Peliriippuvuuteni

Anonyymi

Moi, olen peliriippuvainen ja myönsin tämän itselleni myös hetki sitten. Kaikki alkoivat siitä kun ensimmöisiä kertoja kokeilin pitkävetoa, muutamat voitot tuli ihan hyviä summia 100-500euroa. Sitten tuli myös niitä häviöitä. Ainakun hävisin esimerkiksi 10euroa niin oli pakko tallettaa 10 euroa lisää että voittaisin edellisen 10 euroa takaisin. Summat alkoivat pikkuhiljaa isontua. Nyt sain rostaina 3.9 palkan työpaikastani ja pelasin rahat heti. Sitten silmissäni valkeni kun tajusin että nyt ei perhe saa ruokaa, ei pysty mitään tekemään, autoon ei saa bensaa että pääsisi töihin. Kaikki olivat syytäni kun menin tyhmänä pelaamaan kaiken.. tajusin että minun oli pakko kertoa puolisolleni pelaamisestani ja omille vanhemmileni. Sain myönnettyä itsellenisekä muille ongelmani nopeammin kuin moni muu ja mitään omaa asuntoa ei ehtinyt pelata. Ongelma on silti todella suuri. Nyt on kauhea olo siitä kun ei ole ollenkaan rahaa mihinkään. Lapsi syntyi viikko sitten. Rahaa ei tule mistään... Toivon kaikille ketkä tämän kokee niin hyvää tulevaisuutta sekä suosittelen puhumaan siitä ennenkuin on myöhäistä. Osaatteko antaa omia kokemuksia/vinkkejä minulle? Olisin todella kiitollinen. Terveisin 20v nuori aikuinen.

3

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos kun jaoit tämän! Aika lailla samassa tilanteessa täällä. Pelivelkoja ei ole onneksi yhtään, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole vähän aikaa rahaa, kun tuli kesällä pelattua parin kuukauden palkka. En voi sanoa muuta kuin sen kliseisen neuvon, päivä kerrallaan. Aloin itse merkitä ylös jokaisen pelaamattoman päivän. Eilen niitä oli kertynyt 30. Mitä enemmän merkintöjä, sitä paremmalta tuntuu ja samalla pelaamattomuudesta kiinnipitäminen vahvistuu, kun ei halua rikkoa komeaa putkea. Aikaahan se vaatii, mutta se askel on vain otettava. Hyvä sinä!

    • Anonyymi

      Miten hei menee?

    • Anonyymi

      Itselläni kokemus kun joutunut rahapelien sekä siihen liittyvän riippuvuuteni kanssa pahoihin taloudellisiin ongelmiin sekä ahdinkoon vuosien saatossa. Häpeän itseäni sen takia että annoin asioiden mennä liian "pitkälle". Kaikenmaaliman luotot sain takaajien vuoksi niputettua yhdeksi lainaksi pankkiin, sitä olen lyhentänyt. Aloitin lyhentämisen vuonna 2017. 14k olen lainaa saanut lyhennettyä, vielä on pitkä matka ennenkuin olen perillä ja että laina maksettu... Melkein joka päivä ensimmäinen ajatus herätessäni on "riittääköhän rahat tähän päivään ja huomiseen, tai ensiviikkoon". Aivan hirveä fiilis. Erilaisia self-help juttuja opiskellut mm mindfullnessia sekä läsnäolon voimaannuttavaa vaikutusta. Näitä apuja saa onneksi netistä kun löytyy opetusmateriaalia paljonkin. Silmät aukaisi Eckhart Tollen kirja "Läsnäolon voima".

      Olen löytäyt siitä apua ahdistukseen sekä pahaan oloon, on auttanut oikeasti! Ajoittain on vain päiviä jolloin ahdistus ja paha mieli on liikaa ja silloin menee "synkälle puolelle" ja fiiliksen pitäminen hyvänä on hankalaa.

      Ajoittain olo on kuin tuolla tarujen Feeniks linnulla. Lapsuuden olen saanut lentää ja kukoistaa, vuonna 2016-2017 liekki sammui, alkoi jälleensyntyminen. Olen matkalla kukoistukseen sekä siihen että saan olla vapaa ja liitää, mutta siihen on vielä matkaa.. Toisinaan tuntuu siltä, että tekisi mieli jäädä tuhkiin olemaan ja makaamaan, ei halua selvitä koska itse on helvetin itselleen luonut..
      Pari ajatusta tässä, sori kun avauduin. :D

      Mutta eteenpäin pääsee, vaihtoehdot katsoo ja tekee isoja päätöksiä ja ratkaisuja. Eivät ole aina helppoja mutta jotkut päätökset ja teot on vain tehtävä päästäkseen eteenpäin..
      Mikäli joku haluaa "seurata matkaani" ja sen etenemistä niin saa vilkaista blogiani ---> https://elamaonpeli2020.blogspot.com/
      Blogiin heittelen ajatuksen virtaa, se on minulle paikka jossa pystyn ja voin kertoa asioitani, ja toivottavasti myös avata sitä että meitä riippuvuudesta kärsiviä on muitakin, raha- ja talousongelmat ovat yleinen vaiva kansan keskuudessa. Samoin kuin myös rahapeliongelmat.. Niistä aiheista voisi puhua ja kertoa valtamediassa enemmänkin.

      PELAAMISEN LOPETTAMINEN KANNATTAA AINA!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe