Moi
Miten Finnairin sääntöä tulkitaan, mielipiteitä?
Eikös tuon ohjeen mukaan ruumaan menevän ja käsimatkatavaran painot saavat olla mitä vain, eli siis ei tarvitse olla max 5kg käsimatkatavaraa, vaain yhteensä 32kg riittää? Tuntuu vain oudolta, tottunut aina siihen 5kg käsimatkatavara sääntöön enkä ole jenkkeihin ennen Finnairilla lentänyt, muilla kyllä. Tosin mulla ei koskaan liikaa tavaraa, olen mies:)
Suomesta -> USA ja Kanada -> Suomeen
* Bisnes- ja turistiluokassa kaksi laukkua, joiden kummankin mittojen summa saa olla enintään 158 cm (pituus leveys korkeus) ja kummankin paino enintään 32 kg.
* Alle 2-vuotiaalla, joka maksaa 10 % aikuisen hinnasta, saa olla yksi laukku, jonka mittojen summa saa olla enintään 115 cm ja paino enintään 5 kg, sekä kokoontaitettavat lastenrattaat tai turvaistuin.
* Yksittäinen matkalaukku saa painaa enintään 32 kg (esim. kahden henkilön yhteinen laukku).
* American Airlinesin (AA) liikennöimillä lennoilla sallitun kirjatun matkatavaran määrä on 2 x 23 kg henkilöä kohti (aiemmin sallittu määrä oli 2 x 32 kg). Painorajan ylittävästä laukusta velotetaan 25 US dollarin ylipainomaksu. Kuljetukseen ei hyväksytä lainkaan yli 32 kg painavia laukkuja.
matkatavara paino USA:aan
6
1620
Vastaukset
- jenkkifaktaa..
Käsimatkatavara on reittilennoilla 8kg, lomalennoilla se 5kg.
Matkalaukkuja ruumaan saa laittaa 2 x 32kg eli yksi laukku EI saa painaa yli 32kg vaikka olisi yht 64 kg nuo tavarat. Siis esim toinen 34kg ja toinen 30kg.
Ja jos jatkolento AA:lla niin tuo kilomäärä tippuu tuohon 2 x 23... ja käsimatkatavara edelleen 8kg. ja periaatteessa jos Nykin koneessa on ostettu lippu AA kiintiöstä vaikka AY kone niin säännöt AA mukaan... jos tarkkoja ollaan.- matkalija2
Eli saan ottaa mukaan kaksi laukkua ruumaan á 32kg / kpl sen lisäksi matkustamoon 8kg? Aikamoiset kilomäärät täytyy myöntää!:) Mutta hyvä näin.
Punnitseeko muuten Finnair USA:n lentojen käsimatkatavarat? BA ei ole koskaan mulla punninnut eikä Finnair punninnut Euroopan sisäisille reittilennoilla. Mahtaako olla tapaus-/virkailijakohtainen juttu tuo käsimatkatavaran punnitseminen? - Topdog
matkalija2 kirjoitti:
Eli saan ottaa mukaan kaksi laukkua ruumaan á 32kg / kpl sen lisäksi matkustamoon 8kg? Aikamoiset kilomäärät täytyy myöntää!:) Mutta hyvä näin.
Punnitseeko muuten Finnair USA:n lentojen käsimatkatavarat? BA ei ole koskaan mulla punninnut eikä Finnair punninnut Euroopan sisäisille reittilennoilla. Mahtaako olla tapaus-/virkailijakohtainen juttu tuo käsimatkatavaran punnitseminen?Ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaroita, millään lentotyhtiöllä. Ehkä koko on ratkaisevampi. Kannattaa muistaa, että käsimatkatavaroiden painorajoitukset on turvallisuusseikka. Jos oikeen "höykkyyttää" matkalla, niin saattaa tulla käsimatkatavarat niskaan. Ei ne lokerotkaan mitä tahansa kestä.
Luulisi tuon 2x32kg riittävän tavaroille. - mäx
Topdog kirjoitti:
Ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaroita, millään lentotyhtiöllä. Ehkä koko on ratkaisevampi. Kannattaa muistaa, että käsimatkatavaroiden painorajoitukset on turvallisuusseikka. Jos oikeen "höykkyyttää" matkalla, niin saattaa tulla käsimatkatavarat niskaan. Ei ne lokerotkaan mitä tahansa kestä.
Luulisi tuon 2x32kg riittävän tavaroille.ole harvinaista, että käsimatkatavarat punnitaan !!!
Ainaski Helsingissä ollaan jo vuoden päivät oltu paljon tarkempia, kuin ennen. Ja varsinki lomalennoilla.
Ja musta se on vaan hyvä ! Inhottaa, kun (yleensä) eläkeikäiset ja varsinkin naispuoliset raahaavat puolet maallisesta omaisuudestaan matkustamoon, koska aurinkomatkojen esitteessä on mainittu, että lääkkeet pitää laittaa käsimatkatavaraan.
entäs sitten nämä reppumatkailijat, jotka luulevat, että rinkan kokoinen hässäkkä on käsimatkatavaraa.
Onneksi nykyisin punnitaan - edes hiukan.
Ja amerikkalaisten käsimatkatavaroista en viitsi tässä edes mainita... Se on aivan oma kulttuurialalajinsa ! - mäx
matkalija2 kirjoitti:
Punnitseeko muuten Finnair USA:n lentojen käsimatkatavarat? BA ei ole koskaan mulla punninnut eikä Finnair punninnut Euroopan sisäisille reittilennoilla. Mahtaako olla tapaus-/virkailijakohtainen juttu tuo käsimatkatavaran punnitseminen?BA:n käsimatkatavara on muuten 6kg vrt AY 8kg...
- Nimetön
Finskistä en tiedä, mutta ainakaan KLM:n lennolla Jenkeistä Hkiin viis veisattiin ylipainoisesta matkalaukusta- kun taas Jenkkien sisäisellää lennolla oltiin tarkkoja(=maksetiin "sakkoa"). Ja tämä on Jenkeissä asuvan ystävän kokemus käytännöstä myös- siis muillakin lentoyhtiöillä kuin KLM:llä. ...ja voin kertoa, että 32kiloon mahtuu tavaraa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669