Alkoholin myynti laatikoissa

Anonyymi

Joutaisi romukoppaan oluen myynti näissä runsasmääräisissä päkeissä.Tuohan heikkoluontoisella helposti lisää juomista.
On surkean näköinen ilmiö kun kaupasta raahataan 24 kpl laatikoita.
Eiköhän monella juominen vähentyisi kun myynti olisi yksittäistölkeissä.

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksiköhän sanotaan että nauttii alkoholia?
      Miten myrkystä voi nauttia?
      Illalla lipitetään alkoholia ja seuraavana päivänä krapula, elimistö kärsii.
      Teennäistä hauskuutta, ei pisteitä.

      • Anonyymi

        Ei mulla tule krapulaa ellei vedä ihan kaksin käsin. Toiset katsos osaa ja voi ottaa.


    • Anonyymi

      Itellä loppui kerran joutava tissuttelujakso siihen kun pidin tietystä olutmerkistä mutta se oli kaupassa hankalasti lavojen alla, enkä jaksanut sitä alkaa kaivelemaan. Eli se ratkaisi että en juonut, että olut oli hankalasti saatavilla. Vain yksinkertaisesti se. Kaikki haitallinen (?) pitäisikin laittaa hankalammin saatavaksi.

      • Anonyymi

        Olitpa laiska! Olut ja alkoholi on kyllä tehty hankalasti saatavaksi tässä maassa, eli pitäisikö sen saatavuutta helpottaa vähentämään sen käyttöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitpa laiska! Olut ja alkoholi on kyllä tehty hankalasti saatavaksi tässä maassa, eli pitäisikö sen saatavuutta helpottaa vähentämään sen käyttöä?

        Onko se laiskuutta jos ei motivoi heittää rahaa kankkulan kaivoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se laiskuutta jos ei motivoi heittää rahaa kankkulan kaivoon?

        Eihän ne mihinkään kankkulan kaivoon mene. Enempi ne rahat menee kankkulan kaivoon kun niitä ei käytä mihinkään mukavuuteen elämässä.


    • Anonyymi

      Kun lyö hole-in-onen golfissa niin saa kerholta lahjaksi laatikollisen viskiä.

      Viskit pitäisi muutenkin saada ruokakauppoihin.

      • Anonyymi

        Viinat ja viskitkin siis ruokakauppoihin ja hintoja alas. Siinä alkuun muutama ongelmakäyttäytäjä eli näitä viinan vihaajia joisi itsensä hengiltä, mutta sitten rauhoittuisi. Niin se on sivustyneessä maailmassa. Ongelma on niillä jotka ei voi ja osaa käyttää. Taidanpa ottaa paukun 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinat ja viskitkin siis ruokakauppoihin ja hintoja alas. Siinä alkuun muutama ongelmakäyttäytäjä eli näitä viinan vihaajia joisi itsensä hengiltä, mutta sitten rauhoittuisi. Niin se on sivustyneessä maailmassa. Ongelma on niillä jotka ei voi ja osaa käyttää. Taidanpa ottaa paukun 👍

        Ongelmahan on vain ottajilla. Enemmälti raittiusvalistusta maahamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmahan on vain ottajilla. Enemmälti raittiusvalistusta maahamme.

        Ei tämän enempää voi enää olla raittiusvalistusta, asioiden paisuttelua pelottelua. Oulussa tätä alkoholia tuomitaan. Etelässä puhumattakaan sivstyneestä ( Ouluhan ei ole sivistynyttä maailmaa) maailmasta saa nauttia kukin tavallaan. Kannattaisiko siis lopettaa se muiden holhoaminen ja ongelmien keksiminen ja keskittyä omiin ongelmiin, joista tällainen muiden kyttäily ja tuomitseminen viestii? Menkää tuomarit hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämän enempää voi enää olla raittiusvalistusta, asioiden paisuttelua pelottelua. Oulussa tätä alkoholia tuomitaan. Etelässä puhumattakaan sivstyneestä ( Ouluhan ei ole sivistynyttä maailmaa) maailmasta saa nauttia kukin tavallaan. Kannattaisiko siis lopettaa se muiden holhoaminen ja ongelmien keksiminen ja keskittyä omiin ongelmiin, joista tällainen muiden kyttäily ja tuomitseminen viestii? Menkää tuomarit hoitoon!

        Eihän nyt toki raittiusvalistusta kannata lopettaa, lisätä sitä pitäisi.
        Ei näitä juomareiden ongelmia tarvitse keksiä, näkyy monimuotoisesti, olemassa olevia.
        Avataan silmät ja puhutaan asiat niinkuin ne on turhia kaunistelematta.
        Alkoholismi on sairautta, avuntarvijoita on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt toki raittiusvalistusta kannata lopettaa, lisätä sitä pitäisi.
        Ei näitä juomareiden ongelmia tarvitse keksiä, näkyy monimuotoisesti, olemassa olevia.
        Avataan silmät ja puhutaan asiat niinkuin ne on turhia kaunistelematta.
        Alkoholismi on sairautta, avuntarvijoita on paljon.

        En minä vain näe toisten ongelmia, mutta toki minulla on aika pienet ongelmat ja oma elämä kunnossa, niin ei tarvitse toisten ongelmia kytätä ja keksiä, jotta omat ongelmat ei hyppisi silmille. Toista se on sinulla.

        Missään maailman kolkassa ei ole tehty alkoholista ja etenkään toisten juomisesta tällaista ongelmaa kuin Suomessa. Täällä kyllä valistetaan ja verotetaan ja hankaloitetaan ihan huolella.

        Alkoholismi on sairautta, mutta tätä sairautta meillä tuomitaan liikaa ja diagnosoidaan kuspäisten alkoholitraunatisoituneiden toimesta. Ja se on sairasta!

        Itse en juurikaan juo alkoholia, mitä nyt joskus kala kanssa 12cm valkoviiniä, lihan kanssa punkkua Ja hyvän makkaran ja hapankaalin kanssa olutt, mutta en minä silti muiden juomista tuomitse. Mitä se minulle kuuluu? Ei ole pakko mennä sinne missä ei omanlaistaan populaa!


      • Anonyymi

        Viskit alkoistaki pois ja golf-kentistä täysin alkoholittomia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä vain näe toisten ongelmia, mutta toki minulla on aika pienet ongelmat ja oma elämä kunnossa, niin ei tarvitse toisten ongelmia kytätä ja keksiä, jotta omat ongelmat ei hyppisi silmille. Toista se on sinulla.

        Missään maailman kolkassa ei ole tehty alkoholista ja etenkään toisten juomisesta tällaista ongelmaa kuin Suomessa. Täällä kyllä valistetaan ja verotetaan ja hankaloitetaan ihan huolella.

        Alkoholismi on sairautta, mutta tätä sairautta meillä tuomitaan liikaa ja diagnosoidaan kuspäisten alkoholitraunatisoituneiden toimesta. Ja se on sairasta!

        Itse en juurikaan juo alkoholia, mitä nyt joskus kala kanssa 12cm valkoviiniä, lihan kanssa punkkua Ja hyvän makkaran ja hapankaalin kanssa olutt, mutta en minä silti muiden juomista tuomitse. Mitä se minulle kuuluu? Ei ole pakko mennä sinne missä ei omanlaistaan populaa!

        Hyvin usein alkoholiongelmaa potevat peittelevät juomistaan, toki vain itseään huijaavat.
        Naapurissa nainen joka kuulemma silloin tällöin juo olutta. Ehkä hänellä on omanlaisensa almanakka ja aikakäsite. Lähipiiri tietää että olutta menee ma - su, joka pvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viskit alkoistaki pois ja golf-kentistä täysin alkoholittomia!

        Ei missään nimessä, mutta te lestat voisitte pysyä pois toisten haitoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin usein alkoholiongelmaa potevat peittelevät juomistaan, toki vain itseään huijaavat.
        Naapurissa nainen joka kuulemma silloin tällöin juo olutta. Ehkä hänellä on omanlaisensa almanakka ja aikakäsite. Lähipiiri tietää että olutta menee ma - su, joka pvä.

        ”Hyvin usein” eli todella harvoin. Meneppä hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hyvin usein” eli todella harvoin. Meneppä hoitoon.

        Enempi matalankynnyksen avopalveluita alkoholin koukkuun joutuneille. Paikkoja johon voi vaan mennä ja josta saa asiallista keskusteluapua. Ei juopot tarvitse hyysäystä vaan asioiden käsittelyä oikeilla nimillä.
        Monelle alkoholisoituneelle raitis tukihenkilö, tsemppari olis varmaan mahtavaa.
        Vaikuttaa että usea ajattelee että vain kadulla näkyy alkoholisoituneita ongelmakäyttäjiä. Sinun, minun ja jokaisen lähialuella, lähipiirissä on alkoholisoituneita.
        Häpeä on monelle suuri kynnys avunhakemiseen. Sekin on asia joka on kohdattava. Ei tarvitse hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enempi matalankynnyksen avopalveluita alkoholin koukkuun joutuneille. Paikkoja johon voi vaan mennä ja josta saa asiallista keskusteluapua. Ei juopot tarvitse hyysäystä vaan asioiden käsittelyä oikeilla nimillä.
        Monelle alkoholisoituneelle raitis tukihenkilö, tsemppari olis varmaan mahtavaa.
        Vaikuttaa että usea ajattelee että vain kadulla näkyy alkoholisoituneita ongelmakäyttäjiä. Sinun, minun ja jokaisen lähialuella, lähipiirissä on alkoholisoituneita.
        Häpeä on monelle suuri kynnys avunhakemiseen. Sekin on asia joka on kohdattava. Ei tarvitse hävetä.

