että jos ei ole ihan kesäterässä enää niin ei voi tehdä mitään räväkkää? Totta hemmetissä tunnen rajani:) Ja ne rajat on tehty vain ylitettäviksi, ei paljoa, mutta vähän!!Askel kerrallaan ja sen jälkeen on taas yksi porras kiivetty.
        Se on sitä kuuluisaa suomalaista sisua jota minulta ei ole koskaan puuttunut-piru vieköön vaikka läpi harmaan kiven jos on pakko!
        Eikä tämä purkaukseni nyt ihan sinuun kokonaan kohdistunut, joten pyydän anteeksi jos pahoitin jermumaisen mielesi:)

Et pahoittanut, koska tiesin vastanneeni reilusti.
        Vuoden aikana olen tasan tarkkaan kerran hermostunut noilla palstoilla. Silloin syy oli aiheeton kitinä ja aiheena kuka saa tehdä ja mitä. Sekin selvisi aika äkkiä.

• maron
        Jermu kirjoitti:

Et pahoittanut, koska tiesin vastanneeni reilusti.
        Vuoden aikana olen tasan tarkkaan kerran hermostunut noilla palstoilla. Silloin syy oli aiheeton kitinä ja aiheena kuka saa tehdä ja mitä. Sekin selvisi aika äkkiä.

tarkoitukseni ei ole rähistä täällä, olen ihan hauska rauhallinen? tyyppi, no ainakin yleensä hauska:) Hih hih hih

• Pirre*

kun tuon "haluaisit tehdä" vaihtoehdon.

Haluaisin lähteä pitkälle hiihtovaellukselle, yksin, ilman ketään toista vain kännykkä, ahkio ja rinkka kaverina - mutta kun ei ole lomaa.

Olisin jo loman tarpeessa, koska työni sitoo minut lähes vuoden jokaisena päivänä- ja ympärivuorokautisesti tähän kotiini, ja lisäksi en oikein voi koskaan olla itsekseni vain omien ajatusteni kanssa.

• Jermu

Pirre ulos siitä hiihtämään ja heti ! Hus hus! Hopiti hopiti! Kjäh! Mutta aatteles, kun minut sitotaan tähän tietsikalle moneksi päiväksi teitä kiusaamaan. Eikös sekin ole jo aika kauhea kohtalo, mitä?

• Pirre*
        Jermu kirjoitti:

Pirre ulos siitä hiihtämään ja heti ! Hus hus! Hopiti hopiti! Kjäh! Mutta aatteles, kun minut sitotaan tähän tietsikalle moneksi päiväksi teitä kiusaamaan. Eikös sekin ole jo aika kauhea kohtalo, mitä?

se, kun ei joutas muuta tekemäänkään, kohta mie viiletän kohti tuota punaista palloa tuolla horisontissa, suksilla meinaan. Kyllä minä semmoisia tunnin sprutteja pääsen aina tekemään.

• Marieene

Viime syksynä ostimme omakotitalon,
      vanhan sellaisen, siinä on siististi pidetty piha, mutta syksyllä emme ehtineet kuin hätäisesti haravoida enimmät lehdet ensilumen tieltä pois.
      Lumet ovat nyt melkein sulaneet,
      innoissani olen tonkinut pihaa ja kukkapenkkejä,
      mielenkiinnolla odotan mitä sieltä nousee, ainakin krookuksia on jo näkyvissä etelän puoleisella rinteellä.
      Kevät ja kesäkuu jolloin on kesäloma menee pihaa laitellessa,
      ehkä grillikatoksen rakennamme ja pienen kasvihuoneen kasvimaalle. Koriste- ja marjapensaita istutamme lisää ja hernepenkki pitää tehdä tietysti ja mansikkamaa, se puuttuu.
      Tässä tämä, oma tupa, oma lupa ja oma kukkamaa, voisinko enempää toivoa.:D

• Jermu

Mulla oli kanssa omakotitalo, mutta ne työt, ne työt..Ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin myyrä pois. Sellaista se on vaan joskus. Töitähän siinä oli, mutta kun aina omaansa teki, niin jaksoihan sitä.

