Kuinka pitkään vauvalle täytyy vesi keittää, vai täytyykö keittää? Siis jos antaa ihan vain muutaman tipan kerrallaan.
veden keittäminen
14
11005
Vastaukset
- Maxi
Itse olen neuvoksi saanut, että kun vauva on pelkällä maitoruokinnalla, pitää vesi aina keittää. Elikkä vesi otetaan aina kylmävesihanasta ja keitetään n. 5 minuuttia ja annetaan jäähtyä. Itse olen pari päivää tarjonnut samasta satsista olevaa vettä, sitten on taas uudelleen keitettävä. Kun vauva alkaa syödä myös kiinteitä ruokia, keittäminen ei ole tarpeen.
- Äippä82
alkaa antaa lisäruokaa,myös pullot ja tutit on hyvä keittää...
- jo yli 8kk
mutta keitän pullot vieläkin joka ilta, samoin keitän juomaveden hänelle pulloon...jäänyt tavaksi ku on kummiski niin vaivatonta.
- kaupungissa
ja terveyden hoitaja sanoi että vettä ei tarvitse keittää. Joten en ole tähän päivään asti keittänyt vettä..poika 10kk. Pulloja keittelin pari kuukautta ja sekin jäi pois:)
Samaa mieltä olen ettei tarvitse vettä keittää ellei ole omaa kaivoa... En itse ole omille muksuilleni keitellyt...
- Kerrottiin
Siis Suomalainen vauvakirja 2 kirjoitti,että vastasyntyneenkään juomavettä ei tarvitse keittää. (sivu 154!)
- 2:n äiti
Lapsi saa vastustuskykynsä bakteereista ja muista migrobeista joita elimistöönsä saa. Jos ei saa niin ei kehity vastustuskykyäkään. Itse keittelin pulloja vain muutaman kuukauden aktiivisesti ja sen jälkeen vähän harvemmin. Vettä en koskaan keittänyt.
- ole keittänyt
sitä,pulloja keitin vain kuukauden ikään asti.
- tuore äiti
Missä iässä sitä vettä voi antaa vauvalle? Käykö lähdevesi sellaisenaan ilman keittämistä? Asumme kaupungissa jossa vesi on mielestäni aika kloorattua, joten en edes itse juo sitä pelkiltään.
- sanna
lääkäri naureskeli meille neuvola käynnillä että ai ootte veden keittäny...siihen loppu veden keittely!! vesi "säilyy" vaan 12 tuntia, vaikka olis jääkaapissakin...tulee kuulemma 12 tunnin jälkeen niin paljon bakteereita,itse kylä juon parikin päivää jääkaapissa olevasta vesikannusta!!
- Vesilaitoksenhoitaja
Verkostovesi on tarkasti tutkittua ja puhdasta, niin biologisesti kuin kemiallisestikkin. Joku "raikas/terveysvaikutteinen" perinnelähteen vesi voi sisältää suurenkin määrän haitallisia bakteereja tai kemikaaleja.
- äääippä
Tuohon lähdevesi kysymykseen minäkin haluaisin vastauksen?:)
- äiti
ei tarvii keittää vettä vauvalle... se on ihan hömpötystä ihan terveellistä on juottaa hanavettä...saattaahan vauva hörpätä suihkussakin vettä ja sitä ei oo keitetty...sitä paitsi ei oo enää mitään suosituksia keittämisestä
- Äipykkä
NO en itsekkään keittäis ns. kunnan vesijohto vettä mut ei taida kaupunkilaiset tulla aatelleeks että moni asuu myös maalla ja vesi tulee kaivosta ;)
Ja sitä en kyllä minäkään antais keittämättä, ainakaan ensimmäisiä kertoja. Jatkossa kyllä vois antaa ihan siltään mut ne ekat maistelut kyllä tekisin kaivoveden kanssa keitetyllä vedellä, on nääs hippasen enemmän "kakkaa" kun vesijohtovedessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104326
- 793523
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843365Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223331Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263268- 742936
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642817"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92522