Mitä kaloja voi ottaa 54l akvaarioon mitat 60x30x30

Anonyymi

Eli ostin noin kuukausi sitten akvaarion ja nyt on akvaarion bakteerikanta valmis. Akvaarion lämpötila on nyt 27-28c ja yritän sitä laskea. Akvaariossa ei ole lämmitintä ja kasveja on 6kpl, sekä yksi puunrunko.
Eri myymälöistä on tullut eri vastauksia akvaarioon sopivista kalastosta. Joten tässä on mun ajattelema kalastosta akvaarioon :
Taistelukala
Nuolimonnisia 3kpl
Piikkisilmiä 1-2kpl
Jotain tetroja 6kpl
Saa ehdottaa myös muita kalastoja!

2

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Terve! Hyviä ideoita olet saanut, mutta en suosittele taistelukalaa. Siis kalat mitä ajattelet käyvät taistelukalan kanssa MUTTA!
      Omasta kokemuksestani taistelukalojen kanssa on hyvä ja huono.

Minulla on ollut 2 taistelukalaa minun akvaarioharrastuksen aikana.

Molemmat kuolivat noin 2 vuotiaita maksan pettäessä eli sairauteen nimeltä dropsy!
      Mielestäni kaikki värikkäät urokset joilla on pitkä häntä ovat geneettisesti niin paljon muokattuja, että tuskin eivät 1 vuotiaksi parhaissa olosuhteissa.
      (Pidin omaa taistelukalaa 50l täysin täynnä kasveissa pienessä virtauksessa, paljon pinnan lähellä olevia lepopaikkoja)

Jos päätät hankkivasi taistelukalan hanki mahdollisimman väritön naaras. Vaikka naaraat eivät ole kauniita niilla on tosi hyvä persoonallisuus.( Omani opetin kuljettamaan pientä pingis palloa minun luokse) Ja voivat elää yli 4 vuotiaksi.

Yksi perhoskirjoahven olisi hieno 54l akvaariossa!

• Anonyymi

Moi anteeksi en ole huomannut viestiäsi mutta pystyykö perhoskirjoahvenen ottamaan noin pieneen akvaan kun netissä lukee akvaario min. 90l?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2263
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1003
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      240
      998
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      796
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      44
      699
    Aihe