• Marieene
        Jermu kirjoitti:

Mulla oli kanssa omakotitalo, mutta ne työt, ne työt..Ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin myyrä pois. Sellaista se on vaan joskus. Töitähän siinä oli, mutta kun aina omaansa teki, niin jaksoihan sitä.

töitä omakotitalossa kyllä on,
        oli se sit uusi tai vanha, aina jotain nurkkaa pitää kohentaa,
        tässäkin pitäisi remontti aloittaa
        mutta ei sillä ole kiire, onneksi.
        Helpommalla sitä pääsee kun kerrostalossa tai rivitalo-osakkeessa asuu, mutta oma viehätyksensä on omakotitalossakin.
        En vaihtaisi pois kaikesta huolimatta.:D

• Jermu
        Marieene kirjoitti:

töitä omakotitalossa kyllä on,
        oli se sit uusi tai vanha, aina jotain nurkkaa pitää kohentaa,
        tässäkin pitäisi remontti aloittaa
        mutta ei sillä ole kiire, onneksi.
        Helpommalla sitä pääsee kun kerrostalossa tai rivitalo-osakkeessa asuu, mutta oma viehätyksensä on omakotitalossakin.
        En vaihtaisi pois kaikesta huolimatta.:D

kun työt vei mennessään. Paljon tein ja paljon jäi tekemättä. Joskus se kyllä harmittaa, mutta ehkäpä jonain päivänä vielä..voishan se olla vaikka sellainen minun haave.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

kohdallani tähän keskusteluun kerron, että minun juttuni ja haaveeni lähitulevaisuutta ajatellen on unelma vierasmajan rakentamisesta mökille.
        Sellaisen vähän paremman.
        Mielestäni unelmia täytyy olla.
        Eivätkä haaveet ja unelmat sulje pois tavallista arkista ,'järkevää' otetta elämään.
        Pää pilvissä ja jalat maassa.
        Tämä oli hyvä keskustelu ja kun tulee tappelusten aika, tapellaan!
        Nyt on mentävä arkisiin askareihin ja niitä tehdessä voi vaikka unelmoida - kesästä, joka tuo uutta kivaa tullessaan, jos ei mitääm dramaattisia yllätyksiä satu.

• Marieene
        Jermu kirjoitti:

kun työt vei mennessään. Paljon tein ja paljon jäi tekemättä. Joskus se kyllä harmittaa, mutta ehkäpä jonain päivänä vielä..voishan se olla vaikka sellainen minun haave.

on pakko luopua jostain,
        asioissa on monta puolta ja se tärkeysjärjestyskin huomioitava, ymmärrän kyllä.
        Haaveita ja tavoitteita pitää silti aina olla,
        sitä jaksaa paremmin, kun on mitä odottaa, ei sen tarvitse olla kovin isokaan asia,
        joskus pienikin juttu riittää.:)

Mitä muuten itse ajattelit tälle keväälle tai kesälle mikä on oma tämän kevään paras juttusi?

• Jermu
        Marieene kirjoitti:

on pakko luopua jostain,
        asioissa on monta puolta ja se tärkeysjärjestyskin huomioitava, ymmärrän kyllä.
        Haaveita ja tavoitteita pitää silti aina olla,
        sitä jaksaa paremmin, kun on mitä odottaa, ei sen tarvitse olla kovin isokaan asia,
        joskus pienikin juttu riittää.:)

Mitä muuten itse ajattelit tälle keväälle tai kesälle mikä on oma tämän kevään paras juttusi?

siitä terveydestä ja sen tärkeydestä. Nyt kun on asiat perheessä melkolailla kohdallaan, niin uskaltaa suunnitella noita lomajuttuja ja sen sellaista. Eli kevyesti liikkeelle.
        Minä minä jutuista kirjoitinkin noista harrastuksista ja mm. hifilaitteista ja kirjojen lukemisesta. Nyt on sitä aikaakin pikkuisen paremmin. Eli ihan sellaista tavallista tällä kertaa.

