Miten voi olla ettei porukka osaa väistämissääntöjä?!

Anonyymi

"Liikenneturvan kyselyssä lähes viidesosa vastaajista oli virheellisesti sitä mieltä, ettei ympyrästä poistuvan tule väistää tietä ylittävää pyöräilijää. Joka seitsemäs uskoi, ettei liikenneympyrästä poistuvan tule väistää tietä ylittävää jalankulkijaa. "

Lähde >> https://www.liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/tiedote/liikenneympyrassa-ajamisessa-edelleen-epaselvyyksia

Käsittämättömän paljon sellaisia, jotka eivät osaa liikennesääntöjä. Tuossa oli pelkästään liikenneympyrään liittyvä tieto. Varmasti on monia muitakin sääntöjä, joita porukka ei hallitse.

20

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ihmettele enää mitään, pitkiin aikoihin enää.
      Se on vaikeinta olla provosoitumatta näihin ja muihin, ihan uskomatonta säätäjää tuolla liikenteessä. Lomalla kun oli niin ns yhtään tilannetta, no ok aika vähän tuli ajettua mutta nyt tuossa viikon ollu ajossa niin johan on taas, ajan ammatikseni.

    • Anonyymi

      Miten voi olla ettei porukka osaa lukea nopeusrajoitus kylttejä?

      • Anonyymi

        Kyllä ne osaa mutta itseluottamus puuttuu.
        Ei ole kanttia ajaa rajoitusten mukaisesti, tärinä jännä cool asenne kuljettajia adhd sun muuta bmw auti väkertäjää... ja ongelmia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne osaa mutta itseluottamus puuttuu.
        Ei ole kanttia ajaa rajoitusten mukaisesti, tärinä jännä cool asenne kuljettajia adhd sun muuta bmw auti väkertäjää... ja ongelmia on.

        "Kyllä ne osaa mutta itseluottamus puuttuu.
        Ei ole kanttia ajaa rajoitusten mukaisesti, "

        Tuo on totta. Jo edesmennyt esimieheni sanoi aikoinaan, että jokainen pientä ylinopeutta uskaltaa ajaa, mutta kysyy luontoa ajaa rajoituksia noudattaen.


    • Anonyymi

      Saako ajo-oikeuden liian heppoisin perustein? Kyllä ajokortin noutaminen laitokselta pitäisi velvoittaa voimakkaammin toimimaan kuten kuuluu. Jos todetaan epäkelvoksi liikenteessä, niin pitäisi pystyä ottamaan ajo-oikeus pois pitkäksikin aikaa tai jopa lopullisesti.

      • Anonyymi

        Ajo-oikeuden saamisen ei auta siihen mitä sen jälkeen tehdään.


      • Anonyymi

        Nykyisin ei tarvitse autokoulussa ottaa neljää tuntia enempää teoriaa. Sillä säästää rahaa ja saa ajokortin nopeammin. Myös 17-vuotiaat saavat ajokortin nykyään helposti, mutta seuraus on ollut "yllättäen" se, että heidän osuus onnettomuus- ja rangaistustilastoissa on noussut suhteettoman korkeaksi. Edellinen hallitus määräsi niin, siis Anne Berner.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajo-oikeuden saamisen ei auta siihen mitä sen jälkeen tehdään.

        Kyllä ajokortin kuittaaminen velvoittaa tiettyihin asioihin. On asennevammaista jos ei noudata velvollisuuksiaan.


    • Anonyymi

      Tuo 14 % on vastannut vitsillä ettei tarvitse väistää.............

    • Anonyymi

      Pyöräilijät pois liikenteestä! Ei ne kuulu sinne!

      #mercedes-benz
      #rekatpoisliikenteestä
      #tietkuuluuRIKKAILLEautoilijoille
      #hamiltonmaailmanmestari

    • En minäkään tiedä paljoa liikennesääntöjä, kortti hankittiin vuonna 1964.
      Väistän jos joku tulee eteen. Eipä ole autoja kolhittu.

      Pidän edellä ajavaan sopivan välin.
      Sitä väliä ei pitänyt kaksi  perässäni ajajaa, 3 viikkoa takaperin. Jouduin jarruttamaan  peuran takia, oli hirvivaroitus alue. Molemmat onneksi osaavat väistää minua oikealle ojaan, koska oli vastaantulijoita. Toinen keikahti katolleen. Peura meni menojaan. Video tulee nettiin kun tilanne menee hieman ohi.

      Paikka oli hankala, oli kaarretta oikealla ja 100 km/h sallittua, en itsekään oikein uskalla täysillä jarruttaa kaarteessa. En luota autoon vaikka on vm 2019.

      Uskallatteko te painaa jarrua kaarteessa satasen alueella.

      • Anonyymi

        Kyllä uskaltaa painaa jarrua niin kaarteessa kuin suorallakin nopeudesta riippumatta. Kaarre vaatii hiukan ennakkoharjoittelua, mieluimmin avarassa paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskaltaa painaa jarrua niin kaarteessa kuin suorallakin nopeudesta riippumatta. Kaarre vaatii hiukan ennakkoharjoittelua, mieluimmin avarassa paikassa.

        Jarruttaa kyllä uskaltaa, mutta jos satasen alueella näen hirvivaara-merkin, nopeuden pudotan kahdeksaankymppiin hämärässä ja pimeän aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruttaa kyllä uskaltaa, mutta jos satasen alueella näen hirvivaara-merkin, nopeuden pudotan kahdeksaankymppiin hämärässä ja pimeän aikaan.

        Mihinkäs pudota nopeutesi 70 alueella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs pudota nopeutesi 70 alueella?

        En asu seudulla, jossa on 70 km/h nopeusrajoituksia ja hirvivaara-merkkejä, joten asian miettiminen on tarpeetonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskaltaa painaa jarrua niin kaarteessa kuin suorallakin nopeudesta riippumatta. Kaarre vaatii hiukan ennakkoharjoittelua, mieluimmin avarassa paikassa.

        "Kyllä uskaltaa painaa jarrua niin kaarteessa kuin suorallakin nopeudesta riippumatta. "

        Toiset uskaltaa ja kokemusta heistä on. Onneksi "väistivät ojaan" etteivät kolhineet mun autoa.
        Siinä tiukassa tilanteessa jossa on mahdollisuus säilyä ilman onnettomuutta on aikaa alle 2 sekunttia, useimmiten alle 1,5 sekunttia. Ite vältän jo pimeäajoa, koska on ikävää ajaa kolhitulla autolla ja myydä se.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No Sipilän hallitus vähän kevensi sääntelyä, sillä seurauksella että ajokortin saa nykyään liiankin helposti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Naantalista Raisiota kohden tullessa ympyröitä riittää, useimmat vielä suhteellisen reippaan alamäen pohjalla. Pyörätie kulkee Naantalin suunnasta tullessa tien vasenta laitaa, jolloin liikenneympyrää vasemmalta lähestyvä autoilija aniharvoin seuraa oikealta tulevan pyörätien liikennettä, ennen kuin auto on jo pyörätien kohdalla. Autoilija on keskittynyt vain siihen, että liikenneympyrän autokaistalla on sopiva väli puikata autolla mukaan. Pyöräilijöitä tietysti opastetaan hidastamaan vauhtia, mutta tosiasia kuitenkin on se, että autoilijat lähestyvät liikenneympyrää 40 km/h mateluvauhtia, kun pyöräilijä makean alamäen jäljiltä hurjastelee 30 km/h.
      No liikenneympyrästä poistuminen on sitten se seuraava vaaran paikka, mutta vaarallisuus riippuu siitä onko ajamassa kohti Raisiota vai Naantalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7393
    2. 78
      4913
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4809
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2639
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2541
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2186
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2181
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe