225/60/17 muutos 215/65/17 kesärengas

Anonyymi

Miten muuttuu ajo-ominaisuudet? Rengasprofiili nostaa autoa 5mm ja rengasvalmistajasta riippuen leveys ei muutu tai muuttuu 10mm kapeammaksi. T Pohja nousee =hyvä asia.
Välitys harvenee=ei merkitystä.
Veteen ajaessa ei niin "töki" =hyvä asia.
Melu voi jopa pienetä=hyvä.
Huojakkuus lisääntyy=tuskin huomaa.
Kaatuu helpommin=en usko.
Näkee paremmin 5mm korkeammalta=hyvä.
Lähden kahville=hyvä.

12

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskn itse huomaa mitään eroa käytännössä. Toisaalta jostain syystä auton valmistaja on määritellyt eri autoille erilaisia rengaskokoja. Mahtavatko olla noin tehneet ihan vaan arpomalla?
      Itse ole pitäytynyt aina siinä rengastyypissä, jonka auton valmistaja on sille määritellyt. En ole keksinyt syytä miksi näin en tekisi. Enkä ole edes jaksanut pohdiskella koko juttua ja ihmettelen täällä tämän jutun esiin ottamista jatkuvasti.

      Edellisessä autossani oli 225-55-17, sitä ennen 225-50-17 ja nykyisessä 215-65-16. Autot ovat eri merkkisiä, mutta muuten suunnilleen samankokoisia ja nelivetoisia. Näihin rengaskokoihin olen siis tyytynyt.

      • Anonyymi

        Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
        Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
        Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
        Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
        Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.

        Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton valmistaja on ratkaissut asian kuljettajan puolesta. Valmistaja määrää mitkä rengaskoot ovat sopivat kuhunkin autoon ja ne on merkitty rekisteriotteeseen. Ellei sinne ole merkitty sitä rengaskokoa jota haluaisi käyttää, pitää tehdä muutoskatsastus, jolloin tarkistetaan ettei vierintäympärys muutu liikaa jotta mm. nopeus- ja matkamittarin näyttämä säilyy säädösten rajoissa. Myös renkaan sopivuus paikalleen tarkistetaan (ei saa ottaa mihinkään kiinni esimerkiksi jousituksen ääriasennoissa tai kääntyessä).

        Juuri näin, valmistaja kyllä tietää ja laittaa oikean kokoiset renkaat ja vanteet alle. Ostaa sitten sellaisen auton missä on itselle se "oikea" koko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
        Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
        Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.

        Myös jarrujen koko ratkaisee usein sen totuuden ettei sinne sovi mitään mopoauton vannekokoja. Nykyään autot suunnitellaan paremmin ensiasennusrenkaat ja niiden koon huomioiden, ennen renkaat hoitivat osan joustoista ja nykyään jousitus pelkästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
        Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
        Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.

        Niin 225/45 17 on matalprofiili ehkä 15 " tai 16" renkaisiin mutta halpuuden vuoksi niitä asennellaan myös autoihin johin kuuluu 17" kokoisena 235-245 /50 sarjalainen rengas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein autoissa on uutena alla tyhmät renkaat esim 225/45/17 joka on erittäin huono koko suomeen. Parempi koko olisi esim 205/60/16..
        Ei se alkuperäinen koko ole se paras. Nytkin joissain autoissa on aivan liian matalaprofiilisia ensiasennusrenkaina ja esim tm lehdessäkin on saanut lukea että jokin toinen rengastus ja auto olisi parempi käytössä ja ihan tavis autoja. Uraisuus ei haihdu kun on matalaprofiilista alla mutta pienenee vaikutus kapeammalla renkaalla siis sen uran aiheuttama vetely ja ohjailu. Nyt voi sitten kirjoitella miten ei herra x:än auto vetele kun iso bemari tai audi tai bmw joka vaihdetaan aina uuteen ennen kuin renkaat on lopussa tms heh heh.
        Iso vanne ja leveä matalaprofiili rengas on kaunista katseltavaa ja esim jokin lambo olisi hyvin tyhmänäköinen esim 13" 135/80 sarjan rengastuksella. Aika harvassa on 365 käytettävät lambot työmiehillä joilla tehdään työmatkaa yms. Niissä autoissa on rengastus oltavakin hieno lopputulos. Suomi on vihreiden ja sdp hallinnassa yhä enenevissä määrin maasturin renkaiden soratie kuvioinnin maaksi hyvää vauhtia menossa.

        Voi joskus joku autotoimittaja ollakin tuota mieltä. Varminta kuitenkin on pitäytyä valmistajan määrittelemässä rengaskoossa. Jos nyt jotakuta asia niin kovasti kiinnostaa, että jaksaa perehtyä rengaskokojen vaikutusten ihmeelliseen maailmaan, niin tehköön niin ja uskokoon itse pystyvän autonvalmistajaa parempaan lopputulokseen.

        Minä, jolle renkaat ovat vain välttämätön auton varuste, tyydyn suosiolla valmistajan määrittelemään rengaskokoon. Itse asiassa en oikein jaksa ymmärtää miksi koko tämä asia näyttää olevan joillekin niin iso asia, että jatkuvasti pitää nostaa esille. Onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää....


    • Anonyymi

      65 profiili pitää olla vähintään, Suomessa on tiet niin paskassa kunnossa...

      • Anonyymi

        Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.


      • Anonyymi

        Ja peltivanteet pappa corollassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pappa, pysy tiukkana ja 70-luvulla.

        Pappa kyllä olen ja 2000 luvun auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja peltivanteet pappa corollassa.

        Auto on kyllä subaru turbo papalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3188
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2081
    3. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      403
      1468
    6. Kysymys Kuhmolaisille

      Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      36
      1364
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

      ”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1164
    9. Olen valtavan ihastunut

      Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

      Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      990
    Aihe