• Rudi

..on virittää Leidi kesäkuntoon. Tiedätte varmaan, että niiden perään katsellaan ja niiden syleilyssä keinutaan, joten syytä trimmata misua, kun tuo ei sitä itse tajua tehdä.
      Kiitokseksi saa siitä pehmeän kosketuksen ja kauneutta katseltavaksi. Seksikkään äänen ja hyvän kyydin.

• n52

sulla on?
        tekniikasta en ymmärrä hölpäsen pöläystä,mutta..ihanii!!

• Rudi
        n52 kirjoitti:

sulla on?
        tekniikasta en ymmärrä hölpäsen pöläystä,mutta..ihanii!!

..on Leidi. Vaaleaverikkö. Jos et kerro muille, niin sen verran kerron, että sen "kuppikoko" on 454 CID. :)

• n52
        Rudi kirjoitti:

..on Leidi. Vaaleaverikkö. Jos et kerro muille, niin sen verran kerron, että sen "kuppikoko" on 454 CID. :)

Hurja tömähdys N52 on tajuttomana tantereella.

Sinulla tulossa upea kesä,joko vapuksi aiot ajeluun?
        Niissä on se äänikin kuin ihana suuri petokissa kehräisi. Vau!!

• Jermu

Kyllähän minäkin kaikenlaista unelmoin autonlaitoista lähtien. No saapi nähdä vielä. Hienoa, että jaksat tempaista tollasten kanssa.

• Rudi
        n52 kirjoitti:

Hurja tömähdys N52 on tajuttomana tantereella.

Sinulla tulossa upea kesä,joko vapuksi aiot ajeluun?
        Niissä on se äänikin kuin ihana suuri petokissa kehräisi. Vau!!

:)
        Tänä vuonna ei vielä vapuks, mutta helluntaiks tarvis saada timmiin.
        Taitaa tulla palstatautofoniaa, mutta kyllä saundilla on merkitystä :)

• T.R.maalari.N

Animaliaan ....

- kiilloitus kun unohtui...

• T.R.maalari.N
        Jermu kirjoitti:

Kyllähän minäkin kaikenlaista unelmoin autonlaitoista lähtien. No saapi nähdä vielä. Hienoa, että jaksat tempaista tollasten kanssa.

takoi raudasta;))

• Rudi
        T.R.maalari.N kirjoitti:

Animaliaan ....

- kiilloitus kun unohtui...

Tiedät varmaan sen sananlaskun, että jos ei helluntaina kiillä,niin ei kiillä koko kesänä...tai jotain

• n52
        Rudi kirjoitti:

:)
        Tänä vuonna ei vielä vapuks, mutta helluntaiks tarvis saada timmiin.
        Taitaa tulla palstatautofoniaa, mutta kyllä saundilla on merkitystä :)

onkin se tärkeä juttu.
        Melkein voisin myöntää,että kateeksi....=)

Oletko varma,että se oli happea ettei vaan ilokaasua!

• Rudi
        n52 kirjoitti:

onkin se tärkeä juttu.
        Melkein voisin myöntää,että kateeksi....=)

Oletko varma,että se oli happea ettei vaan ilokaasua!

..semmonen coktailkaasu. Happea,ilo- ja kyyneltujua. Ei näy doping-testeissä,ole huoletta :)

• n52
        Rudi kirjoitti:

..semmonen coktailkaasu. Happea,ilo- ja kyyneltujua. Ei näy doping-testeissä,ole huoletta :)

Minä jo ihmettelinkin kun on niin normaali olo.

Huomenta.
        Silitä vähän minunkin puolesta sitä Leidiä...=)

• sättääjätär

asian tässä vielä.Kun olen merkille laittanut että jermu saa keskustelua aikaiseksi ja jopati vilkasta semmoista.Joka sinänsä on hyvä asia näin keväällä.Silmän virkistystä..)))))

• Jermu

tässä käy vielä niin, että se katkeroitunut palstavakkari ryntää tänne ja väittää, ettei tätä keskustelua ole ollut olemassakaan ja sinäkin olet vain joku meikäläisen multinikki. Kuinka pitkään arvelet, että siinä menis..Puol tuntia???