        Kyllä minusta pahempi ongelmat on tuollaiset kaltaisesi jotka tekee siitä toisten alkoholista ongelman itselleen. Kusipääät saatana pitäkää huili omista oikeista ongelmistanne! Tsempatkaa itseänne ja muita sillä että pysykää pois ilonpilaajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enempi matalankynnyksen avopalveluita alkoholin koukkuun joutuneille. Paikkoja johon voi vaan mennä ja josta saa asiallista keskusteluapua. Ei juopot tarvitse hyysäystä vaan asioiden käsittelyä oikeilla nimillä.
        Monelle alkoholisoituneelle raitis tukihenkilö, tsemppari olis varmaan mahtavaa.
        Vaikuttaa että usea ajattelee että vain kadulla näkyy alkoholisoituneita ongelmakäyttäjiä. Sinun, minun ja jokaisen lähialuella, lähipiirissä on alkoholisoituneita.
        Häpeä on monelle suuri kynnys avunhakemiseen. Sekin on asia joka on kohdattava. Ei tarvitse hävetä.

        Mikä häpeä se alkoholismi edes olisi avun hakemiseen? Riippuvuussairaus siinä missä vaikka uskovaisuus on!
        Se alkoholi ei ole monellekaan ongelma, mutta te kpäät teette siitä ongelman itsellenne ja muille.

        Itse en käytä alkoholia, koska sen antama hauskuus ja rentous on suhteessa sen minulle henkilökohtaisesti aiheuttamaan väsymykseen suhteutettuna pienempi hyöty. Mutta sehän on minun ongelma etten voi käyttää, mutta en minä muita silti ole raittiiksi paasaamassa. Se on heidän asia ja hauskuus kun voivat ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä vain näe toisten ongelmia, mutta toki minulla on aika pienet ongelmat ja oma elämä kunnossa, niin ei tarvitse toisten ongelmia kytätä ja keksiä, jotta omat ongelmat ei hyppisi silmille. Toista se on sinulla.

        Missään maailman kolkassa ei ole tehty alkoholista ja etenkään toisten juomisesta tällaista ongelmaa kuin Suomessa. Täällä kyllä valistetaan ja verotetaan ja hankaloitetaan ihan huolella.

        Alkoholismi on sairautta, mutta tätä sairautta meillä tuomitaan liikaa ja diagnosoidaan kuspäisten alkoholitraunatisoituneiden toimesta. Ja se on sairasta!

        Itse en juurikaan juo alkoholia, mitä nyt joskus kala kanssa 12cm valkoviiniä, lihan kanssa punkkua Ja hyvän makkaran ja hapankaalin kanssa olutt, mutta en minä silti muiden juomista tuomitse. Mitä se minulle kuuluu? Ei ole pakko mennä sinne missä ei omanlaistaan populaa!

        Juomarithan ne tekee valtavasti ongelmia ja harmia yhteiskunnassamme.
        Ei tarvitse kytätä ja keksiä alkoholisteja ja heidän aiheuttamiaan vakaviakin asioita. Kaikki ihmiset ei käänmä päätä ja sivuuta. On meitä paljon jotka välittää, aidosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hyvin usein” eli todella harvoin. Meneppä hoitoon.

        Monen alkoholistin elämä ohjautuisi paremmin oikeille urille kun kohtaisivat ongelmansa. Aina o jokin syy juomiselle, tekosyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä häpeä se alkoholismi edes olisi avun hakemiseen? Riippuvuussairaus siinä missä vaikka uskovaisuus on!
        Se alkoholi ei ole monellekaan ongelma, mutta te kpäät teette siitä ongelman itsellenne ja muille.

        Itse en käytä alkoholia, koska sen antama hauskuus ja rentous on suhteessa sen minulle henkilökohtaisesti aiheuttamaan väsymykseen suhteutettuna pienempi hyöty. Mutta sehän on minun ongelma etten voi käyttää, mutta en minä muita silti ole raittiiksi paasaamassa. Se on heidän asia ja hauskuus kun voivat ottaa.

        Harva oluen ostaja vaikuttaa rennolta ja onnellisen oloiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minusta pahempi ongelmat on tuollaiset kaltaisesi jotka tekee siitä toisten alkoholista ongelman itselleen. Kusipääät saatana pitäkää huili omista oikeista ongelmistanne! Tsempatkaa itseänne ja muita sillä että pysykää pois ilonpilaajat.

        Alkoholi ei ole ilo, kun pitää saada sitä pakosti. Laitoin korkin kii kerralla, litra puhdasta viikossa ja siitä nollille. Onneksi oli vain lievää geenivirhettä mulla, onnistui ihan omin voimin. On kyllä äärettömän vaikea löytää mitään mikä minulta puuttuu ilman alkoholia. Olo on hyvä, kaverit pysy ja aikaa sekä rahaa säästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enempi matalankynnyksen avopalveluita alkoholin koukkuun joutuneille. Paikkoja johon voi vaan mennä ja josta saa asiallista keskusteluapua. Ei juopot tarvitse hyysäystä vaan asioiden käsittelyä oikeilla nimillä.
        Monelle alkoholisoituneelle raitis tukihenkilö, tsemppari olis varmaan mahtavaa.
        Vaikuttaa että usea ajattelee että vain kadulla näkyy alkoholisoituneita ongelmakäyttäjiä. Sinun, minun ja jokaisen lähialuella, lähipiirissä on alkoholisoituneita.
        Häpeä on monelle suuri kynnys avunhakemiseen. Sekin on asia joka on kohdattava. Ei tarvitse hävetä.

        Alkoholismista pitää puhua enemmän.
        Valtava probleema.


    • Anonyymi

      Mitä se sulle kuuluu muisen juominen? Vaikka sinä kuspää et voi ja osaa juoda, se ei tarkoita että se on kaikilla samanlaista. 24- päkissä on 24 saunaolutta, eli sehän vähentää esimerkiksi hiilijalanjälkeä. Vähennä sinäkin ja mene leivänpaahtimen kanssa kylpyyn!

      • Anonyymi

        On ihmisiä joiden ei tarvitse juoda alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden ei tarvitse juoda alkoholia.

        Ja sitten on ihmisiä jotka voivat juoda alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden ei tarvitse juoda alkoholia.

        Ei kait sitä kenenkään tarvitse juoda, mutta kiva se on ottaa välillä. Kaltaisesi varmaan ovat niin ikävää seuraa ettei edes alkoholi muuta kuin pahentaa vaan. Eli siksikö sinun ”ei tarvitse juoda”? Kannattaa varmaan hakeutua hoitoon puhumaan lapsuuden ongelmista jotka nyt kiteytyy toisten juomisen kyttäilyyn ja siitä yleisen ongelman paisutteluun. Isoin ongelma katsoo peilistäsi ja on menneisyydessäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait sitä kenenkään tarvitse juoda, mutta kiva se on ottaa välillä. Kaltaisesi varmaan ovat niin ikävää seuraa ettei edes alkoholi muuta kuin pahentaa vaan. Eli siksikö sinun ”ei tarvitse juoda”? Kannattaa varmaan hakeutua hoitoon puhumaan lapsuuden ongelmista jotka nyt kiteytyy toisten juomisen kyttäilyyn ja siitä yleisen ongelman paisutteluun. Isoin ongelma katsoo peilistäsi ja on menneisyydessäsi!

        On katsottava totuutta silmiin niin juomisen voi lopettaa. Kyllä vaan vaikuttaa että monen tarvitsee juoda, väärällä keinoin hakevat lohtua ongelmiinsa. Ei raittiuden puolustajat apua tarvitse. Miksi isosta ongelmasta täytyisi vaieta.
        Usein ongelmakäyttäjä hakee juomiseen syyn muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden ei tarvitse juoda alkoholia.

        Ikävää että jotkut ei voi juoda alkoholia ja tuomitsee sekä kyttäilee muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait sitä kenenkään tarvitse juoda, mutta kiva se on ottaa välillä. Kaltaisesi varmaan ovat niin ikävää seuraa ettei edes alkoholi muuta kuin pahentaa vaan. Eli siksikö sinun ”ei tarvitse juoda”? Kannattaa varmaan hakeutua hoitoon puhumaan lapsuuden ongelmista jotka nyt kiteytyy toisten juomisen kyttäilyyn ja siitä yleisen ongelman paisutteluun. Isoin ongelma katsoo peilistäsi ja on menneisyydessäsi!

        Jos pitää juoda itsensä hauskaksi että pidetään, niin taito kai sekin on? Tosin muiden pitäminen on sitten vain siitä riippuvaista, kauanko riittää rahaa siihen ohrapirtelöön. Mites tällä nyt pärjää sitten? Ei kovin hyvin, sanoisin. Voi olla että on myös ihmisryhmiä joissa pidetään sellaisistakin jotka eivät ole sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On katsottava totuutta silmiin niin juomisen voi lopettaa. Kyllä vaan vaikuttaa että monen tarvitsee juoda, väärällä keinoin hakevat lohtua ongelmiinsa. Ei raittiuden puolustajat apua tarvitse. Miksi isosta ongelmasta täytyisi vaieta.
        Usein ongelmakäyttäjä hakee juomiseen syyn muista.

        Aika marginaalia nämä joilla alkoholi on ongelma ja jotka aiheuttavat alkoholin haitat. Isoin ongelma alkoholista ja elämässään yleensäkin on niillä jotka kyttää ja tuomitsee toisten alkoholin käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitää juoda itsensä hauskaksi että pidetään, niin taito kai sekin on? Tosin muiden pitäminen on sitten vain siitä riippuvaista, kauanko riittää rahaa siihen ohrapirtelöön. Mites tällä nyt pärjää sitten? Ei kovin hyvin, sanoisin. Voi olla että on myös ihmisryhmiä joissa pidetään sellaisistakin jotka eivät ole sekaisin.

        Sinun kaltaisilla ei hauskaksi itsensä tekeminen onnistu edes alkoholilla. Ikävä kasa pskaa olet. Todella synkkä ja itsekäs ilmanpilaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitää juoda itsensä hauskaksi että pidetään, niin taito kai sekin on? Tosin muiden pitäminen on sitten vain siitä riippuvaista, kauanko riittää rahaa siihen ohrapirtelöön. Mites tällä nyt pärjää sitten? Ei kovin hyvin, sanoisin. Voi olla että on myös ihmisryhmiä joissa pidetään sellaisistakin jotka eivät ole sekaisin.

        Älä sinä kyrwäke huolehdi toisten asioista, kun omissasi olisi tarpeeksi korjattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden ei tarvitse juoda alkoholia.

        Alkoholin myynti/tarjoilu pois kaikista urheilutapahtumista(kin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On katsottava totuutta silmiin niin juomisen voi lopettaa. Kyllä vaan vaikuttaa että monen tarvitsee juoda, väärällä keinoin hakevat lohtua ongelmiinsa. Ei raittiuden puolustajat apua tarvitse. Miksi isosta ongelmasta täytyisi vaieta.
        Usein ongelmakäyttäjä hakee juomiseen syyn muista.

        On katsottava totuutta silmiin ja todettava että alkoholiongelma on tehty ja keksitty verotuksen perusteeksi. Pahempia hulluuksia on esimerkiksi uskonto. Se kait ihmiselämiä enempi pilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin myynti/tarjoilu pois kaikista urheilutapahtumista(kin)

        Pysy sinä pois niistä, jos toisten alkoholin nauttiminen harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On katsottava totuutta silmiin niin juomisen voi lopettaa. Kyllä vaan vaikuttaa että monen tarvitsee juoda, väärällä keinoin hakevat lohtua ongelmiinsa. Ei raittiuden puolustajat apua tarvitse. Miksi isosta ongelmasta täytyisi vaieta.
        Usein ongelmakäyttäjä hakee juomiseen syyn muista.

        Kyllä väärinkäyttäjät on kuitenkin pieni vähemmistö, mistä olet tullut päätelmään "monet", oma subjektiivinen havainto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä väärinkäyttäjät on kuitenkin pieni vähemmistö, mistä olet tullut päätelmään "monet", oma subjektiivinen havainto?

        Nämä hihhulit katsos on sellaisia tuomareita ja analyytikkoj, että nehän tekee toisen asioistan itselleen ja sille toisellekin ongelman 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää että jotkut ei voi juoda alkoholia ja tuomitsee sekä kyttäilee muita.

        Alkoholismiin sairastuneita näkee päivittäin ja täysin ilman kyttäilyä. Jokapäiväisessä elämässä heitä näkee.
        Näitä jotka kertovat joskus ottavansa mutta tosiasiassa juovat päivittäin. Ketä he huijaavat puheillaan, uskottelevatko itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait sitä kenenkään tarvitse juoda, mutta kiva se on ottaa välillä. Kaltaisesi varmaan ovat niin ikävää seuraa ettei edes alkoholi muuta kuin pahentaa vaan. Eli siksikö sinun ”ei tarvitse juoda”? Kannattaa varmaan hakeutua hoitoon puhumaan lapsuuden ongelmista jotka nyt kiteytyy toisten juomisen kyttäilyyn ja siitä yleisen ongelman paisutteluun. Isoin ongelma katsoo peilistäsi ja on menneisyydessäsi!

        Usealla alkoholismiin lipuneella on käsittelemättömiä asioita elämässään.Parantuakseen ne on kohdattava.
        Alkoholi on petollinen aine, sillä turrutetaan pahaa oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysy sinä pois niistä, jos toisten alkoholin nauttiminen harmittaa.

        Eiköhän urheilutapahtumissa ole tarkoitus seurata tapahtumia eikä tuijottaa kolpakkoon.


    • Anonyymi

      Voihan sen 24 tölkkiä otta pois keissistä ja pakata vaikka reppuun, jos se tuntuu helpommalta. Reppua toki kivempi kantaa ja ottaa pari relaxoivaa aina välillä. Mutta itse kun juon vain kylmää bisseä enkä harrasta mitään pussikaljakulttuuria ja salassa juomista, koska pidän kylmästä huurteisesta oluesta, joten nautin muutamat olueni kotona. Baarissa en, koska siellä ei sa jääkylmä kaljaa suomen maassa. Ulkomailla kyllä saa.

      Ens viikonloppuna taas ehkä muutamat oluset 🍺 ja ehkä pari viskiä 🥃

    • Anonyymi

      Sammaa mieltä! Laatikkopakkaukset pois ja myynti vain irtotölkeittäin. Samalla hintaa vois hilata ylöspäin ja kieltää alkoholin tuonnin ulukomailta!

      • Anonyymi

        Hilaa sinä itsesi naruun, kun tuntuu toisten alkoholin nauttiminen harmittavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilaa sinä itsesi naruun, kun tuntuu toisten alkoholin nauttiminen harmittavan.

        Kun ei voi ottaa tippaakaan niin ei sitten kyllä saa ottaa kukaan muukaan.


    • Anonyymi

      Alkoholijuomat kaupassa pitäisi olla piilossa, aivan kuten tupakkatuotteet.

      • Anonyymi

        Miksi? Kyllä ne jokainen löytää kun tarvis on, ja hyvä niin. Miksi alkoholin pitää olla joku tabu, joka on niin kiellettyä että joitakin siksi joskus kiehtoi. Nyt kun alkoholi on vapaampaa, sen käyttö vähenee.

        Ei mitään muuta kuin alkoholit markettiin kuten vaikka mausteet on, omaan välikköön. Niin ne on muuallakin maailmassa, ja ei mitään ongelmaa. Ulkomailla missä halpaa viinaa ei humalaisia näy, ei edes suomalaisia turisteja.


    • Anonyymi

      Höö höö... kyllä täälä lähiösä on tyyppejä jotka uskollisesti haeskelevat lähikaupasta paria kolmea tölkkiä kerrallaan useasti päiväsä. kuluu kai se aika noinkin hipsiessä. 🙄

      • Anonyymi

        Jos eivät autolla hae, niin hyötyliikuntaahan siinä tulee ja ei saastuta.

        Huolehtikaa jokainen omasta juomisestanne ja juomatta olemisestanne.


    • Anonyymi

      Taas on alkoholiogelmaiset huolissaan toisten alkoholin käytössä

      • Anonyymi

        Niinhän ne on. Luonnevika pitää olla kun toisten nautinnot alkaa kiinnostaa estää ja valistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne on. Luonnevika pitää olla kun toisten nautinnot alkaa kiinnostaa estää ja valistaa.

        Toivon kipinää kannattaa alkoholismiin sairastuneelle ylläpitää. Tarvitsevat tsemppareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kipinää kannattaa alkoholismiin sairastuneelle ylläpitää. Tarvitsevat tsemppareita.

        Uskon, että monen alkoholistin jatkuvan juomisen syy on juuri tämä tuomitseva ilmapiiri ja nalkuttava kyttäävä akka ja nämä tsemppariksi itseään tituleeraavat, joiden oma elämä ei ole kunnossa ja siksi muiden elämästä keksityt ongelmat kiinnostaa. Kummasti se alkoholista raitistuminen tapahtuu omatahtoisesti, kun akasta päästään eroon. Miksi pitää aina tuomita ja syyllistää. Ei se ihme kun joillekin itsensä tartuttamisen viinalla tai huumeilla on ainoa keino unohtaa syyllisyys. Vika on tässä yhteiskunnassa ja sen arvoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että monen alkoholistin jatkuvan juomisen syy on juuri tämä tuomitseva ilmapiiri ja nalkuttava kyttäävä akka ja nämä tsemppariksi itseään tituleeraavat, joiden oma elämä ei ole kunnossa ja siksi muiden elämästä keksityt ongelmat kiinnostaa. Kummasti se alkoholista raitistuminen tapahtuu omatahtoisesti, kun akasta päästään eroon. Miksi pitää aina tuomita ja syyllistää. Ei se ihme kun joillekin itsensä tartuttamisen viinalla tai huumeilla on ainoa keino unohtaa syyllisyys. Vika on tässä yhteiskunnassa ja sen arvoissa.

        Päihteet on pakokeino.
        Ei yhteiskunta pakota ketään juopottelemaan.
        Aikuinen on vastuussa teoistaan.
        Alkoholisteilla on aina syy juoda, tekosyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet on pakokeino.
        Ei yhteiskunta pakota ketään juopottelemaan.
        Aikuinen on vastuussa teoistaan.
        Alkoholisteilla on aina syy juoda, tekosyy.

        Se on sinun hullun näkemys asiaa, että päihteet olisi yleisesti pakokeino. Toki päihteet on laaja käsite ja se on todellakin ihan muuta kuin alkoholi. Se on mylöskin sekakäyttöä.

        Oletko huomannut että sinulla on pakokeino, ja se on kytätä, huolehtia toisten asioista ja keksiä toisille ongelmia sairaassa päässäsi, jotta omat ongelmat unohtuu?

        Nimenomaan, aikuinen on vastuussa teoistaan ja juoppo vastaa kyllä juomisestaan, kuten aikuisen kuuluu. Mistä sinä otat vastuun?

        Jokainen alkoholia ostava ei ole alkoholisti. Alkoholistit ja ongelmakäyttäjät ovat marginaalia, kuten sinäkin sairautesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun hullun näkemys asiaa, että päihteet olisi yleisesti pakokeino. Toki päihteet on laaja käsite ja se on todellakin ihan muuta kuin alkoholi. Se on mylöskin sekakäyttöä.

        Oletko huomannut että sinulla on pakokeino, ja se on kytätä, huolehtia toisten asioista ja keksiä toisille ongelmia sairaassa päässäsi, jotta omat ongelmat unohtuu?

        Nimenomaan, aikuinen on vastuussa teoistaan ja juoppo vastaa kyllä juomisestaan, kuten aikuisen kuuluu. Mistä sinä otat vastuun?

        Jokainen alkoholia ostava ei ole alkoholisti. Alkoholistit ja ongelmakäyttäjät ovat marginaalia, kuten sinäkin sairautesi kanssa.

        Alkoholismihan on riippuvuutta alkoholista.
        Heitä on paljon. Helposti vähätellään että silloin tällöin otan jne. Mieli koettaa puolustella. Monelle se vaan on pakokeino joka itseasiassa yleensä pahentaa, nousuhumalassa velatkin muuttuu saataviksi kunnes koittaa kankkunen.

        Luettuani tätä ketjua täällä on kirjoiteltu eri kirjoittajille nimityksiä mitä rumemmin, mistä se kertoo?
        Juuri siitä pahasta olosta mitä alkoholin käyttö lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholismihan on riippuvuutta alkoholista.
        Heitä on paljon. Helposti vähätellään että silloin tällöin otan jne. Mieli koettaa puolustella. Monelle se vaan on pakokeino joka itseasiassa yleensä pahentaa, nousuhumalassa velatkin muuttuu saataviksi kunnes koittaa kankkunen.

        Luettuani tätä ketjua täällä on kirjoiteltu eri kirjoittajille nimityksiä mitä rumemmin, mistä se kertoo?
        Juuri siitä pahasta olosta mitä alkoholin käyttö lisää.

        No montako prosenttia alkoholin käyttäjistä on alkoholisteja, ja minkä tutkimuksen mukaan. Faktat peliin vai puhutko nyt vain puutaheinää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No montako prosenttia alkoholin käyttäjistä on alkoholisteja, ja minkä tutkimuksen mukaan. Faktat peliin vai puhutko nyt vain puutaheinää..

        Sitä minäkin haluaisin tietää. Toki alkoholisteja saadaan tilastollisesti lisää, kun laitetaan kriteerit tarpeeksi alakanttiin! Eli vaikkapa 5 kpl 2cl annosta alkoholia viikossa = alkoholisti. Tuo on sitä Sipilän laskuoppia jolla saadaan alkoholista iso ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että monen alkoholistin jatkuvan juomisen syy on juuri tämä tuomitseva ilmapiiri ja nalkuttava kyttäävä akka ja nämä tsemppariksi itseään tituleeraavat, joiden oma elämä ei ole kunnossa ja siksi muiden elämästä keksityt ongelmat kiinnostaa. Kummasti se alkoholista raitistuminen tapahtuu omatahtoisesti, kun akasta päästään eroon. Miksi pitää aina tuomita ja syyllistää. Ei se ihme kun joillekin itsensä tartuttamisen viinalla tai huumeilla on ainoa keino unohtaa syyllisyys. Vika on tässä yhteiskunnassa ja sen arvoissa.

        Paljon on pariskuntia joihin on tullut kolmas osallistuja, alkoholi.Hyvin monella se menee kaiken edelle, koko perheen elämä alkaa rakentua alkoholin ehdoilla, sitä ei kenenkään puolison tarvitse hyväksyä ja tätähän ei alkoholistin mieli hyväksy jos asia nostetaan esille, se on heti nalkutus ja kyttäily.
        Yhdenkään puolison ei tarvitse kärsiä liitossaan alkoholistin oireilua, jos ei halua luopua myrkystään niin ei siihen tarvitse toisen uhrautua ja menettää omaa elämää alkoholin varjoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon on pariskuntia joihin on tullut kolmas osallistuja, alkoholi.Hyvin monella se menee kaiken edelle, koko perheen elämä alkaa rakentua alkoholin ehdoilla, sitä ei kenenkään puolison tarvitse hyväksyä ja tätähän ei alkoholistin mieli hyväksy jos asia nostetaan esille, se on heti nalkutus ja kyttäily.
        Yhdenkään puolison ei tarvitse kärsiä liitossaan alkoholistin oireilua, jos ei halua luopua myrkystään niin ei siihen tarvitse toisen uhrautua ja menettää omaa elämää alkoholin varjoihin.

        Vieläkin, "paljon" siis paljonko, "hyvin paljon" siis paljonko.
        Ilman tutkimustietoa ja lukuja nämä ilmaisut eivät tarkoita yhtään mitään. Kirjoittaja voi viitata henkilökohtaiseen kokemukseensa tai havaintoihinsa lähipiirissään, mutta tästä ei voi vetää mitää yleiskattavia johtopäätökisiä.
        Yhtä hyvin voin heittää ilmaan, alkoholi on ongelma vain hyvin harvalle sitä käyttävälle ja pieni alkoholiongelmainen vähemmistö ei saa olla vaikuttavana tekijänä enemmistöä koskevissa linjauksissa ja päätöksissä. Niin kauan kun ei faktaa ole tässä asiassa on molempi näkökanta aivan yhtä oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin haluaisin tietää. Toki alkoholisteja saadaan tilastollisesti lisää, kun laitetaan kriteerit tarpeeksi alakanttiin! Eli vaikkapa 5 kpl 2cl annosta alkoholia viikossa = alkoholisti. Tuo on sitä Sipilän laskuoppia jolla saadaan alkoholista iso ongelma.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että monen alkoholistin jatkuvan juomisen syy on juuri tämä tuomitseva ilmapiiri ja nalkuttava kyttäävä akka ja nämä tsemppariksi itseään tituleeraavat, joiden oma elämä ei ole kunnossa ja siksi muiden elämästä keksityt ongelmat kiinnostaa. Kummasti se alkoholista raitistuminen tapahtuu omatahtoisesti, kun akasta päästään eroon. Miksi pitää aina tuomita ja syyllistää. Ei se ihme kun joillekin itsensä tartuttamisen viinalla tai huumeilla on ainoa keino unohtaa syyllisyys. Vika on tässä yhteiskunnassa ja sen arvoissa.

        Juomisen syy on sairaus, alkoholismi.
        Ei juomisesta voi toista henkilöä syyttää.


    • Anonyymi

      Säästää paperipussien tarvetta kun myydään alkuperäisessä pahvipakkauksessa. Myöskin hyllytystä.

      Kaikki alkoholi tulee saada päivittäistavarakauppaan! Se muutamat joilla itsensä aiheuttama ja kokema ongelma ei saa vaikuttaa muiden oikeuksiin. Ostetaan vaikka vaho-palvelut Siperiasta ja pakkoerotetaan ne muutamat riitelevät juoppipariskunnat, niin saa poliisikin istua rauhassa perseellää ja alkoholi voidaan vapauttaa. Vähentäisi alkoholihaittoja!

      • Anonyymi

        Alkoholin aiheuttamat haitat yksittäisille ihmiselle ja kokonaisuudessaan kaiken kaikkiset kulut koko yhteiskunnalle ovat valtavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin aiheuttamat haitat yksittäisille ihmiselle ja kokonaisuudessaan kaiken kaikkiset kulut koko yhteiskunnalle ovat valtavat.

        Kulut on juuri niin valtavat kuinka valtavaksi ne halutaan väittää ja näyttää. Meinaatko ettei asiasta ole tehty isompi ongelma kuin se todellisuudessa on, jotta saadaan syy verottaa ja pääsee välistä vetäjätkin osingoille?


    • Anonyymi

      Luin jostakin kirjasta, että aikanaan viinaa myytiin vain isoissa (2 l?) pulloissa. Syynä oli se, että siten köyhillä ei ollut varaa ostaa viinaa, joten he säästyivät viinan turmiollisilta vaikutuksilta.

      Lieneekö totta.

    • Anonyymi

      Minusta alkoholin juoja on tasapainoton. Siinähän mieliala halutaan muuttaa muuksi mitä on. Miksei haluta olla oma itsensä. Alkoholin tuoma tunne ei ole aito.

      • Anonyymi

        Se nyt on ihan sama miten sinä asian näet. Eikö joka asiassa yritetä muuttaa mieliala muuksi mitä se on? Esimerkiksi juoksulenkillä koitetaan saada endorfiiniä rentouttamaan ja antamaan parempi mieliala. Alkoholin käyttäjä on oma itsensä, koska alkoholi rentouttaa ja poistaa estoja. Esimerkiksi. Älkää puuttuuko toisten alkoholin käyttöön te joilla on oikeasti ongelma alkoholin kanssa ja ette pysty sitä käyttämään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe