Minulla on psykiatrilta bipodiagnoosi (määritelty erittäin varma tms. oudosti kirjattu diagnoosi).
Onko muita, joilla eri bipokausiin liittyy erittäin vahvaa dysmorfiaa? Olen ajatellut, että tuo dysmorfia on itselläni oma itsenäinen ongelmansa, mutta tajusin hiljattain, jos se johtuukin biposta.
Dysmorfia:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00364
"Dysmorfisesta ruumiinkuvan häiriöstä kärsivä henkilö on vakuuttunut oman ulkonäkönsä epämuotoisuudesta, viallisuudesta tai rumuudesta. Epäily omaan ulkonäköön liittyvästä poikkeamasta voi liittyä mihin ruumiinosaan tahansa; useimmiten kyseessä on kuitenkin jokin ulospäin näkyvä ruumiinosa."
Aloin epäilemään tuota bipoon liittyväksi ongelmaksi, koska toisinaan tunnen itseni todella hyvännäköiseksi, seksikkääksi ja ties mitä naiseksi. Ja sitten taas tulee aikoja jolloin näen peilistä epämuodostuneen kummajaisen ja häpeän itseäni. Pelkässä Dysmorfiassa kai tila luulisi olevan koko ajan sama, eikä vaihtelevan? Bipossa ymmärrettävästi vaihtelee nuo tilat. Jotkut kai kokee enemmän itseinhoa omiin henkisiin ominaisuuksiin liittyen, mutta minulla se itsevihakausi liittyy juuri ulkonäköön.
Bipoon liittyvät oheisongelmat, dysmorfia?
Anonyymi
2
112
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkokysymys, bipon olisi varmaan hyvä pyrkiä elämään tasaista ja rauhallista elämää? Mutta miten se onnistuu kun tuntuu, että pää räjähtää siitä helvetin tylsyydestä ja tyhjyydestä!
- Anonyymi
Jatkoa. Minulla on esim turvallinen ja rauhallinen parisuhde, joka bibolle hyväksi. Mutta tänä vuonna on ollut lähellä, etten sotkenut kunnolla kaikkea. Koska haluan kokea tunnehuumaa tasaisen arjen sijaan. Vaikka järjellä ajateltuna se tasainen arki juuri on bipolle tärkeää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310248- 785245
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494872Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234142Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433892Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363753Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383608- 483273
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443209- 492824