• sättääjätär
        Jermu kirjoitti:

tässä käy vielä niin, että se katkeroitunut palstavakkari ryntää tänne ja väittää, ettei tätä keskustelua ole ollut olemassakaan ja sinäkin olet vain joku meikäläisen multinikki. Kuinka pitkään arvelet, että siinä menis..Puol tuntia???

menee kauemmin..ei ne hokaa niin nopeesti.Vaan millimetreissä tämäkin on jo tosi pitkä juttu.Ja siinä hötäkässä taitaa unohtuu se alkuperäinen kysymys mihin pitikään vastata...vai pitikö sittenkään...))

• Jermu
        sättääjätär kirjoitti:

menee kauemmin..ei ne hokaa niin nopeesti.Vaan millimetreissä tämäkin on jo tosi pitkä juttu.Ja siinä hötäkässä taitaa unohtuu se alkuperäinen kysymys mihin pitikään vastata...vai pitikö sittenkään...))

En mahda sille mitään, mutta jotenkin se vaan taipuu aina tappelukseksi. Nytkin tuolla alempana pitänee kurittaa tuota Taikapelleä, joka pölli mun vuorolla tän näppiksen. Se on oikea kirottu vakkari, mutta nyt se imuroi näppikseltä pölyjä...nenällään..Hähäääää!

• taikanainen

vuodenvaihteen jälkeen vähensin töitäni kohtuulliselle tasolle, nyt alkaa jo tuntua jossakin. yksyritt olen painanut liian paljon hommia vuodesta toiseen, tänä keväänä on aikaa itselleni enemmän, ehkä se mun juttuni on vaan laiskotella ja nauttia vapaa-ajasta. Heh, näppiksen kanssa..

• Jermu

nyt on mun vuoro kirjoitella...lällätislää!

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

nyt on mun vuoro kirjoitella...lällätislää!

en anna, oottele vaan vuoroas taikaJermu :)
        ja väistä vähän mun vuoro istua...

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

en anna, oottele vaan vuoroas taikaJermu :)
        ja väistä vähän mun vuoro istua...

näppis tänne, etkä rupee uhitteleen, tai vedän letistä, solvaan sua täällä ja tukin meilisi roskapostilla. Kjäh! No ei vaiskaan, mutta sen näppiksen käyttövuoro on mulla.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

näppis tänne, etkä rupee uhitteleen, tai vedän letistä, solvaan sua täällä ja tukin meilisi roskapostilla. Kjäh! No ei vaiskaan, mutta sen näppiksen käyttövuoro on mulla.

uhkailemaan oikein, varo vaan etten tirpase hiirellä ohimoon :))

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

uhkailemaan oikein, varo vaan etten tirpase hiirellä ohimoon :))

Nukuta se hiiri ensin , jos sellaiseen käytät.
        Sitäpaitsi sen jälkeen saat kyntää tuon näppiksen välit kurrenhampaillasi puhtaaksi. Tujakka läpsäys palleaan ja puhallus tekee selvää jälkeä pölypalleroista siellä näppiksen alla..Siitä voit sitten henkäistä ne nenukkiis maisemaa pilaamasta. Sellaista mää aattelin sulle järjestää.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

Nukuta se hiiri ensin , jos sellaiseen käytät.
        Sitäpaitsi sen jälkeen saat kyntää tuon näppiksen välit kurrenhampaillasi puhtaaksi. Tujakka läpsäys palleaan ja puhallus tekee selvää jälkeä pölypalleroista siellä näppiksen alla..Siitä voit sitten henkäistä ne nenukkiis maisemaa pilaamasta. Sellaista mää aattelin sulle järjestää.

puren poikki joka kirjaimen, siinäs sitten kirjotat sormet verillä... sitäpaitsi vetaisen tuolin altas, mitäs tykkäät lattialta kirjotella..

