Olen pikkusen kiertänyt mualimaa ja ärsyyntynyt ainakin suomalaisten käyttäytymisesta kuljettimen vieressä.
Tullessani Epsanjasta näin ilokseni parin metrin päässä kuljettimessa viivan, jossa monikielisesti kehoitettiin pysymään, odottamaan.
Kokemukseni mukaan lukutaidottomuus on Suomessa suurta. Kuljettimen viereen mennään, mielellään koko suku, ja kuljetusvaunu viedaan viela kuljettimen viereen poikittain.
Kun ohjeita seuraavan matkalaukku tulee, hönen on raivattava tiensä kuljettimen viereen saadakseen laukkunsa - näkyvyyskin on peitetty.
Tästä on kirjoitettu matkailulehdissäkin ja ihmetelty. Mitäs mieltä olette asiasta?
Me ja matkatavarat.
12
846
Vastaukset
- kaverini teki jykyn
Eli Hän tiesi systeemin kieltolain aikana, eli hän poistuin sukulaisineen hihnan lähettyviltä koska tiesi ja oli suunnitellut tämän kauan ennen paluuta.
- näet kun matkatavaroissa saa tuoda litran väkeviä ja pari litraa aperitiiveja ja muut oluet vielä päälle.
- hän keksi oivan keinon -
Meni kylmästi ohi tullin ja ilmoitti, että on sallitut määrät niin ukilla kuin vaimolla ja mummillakin.
- seuraavana kesälomapäivänä hän ilmoittikin, että heidän matkatavaransa eivät olleet tulleet hihnalle joten he poistuivat sen kummempia ajattelematta - kai ne joskus tulevat ja olivathan ne siellä varastossa odottamassa noutajiaan, eli oli jälleen täydet lastit alkoholia ja niin laukut saatiin laillisesti läpi tuplaviinojen kanssa.
- mitä me tästä opimme sen, että ei kannata turhantakia niitä laukkujaan kiirehtiä ottamaan sillä seuraavana päivänä ne olisivat varmassa tallessa varastoituina.- Lokari69
Ruuneperi kirjoitti:
Laukut voi jättää varastoon vaikka niitä odottaisikin viivan takana.
Joka lentoasemalla niitä lukutaidottomia, mitä minä olen huomioinut.
No suomalaisilla on kiire kotia kun on kalliit vuokrat , ettei turhasta maksa.
Terv: Lokari69. Lokari69 kirjoitti:
Joka lentoasemalla niitä lukutaidottomia, mitä minä olen huomioinut.
No suomalaisilla on kiire kotia kun on kalliit vuokrat , ettei turhasta maksa.
Terv: Lokari69.Kuvaamani tilanne vain hidastaa tapahtumia!
Ruuneperi kirjoitti:
Kuvaamani tilanne vain hidastaa tapahtumia!
Olen seurannut tätä ilmiötä viimeisten kolmen kuukauden aikana monella suurella lentokentällä.
Sama tungeskelu näkyi olevan Colombon lentokentällä, niin myös Heathrowlla, Natalissa, Arlandan kentällä.
Ehkä jonkunlaisesta "viivavahdista" olisi apua :)
Olenkin ihmetellyt, että miksi ihmiset erityisesti charterlennoilla ryntäävät heti (taputuskohtauksen ja)laskeutumisen jälkeen lentokoneen käytävälle touhuamaan ja tungeksimaan jo ennen istuinvyökyltin sammutusta. Nyt selvisi: kaikilla on siis sen perusteellisen kiire päästä varaamaan suvulle hyvät paikat kuljettimen vierestä.
On se niin vaikeata ja vaikeammaksi tehdään, kunnes opitaan kohteliaasti ottamaan muitakin huomioon.
Pitäisikö aloittaa missio ja pyytää matkatoimistoja/oppaita valistamaan asiakkaitaan? Viimeistään paluumatkalle lähtiessä oppaat voisivat kertoa, miten kokeneet matkailijat käyttäytyvät. Kun kaikki tietysti haluavat esiintyä kokeneina, oppikin voisi mennä perille.
Mistä toimistosta aloitetaan?- elviira
Ruuneperi kirjoitti:
Ongelma on kyllä tiedossa korkeqammallakin taholla. Pidän mielessä.
vasta etuilemisen taidon osaa! Kyllä me suomalaiset ollaan sentään vielä hillittyjä etuilemisessamme.
- Maalaismies*
Sama ilmiö kuin lentokentillä, vallitsee tavallisilla parkkipaikoillakin. Kun suomalainen parkeeraa autonsa toisen viereen tai perään, hän jättää ison välin - ei kuitenkaan niin suurta, että siihen joku muu mahtuisi.
- jättäisit
sellaisen oman kokoisesi raon .
jättäisit kirjoitti:
sellaisen oman kokoisesi raon .
Sama asia harmittaa joskus minuakin, kun parkkipaikoista on pulaa. Autolle riittäisi usein paikoitettujen autojen välissä tilaa, mutta pitäisi poistua kattoluukun kautta.;)
Toistemme huomioon ottamisessa meillä riittää vielä paljon opettelemista. Yhdessähän on ihan kiva opetella. ;))- Parkkimaksujen hinnalla
optimisti-orvokki kirjoitti:
Sama asia harmittaa joskus minuakin, kun parkkipaikoista on pulaa. Autolle riittäisi usein paikoitettujen autojen välissä tilaa, mutta pitäisi poistua kattoluukun kautta.;)
Toistemme huomioon ottamisessa meillä riittää vielä paljon opettelemista. Yhdessähän on ihan kiva opetella. ;))Eli mikäli menette lentoasemalle, on suorastaan ylellistä parkkerata auto 1-2-3 viikoksi parkkitaloon, sillä samalla hinnalla voitte ajaa kotiinne taxilla.
Mikäli tulette kauempaa suomesta niin suosittelen edelleen juna-bussi-taxikyytiä lentoasemalle.
Mikäli olette niitä ökyrikkaita niin tervetuloa, sillä kaikki veromarkkanne ovat tervetulleita yhteiseen rahastoomme?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3671841Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111668Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411338Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402888Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.69879Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32714Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68676- 53676
- 63673