Hei,
Voiko joku antaa minulle neuvon mitä kannattaa tehdä tälle asialle? Mulla on 2012 AT Honda Civic minkä ostin vuosi sitten. Kaikki toimi hyvin kunnes pari kk sitten huomasin, että auto ei kiihtynyt yhtä hyvin kuin ennen. Eli nykyään joudun lisäämään kaasua enemmän, jotta pääsisin liikkeelle. Huomasin myös, että moottori tekee enemmän ääntä.
Renkaan paineet ovat ok.
Pitääkö auto viedä huoltoon? Jos pitää niin vienkö merkkihuoltoon vai riittääkö joku pieni autohuoltamo?
Kiitos!
Auto ei kiihdy
5
408
Vastaukset
- Anonyymi
Vai tekee moottori enemmän ääntä? Ennen sanottiin " missä on ääntä, siellä on voimaa." Ja kannattaa katsoa kaikista renkaista ne paineet, nythän olet vaan yhdestä renkaasta sen ilmeisesti katsonut.
Mutta asiaan, olet mitä luultavimmin nyhjännyt pikkukierroksilla polttoainetta säästääksesi ja karstoittanut moottorin Hondukasta. - Anonyymi
Kannattaa varmistaa, että venttiilien säätökoneisto VTEC toimii yhä eikä ole jumissa.
Se vaikuttaa moottorin "hengitykseen" ja sitäkautta tehoon. Mitä enemmän moottori saa ilmaa sitä enemmän polttoainetta voidaan ruiskuttaa. Venttiilien ajoitusta muutetaan moottorin kuormituksen mukaan koneistolla, joka tarvitsee huoltoa ajoittain. Koneistoon liitty solenoidi, joka saattaa olla tukossa/jumissa. Öljyä pitää olla myös riittävästi, koska koneisto toimii öljynpaineella. Öljyn taso mieluimmin ylä- kuin alarajalla.
Moottorin ilmanpuhdistin kannattaa uusia. Samalla kannatta tarkistaa öljymäärä ja sen puhtaus. Huollon laiminlyönti aiheuttaa moisen ongelman.
Merkin tunteva huolto löytää mahdollisen vian helpommin. - Anonyymi
eko ohjelma päällä palaako vihreä kukka ? tekee just noin
Hommaa kunnon 124 Mersu ja aja suohon tuo vinosilmien kasaama auto
Imuvuoto, pakovuoto. Aloita vaikka lukemalla vikakoodit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813172Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen823629Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952904Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361379Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2751374Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1481309Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151274Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141184- 811071
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin193961