Miten muuttuu ajo-ominaisuudet? Rengasprofiili nostaa autoa 5mm ja rengasvalmistajasta riippuen leveys ei muutu tai muuttuu 10mm kapeammaksi. T Pohja nousee =hyvä asia.
Välitys harvenee=ei merkitystä.
Veteen ajaessa ei niin "töki" =hyvä asia.
Melu voi jopa pienetä=hyvä.
Huojakkuus lisääntyy=tuskin huomaa.
Kaatuu helpommin=en usko.
Näkee paremmin 5mm korkeammalta=hyvä.
Lähden kahville=hyvä.
225/60/17 muutos 215/65/17 kesärengas
12
711
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskn itse huomaa mitään eroa käytännössä. Toisaalta jostain syystä auton valmistaja on määritellyt eri autoille erilaisia rengaskokoja. Mahtavatko olla noin tehneet ihan vaan arpomalla?
Itse ole pitäytynyt aina siinä rengastyypissä, jonka auton valmistaja on sille määritellyt. En ole keksinyt syytä miksi näin en tekisi. Enkä ole edes jaksanut pohdiskella koko juttua ja ihmettelen täällä tämän jutun esiin ottamista jatkuvasti.
Edellisessä autossani oli 225-55-17, sitä ennen 225-50-17 ja nykyisessä 215-65-16. Autot ovat eri merkkisiä, mutta muuten suunnilleen samankokoisia ja nelivetoisia. Näihin rengaskokoihin olen siis tyytynyt.- Anonyymi
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).
Juuri näin, valmistaja kyllä tietää ja laittaa oikean kokoiset renkaat ja vanteet alle. Ostaa sitten sellaisen auton missä on itselle se "oikea" koko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Myös jarrujen koko ratkaisee usein sen totuuden ettei sinne sovi mitään mopoauton vannekokoja. Nykyään autot suunnitellaan paremmin ensiasennusrenkaat ja niiden koon huomioiden, ennen renkaat hoitivat osan joustoista ja nykyään jousitus pelkästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Niin 225/45 17 on matalprofiili ehkä 15 " tai 16" renkaisiin mutta halpuuden vuoksi niitä asennellaan myös autoihin johin kuuluu 17" kokoisena 235-245 /50 sarjalainen rengas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Voi joskus joku autotoimittaja ollakin tuota mieltä. Varminta kuitenkin on pitäytyä valmistajan määrittelemässä rengaskoossa. Jos nyt jotakuta asia niin kovasti kiinnostaa, että jaksaa perehtyä rengaskokojen vaikutusten ihmeelliseen maailmaan, niin tehköön niin ja uskokoon itse pystyvän autonvalmistajaa parempaan lopputulokseen.
Minä, jolle renkaat ovat vain välttämätön auton varuste, tyydyn suosiolla valmistajan määrittelemään rengaskokoon. Itse asiassa en oikein jaksa ymmärtää miksi koko tämä asia näyttää olevan joillekin niin iso asia, että jatkuvasti pitää nostaa esille. Onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää....
- Anonyymi
65 profiili pitää olla vähintään, Suomessa on tiet niin paskassa kunnossa...
- Anonyymi
Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.
- Anonyymi
Ja peltivanteet pappa corollassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.
Pappa kyllä olen ja 2000 luvun auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja peltivanteet pappa corollassa.
Auto on kyllä subaru turbo papalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1545029- 1914031
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403695Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia472965Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat362307- 1441956
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441727Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.351468Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631424Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319