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

puren poikki joka kirjaimen, siinäs sitten kirjotat sormet verillä... sitäpaitsi vetaisen tuolin altas, mitäs tykkäät lattialta kirjotella..

että jos puret kirjaimet poikki, niin se ei vaikuta sormiini..Näin mää eppäilen. Lisäeppäilen myös, että voimasi eivät riitä tuon tuolin siirtoon, koska se on pultattu maahan ja näppis on pultattu lattiaan..Sellaista mää siis lisäksi eppäilen.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

että jos puret kirjaimet poikki, niin se ei vaikuta sormiini..Näin mää eppäilen. Lisäeppäilen myös, että voimasi eivät riitä tuon tuolin siirtoon, koska se on pultattu maahan ja näppis on pultattu lattiaan..Sellaista mää siis lisäksi eppäilen.

mitkä varotoimenpiteet :) Eppäilen että näppiksemme on arvokas :))
        Lisäeppäilen että narraat kuitenkin, siellä lattialla keksit tuonkin...

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

mitkä varotoimenpiteet :) Eppäilen että näppiksemme on arvokas :))
        Lisäeppäilen että narraat kuitenkin, siellä lattialla keksit tuonkin...

eli keltainen näppis homeessa (koska aina murustelet sille) Se pultti on oikeasti siitä hillomunkista johtuvaa tahmeutta, joka liimasi näppiksen lattiaan jo joulun tienoilla. Hitto, että koskee jo selkään kirjoitella tällaisella mutkalla..

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

eli keltainen näppis homeessa (koska aina murustelet sille) Se pultti on oikeasti siitä hillomunkista johtuvaa tahmeutta, joka liimasi näppiksen lattiaan jo joulun tienoilla. Hitto, että koskee jo selkään kirjoitella tällaisella mutkalla..

näppiksen naamallani, sielläpähän nyt noidannuolesi kanssa tappelet...

• norMix evk
        Jermu kirjoitti:

taikanainen=taikapelle => nainen=pelle Et sitten yhtään pelkää naisen kostoa ;)

• taikis
        norMix evk kirjoitti:

vai aletaan sitä jo sivustakin solvaamaan viattomia kansalaisia, kohta on mentävä vilima-serkulta navettaämpäriä lainaamaan, menee pian kuppi nurin normaalisekoituksesta...

Varo vaan etten heitä hymiöillä päin pläsiä,se on pahin rangaistus mitä ajatella voi !!

• norMix evk
        taikis kirjoitti:

vai aletaan sitä jo sivustakin solvaamaan viattomia kansalaisia, kohta on mentävä vilima-serkulta navettaämpäriä lainaamaan, menee pian kuppi nurin normaalisekoituksesta...

Varo vaan etten heitä hymiöillä päin pläsiä,se on pahin rangaistus mitä ajatella voi !!

Minä tässä mitään ole solvannut! Yritin vaan matemaattisesti kansantajuistaa ton Jermun naiskäsityksiä, kun toi VOiiiiiiii epäili ettei täällä kukaan osaa edes kertomataulua. Eli summa summarum todistin, että Jermun mielestä nainen=pelle supistettuani yhtälöstä taikanainen=taikapelle taika-sanan pois yhtäsuuruusmerkin molemmilta puolilta. M.O.T.

Ja tässä sulle sitten aamuhymiöt päin kasvovärkkiä :))))

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

Minä tässä mitään ole solvannut! Yritin vaan matemaattisesti kansantajuistaa ton Jermun naiskäsityksiä, kun toi VOiiiiiiii epäili ettei täällä kukaan osaa edes kertomataulua. Eli summa summarum todistin, että Jermun mielestä nainen=pelle supistettuani yhtälöstä taikanainen=taikapelle taika-sanan pois yhtäsuuruusmerkin molemmilta puolilta. M.O.T.

Olen sitä mieltä, että hymistys on täällä pahin loikkaus toista kohti. Siihen kun lisätään kolme pistettä, niin...

• taikis
        norMix evk kirjoitti:

Mihin mä nyt tämän ämpärin pistän, ja lypsyjakkarankin otin lainaan varalta, jos olisi tarvinnut kovempia otteita käyttää.

ps..mitä se kertomataulu on ;o]

pieni rangaistun kuitenkin tulee tässä ;)))))))))))))))))))))))

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

näppiksen naamallani, sielläpähän nyt noidannuolesi kanssa tappelet...

Kjäh! Noo leikki leikkinä ja siitä sitten tappeluksiin. Kuis maailma kuljettaa?

• taikis
        Jermu kirjoitti:

Kjäh! Noo leikki leikkinä ja siitä sitten tappeluksiin. Kuis maailma kuljettaa?

Uskoisin että naama oli omani, ellei toisin tänään taas väitetä... tuota, oletkait peiliin vilkaissut kuitenkin? kevyesti maailma kuljettaa, kun ei paina minkäänlaiset säkit selkää, eikä noidannuoletkaan pakota..

• Jermu
        taikis kirjoitti:

Uskoisin että naama oli omani, ellei toisin tänään taas väitetä... tuota, oletkait peiliin vilkaissut kuitenkin? kevyesti maailma kuljettaa, kun ei paina minkäänlaiset säkit selkää, eikä noidannuoletkaan pakota..

koputtelin kepillä näyttöä ja oma naama oli tunnistettavissa vielä. Leikkasin varmuuden vuoksi tämän kevään säkistä pohjan pois poikkeen, niin ei jää ylimääräiset sinne sitten pyörimään. Hyvin menee, mutta annan sen olla niin.

• taikis
        Jermu kirjoitti:

koputtelin kepillä näyttöä ja oma naama oli tunnistettavissa vielä. Leikkasin varmuuden vuoksi tämän kevään säkistä pohjan pois poikkeen, niin ei jää ylimääräiset sinne sitten pyörimään. Hyvin menee, mutta annan sen olla niin.

herätät kateuden vihreän hirviön vihjaamalla hyvin menosta.ihankuin yllyttäisit. itse purin kurrenhampaillani sälinpohjaan kohtalaisen kookkaan ulkoistusaukon. kiusaan vielä hymistyksellä, näin :DD

• Jermu
        taikis kirjoitti:

herätät kateuden vihreän hirviön vihjaamalla hyvin menosta.ihankuin yllyttäisit. itse purin kurrenhampaillani sälinpohjaan kohtalaisen kookkaan ulkoistusaukon. kiusaan vielä hymistyksellä, näin :DD

Ja minkäs sille mahtaa, jos ihmisellä on kaikki helkkarin hyvin. En varmasti painele jarruja ylämäessä, koska vauhti hiipuu kyllä omia aikojaan.
        "Sälinpohjaan..." mikäs se on. Meenpäs tässä kuule tuon Voivottelijan avaukseen paljastaan kirotushärösi ja sitten se tulee tänne avaukseen suoltaan laatutekstiän meille. Mitäs sanot, tuliskohan tappelus?? Toi hymistys oli paha, mutta ne kolme pistettä...

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

No naisen kostoa sietääkin pelätä..Painotus sanalla naisen..(Nyt tulee muuten tappelus)

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

Ja minkäs sille mahtaa, jos ihmisellä on kaikki helkkarin hyvin. En varmasti painele jarruja ylämäessä, koska vauhti hiipuu kyllä omia aikojaan.
        "Sälinpohjaan..." mikäs se on. Meenpäs tässä kuule tuon Voivottelijan avaukseen paljastaan kirotushärösi ja sitten se tulee tänne avaukseen suoltaan laatutekstiän meille. Mitäs sanot, tuliskohan tappelus?? Toi hymistys oli paha, mutta ne kolme pistettä...

en raaski lisätä hänen kärsimyksiään kirohärölläin, vaan eikös hän kehunut lukevansa nämä laadukkaat hengentuotteet täältä matkanpäästäkin.... joskopa saisimme oikein esiopetusta tänne, toivoa sopii. Hällä lienee vettynyttä ruutia kuitenkin tarjolla...

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

en raaski lisätä hänen kärsimyksiään kirohärölläin, vaan eikös hän kehunut lukevansa nämä laadukkaat hengentuotteet täältä matkanpäästäkin.... joskopa saisimme oikein esiopetusta tänne, toivoa sopii. Hällä lienee vettynyttä ruutia kuitenkin tarjolla...

mutta ne kun opettajatkin valittelee sitä kiusaamista siellä luokissa jo ekasta luokasta lähtien. Pärjäisköhän se ollenkaan täällä...eppäilen...

• Punasukka

Olin lomalla kylpylässä, ja ajattelin juuri noin...olen lomani ansainnut, ja aika konkreettisestikin ;). Se kai se oli se juttu.

Elämä on pitkästä aikaa aika uomassaan, mutten ole varma olenko sen ansainnut? Joskus tuntuu että olisin ansainnut selkäsaunan, muttei löylyttäjää ole viel löytynyt? Niin etä kai en sitten olekaan sitä ansainnut?

• Jermu

vaikka se omituiselta kuulostikin ehkä alkuun. Siis kyselin sellaista, minkä mielestäsi olit ansainnut tai toivejuttu. Sellainen positiivisella mielellä "itsekäs" juttu siis.

• Punasukka
        Jermu kirjoitti:

vaikka se omituiselta kuulostikin ehkä alkuun. Siis kyselin sellaista, minkä mielestäsi olit ansainnut tai toivejuttu. Sellainen positiivisella mielellä "itsekäs" juttu siis.

Tuntuu, ettei vielä etukäteen passaa hehkuttaa, voipi olla että kaikki menee sitten ihan mönkään?

Mikäs on sinun minä-minä-juttu?

• Jermu
        Punasukka kirjoitti:

Tuntuu, ettei vielä etukäteen passaa hehkuttaa, voipi olla että kaikki menee sitten ihan mönkään?

Mikäs on sinun minä-minä-juttu?

sellaiselta noitten hehkutusten kanssa, että ei ne mene mönkään sen enempää puhutko niistä tai et..tai siis tietysti silleen, ettei niistä yksityisasioistaan tarvitse tietysti kertoilla kaikille, se on totta..Kateelliset ja sen sellaiset työskentelee enemmän sen asian vuoksi, että ne saisivat sen onnen sinulta pois, kun oman onnensa eteen. Täällä olikin vain tarkoituksena keskustella silleen yleisellä tasolla positiivisista jutuista ja haaveista näin kevääksi ja vaikkapa kesäksi.
        Taitaa olla ainakin kymmenes kerta, kun kirjoitan (ei haittaa siis), että minulla on aikaslailla pieniä vielä nämä omat "minä minä"-jutut. Hankin kunnon Hifi-laitteet ja nyt olen taas alkanut kuuntelemaan vanhoja levyjä ja luen kirjoja. Tietysti lomia odottelen iloisemmalla mielellä, kun asiat on hyvällä mallilla.

• T.R.maalari.N

että mikä voisi olla se minun kevääni paras juttu.
      Paljon koen ansainneeni ja
      toisaalta paljon myös saaneeni.
      Minulla oli helvetillinen loma Thaimaassa ... luonnollista olisi ajatella, että loma itsessään olisi kevään kovin juttu... mutta oikeasti lomaa kovempi juttu oli se, miten loma vaikutti arkeeni ja elämääni ja ihmissuhteisiini.

Käytiin Jokisen kanssa Igeassa ja sekin oli tosi kova juttu...tuli katseltua muotoilua ja huonekaluja aivan uudenlaisesta näkökulmasta.

Taitaa olla kevään kovin juttu... kaikki edessä olevat eväsretket...
      Mikä sen somempaa ... kuin olla luonnon helmassa, eväät levällään ilman kiirettä mihinkään.

• Jermu

että jokainen voisi kertoa sellaisen positiivisen "itsekkään" tarinan siitä, mikä olisi vaikkapa sellaista luvallista itsensä hemmottelua kovan työputken jälkeen tai jotain sellaista.
        Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan sellaista omalla matkallasi.
        Jos se retkihomma on se sinun juttusi, niin silloin se on. Minulle se oli alkuun vain se, että ehdin kuunnella vanhoja levyjäni..toooosi pitkästä aikaa ja kaikkee sellaista pehmohömppää.

• T.R.maalari.N
        Jermu kirjoitti:

että jokainen voisi kertoa sellaisen positiivisen "itsekkään" tarinan siitä, mikä olisi vaikkapa sellaista luvallista itsensä hemmottelua kovan työputken jälkeen tai jotain sellaista.
        Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan sellaista omalla matkallasi.
        Jos se retkihomma on se sinun juttusi, niin silloin se on. Minulle se oli alkuun vain se, että ehdin kuunnella vanhoja levyjäni..toooosi pitkästä aikaa ja kaikkee sellaista pehmohömppää.

... tarkoitin sitä... että tuon matkan arvo ei ollut itse matkassa vaan jälkimainigeissa... ja se teki siitä positiivisen ...upean jutun, eikä itse se loma. Normaalioletushan olisi se, että matka on se kohokohta, mutta kohokohta olikin kaikki se mitä matkan jälkeen tapahtui.
        ...l. toisinaan helvetit kääntyvät porteiksi paratiisiin tai toisinpäin...

Siksi itsensä palkitseminen on niin vaikeaa... koska emme lopulta tiedä mikä asia on hyvä ja mikä huono.

Palkitsemisen sijaan... ehkä se.. että törmätessämme positiivisiin asioihin ymmärrämme niiden arvon ja uskaltaudumme hyvällä omallatunnolla yllätyksistämme iloitsemaan... on lopulta se kaikkein kovin/hienoin juttu...

Jos ajattelee vaikka noita vanhoja levyjäsi ...
        jokainen hetki jolloin niihin pystyy keskittymään ja niistä nauttimaan on jopa varastamisen arvoinen;)) kuten kaikki muukin *pehmohömppä* mihin vain törmää.

• Jermu
        T.R.maalari.N kirjoitti:

... tarkoitin sitä... että tuon matkan arvo ei ollut itse matkassa vaan jälkimainigeissa... ja se teki siitä positiivisen ...upean jutun, eikä itse se loma. Normaalioletushan olisi se, että matka on se kohokohta, mutta kohokohta olikin kaikki se mitä matkan jälkeen tapahtui.
        ...l. toisinaan helvetit kääntyvät porteiksi paratiisiin tai toisinpäin...

Siksi itsensä palkitseminen on niin vaikeaa... koska emme lopulta tiedä mikä asia on hyvä ja mikä huono.

Palkitsemisen sijaan... ehkä se.. että törmätessämme positiivisiin asioihin ymmärrämme niiden arvon ja uskaltaudumme hyvällä omallatunnolla yllätyksistämme iloitsemaan... on lopulta se kaikkein kovin/hienoin juttu...

Jos ajattelee vaikka noita vanhoja levyjäsi ...
        jokainen hetki jolloin niihin pystyy keskittymään ja niistä nauttimaan on jopa varastamisen arvoinen;)) kuten kaikki muukin *pehmohömppä* mihin vain törmää.

En todellakaan tarkoittanut sitä sellaiseksi jutuksi, että "minä minä"-palkinto ja sen paremmuus olisi verrannollinen johonkin matkan hintaan tai sellaiseen. Se matka sinänsä on vain sen toiveen reaalinen projektio, sen kulminoituminen todeksi. Yhtähyvin se voi olla vaikka yksin täydellisessä rauhassa vietetty päivä.
        Yllätyksenä tullut juttu (positiivinen yllätys) muodostaa yleensä loppujen lopuksi hauskempia puitteita tapahtumille. Pienenä esimerkkinä yllätyksenä otettu valokuva. Se saattaa olla hämäräö, tärähtänyt ja vaikka mitä, mutta kertoo paljon enemmän tilanteesta, kuin staattinen ja järjestelty kuvaustapahtuma..No ei toi ehkä ole paras vertaus, mutta ajatuksena sinnepäin. Uskon, että ymmärrät pointin tuosta.

• yopollo

selvisin viime vuodesta. Sen verran kaikenlaista "pyytämättä ja yllätyksenä" -painetta on tuoreeltaan ollut etten juurikaan kaipaa mitään suunnitelmallista lomaprojektia tms. ja luulen nauttivani eniten laatuajasta itseni kanssa ts. laiskottelusta.

• Ansku

kotini verhot, kankaat jo odottaa, loppuis vaan työpäivä että pääsis ompelemaan.

• Anonyymi

varmaan se kun penskat kuoli tuberkuloosiin eivätkä ole enää huutamassa jaloissa :) ahh mikä rauha

Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2223
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1955
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1528
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1197
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      136
      1104
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1078
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      982
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      940
    10. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      61
      915
    Aihe