Miten muuttuu ajo-ominaisuudet? Rengasprofiili nostaa autoa 5mm ja rengasvalmistajasta riippuen leveys ei muutu tai muuttuu 10mm kapeammaksi. T Pohja nousee =hyvä asia.
Välitys harvenee=ei merkitystä.
Veteen ajaessa ei niin "töki" =hyvä asia.
Melu voi jopa pienetä=hyvä.
Huojakkuus lisääntyy=tuskin huomaa.
Kaatuu helpommin=en usko.
Näkee paremmin 5mm korkeammalta=hyvä.
Lähden kahville=hyvä.
225/60/17 muutos 215/65/17 kesärengas
12
698
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskn itse huomaa mitään eroa käytännössä. Toisaalta jostain syystä auton valmistaja on määritellyt eri autoille erilaisia rengaskokoja. Mahtavatko olla noin tehneet ihan vaan arpomalla?
Itse ole pitäytynyt aina siinä rengastyypissä, jonka auton valmistaja on sille määritellyt. En ole keksinyt syytä miksi näin en tekisi. Enkä ole edes jaksanut pohdiskella koko juttua ja ihmettelen täällä tämän jutun esiin ottamista jatkuvasti.
Edellisessä autossani oli 225-55-17, sitä ennen 225-50-17 ja nykyisessä 215-65-16. Autot ovat eri merkkisiä, mutta muuten suunnilleen samankokoisia ja nelivetoisia. Näihin rengaskokoihin olen siis tyytynyt.- Anonyymi
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).
Juuri näin, valmistaja kyllä tietää ja laittaa oikean kokoiset renkaat ja vanteet alle. Ostaa sitten sellaisen auton missä on itselle se "oikea" koko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Myös jarrujen koko ratkaisee usein sen totuuden ettei sinne sovi mitään mopoauton vannekokoja. Nykyään autot suunnitellaan paremmin ensiasennusrenkaat ja niiden koon huomioiden, ennen renkaat hoitivat osan joustoista ja nykyään jousitus pelkästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Niin 225/45 17 on matalprofiili ehkä 15 " tai 16" renkaisiin mutta halpuuden vuoksi niitä asennellaan myös autoihin johin kuuluu 17" kokoisena 235-245 /50 sarjalainen rengas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.Voi joskus joku autotoimittaja ollakin tuota mieltä. Varminta kuitenkin on pitäytyä valmistajan määrittelemässä rengaskoossa. Jos nyt jotakuta asia niin kovasti kiinnostaa, että jaksaa perehtyä rengaskokojen vaikutusten ihmeelliseen maailmaan, niin tehköön niin ja uskokoon itse pystyvän autonvalmistajaa parempaan lopputulokseen.
Minä, jolle renkaat ovat vain välttämätön auton varuste, tyydyn suosiolla valmistajan määrittelemään rengaskokoon. Itse asiassa en oikein jaksa ymmärtää miksi koko tämä asia näyttää olevan joillekin niin iso asia, että jatkuvasti pitää nostaa esille. Onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää....
- Anonyymi
65 profiili pitää olla vähintään, Suomessa on tiet niin paskassa kunnossa...
- Anonyymi
Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.
- Anonyymi
Ja peltivanteet pappa corollassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.
Pappa kyllä olen ja 2000 luvun auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja peltivanteet pappa corollassa.
Auto on kyllä subaru turbo papalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3083188Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182081Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151840Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141585Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4031468Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361364Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2191240- 171164
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631046Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin20990