Hälyttävät lauseet

Anonyymi

Onko teillä joitakin sellaisia lauseita, maneereita tms, joita narsistinne on toistuvasti käyttänyt saadakseen haluamansa? Joitakin sellaisia, että kun jokin uusi tuttunne sanoo jotain samantapaista, niin hälytysjärjestelmät menevät päälle?

Tässä joitakin mitä olen itse huomannut:

*Ajattelin että voisit tänään ottaa koirani hoitoon / tulla auttamaan mökin rakentamisessa tms. Eihän sinun tietenkään ole pakko, mutta ajattelin että / jos haluaisit auttaa minua. - - > Tässä ei kysytä vaan ilmoitetaan. Jos kieltäytyy, muutut ihmiseksi, joka ei ole halunnut auttaa.

*Jos suostut, niin korvaan kyllä tämän sinulle. - - > Kiristys jatkuu. Pieni vastaan tuleminen korvauksen lupaamisessa madaltaa kynnystä suostua ja tekee narsistista välittömästi reilumman oloisen ihmisen. Eihän hän voi olla hyväksikäyttäjä, kun kerran on noin reilu! Jos suostuu, ei luvattua korvausta kuitenkaan koskaan tule tai se on täysin minimaalinen annettuun apuun nähden. Saat esim. pari pizzapalaa koko päivän kestävästä työstä!

* Olet kuin se mielenterveysongelmainen Pirkko. - - > Onpa sinulla mt-ongelmia tai ei, niin tässä halutaan madaltaa arvoasi. Aina kun et toimi niin kuin toinen haluaa, se johtuu mt-ongelmastasi, eikä siitä, että olisit omaan ajatteluun kykenevä yksilö.

*Minähän haluan sinulle vain hyvää. Tämä voi seurata pitkän ja uuvuttavan painostuksen jälkeen. Hänen painostava ja manipuloiva tyylinsä onkin vain hyvän haluamista toiselle. Tosiasiassa se ei kuitenkaan palvele sinua vaan narsistin omaa hyvää.

*Miksi haluat aina riidellä? - - > Kun et suostu manipulaatioon, saat toisen kiinni valheesta tai huomautat huonosta käytöksestä, niin olet riitelijä kun vain mainitsetkin epäkohdista. Sama ei kuitenkaan toimi toistepäin.

* Olet epäluotettava juoruilija. - - > Olet maininnut narsistin jossakin negatiivisessa yhteydessä, mikä on liittynyt aivan normaalien arkipäiväisten asioiden hoitoon tai selvittämiseen. Narsistin mielikuvissa tilanne on kuitenkin sellainen, kuin olisit paljastanut hänestä jonkin hirrveän suuren salaisuuden. Todellisuudessa hän itse on se, joka erottaa kaverukset toisistaan tempuillaan.

*Olet hysteerinen, häiriintynyt tms. - - > Kun tunteesi saavat vallan ja sinulla on heikko hetki, on se taas merkki jostakin pahemmasta. Tämä sama ei kuitenkaan koske häntä, sillä hänellä on aina ne oikeat ja todelliset syyt tunteilleen.

*Ei pidä provosoitua pienistä. - - > Kun et enää jaksa kärsivällisesti katsoa narsistin temppuilua vuodesta toiseen ja reagoit, niin vika on jälleen sinussa, kun et vaan ymmärrä. Sama ei päde toistepäin. Narsisti itse provosoituu päivittäin milloin mistäkin: nolaa, huutaa, osoittelee jne.

*Narsistin koti on täynnä kaaosta ja lapset saavat jatkuvaa kylmä - kuuma kohtelua. Syy on tietysti häiriintyneissä lapsissa itsessään eikä koskaan kasvatuksessa. Narsisti huutaa pienistäkin asioista samalla volyymilla kuin kyseessä olisi jokin pahempi tapaturma.

*Miten tuokin on niin kummallinen ja käyttäytyy erikoisesti? - - > Näitä erikoisia luonteenpiirteitä hän löytää muista jatkuvasti ja niistä jauhetaan selän takana. Edessäpäin kehuu ja lirkuttelee.

51

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä lisäys:

      *Narsisti puhuu jostakin jatkuvasti negatiivisesti, mitä yrität kärsivällisesti kuunnella. Kärjistyessään tilanne menee siihen, että joko olet narsistin puolella tai häntä vastaan. Jos puolustat parjattua henkilöä, joudut sanasotaan narsistin kanssa. Jos taas olet samaa mieltä narsistin kanssa, levittää hän parjatulle henkilölle omia mielipiteitään sinun sanomana. Näin hän saa kätevästi hajotettua ihmissuhteet.

      • Anonyymi

        Olet niin oikeassa.


      • Anonyymi

        Tuossa on pointti. Aikoinaan työelämässä minulla oli muistihäiriö-, alkoholi- ym. ongelmainen esimies. Hän antoi vallan luisua innokkaalle kaverille, joka esitti pomolle luottoystävää, mutta selän takana arvosteli ja haukkui rankasti. Sättimisen aiheita riitti aina, koska huonomuistinen alkoholistiesimies oli pihalla. Usein pomon `kamu` tiukkasi muilta mielipidettä, pitäisikö pomon mennä lääkäriin ja muistitesteihin. Tietysti oikea vastaus olisi ollut, että hoitoon pitää hakeutua. Sitä ei kuitenkaan kannattanut sanoa ääneen, koska lakeija olisi välittömästi juossut kertomaan pomolle, että siellä ilkutaan sinua seniiliksi.


      • Anonyymi

        Täydellinen toteamus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen toteamus.

        Tämä siis kirjoitukselle "Narsisti puhuu jostakin jatkuvasti negatiivisesti..."


    • Anonyymi

      *Miksi kaikki ystäväsi ovat niin outoja / kummallisia?

      • Anonyymi

        Osuva kuvaus! Itsekullakin on lähipiirissään ja sukulaisissaan tähän kuvaukseen sopivia henkilöitä. Kaiken lisäksi narsistiset piirteet vain korostuvat ihmisen vanhetessa.


      • Anonyymi

        Yeah. Minun isä valitti vastaavanlaisesti kavereistani joita tapasi. Ta arvosteli minulle kaverini painoa ja välillä sanoi siitä suoraan hänelle. Hyvä jos me edes oltiin yläasteikäisiä. Edes se, että joku oli lapsi ei estänyt häntä arvostelemasta.


    • Anonyymi

      Kestosuosikkini, kalskahtaa aina korviin, mutta riippuu asiayhteydestä, kuinka lausahduksen tölväisevä sen esittää ja usein pitää olla vuorovaikutuksessa jonnii aikaa.
      "Sitä saa mitä tilaa."

      • Anonyymi

        Voihan narsistikin tuollaista käyttää (koska heidän tulee aina kostaa ziljoonakertaisesti kokemansa narsistinen loukkaus), mutta onhan sanonnan pohja myös raamatullinen, kylvämisen ja niittämisen välinen syy-yhteys. Toteutuu tai ei, ei paha näköjään aina palkkaansa tässä maailmassa saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan narsistikin tuollaista käyttää (koska heidän tulee aina kostaa ziljoonakertaisesti kokemansa narsistinen loukkaus), mutta onhan sanonnan pohja myös raamatullinen, kylvämisen ja niittämisen välinen syy-yhteys. Toteutuu tai ei, ei paha näköjään aina palkkaansa tässä maailmassa saa.

        Tuosta tulikin mieleeni, että ei halunnut kummallekaan meistä pahaa, mutta lopuksi se kosto oli ikävä kummallekin. Totta siis, että itse aiheuttamansa sotku on kostettava, kostettava ziljoonakertaisesti kokemansa narisitinen loukkaus, kun ei kelvannutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan narsistikin tuollaista käyttää (koska heidän tulee aina kostaa ziljoonakertaisesti kokemansa narsistinen loukkaus), mutta onhan sanonnan pohja myös raamatullinen, kylvämisen ja niittämisen välinen syy-yhteys. Toteutuu tai ei, ei paha näköjään aina palkkaansa tässä maailmassa saa.

        Minä kanssa olen oppinut tuon erityyppisesti sanomaan ja enemmän vaikuttaa, että millä alueella Suomessa on kasvanut ja asunut. Aloin ihmettelemään, että olenko narsisti kun käytän tuota. Enemmän puhun siitä kylvämisestä, koska usein kyseessä on jokin pitkään jatkunut asia jossa sitten joku valittaa lopputuloksesta. Yhteiskunnassa löytyy tällaisia hölmöyksiä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kanssa olen oppinut tuon erityyppisesti sanomaan ja enemmän vaikuttaa, että millä alueella Suomessa on kasvanut ja asunut. Aloin ihmettelemään, että olenko narsisti kun käytän tuota. Enemmän puhun siitä kylvämisestä, koska usein kyseessä on jokin pitkään jatkunut asia jossa sitten joku valittaa lopputuloksesta. Yhteiskunnassa löytyy tällaisia hölmöyksiä paljon.

        Enkä nähnyt käytössä kostona vaan toteamuksena, että sitä viljaa tulee mitä kasvatetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kanssa olen oppinut tuon erityyppisesti sanomaan ja enemmän vaikuttaa, että millä alueella Suomessa on kasvanut ja asunut. Aloin ihmettelemään, että olenko narsisti kun käytän tuota. Enemmän puhun siitä kylvämisestä, koska usein kyseessä on jokin pitkään jatkunut asia jossa sitten joku valittaa lopputuloksesta. Yhteiskunnassa löytyy tällaisia hölmöyksiä paljon.

        Tuskinpa olet "narsisti" sen enempää kuin raamattua kirjoittanut henkilökään. Joskus ihmiset myös todella ansaitsevat sen, mitä ovat viitsineet omaa pahuuttaan, ahneuttaan tai itsekkyyttään kylvää. Rikollinenkin jää joskus kiinni ja joutuu vankilaan, joskus tosin aivan liian myöhään.

        Tietysti minkä tahansa asian voi esittää vahingoniloisesti ja siten narsistisesti. Jos joku menee ilkeyttään kostamaan jollekin jonkun kuvitellun vääryyden, koston kohde tuskin "saa mitä tilaa", vaikka joku niin lausuisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa olet "narsisti" sen enempää kuin raamattua kirjoittanut henkilökään. Joskus ihmiset myös todella ansaitsevat sen, mitä ovat viitsineet omaa pahuuttaan, ahneuttaan tai itsekkyyttään kylvää. Rikollinenkin jää joskus kiinni ja joutuu vankilaan, joskus tosin aivan liian myöhään.

        Tietysti minkä tahansa asian voi esittää vahingoniloisesti ja siten narsistisesti. Jos joku menee ilkeyttään kostamaan jollekin jonkun kuvitellun vääryyden, koston kohde tuskin "saa mitä tilaa", vaikka joku niin lausuisikin.

        Narsisti kokee toimivansa koston oikeutettuna enkelinä. Hän tokaisee "sitä saa, mitä tilaa" nimenomaan aiheutettuaan uhrille kärsimystä.


    • Anonyymi

      Meidän täytyy puhua kasvotusten= pikapano

    • Anonyymi

      "Olet niin väsynyt, ettet ajattele selkeästi!"

      "Ymmärrän, että sinulla on ollut tosi vaikeata jo pitkän aikaa..."

      "Mikset anna auttaa? Teen eteesi mitä vain!"

      Nämä lauseet saan kuulla, kun yritän lopettaa suhteeni narsistiin!!! Näillä lauseilla narsisti mitätöi arvostelukykyni ja kieltää ongelmien olemassaolon, siis varsinkin sen, että ongelmat johtuvat hänestä! Kääntää vaikeudet minun syyksi.

      • Anonyymi

        Tuo "olet niin väsynyt" on kyllä hyvin tuttua! Ikäänkuin se oikeuttaisi narsistin jatkamaan käytöstään.


    • Anonyymi

      * Kyllä mulle nyt tuli paha mieli kun.. - - > Silloin kun tätä käytetään oikeista ongelmista, ei asiassa ole ongelmaa. Narsisti kuitenkin käyttää tätä milloin mistäkin. Syöt hänen edessään vaikka jäätelöä ja narsistilla on paha mieli, kun et ymmärtänyt ostaa myös hänelle. Tai sitten olet juuri käynyt seisovassa pöydässä syömässä ja poikkeat narsistin luona, joka on juuri kattamassa pöytää. Paha mielihän siitä hänelle taas tulee, kun et pysty syömään mitään etkä arvosta ruokiaan. Näin olet narsistin silmissä jatkuva pahan mielen aiheuttaja,milloin missäkin asiassa.

      *Lahjoilla pelaaminen - - > Kun olet ostanut narsistille toivomansa lahjan, niin saatuaan sen, se ei olekaan enää tarpeeksi hyvä. Alkaa valittelu lahjassa olevista vioista. Lahjan antaja vei sitten tämän epäkelvon lahjan kotiinsa itselleen. Tullessaan vierailulle narsisti on ilmeisesti unohtanut tuon viallisen lahjan, sillä yhtäkkiä se alkaakin kiinnostamaan häntä. Voi miten hieno kapistus, voi että kun minullakin olisi tällainen, hän sanoo! Hän tutkii sitä kiinnostuneena ja haluaakin yhtäkkiä juuri tuon saman itselleen,että eikös sen voisi antaa hänelle..?

      *Kun kaverini pyysi minulta pari kertaa vuodessa palvelusta mistä maksoi ja antoi käyttää asuntoaan, niin tämä oli narsistin mielestä toisen pitämistä itsestään selvyytenä. Hän ihmetteli eikö minulla ole parempaa tekemistä, kuin auttaa kaveriani. Hänen vastaavat tai suuremmat pyynnöt ilman mitään korvausta ovat sen sijaan itsestään selvä hänelle kuuluva etu. Pitäisikö tästä nyt sitten päätellä, että todellisuudessa pitää itse minua pilkkanaan?

    • Anonyymi

      Kun sekopaatti tavoittelee jotain, hän tulee mahdollisimman lähelle, madaltaa ääntään ja sanoo "kuule Liisa.." seuraa salaisuuksia tai meheviä juoruja, jotka seko on kehitellyt ajaakseen jotain asiaa.

      "KATSO PEILIIN!"

      "KYLLÄ SINÄ TIEDÄT, MITÄ SINÄ OLET TEHNYT!"

      "SITÄ SAA, MITÄ TILAA!"

      Näillä vakiolauseilla narsisti siirtää vastuun tempustaan sen kohteelle.

      • Anonyymi

        Noiden lisäksi: "LAITAN ISON PYÖRÄN PYÖRIMÄÄN .. " sekä ".. MINÄ TUNNEN IHMISIÄ KORKEILTA PAIKOILTA.."


      • Anonyymi

        Sekopäälle tyypilliseen toimintaan kuuluu lausua ilmoille kommentteja, jotka saavat kohteen epätietoisuuden ja sekaannuksen valtaan. Esimiesnarsisti saattaa esim. kehityskeskustelussa todeta "olet outo" tai "en pidä kaltaisistasi ihmisistä". Kun häneltä pyytää tarkennusta mikä tarkkaan ottaen mättää, missä voisi petrata, sekopää toistaa lausahduksensa, "no en vaan tykkää".

        Nämä pisupäät voivat sanoa, että joku on outo, kummallinen, jopa pelottava. Aina he eivät vaivaudu edes keksimään perusteluja, testaavat vaan, onko kuulija niin lojaali, että uskoo kyselemättä.


      • Anonyymi

        Onko kukaan muu kuullut "Räjäytän kaupungintalon." tai muuta vastaavaa kun ei narsistin mielestä mikään mene niin kuin haluaa ja kaikki johtuu viimeistään jostain virkavallasta, eikä hänestä.


    • Anonyymi

      *Olet kuin ilmaa - kohtelu. - - > Sinut pyydetään lounaalle, kylään tai vaikkapa risteilylle. Hän kuulemma odottaa näkemistäsi. Kun sitten olette yhdessä, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa seurasi. Hän keskittyy esim. lehteensä, papereihinsa, ikkunasta tuijotteluun tai mihin tahansa muuhun kuin sinuun. Aivan kuin hänestä olisi yhtäkkiä tullut kuuro, sokea ja mykkä. Jokainen keskusteluyrityksesi tukahdutetaan.

      *Paljon some-kavereita, vähän ystävyyttä - - > Henkilöllä saattaa olla satoja ja satoja tuttavuuksia verkossa saaden monia tykkäyksiä ja sydämiä. Lähisuhteissa kuitenkin voidaan huonosti ja ne kariutuvat.

      *Tunteettomuus - - > Avioero, läheisen kuolema, ystävän vaikea tilanne. Mikään ei tunnu hetkauttavan ja asiat vain hoidetaan vähin äänin pois päiväjärjestyksestä.

    • Anonyymi

      Nämä kuulen jatkuvasti

      Katso peiliin
      Ei sitten
      Ja niinkun olen yrittänyt auttaa
      Olen kyllästynyt sinuun
      Pitäs tehdä sitä ja tätä mutta ei sun ole pakko ( todellakin on )
      Mistähän saisi hieman rahaa
      Kun sä joskus uskosit mitä sulle sanotaan
      Jos oisit tehnyt kuten käsken
      Älä sitten tule kunhan pyysin

    • Anonyymi

      Minä teen kaiken eteesi mutta et luota minuun.

      Haluat vain eroon minusta koska sinulla on toinen mies( se aina vaihtelee)

      Et osaa rakastaa

      Hän on siis uhri = jää kiinni pettämisestä se oli minun vika koska riitelin.

      Näitähän riittää

      • Anonyymi

        Olen kyllästynyt sinuun.
        Olen kyllästynyt sinun jatkuvaan riitelemiseesi.
        Polvistu eteeni.


    • Anonyymi

      Biologinen sisko aina sanoi kun oli jokin asia mikä piti tehdä tai mennä kun mie olin vielä lapsi:
      "Se tulee olemaan kivaa.." yms.
      Jossain tuossa muodossa, aiheuttaen sitten suurta pettymystä ja harmia kun olisi voinut vain suoraan kertoa, että nyt vain minun täytyy ottaa sinut mukaan töihin.

      Olin sen ikäinen jo, että ymmärsin kyllä kun vain selittää, että on tällaista. Köyhästä perheestä muutenkin, niin piti ajoissa oppia, ettei joitain asioita vain voi jättää tekemättä tai ei vain saa kaikkea. En tiedä saiko se minun pettymyksestä jotain kiksejä.

      Toinen, että..
      "Tiedätkö tämän?.."
      Haastaen kilpailuihin missä tiesi voittavansa. Loppui tuo tapa heti kun osasin vastata, että Radiosta tulevan biisin esittäjä on Phil Collins ja kun ei uskonut aloin kertomaan elokuvista missä hän oli laulanut.
      Kun aihe muuttuikin elokuviin mikä taas oli jotain mistä minä tiesin paljon, tuli hiljaista. Tietokisat loppui kuin seinään heti kun minulla oli hauskaa ja tiesin jotain.

    • Anonyymi

      "Mun täytyy nyt sun takia tehdä näitä rankkoja päätöksiä, sano nyt mitä tehdään, kun mun täytyy nyt päättää."
      Isä lapselle eronneiden aikuisten asioista kun narsistina ei pääse pakoon itselleen huonoja vaihtoehtoja. Onko joku muu lapsena vastaavaan joutunut?
      Koska narsisti tekee niin epävarmaksi, etten ole varma, että kuvittelenko vai onko tuo huonoa/narsistista käytöstä.

    • Anonyymi

      Yhdenlainen maneeri tai tapa on myös somessa sekoilla siihen tyyliin, että haluaa ns. mustamaalata toisen täysin epäkelpona. Usein koko juttu on lähtenyt narsistista itsesätän liikkeelle, mutta tapojensa mukaisesti aina syy on toisessa ja on täysin vierasta etsiä ongelmiin vastausta omasta itsestä tai omasta mielestä.

      Eräskin narsisti kirjoitteli, kuin oli uhrinsa kotona kuolannut näkemäänsä makaronilaatikkoa ja samalla kirjoitteli unelmaa aktista toisten ruokapöydällä. Vastaavasti mesoi somessa, kuinka on jokin merkittävä tarkoitus sillä, että uhrin ja narsistin lapsi osuivat samaan rippikouluun, niin varmaan narsistin mielestä, mutta onneksi tuokin tapahtuma estyi. Osoitti vaan hyvin sen, ettei narsisti kaihda käyttää omaa lastaan omien etujen tavoitteluun. Ja kaikkea vastaavaa koppakuoriaisista hämähäkkeihin ja pörriäisten surinaan, siis jotain aivan uskomatonta, jonka vain narsisti osaa, koska hän on elämän ohjaaja tai näin ainakin kuvittelee.

    • Anonyymi

      Useampia tavanneena, erityisesti olen eri tavoilla saanut kuulla olevani hullu.
      Exä sanoi tämä kertoo sinusta ja laittoi soimaan manamanan kappaleen "tyttöni joutui mielisairaalaan". Vaikken ollut ennen sitä enkä sen jälkeenkään ollut psyk.sairaalassa.
      Äiti katsoi silmät vihaa leimuten: soot aivan hullu! Eikö sulloo mitään lääkettä?Mee ny hoitohon.
      Toinen exä hoki, sä oot sekaisin! Hän varasti omaisuuttani ja kun yritin kysyä sitä takaisin, hän huusi ettei ole vienyt mitään ja voi kun sä oletkin sekaisin!
      Olen rauhallinen, enkä huutajatyyppi yhtään ja sekös niitä harmitti.
      Nyt aikojen päästä kun on voinut lukea asiasta, on muuten ilmeistä miten samanlaisia ne on keskenään. Hämää tietysti kun ulkomuoto on eri, mutta luonne samasta paskasta sorvaantunut.
      Eri sanoilla, toisen hulluksi haukkuminen.
      Kupletin juoneen kuuluu, että sitä että minä olen hullu, piti kertoa kaikille muille.
      Kumppaneita voi vaihtaa, mutta kyllä näissä se ainoan äidin kylmyys on kauheinta.

    • Anonyymi

      You have double standard - narsisti on itse kaksinaamainen. Think out of the box - narsisti on itse juuttunut kaavoihin. They have no respect - narsisti ei kunnioita ketään.

    • Anonyymi

      Olet ykkönen.

    • Anonyymi

      Narsisitilla on yksi maneeri, josta tietää ainakin
      hänen hautovan jotain.
      Alle kymmenen minuuttia kun hän alkaa toistamaan
      erästä pientä elettä, alkaa tulla sanallista antia.
      Kaikki sen jälkeen on vain ikävää kuultavaa.
      Asia toistuu useamman kerran viikossa.

      • Anonyymi

        Tällainen tuli mieleen, että narsisti saattaa haukkua toista tai arvostella tekemistä tai osaamista. Kun sitten yrittää puolustautua , narsisti toteaa hetki myöhemmin ettei hän sanonut tuollatavalla vaan kuvittelet tuon. Tai sitten sanoo että toinen on keksinyt kaiken omasta päästä.


    • Anonyymi

      Tämä koskee kaikkia kontakteja, ei pelkästään parisuhdekuvioita. Aivan sama olitpa uusi naapuri, alainen, tuleva anoppi, asiakas tai myymässä narsistille asuntoa.

      Narsisteille ja psykopaateille tyypillistä on epäterve into tehdä ikimuistoinen vaikutus uusiin tuttavuuksiin. Seko laittaa päälle överipositiivisen aurinkonaamarinsa ja kehuu kohdettaan ja kaikkea hänen elämäänsä liittyvää kuin valuttaisi hunajaa tämän päälle. Nasse esittää haluavansa kohteelle kaikkea hyvää ja parasta tapahtuvaksi. Ennen kaikkea hän on helvetin kiinnostunut kuulemaan kaiken mahdollisen tämän elämästä. Siinä sivussa seko ylistää myös itseään joka rivivälissä ja muka-avautuu omista kuvioistaan. Ja kas kummaa, hänessä on niiiin paljon samaa kuin kohdehenkilössä. Varsin usein seko muodostaakin henkisen kaksosparin uuden ihmisen kanssa.

      • Anonyymi

        Näin on ja mikä kauhea tunne, kun tajuat, että olet joutunut narsistin häkkiin. Liikkumatilasi on rajoitettu, samoin kontaktit muihin ihmisiin. Vain narsisti tietää, mikä sinulle on hyvää ja sallittua eli se on se, joka häntä itseään hyödyttää. Kuljet tekstiviestien tai puhelisoitoin päässä olevassa narussa, kun hän keksii, että tarvitsee sinua johonkin aivan mitättömään ja naurettavaan asiaan (usein oman perseensä rapsutukseen), niin sinun pitää olla valmiina lähtemään kuin sätkyn saanut jänis. Herääminen alkaa siitä, kun havahdut tajuamaan, että kaikki hänenaikaisemmat suhteet ovat olleet alkoholisteja, narsisteja tai muuten mielenvikaisia, mutta hhän itse on se kultainen hanhiemo.


      • Anonyymi

        Tuon allekirjoitan. Lähipiiriin kuuluva narsisti tuntui alkuun jakavan kaikki samat mielenkiinnonkohteet ja arvot kuin minäkin. Se sitten ihmetyttikin, että hän monissa tilanteissa käyttäytyi tavalla joka ei istunut noihin arvoihin ja mielenkiinnonkohteisiin. Kehuminen oli yltiöpäistä, vähän epäuskottavaa.

        Tilanne muuttui toki. Kaikkea mahdollista minussa väheksyttiin rivien välissä, mihin vain keksi jotakin. Työssäni menestyminen vaiettiin, mutta vihjailtiin kuinka huonot äidit keskittyvät uraansa ja lapset kärsivät. Harrastuksiini vihjailtiin asioina joita tekee ihmiset joilla ei ole parempaa tekemistä eikä osaamista. Kodin remontointi, sisustaminen ja siistinä pitäminen on neuroottisuutta. Liikunta.. kiireisillä ja tärkeillä ihmisillä ei ole aikaa. Toimivat ihmissuhteet ovat hyvää tuuria ja sitä ettei mitättömiä ihmisiä kadehdita.

        Jatkuva väheksyminen ja syyllistäminen enemmän ja vähemmän vihjailemalla on narsistin normi kommunikointia. En enää onneksi joudu ko. henkilön kanssa tekemisiin kuin hyvin harvoin, ja silloin lähinnä naurattaa. Narsistia huvittuneisuuteni ärsyttää, mikä itse asiassa tukkii hänen suutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon allekirjoitan. Lähipiiriin kuuluva narsisti tuntui alkuun jakavan kaikki samat mielenkiinnonkohteet ja arvot kuin minäkin. Se sitten ihmetyttikin, että hän monissa tilanteissa käyttäytyi tavalla joka ei istunut noihin arvoihin ja mielenkiinnonkohteisiin. Kehuminen oli yltiöpäistä, vähän epäuskottavaa.

        Tilanne muuttui toki. Kaikkea mahdollista minussa väheksyttiin rivien välissä, mihin vain keksi jotakin. Työssäni menestyminen vaiettiin, mutta vihjailtiin kuinka huonot äidit keskittyvät uraansa ja lapset kärsivät. Harrastuksiini vihjailtiin asioina joita tekee ihmiset joilla ei ole parempaa tekemistä eikä osaamista. Kodin remontointi, sisustaminen ja siistinä pitäminen on neuroottisuutta. Liikunta.. kiireisillä ja tärkeillä ihmisillä ei ole aikaa. Toimivat ihmissuhteet ovat hyvää tuuria ja sitä ettei mitättömiä ihmisiä kadehdita.

        Jatkuva väheksyminen ja syyllistäminen enemmän ja vähemmän vihjailemalla on narsistin normi kommunikointia. En enää onneksi joudu ko. henkilön kanssa tekemisiin kuin hyvin harvoin, ja silloin lähinnä naurattaa. Narsistia huvittuneisuuteni ärsyttää, mikä itse asiassa tukkii hänen suutaan.

        Eräs narsistin kommunoinin olennainen osa on taito puhua ihmisestä erittäin kohteliaasti ja kauniisti kuitenkin solvaten häntä rivien välissä.

        Sivullinen jolla on narsistin suhteen suomut silmillä, kuulee ylistyspuhetta, kun taas kuviosta perillä oleva ymmärtää, että kyse on häpäisystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs narsistin kommunoinin olennainen osa on taito puhua ihmisestä erittäin kohteliaasti ja kauniisti kuitenkin solvaten häntä rivien välissä.

        Sivullinen jolla on narsistin suhteen suomut silmillä, kuulee ylistyspuhetta, kun taas kuviosta perillä oleva ymmärtää, että kyse on häpäisystä.

        Sitähän se kaksoisviestintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs narsistin kommunoinin olennainen osa on taito puhua ihmisestä erittäin kohteliaasti ja kauniisti kuitenkin solvaten häntä rivien välissä.

        Sivullinen jolla on narsistin suhteen suomut silmillä, kuulee ylistyspuhetta, kun taas kuviosta perillä oleva ymmärtää, että kyse on häpäisystä.

        "Sivullinen jolla on narsistin suhteen suomut silmillä, kuulee ylistyspuhetta, kun taas kuviosta perillä oleva ymmärtää, että kyse on häpäisystä."

        -Suurin osa ihmisistä ei tunne narsismia ja narsistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs narsistin kommunoinin olennainen osa on taito puhua ihmisestä erittäin kohteliaasti ja kauniisti kuitenkin solvaten häntä rivien välissä.

        Sivullinen jolla on narsistin suhteen suomut silmillä, kuulee ylistyspuhetta, kun taas kuviosta perillä oleva ymmärtää, että kyse on häpäisystä.

        Narsistilla on todellakin isot rivien välit. Joskus sitä melkein ihailee, kuinka paljon joku pystyy sisällyttämään piilovi---lua viestintäänsä.

        Narsistin kehu voi myös olla vi---lua jollekin läsnäolijalle. Ylipainon kanssa tuskailevan läsnä ollessa muiden hoikkuuden kehuminen on narsistille ominaista käytöstä.


    • Anonyymi

      Psykolla on tapana olla hunajaisen ystävällinen uhrilleen silloin, kun hän on keksinyt tai pannut toimeen erityisen paskamaisen toimen tuhotakseen tämän.

    • Anonyymi

      Oma hälytysjärjestelmä alkaa soimaan jo, kun joku on tilanteeseen nähden suhteettoman iloinen, touhukas, nauraa äänekkäästi, ylipäätään tarkoituksella herättää huomiota ja pitää suurta meteliä itsestään.

    • Anonyymi

      Tekonauru on tuntomerkki.

    • Anonyymi

      Sinkut palstan kommenteis pyörii yksi esimerkki narsistista. Ehkä. Voi olla et olen väärässä kun en oo mikään ammattilainen.

    • Anonyymi

      "Hälyttävistä lauseista" tulee mieleen kaiken kieltäminen. Narsisti kommentoi aina kaikkeen: "Minä en ole koskaan tehnyt / sanonut / ollut jne." Hän sanoo näin, vaikka olisi 100 todistajaa ollut paikalla kuulemassa, mitä narsisti sanoi. Siksi keskustelu narsistin kanssa on äärimmäisen hankalaa ja vaatii hyvää psykologista silmää.

    • Anonyymi

      Oletko varma ettet ole itse se surullisenkuuluisa narsisti kun kyttäät noin tarkasti toisten sanomisia ja teet niistä teorioita.

      Eikö olisi hyvä keskittyä omaan elämään eikä käyttää aikaa jonkun k-pään käytöksen analysoimiseen

      • Anonyymi

        Älä välitä, täällä Suoli24: ssa se on sääntö eikä poikkeus.
        Ja jos olet eri mieltä, joudut analysoinnin kohteeksi.
        Analysoivat vaikka ne olisivat kuinka paikkaansa pitämättömiä. Kai se tuottaa hyvää mieltä kun voi kuvitella muista ihmisistä kaikenlaista ikävää.


    • Anonyymi

      Suuseksi oli narsistille pakkomielle. Seksi olisi aina pitänyt aloittaa sillä ja hän tietenkin vastaanottavana osapuolena. .Seksi oli hänelle kaavan mukaista suorittamista. Elokuvista oli ottanut mallia.

    • Anonyymi

      Jankuttaminen. Sanot ei, ja jankuttaminen jatkuu. Narsisti voi tulla jankuttamaan aivan yllättäen, kutsumatta. Olet väsynyt tai toipilas tai on just kiire.
      Niin ja se ajoitus, juuri kun sulle ei sovi, niin sitä varmemmin se on valppaana juuri silloin. Se jankuttaminen on manipulointia. Jos ei saa tahtoaan läpi, pikkulapsen raivo aikuisen miehen kehossa, ei hyvä seuraa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe