Mitä kaloja voi ottaa 54l akvaarioon mitat 60x30x30

Anonyymi

Eli ostin noin kuukausi sitten akvaarion ja nyt on akvaarion bakteerikanta valmis. Akvaarion lämpötila on nyt 27-28c ja yritän sitä laskea. Akvaariossa ei ole lämmitintä ja kasveja on 6kpl, sekä yksi puunrunko.
Eri myymälöistä on tullut eri vastauksia akvaarioon sopivista kalastosta. Joten tässä on mun ajattelema kalastosta akvaarioon :
Taistelukala
Nuolimonnisia 3kpl
Piikkisilmiä 1-2kpl
Jotain tetroja 6kpl
Saa ehdottaa myös muita kalastoja!

2

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Terve! Hyviä ideoita olet saanut, mutta en suosittele taistelukalaa. Siis kalat mitä ajattelet käyvät taistelukalan kanssa MUTTA!
      Omasta kokemuksestani taistelukalojen kanssa on hyvä ja huono.

Minulla on ollut 2 taistelukalaa minun akvaarioharrastuksen aikana.

Molemmat kuolivat noin 2 vuotiaita maksan pettäessä eli sairauteen nimeltä dropsy!
      Mielestäni kaikki värikkäät urokset joilla on pitkä häntä ovat geneettisesti niin paljon muokattuja, että tuskin eivät 1 vuotiaksi parhaissa olosuhteissa.
      (Pidin omaa taistelukalaa 50l täysin täynnä kasveissa pienessä virtauksessa, paljon pinnan lähellä olevia lepopaikkoja)

Jos päätät hankkivasi taistelukalan hanki mahdollisimman väritön naaras. Vaikka naaraat eivät ole kauniita niilla on tosi hyvä persoonallisuus.( Omani opetin kuljettamaan pientä pingis palloa minun luokse) Ja voivat elää yli 4 vuotiaksi.

Yksi perhoskirjoahven olisi hieno 54l akvaariossa!

• Anonyymi

Moi anteeksi en ole huomannut viestiäsi mutta pystyykö perhoskirjoahvenen ottamaan noin pieneen akvaan kun netissä lukee akvaario min. 90l?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8760
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2558
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      42
      2359
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2357
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1803
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1680
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      33
      1171
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1116
    Aihe