Olet paha ihminen

Anonyymi

Luulet olevasi toisten ihmisten yläpuolella. Kylvät pahaa siellä missä olet, niille ihmisille joiden kanssa olet tekemisissä. Jätät ihmisraunioita jälkeesi. Profetioit omaa arvomaailmaasi ympäristöösi. Arvosi ovat kylmiä ja kovia, lähtöisin saatanasta. Mutta tiedätkö hymysi, joka on teennäinen, ei ylety silmiisi. Olet feikki.

92

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen katsellut samaa 👍🏻 miehessä tämä piirre siis ...pölisee mitä sylki suuhun tuo ja liehittelee toisen mieliksi naista/naisia

      • Anonyymi

        Ihanko tosi..... 🐱


      • Anonyymi

        No jos sitä yksinäistä mylvimistä voi liehittelyksi kutsua


      • Anonyymi

        Kerro nyt meillekin että kuka mies?


      • Anonyymi

        Samaa tekee naiset saadakseen miehet koukkuun. Siis tietyn tyyppiset naiset, jotka ovat tyytyväisiä etenkin, jos ukkomiehen saavat kellistettyä.


    • Anonyymi

      Arvostelet toisia ihmisiä, itsessäsi et näe vikoja. Jos riitaa syntyy, syy on aina toisessa ihmisessä. Itsehän olet "täydellinen", eikä sinun tarvitse edes huomioida tai kuulla toisia. Keskustelua et osaa käydä järkevän aikuisen tavoin, koska olet fanaatikko. Vihaat ja halveksit ihmisiä, joiden mielipiteet poikkeavat omistasi. Vihaat ja halveksit ihmisiä, jotka eivät ole kaltaisiasi, vihaat heidän heikkouksiaan. Vihaat vastakkaista sukupuolta, vihaat "väärän" värisiä, seksuaalisesti erilaisia, vammaisia, vihaat kaikkea itsestäsi poikkeavaa. Ihmiset, jotka ovat läheisyydessäsi, joutuvat myötäilemään sinua, ettet raivostu. Olet täynnä itseäsi ja sokeaa vihaasi.

      • Anonyymi

        Joo hyi ...tollaset ihmiset pois ympäriltä ja vähä äkkiä 👍🏻
        Niin minäkin olen tehnyt ja parempi niin...
        Ihmeelliset arvot ihmisellä 🙄 yleensä peilaa huonoa omaatuntoa tuolla tavoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyi ...tollaset ihmiset pois ympäriltä ja vähä äkkiä 👍🏻
        Niin minäkin olen tehnyt ja parempi niin...
        Ihmeelliset arvot ihmisellä 🙄 yleensä peilaa huonoa omaatuntoa tuolla tavoin

        On poissa läheisyydestä, mutta toipuminen tästä kaikesta kestää. Ehkä tällä kaikella on tarkoitus opettaa minulle ihmisyydestä ja inhimillisestä ja kunnioittavasta käytöksestä toisia ihmisiä kohtaan. Vielä kun ei tarvitsisi missään vahingossakaan törmätä kyseiseen ihmisolentoon. Kaikki haavat aukeavat silloin, sen verran pahasti on päässyt loukkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On poissa läheisyydestä, mutta toipuminen tästä kaikesta kestää. Ehkä tällä kaikella on tarkoitus opettaa minulle ihmisyydestä ja inhimillisestä ja kunnioittavasta käytöksestä toisia ihmisiä kohtaan. Vielä kun ei tarvitsisi missään vahingossakaan törmätä kyseiseen ihmisolentoon. Kaikki haavat aukeavat silloin, sen verran pahasti on päässyt loukkaamaan.

        Ei kannata käyttää energiaa miettimällä asioita joille ei mitään voi. Itse ainakin toisen kohtaaminen ja asioista puhuminen auttanut. Ehkäpä sinun tapauksessa se ei ole mahdollista? Välit kannattaa silti yrittää sopia, muutoin se voi jäädä vaivaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata käyttää energiaa miettimällä asioita joille ei mitään voi. Itse ainakin toisen kohtaaminen ja asioista puhuminen auttanut. Ehkäpä sinun tapauksessa se ei ole mahdollista? Välit kannattaa silti yrittää sopia, muutoin se voi jäädä vaivaamaan.

        Ei sosiopaatin kanssa sovita yhtään mistään. Oikeutettua vihaa tunnen häntä kohtaan. Jollen työstä vihaani ulos, jään sen vangiksi ja katkeroidun. Niin kuin hänelle on käynyt. Ihmisen kasvu voi alkaa siitä, kun ymmärtää oman pienuutensa, sekä hyväksyy kaikki tunteensa. Ihan kaikki. Terveellisempää kirjoittaa se kauna täällä ulos, kun pantata ja jäädä siihen rypemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sosiopaatin kanssa sovita yhtään mistään. Oikeutettua vihaa tunnen häntä kohtaan. Jollen työstä vihaani ulos, jään sen vangiksi ja katkeroidun. Niin kuin hänelle on käynyt. Ihmisen kasvu voi alkaa siitä, kun ymmärtää oman pienuutensa, sekä hyväksyy kaikki tunteensa. Ihan kaikki. Terveellisempää kirjoittaa se kauna täällä ulos, kun pantata ja jäädä siihen rypemään.

        Tai mennä oikeasti huutamaan sen hänen päälleen. Tuo on hänen tapansa toimia, että purkaa sen muihin ihmisiin, ventovieraisiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai mennä oikeasti huutamaan sen hänen päälleen. Tuo on hänen tapansa toimia, että purkaa sen muihin ihmisiin, ventovieraisiinkin.

        Siis etten mene huutamaan hänelle tarkoitin, saisi siitäkin todennäköisesti mielihyvää. En halua nähdä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sosiopaatin kanssa sovita yhtään mistään. Oikeutettua vihaa tunnen häntä kohtaan. Jollen työstä vihaani ulos, jään sen vangiksi ja katkeroidun. Niin kuin hänelle on käynyt. Ihmisen kasvu voi alkaa siitä, kun ymmärtää oman pienuutensa, sekä hyväksyy kaikki tunteensa. Ihan kaikki. Terveellisempää kirjoittaa se kauna täällä ulos, kun pantata ja jäädä siihen rypemään.

        Tiedätkös mikä on sosiopaatti? Melko rankka kuvaus toisesta ihmisestä. No minähän en tiedä mitä on tapahtunut, mutta tämä henkilö varmasti voi itsensä kanssa huonosti.
        Se on totta että tunteet pitää purkaa tavalla tai toisella. Siitä lähtee eheytyminen.
        Tangoon tarvitaan aina kaksi, onko oma käytöksesi ollut puhtoista? Älä pahastu kun kysyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sosiopaatin kanssa sovita yhtään mistään. Oikeutettua vihaa tunnen häntä kohtaan. Jollen työstä vihaani ulos, jään sen vangiksi ja katkeroidun. Niin kuin hänelle on käynyt. Ihmisen kasvu voi alkaa siitä, kun ymmärtää oman pienuutensa, sekä hyväksyy kaikki tunteensa. Ihan kaikki. Terveellisempää kirjoittaa se kauna täällä ulos, kun pantata ja jäädä siihen rypemään.

        Vakavasti luonnehäiriöisten kanssa ei periaatteessa edes kannataisi lähteä neuvottelemaan. Olen itse oppinut tuon kantapään kautta. On suuri ihme, jos psykopaatti tai sosiopaatti tulee koskaan omantunnon tuskiin tai haluaisi ottaa vastuuta teoistaan/rikoksistaan/tekojensa seurauksista muille. Se ei kuuluu sielultaan sairaan eli persoonallisuushäiriöisen eli luonnehäiriöisen ihmisen kykyihin. Se, että vakavasti luonnehäiriöinen ihminen herää omaan tilanteeseensa, on ihme, mikä tapahtuu todella harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sosiopaatin kanssa sovita yhtään mistään. Oikeutettua vihaa tunnen häntä kohtaan. Jollen työstä vihaani ulos, jään sen vangiksi ja katkeroidun. Niin kuin hänelle on käynyt. Ihmisen kasvu voi alkaa siitä, kun ymmärtää oman pienuutensa, sekä hyväksyy kaikki tunteensa. Ihan kaikki. Terveellisempää kirjoittaa se kauna täällä ulos, kun pantata ja jäädä siihen rypemään.

        Ihmisen kasvu alkaa siitä, että totuudellisesti uskaltaa katsoa itseään ja omaa elämäänsä. Totuuden valossa, ei valheiden valossa. Totuuteen kuuluu vastuu omasta elämästä ja omista teoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kasvu alkaa siitä, että totuudellisesti uskaltaa katsoa itseään ja omaa elämäänsä. Totuuden valossa, ei valheiden valossa. Totuuteen kuuluu vastuu omasta elämästä ja omista teoista.

        Tämän aloituksen tarkoituksena ei ollut kirjoittaa oman elämäni vastuunottamisesta. Mitä kylläkin myös yritän tehdä kykyjeni mukaan, koska on tietoisuus, sekä omatunto. Kirjoitin vihantunteestani. Miksi ihmiset järkyttyvät edelleen siitä, että joku tuntee vihaa? Ei ole hyviä eikä huonoja tunteita. Kaikki tunteet ovat arvokkaita. Ja vaikka itse et tohtisikaan kirjoittaa, tai tuntea vihaasi, on se sinun sisälläsi aivan samoin, kuin mitkä tahansa muutkin tunteet. Voin olla hankala ihminen, mutta tekopyhä teeskentelijä en varmasti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyi ...tollaset ihmiset pois ympäriltä ja vähä äkkiä 👍🏻
        Niin minäkin olen tehnyt ja parempi niin...
        Ihmeelliset arvot ihmisellä 🙄 yleensä peilaa huonoa omaatuntoa tuolla tavoin

        Haukutko täällä anonyymejä ihmisiä? Kehotan sinua hakemaan hoitoa tuohon luuloosi ja pikimmiten sen parempi. Toisen elämää et voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavasti luonnehäiriöisten kanssa ei periaatteessa edes kannataisi lähteä neuvottelemaan. Olen itse oppinut tuon kantapään kautta. On suuri ihme, jos psykopaatti tai sosiopaatti tulee koskaan omantunnon tuskiin tai haluaisi ottaa vastuuta teoistaan/rikoksistaan/tekojensa seurauksista muille. Se ei kuuluu sielultaan sairaan eli persoonallisuushäiriöisen eli luonnehäiriöisen ihmisen kykyihin. Se, että vakavasti luonnehäiriöinen ihminen herää omaan tilanteeseensa, on ihme, mikä tapahtuu todella harvoin.

        Tuo on kyllä ihan tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavasti luonnehäiriöisten kanssa ei periaatteessa edes kannataisi lähteä neuvottelemaan. Olen itse oppinut tuon kantapään kautta. On suuri ihme, jos psykopaatti tai sosiopaatti tulee koskaan omantunnon tuskiin tai haluaisi ottaa vastuuta teoistaan/rikoksistaan/tekojensa seurauksista muille. Se ei kuuluu sielultaan sairaan eli persoonallisuushäiriöisen eli luonnehäiriöisen ihmisen kykyihin. Se, että vakavasti luonnehäiriöinen ihminen herää omaan tilanteeseensa, on ihme, mikä tapahtuu todella harvoin.

        Näin se valitettavasti on. Pahasti häiriintyneet ihmiset eivät kykene näkemään tekonsa seurauksia, tai tuntea empatiaa muuta kuin itseään kohtaan. Ainoa keino tässä kohtaan on pysytellä kokonaan erossa. Uskon että aika auttaa kohdallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukutko täällä anonyymejä ihmisiä? Kehotan sinua hakemaan hoitoa tuohon luuloosi ja pikimmiten sen parempi. Toisen elämää et voi saada.

        Niin, missä määrin anonyymejä saa sitten haukkua ja onko hoitoonohjaus oire jostain omasta luonnehäiriöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän aloituksen tarkoituksena ei ollut kirjoittaa oman elämäni vastuunottamisesta. Mitä kylläkin myös yritän tehdä kykyjeni mukaan, koska on tietoisuus, sekä omatunto. Kirjoitin vihantunteestani. Miksi ihmiset järkyttyvät edelleen siitä, että joku tuntee vihaa? Ei ole hyviä eikä huonoja tunteita. Kaikki tunteet ovat arvokkaita. Ja vaikka itse et tohtisikaan kirjoittaa, tai tuntea vihaasi, on se sinun sisälläsi aivan samoin, kuin mitkä tahansa muutkin tunteet. Voin olla hankala ihminen, mutta tekopyhä teeskentelijä en varmasti ole.

        Sellaisia ihmisiä esimerkiksi häiritsee vihantunteista kirjoittaminen tiettyjen kehysten sisällä, joilla ei ole itsellään puhtaat jauhot pussissa


      • Anonyymi

        Eläpä valehtele enää, keksittyä tarinaa toisesta, jota on mustamaalannut jo kauan. Kateellinen ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän aloituksen tarkoituksena ei ollut kirjoittaa oman elämäni vastuunottamisesta. Mitä kylläkin myös yritän tehdä kykyjeni mukaan, koska on tietoisuus, sekä omatunto. Kirjoitin vihantunteestani. Miksi ihmiset järkyttyvät edelleen siitä, että joku tuntee vihaa? Ei ole hyviä eikä huonoja tunteita. Kaikki tunteet ovat arvokkaita. Ja vaikka itse et tohtisikaan kirjoittaa, tai tuntea vihaasi, on se sinun sisälläsi aivan samoin, kuin mitkä tahansa muutkin tunteet. Voin olla hankala ihminen, mutta tekopyhä teeskentelijä en varmasti ole.

        Kaikki tunteet on oikeutettuja. Tunnehan on aina viesti jostain. Sitten on eri asia, onko ihmisellä kykyä ja halua kanavoida tunteitaan oikein ja tarkastella niitä oikein. Minäkin vihaan vääryyttä, valhetta, rikoksia ja kaikkea tuollaiseen liittyvää. Minäkin vihaan, jos minua kohtaan tehdään tai on tehty väärin. Minäkin vihaan lähtökohtaisesti väärintekijöitä, etenkin sellaisia, jotka eivät näe omassa sairaassa toiminnassaan mitään väärää ja jotka eivät edes aio muuttaa kurssiaan ja tunnustaa vääriä tekojaan.

        Vihan tunteeseen on oikeus, kun on joutunut vääryyden kohteeksi. Terve vihan tunne myös peräänkuuluttaa oikeutta. Aikuinen ihminen kykenee tarkastelemaan tunteidensa syitä ja kanavoida ne rakentavasti. Jos on joutunut kokemaan vääryyttä, voi saada tyytydystä hakemalla oikeutta. Vihaaminen ei ketään auta mutta vihan tunteiden kanssa tulee ja saa olla rehellinen. On hyvä olla tietoinen, mistä vihan tunne nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai mennä oikeasti huutamaan sen hänen päälleen. Tuo on hänen tapansa toimia, että purkaa sen muihin ihmisiin, ventovieraisiinkin.

        Mua sitten inhottaa lukea sivusta tuollaista hyssyttelyä, älä lue näitä kirjoituksia jos niin ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä valehtele enää, keksittyä tarinaa toisesta, jota on mustamaalannut jo kauan. Kateellinen ......

        Pistäppä sinä sitten raamit ja kerro, kuka on kateellinen ja mustamaalannut jo kauan? Mikki on auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se valitettavasti on. Pahasti häiriintyneet ihmiset eivät kykene näkemään tekonsa seurauksia, tai tuntea empatiaa muuta kuin itseään kohtaan. Ainoa keino tässä kohtaan on pysytellä kokonaan erossa. Uskon että aika auttaa kohdallani.

        Kannattaa lukea kirjallisuutta luonnehäiriöistä. Erittäin hyvä ja kansantajuinen kirja on Raimo Mäkelän "Naamiona terve mieli". Se kertoo narsismista mutta siinä muistaakseni käsiteltiin myös lyhyesti muuta. Narsismi on osa psyko- ja sosiopatiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös mikä on sosiopaatti? Melko rankka kuvaus toisesta ihmisestä. No minähän en tiedä mitä on tapahtunut, mutta tämä henkilö varmasti voi itsensä kanssa huonosti.
        Se on totta että tunteet pitää purkaa tavalla tai toisella. Siitä lähtee eheytyminen.
        Tangoon tarvitaan aina kaksi, onko oma käytöksesi ollut puhtoista? Älä pahastu kun kysyn.

        En ole tuon viestin kirjoittaja mutta vastaan silti. Vakavasti luonnehäiriöisiä on silti olemassa. Psyko- ja sosiopatia on ihan todellisia asioita. Psyko- ja sosiopaatteja on yht. 1-3% väestöstä. Kyllä tuosta määrästä eri jengeihin porukkaa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ihmisiä esimerkiksi häiritsee vihantunteista kirjoittaminen tiettyjen kehysten sisällä, joilla ei ole itsellään puhtaat jauhot pussissa

        Niin miksi muuten herättää noin paljon närää? Harva kuitenkaan täyttää aloituksessa maintut kriteerit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi muuten herättää noin paljon närää? Harva kuitenkaan täyttää aloituksessa maintut kriteerit..

        Se, että aloitukseen vastaa, ei tarkoita sitä, että omisi aloituksen itselleen tai että samaistuisi siihen mitenkään. Puutuin itse lähinnä noihin usein hengellisissä yhteyksissä käytettyihin käsitteisiin, joita oli käytetty tässä aloituksessa väärin. Ikävä-palstalla oli tänään toinen aloitus, jossa käsiteltiin profetiaa ja johon itsekin osallistuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavasti luonnehäiriöisten kanssa ei periaatteessa edes kannataisi lähteä neuvottelemaan. Olen itse oppinut tuon kantapään kautta. On suuri ihme, jos psykopaatti tai sosiopaatti tulee koskaan omantunnon tuskiin tai haluaisi ottaa vastuuta teoistaan/rikoksistaan/tekojensa seurauksista muille. Se ei kuuluu sielultaan sairaan eli persoonallisuushäiriöisen eli luonnehäiriöisen ihmisen kykyihin. Se, että vakavasti luonnehäiriöinen ihminen herää omaan tilanteeseensa, on ihme, mikä tapahtuu todella harvoin.

        Eikö rohkeus riittänyt puhua naiselle. Jos käännät kaikki haukkumisesi antagonistiksi voit olla lähempänä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö rohkeus riittänyt puhua naiselle. Jos käännät kaikki haukkumisesi antagonistiksi voit olla lähempänä totuutta.

        Tuo viesti, johon viittasit oli naisen, minun, kirjoittama. Kirjoitin luonnehäiriöistä yleisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyi ...tollaset ihmiset pois ympäriltä ja vähä äkkiä 👍🏻
        Niin minäkin olen tehnyt ja parempi niin...
        Ihmeelliset arvot ihmisellä 🙄 yleensä peilaa huonoa omaatuntoa tuolla tavoin

        Lopeta tuo toisten mustamaalaaminen ja kato ittees peilistä, ja samalla tuon yksi puhelun voisit lopettaa. Taidat olla myös se pääkiusaaja.


    • Anonyymi

      Nuo on niin hauskoja kyl 👍

      • Anonyymi

        Ei toisten ihmisten haukkumisessa ja mustamaalaamisessa ole mitään hauskaa. Lähinnä säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toisten ihmisten haukkumisessa ja mustamaalaamisessa ole mitään hauskaa. Lähinnä säälittävää.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        No senkun kärvistelette sitten. Hähhää. Kokemattomat ei tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No senkun kärvistelette sitten. Hähhää. Kokemattomat ei tajua.

        Mies mustamaalaa naisia ja käyttää porukkaa lähettinä shakkipelissä


      • Anonyymi

        Kyllä se on se. Voi ihmisen tyhmyyttä ja valheellista voitonriemuisuutta, katajaan kapsahtaa


    • Anonyymi

      Onpa järkyttävä aloitus. Mustamaalaatko itse aloituksessasi jotain toista ja yritätkö asettua itse jonkun toisen yläpuolelle? Kukaan ei voi profetoida omaa arvomaailmaansa. Arvomaailmaa voi levittää ja arvot tulee ihmisen sanoissa, teoissa ja valinnoissa ilmi. Käytät tuota profetoida sanaa muuten väärin. Profetoiminen tarkoittaa jumalallisen ilmoituksen esille tuomista. Ei kannata ylihengellistää omia katkeria viestejä tai värittää niitä hengellisyydellä varsinkaan, jos on tarkoitus mustamaalata toista ihmistä.

      • Anonyymi

        Edelleen, en mustamaalaa, vaan puran tunteitani vihan tunteet-palstalla. Etköhän ole sitä varten. Miksi muuten itse luet kyseisen alaotsikon alla olevaa? Kaikki fundamentalistinen ajattelu ja aatteen levittäminen on profetointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, en mustamaalaa, vaan puran tunteitani vihan tunteet-palstalla. Etköhän ole sitä varten. Miksi muuten itse luet kyseisen alaotsikon alla olevaa? Kaikki fundamentalistinen ajattelu ja aatteen levittäminen on profetointia.

        *Eiköhän ole sitä varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, en mustamaalaa, vaan puran tunteitani vihan tunteet-palstalla. Etköhän ole sitä varten. Miksi muuten itse luet kyseisen alaotsikon alla olevaa? Kaikki fundamentalistinen ajattelu ja aatteen levittäminen on profetointia.

        Olen tuossa kyllä eri mieltä kanssasi. Profetia tosiaankin liittyy jumalallisen ilmoituksen esille tuomiseen ja edellyttää jumalallista ilmoitusta. Toki hengellistä väkivaltaa voi tuossakin lajissa esiintyä, olen nähnyt kohdannut sitä itsekin ja myös joutunut sellaisen kohteeksi. Kukaan ei esim. voi profeetoida toisen ihmisen tulevaa puolisoa tai muuta vastaavaa. Tuollaisissa tilanteissa on kyse hengellisestä väkivallasta. Siksi terveeseen hengellisyyteen tulee kuulua aina oikeus arvioida profetiat eli ilmoitukset.

        Kyllähän kaikenlaisia aatteita ja uskomuksia voi levittää eikä kaikki suinkaan ole mitenkään rakentavia. Uskomusten ja aatteiden viidakossa voi tuntuakin haasteelliselta löytää ne totuutta, hyvyyttä ja ihmisarvoista elämää tukevat aatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *Eiköhän ole sitä varten

        Tuskasta on kirjoittaa ja kyllä pitääkin kirjoittaa 👍🏻 en ymmärrä vieläkään täällä sitä että jos ja kun kirjoittaa anona niin miten voisi jonkun mustamaalata? Ei kohdennu edelleenkään kehenkään jonka nimi pistettäisiin tekstiin mukaan 👍🏻 eli aloittaja 💁🏻‍♀️ anna tulla niin paljon sitä tekstiä miltä tuntuu 👍🏻🖤 itse luen aina näitä ja välillä puran tänne asioita myös mutta kirjoitan mielipiteitä enempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tuossa kyllä eri mieltä kanssasi. Profetia tosiaankin liittyy jumalallisen ilmoituksen esille tuomiseen ja edellyttää jumalallista ilmoitusta. Toki hengellistä väkivaltaa voi tuossakin lajissa esiintyä, olen nähnyt kohdannut sitä itsekin ja myös joutunut sellaisen kohteeksi. Kukaan ei esim. voi profeetoida toisen ihmisen tulevaa puolisoa tai muuta vastaavaa. Tuollaisissa tilanteissa on kyse hengellisestä väkivallasta. Siksi terveeseen hengellisyyteen tulee kuulua aina oikeus arvioida profetiat eli ilmoitukset.

        Kyllähän kaikenlaisia aatteita ja uskomuksia voi levittää eikä kaikki suinkaan ole mitenkään rakentavia. Uskomusten ja aatteiden viidakossa voi tuntuakin haasteelliselta löytää ne totuutta, hyvyyttä ja ihmisarvoista elämää tukevat aatteet.

        Ok, käytin väärää sanaa. Mutta tarkoitin sitä, että ihminen julistaa omaa valheellista totuuttaan ainoana oikeana totuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskasta on kirjoittaa ja kyllä pitääkin kirjoittaa 👍🏻 en ymmärrä vieläkään täällä sitä että jos ja kun kirjoittaa anona niin miten voisi jonkun mustamaalata? Ei kohdennu edelleenkään kehenkään jonka nimi pistettäisiin tekstiin mukaan 👍🏻 eli aloittaja 💁🏻‍♀️ anna tulla niin paljon sitä tekstiä miltä tuntuu 👍🏻🖤 itse luen aina näitä ja välillä puran tänne asioita myös mutta kirjoitan mielipiteitä enempi.

        Itsekin ajattelen vakavasti luonnehäiriöisten (etenkin psyko- ja sosiopatia) kohdalla niin, että heitä ei voi sanoa hyviksi ihmisiksi, koska se negatiivinen vaikutus toisiin ihmisiin on niin suurta. Ajattelen myös niin, että harva vakavasti luonnehäiriöinen, valheeseen ja vääryyteen kietoutunut ihminen oikeasti voisi parantua. Siihen tarvitaan ihme. On ihme, että psykopaatti tai sosiopaatti ymmärtää muutoksen tarpeen ja kykenisi tarkastelemaan omaa toimintaansa totuudellisesti, sillä vakavasti luonnehäiriöisellä sellaiseen ei ole halua eikä kykyä itsessään. Se on todellakin suuri ihme, jos noin käy ja että psyko- tai sosiopaatti herää tilaansa. Niitäkin tapauksia on, joissa todella vakavasti luonnehäiriöinen ihminen on muuttunut ja alkanut eheytymään mutta ne tapaukset on harvinaisia ja ne prosessit on todella pitkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskasta on kirjoittaa ja kyllä pitääkin kirjoittaa 👍🏻 en ymmärrä vieläkään täällä sitä että jos ja kun kirjoittaa anona niin miten voisi jonkun mustamaalata? Ei kohdennu edelleenkään kehenkään jonka nimi pistettäisiin tekstiin mukaan 👍🏻 eli aloittaja 💁🏻‍♀️ anna tulla niin paljon sitä tekstiä miltä tuntuu 👍🏻🖤 itse luen aina näitä ja välillä puran tänne asioita myös mutta kirjoitan mielipiteitä enempi.

        Kiitos! Mihin muuallekaan purkaisin olemassa olevat vihan tunteeni. Kun oma tuskainen tieni hänen osaltaan on tässä pisteessä, haluan päästä siitä kaikesta irti. Ja jonain päivänä unohtaa kokemani vääryyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, käytin väärää sanaa. Mutta tarkoitin sitä, että ihminen julistaa omaa valheellista totuuttaan ainoana oikeana totuutena.

        Usein valheellinen totuus on sellainen, jota kukaan muu ei jaa hänen kanssaan. Valheen erottamiselle totuudesta löytyy kyllä tarvittaessa välineitä ja metodit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, käytin väärää sanaa. Mutta tarkoitin sitä, että ihminen julistaa omaa valheellista totuuttaan ainoana oikeana totuutena.

        No täältä sivusta kun mulkaisee, on se sullakin aika kovat argumentit, väität aloittajaa valheellisen totuudenlevittäjäksi. Mikä oma lehmä sulla oikein on ojassa tässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin ajattelen vakavasti luonnehäiriöisten (etenkin psyko- ja sosiopatia) kohdalla niin, että heitä ei voi sanoa hyviksi ihmisiksi, koska se negatiivinen vaikutus toisiin ihmisiin on niin suurta. Ajattelen myös niin, että harva vakavasti luonnehäiriöinen, valheeseen ja vääryyteen kietoutunut ihminen oikeasti voisi parantua. Siihen tarvitaan ihme. On ihme, että psykopaatti tai sosiopaatti ymmärtää muutoksen tarpeen ja kykenisi tarkastelemaan omaa toimintaansa totuudellisesti, sillä vakavasti luonnehäiriöisellä sellaiseen ei ole halua eikä kykyä itsessään. Se on todellakin suuri ihme, jos noin käy ja että psyko- tai sosiopaatti herää tilaansa. Niitäkin tapauksia on, joissa todella vakavasti luonnehäiriöinen ihminen on muuttunut ja alkanut eheytymään mutta ne tapaukset on harvinaisia ja ne prosessit on todella pitkiä.

        Täyttä asiaa kirjoitit. Ap.


      • Anonyymi

        Juuri näin...👍🏽


    • Anonyymi

      Kyllä paha pahan tuntee...voi kuule.

      • Anonyymi

        Et sinä minua tunne. Ja ihmiseen tutustuminen vaatii mielenkiintoa toisesta ihnisestä ja hänen asioistaan. Älä selitä asioita, jotka ovat sinulle hebreaa.


    • Anonyymi

      Minä olen sille reilu joka on minulle reilu ja minä kohtelen toisia juuri niin kuinka he kohtelevat minua
      Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan

      • Anonyymi

        Ei se metsä vastaa aina niin kuin sinne huudetaan. Tämän olen huomannut juuri vakavasti luonnehäiriöisten kanssa. Heillä on ihan omat toimintametodit, mitkä ei noudata mitään yleistä hyvien tapojen käsikirjaa eikä niihin liity oikeus, oikeudenmukaisuus, toisen ihmisen arvostaminen ja kunnioittaminen tai mikään muukaan yleisesti hyvä ja inhimillinen. He eivät ajattele tekojensa oikeutusta (ainakaan objektiivisesti), eivät osaa mitoittaa tekojaan eivätkä ota niistä minkäänlaista vastuuta. Kun se sisin on kiero kuin korkkiruuvi, ei voi muuta oikein olettaakaan. Todella vaikea täysi-ikäisillä ihmisillä lähteä suoristamaan jotain, mikä on lähtenyt kasvamaan huonosta maaperästä vinoon jo siemenestään. Surullista tietysti niiden kannalta, jotka joutuu tuollaisten ihmisten vaikutuspiiriin tai lähelle ja tietysti ihmisen itsensäkin kannalta.

        Kun on oppinut viimeisen parin vuoden aikana lukemaan sosio- ja psykopaatteja ja tutustunut alan kirjallisuuteen voi vielä entistä vahvemmin todeta, että metsä ei todellakaan aina vastaa niin kuin sinne huudetaan. Joillakin metsillä on ihan omat huutonsa. Sellaisiin metsiin ei tekisi mieli eksyä.


      • Anonyymi

        Tais kolahtaa, kun nousit takajaloillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se metsä vastaa aina niin kuin sinne huudetaan. Tämän olen huomannut juuri vakavasti luonnehäiriöisten kanssa. Heillä on ihan omat toimintametodit, mitkä ei noudata mitään yleistä hyvien tapojen käsikirjaa eikä niihin liity oikeus, oikeudenmukaisuus, toisen ihmisen arvostaminen ja kunnioittaminen tai mikään muukaan yleisesti hyvä ja inhimillinen. He eivät ajattele tekojensa oikeutusta (ainakaan objektiivisesti), eivät osaa mitoittaa tekojaan eivätkä ota niistä minkäänlaista vastuuta. Kun se sisin on kiero kuin korkkiruuvi, ei voi muuta oikein olettaakaan. Todella vaikea täysi-ikäisillä ihmisillä lähteä suoristamaan jotain, mikä on lähtenyt kasvamaan huonosta maaperästä vinoon jo siemenestään. Surullista tietysti niiden kannalta, jotka joutuu tuollaisten ihmisten vaikutuspiiriin tai lähelle ja tietysti ihmisen itsensäkin kannalta.

        Kun on oppinut viimeisen parin vuoden aikana lukemaan sosio- ja psykopaatteja ja tutustunut alan kirjallisuuteen voi vielä entistä vahvemmin todeta, että metsä ei todellakaan aina vastaa niin kuin sinne huudetaan. Joillakin metsillä on ihan omat huutonsa. Sellaisiin metsiin ei tekisi mieli eksyä.

        Totuuden äärellä olet 16.32. Ymmärrän myös, että pahuus on synnytettyä lapsuudessa. Ei kukaan synny pahana. Mutta ihmisen ei kuulu lähteä ymmärtämään pahantekijöitä, jotka vailla minkäänlaista omantunnon pistosta käyttävät hyväkseen muita ja polkevat jalkoihinsa ja toimivat näin läpi elämänsä. Kunhan vain HE selviävät ja pärjäävät. Naapurissani pidettiin joskus saatananpalvojien messua. Pahalta tuntui kuulla sitä yläkerrasta. Mieleeni on jäänyt sanat, jotka joku sylki suustaan. "Miksi pyrkisimme hyvyyteen, kun hyvyys ei voi koskaan olla täydellistä".


      • Anonyymi

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden äärellä olet 16.32. Ymmärrän myös, että pahuus on synnytettyä lapsuudessa. Ei kukaan synny pahana. Mutta ihmisen ei kuulu lähteä ymmärtämään pahantekijöitä, jotka vailla minkäänlaista omantunnon pistosta käyttävät hyväkseen muita ja polkevat jalkoihinsa ja toimivat näin läpi elämänsä. Kunhan vain HE selviävät ja pärjäävät. Naapurissani pidettiin joskus saatananpalvojien messua. Pahalta tuntui kuulla sitä yläkerrasta. Mieleeni on jäänyt sanat, jotka joku sylki suustaan. "Miksi pyrkisimme hyvyyteen, kun hyvyys ei voi koskaan olla täydellistä".

        Vain Jumala on täydellinen persoona ja täydellinen kaikissa hyveissä ja hyveiden harjoittamisessa. Ihmiselle tulisi riittää keskeneräisyys ja se, että saa elää yhteydessä täydelliseen persoonaan, Jumalaan. Siinä on jotain todella armollista; olla ja riittää ihmisenä ja antaa Jumalan olla Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.

        Tuota kohti on hyvä pyrkiä. Voimme valita hyvän taikka pahan. Ei minusta tule koskaan huippuhyvää ihmistä, mutta hiukan parempi voi hyvinkin tulla. Olen nähnyt liikaa ihmisiä, jotka ovat reiluja sellaisia kohtaan, joilla on rahaa, valtaa tai hyviä kontakteja tms, omaa itseään mahdollisesti hyödyttävää. Mutta eihän siinä ole mistään aidoista ihmiskontakteista kyse, vaan pelaamisesta. Valitettavasti jotkut eivät muunlaisesta "elämästä" ymmärräkään :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.

        Miten tuntemattomalle voi olla reilu.
        Jos joku ei sinua huomioi sen enempää niin ei varmaan tunne sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuntemattomalle voi olla reilu.
        Jos joku ei sinua huomioi sen enempää niin ei varmaan tunne sinua.

        Ihmisen tulisi kaikissa ihmissuhteissa olla oikeudenmukainen, totuudellinen ja reilu huolimatta siitä, miten hyvin tuntee jonkun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.

        Samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.

        Oikein asiaa kirjoitit siitä, millainen on hyvä ja reilu ihminen. Organisaatioita, varsinkin valtiorahoitteisia onneksi varjelee laki ja juridiikka eettisissä ja moraalisissa kysymyksissä, se on paras tapa ajaa yhteistä kestävää etua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden äärellä olet 16.32. Ymmärrän myös, että pahuus on synnytettyä lapsuudessa. Ei kukaan synny pahana. Mutta ihmisen ei kuulu lähteä ymmärtämään pahantekijöitä, jotka vailla minkäänlaista omantunnon pistosta käyttävät hyväkseen muita ja polkevat jalkoihinsa ja toimivat näin läpi elämänsä. Kunhan vain HE selviävät ja pärjäävät. Naapurissani pidettiin joskus saatananpalvojien messua. Pahalta tuntui kuulla sitä yläkerrasta. Mieleeni on jäänyt sanat, jotka joku sylki suustaan. "Miksi pyrkisimme hyvyyteen, kun hyvyys ei voi koskaan olla täydellistä".

        Kukaan ei synny pahana mutta psykopatia voi periytyä. Psykopatian piirteet voi olla nähtävissä jo 3-4-vuotiaalla lapsella. Siitä ei ole ilmeisesti riittäviä tutkimustuloksia, kuinka vahvaa se periytyminen on. Psykopaatin tai sosiopaatin ei-psykopaatti lapsistakin voi periaatteessa tulla sosiopaatteja, jos sairas käytös periytyy ja varmasti usein se vähintäänkin sosiaalisesti periytyy ellei siihen puututa. Tällöin puhutaan sosiaalisesta periytyvyydestä.

        Sosiopatiaakin on todella vaikea korjata. Korjattavissa olevan persoonallisuushäiriöisen tervehtymiseen tarvitaan "persoonan purku" ja uudelleenrakennukseen eli haitallisten psyykenrakenteiden korvaaminen terveillä sekä sellainen terve ihmissuhde, jossa itsereflektiota ja kasvua voi harjoitella. Jokainen henkisesti terveeksi kasvanut yksilö on tarvinnut henkisesti terveen aikuisen ihmisen kasvattajaksi. Näiden ed. mainittujen seikkojen vuoksi lääketiede pitää psyko- ja sosiopatiaa hankalana tai jopa mahdottomana parantaa. Itse ajattelen, että se on mahdollista tapauksissa, joissa ihminen kuin ihmeestä herää omaan tilanteeseensa, saa sairaudentunteen sairaasta persoonastaan ja on loppuelämänsä hoitomyönteinen ja saa korvaavan kasvukokemuksen terveessä ihmissuhteessa. Mitään oikotietä persoonallisuushäiriöisen parantamiseen ei ole eikä se käy sormia napsauttamalla missään tilanteessa. Usein sosio- ja psykopaattien piirteet voi pehmetä vanhetessa mutta se ei tarkoita persoonan eheytymistä ellei sitä sairaudentunnetta ole syntynyt ja ellei henkistä kasvua ammattiavun ja korvaavan kasvukokemuksen myötä ole tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala on täydellinen persoona ja täydellinen kaikissa hyveissä ja hyveiden harjoittamisessa. Ihmiselle tulisi riittää keskeneräisyys ja se, että saa elää yhteydessä täydelliseen persoonaan, Jumalaan. Siinä on jotain todella armollista; olla ja riittää ihmisenä ja antaa Jumalan olla Jumala.

        Oli miten oli, totuus kyllä tulee esiin ja sitte on palkintojen aika. Ei asioita ratkotaanonyymi palstalla ja syytellä toisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli miten oli, totuus kyllä tulee esiin ja sitte on palkintojen aika. Ei asioita ratkotaanonyymi palstalla ja syytellä toisia.

        Minkä totuuden tulisi tulla esiin? Millainen on se totuus, jonka tulisi tulla esiin? Minkä palkintojen ja kenelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli miten oli, totuus kyllä tulee esiin ja sitte on palkintojen aika. Ei asioita ratkotaanonyymi palstalla ja syytellä toisia.

        Totuudessa on se voima, että se aina tulee esiin. Sitä ei voi lopulta piilottaa minkään tai kenenkään taakse. Elämää tulisi elää aina niin, että sanat ja teot on linjassa ja elämä on lainkuuliaista. Silloin omia tekoja ei tarvitse peittää ja piilotella eikä kaksoiselämää viettää. Totuus ja oikeus on se palkinto, joka kuuluu sorretuille ja vääryyttä kokeneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuudessa on se voima, että se aina tulee esiin. Sitä ei voi lopulta piilottaa minkään tai kenenkään taakse. Elämää tulisi elää aina niin, että sanat ja teot on linjassa ja elämä on lainkuuliaista. Silloin omia tekoja ei tarvitse peittää ja piilotella eikä kaksoiselämää viettää. Totuus ja oikeus on se palkinto, joka kuuluu sorretuille ja vääryyttä kokeneille.

        Kyllä se vaan juuri näin menee, totuuksia ei voi loputtomiin piilottaa ja lakaista maton alle tai osoittaa syytä sinne missä syytä ei ole, vaikka volyymi ja voimasuhteet puhuisi omahyväisen mähötyksen oikeutuksen puolesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan juuri näin menee, totuuksia ei voi loputtomiin piilottaa ja lakaista maton alle tai osoittaa syytä sinne missä syytä ei ole, vaikka volyymi ja voimasuhteet puhuisi omahyväisen mähötyksen oikeutuksen puolesta

        Aivan totta. Totuutta ei voi ostaa, valehdella muuksi eikä muuttaa. Totuus ei ole kaupan eikä lahjottavissa. Kun itse toimii oikein, on rauha sisimmässä. Puhdasta omatuntoa ja sielun rauhaakaan ei voi ostaa tai saada kepulikonstein. Mikään ei vedä vertoja sille, että elää totuudessa ja valossa. Sellainen ihminen nukkuu yönsä rauhassa. Se on tarjolla väärintekijöillekin, jos he haluavat tehdä parannuksen elämässään, katua ja kääntyä. Jumala haluaa antaa kaikille anteeksi, uuden mahdollisuuden, sisäisen rauhan ja iankaikkisen pelastuksen, koska Hän on hyvä. Uusi alku on mahdollista vain totuuden ja rehellisyyden kautta. Siihen Jumala kutsuu ihmisiä tänäkin päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiluus ei ole sitä, että ollaan "reilu" vain joillekin tai valikoidaan ne ihmiset, joita kohtaan ollaan hyvinkäyttäytyviä. Reiluus on sitä, että kohtelee toisia ihmisiä oikeudenmukaisesti. Reiluus on oikeudenmukaisuutta. Reiluus liittyy hyvyyteen. Reiluus ei valikoi. Reilu ihminen on oikeudenmukainen, totuudellinen, rehellinen ja hyvyyttä edistävä ja hyveitä harjoittava ihminen. Hyvä ihminen. Hyvä ihminen ei sorra, kiusaa, ei vainoa, ei hauku, ei mustamaalaa, ei iloitse vääryydestä, ei tee rikoksia, ei valehtele, ei etsi omaa etuaan, ei tuhoa toisia tietoisesti. Hyvä ihminen elää elämäänsä totuudessa ja totuudesta käsin. Sellainen on hyvä ja reilu ihminen.

        Ja se joka täyttää nämä ehdot, heittäköön ensimmäisen kiven täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se joka täyttää nämä ehdot, heittäköön ensimmäisen kiven täällä.

        No eipä luulis riman olevan niin kovin korkealla


    • Anonyymi

      Maailma tarvitsee tekijöitä, jotka saavat asioita aikaan, tekevät tarvittavia päätöksiä, ja pystyvät johtamaan ihmisiä. Suurin osa ihmisistä laiskoja itsesäälissä piehtaroivia surkimuksia, herkkänahkaisia pillittäjiä, joista ei ole yhtään mihinkään. Uhriutuvia lampaita. He tarvitsevat ihmisiä, joita voivat katsoa ylöspäin, jotka päättävät heidän puolestaan. Nämä tunteissaan piehtaroivat typerykset säntäilevät järjettöminä kuin teuraaksi joutuvat eläimet, ymmärtämättä lainkaan että ovat vain järjestelmän alinta solumassaa, erilaistumatonta, kaikkeen muovailtavissa olevaa. Eivät vielä ihmiseksi luettavaa. Ilman meitä taantuisitte takaisin kivikaudelle.

      • Anonyymi

        Maailma tarvitsee rakkautta ja rakkauden lähettiläitä. Heitä, jotka eivät tee kompromissiä totuuden kanssa. Heitä, joilla on aikaa pysähtyä ja kuunnella. Heitä, jotka näkevät ihmisen arvon loukkaamattomana. Heitä, jotka ottavat huomioon ne heikoimmatkin. Heitä, joille yksikin kärsivä on liikaa.

        Asioita voi saada aikaan monella tavalla. Ne asiat, jotka nojaavat rakkauteen ja totuuteen kestää. On osattava aina ajatella kokonaisuutta heikoimmasta käsin. Vain sellainen ajattelu ja yhteiskunta sulkee kaikki sisäänsä. Vain sellainen yhteiskunta tuntuu kodilta ja inhimilliseltä kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma tarvitsee rakkautta ja rakkauden lähettiläitä. Heitä, jotka eivät tee kompromissiä totuuden kanssa. Heitä, joilla on aikaa pysähtyä ja kuunnella. Heitä, jotka näkevät ihmisen arvon loukkaamattomana. Heitä, jotka ottavat huomioon ne heikoimmatkin. Heitä, joille yksikin kärsivä on liikaa.

        Asioita voi saada aikaan monella tavalla. Ne asiat, jotka nojaavat rakkauteen ja totuuteen kestää. On osattava aina ajatella kokonaisuutta heikoimmasta käsin. Vain sellainen ajattelu ja yhteiskunta sulkee kaikki sisäänsä. Vain sellainen yhteiskunta tuntuu kodilta ja inhimilliseltä kaikille.

        Kauniisti kirjoitit. Edelliseen en ajatellut ottaa muuten kantaa, mutta harvinaisen tunneköyhä ja katkera ryöpytys. Sokea viha, sekä oma riittämättömyyden tunne paistaa läpi joka lauseessa. Taitaa tuntea itsensä mahtavaksi (täällä).


      • Anonyymi

        Anonyymille 16:46


        LOL


      • Anonyymi

        Kunnon psyko 🤣


      • Anonyymi

        Ei paha nihilistin hengentuotteeksi. No, kaikki meistä ei ole menestyjiä mutta riittää kunhan selviydytään, tänäänkin! stalingrad hans...


      • Anonyymi

        Mittä vittua iniset ja vikiset.muita haukut vaikka itse siinä vingut. Just tuollaisia muiden mollaajia maailma ei kaipaa. Ei mitään öky politiikkoja joiden perstaskut rahaa pursuaa ja mikään ei riitä.muiden selkänahasta rahat repii ja tosiasiassa yhteiseksi hyväksi mitään uhraa. Senttiäkään ei palkasta ole valmiita pudottamaan vaikka lähimmäinen vieressä nälkään kuolis. Pääasia että uima allas ja kuntosalit . Ne ei suomen ja yhteisen hyväksi paskaakaan tee. Ylisuurilla palkoilla köyhiä riistää ja jos verot isot niin tuloihin nähden minimaalliset. Meitä ette enää nenästä vetele. Joku raja siinäkin. Maailma muuttuu. Ne jotka itsensä ylentää.alennetaan.


      • Anonyymi

        16 .46


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittä vittua iniset ja vikiset.muita haukut vaikka itse siinä vingut. Just tuollaisia muiden mollaajia maailma ei kaipaa. Ei mitään öky politiikkoja joiden perstaskut rahaa pursuaa ja mikään ei riitä.muiden selkänahasta rahat repii ja tosiasiassa yhteiseksi hyväksi mitään uhraa. Senttiäkään ei palkasta ole valmiita pudottamaan vaikka lähimmäinen vieressä nälkään kuolis. Pääasia että uima allas ja kuntosalit . Ne ei suomen ja yhteisen hyväksi paskaakaan tee. Ylisuurilla palkoilla köyhiä riistää ja jos verot isot niin tuloihin nähden minimaalliset. Meitä ette enää nenästä vetele. Joku raja siinäkin. Maailma muuttuu. Ne jotka itsensä ylentää.alennetaan.

        Ei muutu maailma koskaan, se on jo todistettu. Ihmismassoille riittää kun on leipää ja sirkushuveja. Huveista tosin joudutaan tulevaisuudessa tinkimään. Suomalaiselle on riitettävä se sama, mikä riittää köyhistä maista saatavalle orjatyövoimalle. Minimipalkka ja nukkuminen vuoroissa yhteisillä patjoilla. Se on globaalia tasa-arvoa, eikö sitä ole aina haluttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muutu maailma koskaan, se on jo todistettu. Ihmismassoille riittää kun on leipää ja sirkushuveja. Huveista tosin joudutaan tulevaisuudessa tinkimään. Suomalaiselle on riitettävä se sama, mikä riittää köyhistä maista saatavalle orjatyövoimalle. Minimipalkka ja nukkuminen vuoroissa yhteisillä patjoilla. Se on globaalia tasa-arvoa, eikö sitä ole aina haluttu?

        En minä ainakaan ole halunnut. Mutta kehitysmaa tästä näyttää tulevan.


    • Anonyymi

      Jos sinusta olen paha, koska en halua luovuttaa elämääni teille. Olkoon niin. Arvostatte näiden autettavien elämää niin paljon että uhraatte uhriksi valitut auttajat. Keneltäkään en ole mitään viennyt, kieltäytynyt vain asioista jotka ei tee minulle hyvää. En voisi ikinä katsoa itseäni peiliin, vaikka olisin kuinka pohjalla ja pulassa niin ikinä en haluaisi että ketään uhrataan puolestani. Täytyy olla muita keinoja auttaa, kuin siirtää pahoja asioita toiselta toiselle. Jos siihen ei pysty ei ole sopiva auttajaksi. Myös minulla on oikeus arvostaa elämän lahjaa ja elää niin että on hyvä olla. Minun elämä ei ole keneltäkään pois, vaikka se ei toisi toisille niin paljon lisäarvoa. Ja se on paljon se. Tämä oli viimeinen kirjoitus, kerta kiellon päälle.

      • Anonyymi

        Juridiikalla ei ole emootioita.


      • Anonyymi

        Mistä mahtaa olla kysymys. Kenen itsensä pitäisi luovuttaa ja kenelle. Vähän utopistista juttua. Ymmärrän kyllä jonkun tavaranluovuttamisen. Itseään ei voi luovuttaa toiselle?


    • Anonyymi

      Joku on tainnut saada nauttia ripauksen omaa lääkettään.

      Kuinkahan kauan se kohde jaksoi uskoa, toivoa, luottaa ja taistella?
      Sääliksi käy.

      • Anonyymi

        Mikä vitun kohde? On täällä vähäjärkistä porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vitun kohde? On täällä vähäjärkistä porukkaa

        Joku rikollinen yrittää asettua uhriksi ja maalailee oikeaa uhria🐽


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku rikollinen yrittää asettua uhriksi ja maalailee oikeaa uhria🐽

        Vähän niinkuin ikävä palstan "risto"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän niinkuin ikävä palstan "risto"

        No vähän niinkuin niin


    • Anonyymi

      Sairasta tekstiä. Hänen on paha olla🙄

      • Anonyymi

        Aloitus onkin kirjoitettu pahan sairaskohtauksen aikana. Kamalaa :((


    • Anonyymi

      Lapsia hakkaava väkivaltarikollinen HM V on juuri tuollainen ihminen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe