Kertokaapa esimerkkejä tukahduttavasta hyvyydestä, miten sitä esiintyy?
Tukahduttava hyvyys
5
58
Vastaukset
- Anonyymi
"Hyvyys" jos se täyttää määritelmänsä, ei tietenkään ole tukahduttavaa. Mutta esim. aikuistuvan nuoren liika hoivaaminen ja kädestä piteleminen voi olla tukahduttavaa. Ei opi uskomaan itseensä. Viisautta onkin ymmärtää että maailma on kova paikka ja se pitää voida kestää... En tiedä oliko tämä ihan oikein vastattu, mutta ajatuksiani kuitenkin asiasta.
- Anonyymi
Aitoa hyvyyttä ei tuskin edes huomaa, tukahduttava hyvyys taas hyppää silmille. Kaikki mikä on liian hyvää, ei ole totta.
- Anonyymi
Joillekin siihen kovaan maailmaan kuuluvat ne "hoivaavaa" esittävät tahot itse. Asiat ovat järkyttävän huonolla tolalla, mutta kulissiin kuuluu esittää yhdet ihmiset "kaiken saaneina", koska tämä nuoleskelee esittäjää itseään - valheellisesti.
- Anonyymi
Hyvän ja pahan tuolta puolelta: altruismi on manipulointia ja menee lähelle psykopatiaa.
- Anonyymi
Hyvyys on että antaa toisen vapaasti valita. Tukahduttavassa hyvyydessä hyvyyden tekijä vaatii kohdettaan ottamaan hänen tarjoamansa "hyvän" vastaan, halusi tämä sitä tai ei. Tukahduttavassa hyvyydessä on aina jotakin, joka ei sovi kohteelle. Hyvyyden kohde joutuisi tekemään jotain jota muuten itse ei luonnollisesti tekisi. Hän joutuu aina valitsemaan hyväntekijän tarjoaman vaihtoehdon, joten häntä ohjaillaan siinä ulkopuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816