Onko täälä muita Heikkolahjaisia?

Anonyymi

Olen itse 35 vuotias mies ja heikkolahjainen. Elämä sekaisin. Velkaantunut. Ei kavereita. Ei tyttöystävää. Pätkätöitä elämä. Pahasti pohjalla. Olisi kiva tietää,onko muita?

15

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin eikö täälä muka ole?

    • Anonyymi

      sä oot sentään ollut työelämässä.Silloin ei voi olla heikkolahjainen.

      • Anonyymi

        Kyllä mä olen. Saan aina potkuja ja epäonnistun ja en osaa mitää. En tiiä miksei musta tykätä. Työsuhteet kestää 1 päivästä about kk ja se siitä


      • Anonyymi

        Riippuu mistä lahjoista puhuu. Työt vaatii nykyään eniten niitä sosiaalisia ja esiintymistaitoja eikä työllä pääse minnekään. Ja koska luontaisesti sosiaalisesti taitavia suositaan kaikkialla ylivoimaisesti, muista taidoista riippumatta, ne joilla on heikoimmat sosiaaliset lahjat jää vaille apua ja esimerkkejä nuo taidot paremmin osaavilta.
        Se johtaa hyvinkin helposti kierteeseen mitä aloituksessa kuvataan.
        Tottakai kyseessä voi olla jokin asia kuten jatkuva alkoholismi tai sairaus jota ei olla diagnosoitu ja olisi tarvinnut huomata jo lapsena. Mutta usein noihin sairauksiin vielä enemmän liittyy se, että sosiaaliset taidot ei ole niin hyvät ja muut ei siitä tykkää, välttäen henkilöä, sen sijaan, että opastaisivat. Oppettaisivat ja opastaisivat samalla tapaa kun hyvässä työpaikassa opetetaan esim. tietty työhön tarvittavan koneen käyttö.

        Suomessa hirveästi on ihmisiä, jotka syrjäytyy ja ei saa normaalista elämästä kiinni, koska ne syrjäytetään ihmisten ja yhteiskunnan voimin. Juuri ne, jotka tarvitsevat enemmän kokemusta miten ihmisten kesken toimitaan oikein ja ollaan osa yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä olen. Saan aina potkuja ja epäonnistun ja en osaa mitää. En tiiä miksei musta tykätä. Työsuhteet kestää 1 päivästä about kk ja se siitä

        No jos noin on niin miksi et hankkeudu eläkkeelle. Ehkä sinun pitäisi päästä neuropsykologisiin tutkimuksiin ja psykiatrin arvioon. Sitä kautta sitten voivat saada sut työkuntoon tai sitten eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä olen. Saan aina potkuja ja epäonnistun ja en osaa mitää. En tiiä miksei musta tykätä. Työsuhteet kestää 1 päivästä about kk ja se siitä

        Ristiriitaisuutta kirjoittajan todellisuuden kanssa. ¨Privaatisti pitää itseään lähes huippuyksilönä.
        On lähes velaton iso ok-talo, jossa elellä kohtuullista eläkettä nauttien opetushallituksen alaisista töistä.
        On lapsia ja lapsenlapsia. Ahkera ja sinnikäs rouva palvelemassa pitämässä kotia siistinä ja puhtaana. Pihatöissäkin paljon mukana.

        Mistä siis ikuinen narina, loppumaton mukatarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiriitaisuutta kirjoittajan todellisuuden kanssa. ¨Privaatisti pitää itseään lähes huippuyksilönä.
        On lähes velaton iso ok-talo, jossa elellä kohtuullista eläkettä nauttien opetushallituksen alaisista töistä.
        On lapsia ja lapsenlapsia. Ahkera ja sinnikäs rouva palvelemassa pitämässä kotia siistinä ja puhtaana. Pihatöissäkin paljon mukana.

        Mistä siis ikuinen narina, loppumaton mukatarina.

        Paskapatena on mennyt jo 5 vuotta.

        Kotona haisee paska ja kepappi.

        Tv huutaa vormuloita ja reklaameja.

        Töihin en koske, voi tulla aaerkkia


    • Anonyymi

      Alkaa jo riittään koko paska ja ei jaksa enään ku ei osaa mitään.

    • Anonyymi

      Minun oli pakko alkaa siivoojaksi, että töitä sai tehdä ja ollakin lahjakas jossain. Ihan vain, koska oikeasti sai rauhassa tehdä eikä ollut mitään sosiaalissa kahvipöytäkuntia mihin piti sopia työpaikalla, vaikka sillä ei ollut mitään tekemistä työn kanssa. Usein esimiehetkin tykkää pitää töissä kaverinsa, vaikka olisitkin asiallinen yleisesti, mutta koska et ole sosiaalisesti etunenässä ja/tai kaveeraa niin mikään työsaavutuskaan ei riitä. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ja sellainen olo jää kiinni, vaikka mahdollisesti saattoikin jossain hommassa olla oikeasti hyvä.
      Työstä kun ei saa mitään kehuja tai palkkiota vaan niistä turhista sosiaalitaidoista tulee senkin edestä sillävälin kun ei sosiaalisella se työ onnistu niin hyvin.

      Tietenkin on näitä tapauksia kanssa jotka osaa työnsä eikä ole hyviä sosiaalisesti, mutta samalla hygieniä pettää. Miehillä saa kuset mennä kaikkialle, vessassa yms. ja se näemmä vielä sallitaan kun kaikki niin tekee, mutta jos henkilökohtainen käytös on, että haisee ihan kauhealle, röyhtäilee, kaivaa nenäänsä, aivastelee peittelemättä, ei pese käsiään ja hiuksetkin ihan rasvaset sekä takussa yms. Niin silloin on kiinni jostain muuta kuin lahjoista ja sosiaalitaidoista. Ei kukaan jaksa sellaista haistella, jolla ei ole käsitystä jostain perushygieniasta.
      Mutta yleensä nämä samat haisulit on enemmän sellaisia äänekkäitä riehujia kun ei tosiaan tajua missä muka on vika ja vaikea katsoa itseensä päin.

    • Anonyymi

      "Saan aina potkuja ja epäonnistun ja en osaa mitää. En tiiä miksei musta tykätä. Työsuhteet kestää 1 päivästä about kk ja se siitä"

      Kuule, niiden noin miljoonan aloituksen ja viestin perusteella jotka olet tänne kirjoittanut, sinusta saa kuvan erittäin impulsiivisena, jopa aggressiivisena (olet käynyt ihmisten kimppuun, itse kerroit) ihmisenä, jolla pinna palaa hetkessä ja alat riehua.
      Olet itse kertonut että olet heittänyt baarissa juomia naisten päälle kun heitä ei ole seurasi kiinnostanut, olet kertonut että huudat ja haukut kun saat pakkeja.
      En tunne sinua irl, mutta näitten omien kertomiesi perusteella en ihmettele jos ihmiset eivät seurassasi viihdy. Olet kertonut että oma äitisikin on sinuun väsynyt ja turhautunut, mitä en kyllä mitenkään ihmettele. Neljättäkymmenettä ikävuotta käyvä mies olet, varmasti turhauttaa vanhempia.
      Sinua on täällä ja sinkut-palstalla missä pitkään valittelit (ja sait jopa ainakin kahdet bannit,) yritetty neuvoa ja ehdotella vaikka mitä. Tyrmäät kaiken ja alat haukkua ihmisiä.
      Oppimisvaikeuksille ja heikkolahjaisuudelle ei mitään voi, niinhän se on. Hyvin monet kuitenkin pystyvät työelämään tehtävissä joissa ei vaadita heidän rajoitteittensa ylittäviä asioita. Sinulla on kertomasi mukaan ollut paljon työpaikkoja mutta jostain syystä et pysty täyttämään niitä kriteereitä joita niissä vaaditaan.
      Koska olet ainakin ollut avun piirissä, sinulle on varmasti tehty erinäisiä testejä ja yritetty löytää sinulle sopiva työ? Käsittääkseni olet saanut paljonkin apua ja tukea; neuropsykologi, tavallinen psykologi, nyt olet päässyt jollekin kurssille, niin kerroit.
      Ongelmasi ei varmaankaan ole niinkään heikkolahjaisuus vaan impulssikontrollin puute ja aggressiivisuus.
      Täällähän kukaan ei voi neuvoa eikä auttaa. Valitat että kukaan ei välitä. Mitä sitten odotat toisilta? Olet aikuinen, et pikkulapsi! Vastuu omasta itsestäsi on sinulla!

    • Anonyymi

      Minä olen ihan saatanan hyvä urheiluvedonlyöntianalyytikko.

    • Anonyymi

      Oletko yhtäkkiä nuorentunut? Olit toisessa ketjussa 40v.

    • Anonyymi

      olet yksin, koska muita ei ole.

    • Anonyymi

      Hei! Täällä yksi 39-vuotias heikkolahjainen nainen. Nyt menee elämässä hyvin. Oon onnellisessa parisuhteessa. Ystäviäkin löytyy. Tsemppiä sulle elämääsi.

    • Anonyymi

      En usko kukaan on heikko lahjainen. Jokaisella on joku avu ja on lahjaks siinä.Jos on ylivelkantunut otaa kontaktin ilmaseen kaupunkien ja kuntien Velkasaneeraus.Mutenkin voi otaa kontati sosiaalivrasto on kaikkia ihmisiä varten ja keskutella siellä mistä saa apua elämän tilanteeseen eikä jäädä yksin itseään soimaan.Mikään heikous ei ole jos ei ole kumpania suhdetta. Kaiken ikäisillä ei ole.Ei vaan ole vaikka tahtoisi joku olisi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe