Paul Wahl liikenteeseen

Anonyymi

Nyt näkyy olevan käsillä se hetki, kun PW lähtee liikenteeseen. Lehden mukaan tarkoitus olisi "ajella" myös jäiden seassa. Miten? PW ei kykene talvella jäiden seassa liikkumaan. Vaikka runkoa vahvistaisi kuinka paljon, koneen teho ei riitä. Mutta ainahan sitä saa puhua. Toinen mielenkiintoinen asia tulee olemaan se, kuka toimii aluksen päällikkönä. Nyt kannattaa otella valokuvia kun alus lähtee liikkeelle, on sitten todistusaineistoa kun sitä tarvitaan.

130

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Leinonen myöntää, että projekti on ollut kallis, puhutaan sadoistatuhansista euroista. Silti hän on varma sen kannattavuudesta.

      – Uskon, että kysyntä tulee olemaan kova. Jo syksyn pimeys voi houkutella, mutta ennen kaikkea kevättalvi ja jäissä ajaminen voi olla uniikki luksustuote. Laivahan kestää jäätä, ja tilat on eristetty ja lämpötilaa voi vuoden ympäri säätää mieleiseksi.

      Leinosen ajatus on, että ohjelmasta riippuen risteilykokonaisuus ruokineen ja palveluineen jättää kassaan 1500–2000 euroa matkustajaa kohti vuorokaudessa.

      – Jokuhan voi haluta laivan viikoksi Välimeren tyyliin, se maksaa joitakin kymmeniätuhansia. Mutta eihän tällaista ole missään muualla.

      Samaan aikaan suunnitelmissa siintää uusi isompi risteilyalus, jolla tarjotaan samantyyppistä tuotetta mutta isommassa mittakaavassa.

      Höyrylaiva Paul Wahlin remontointi luksusristeilijäksi alkaa olla hyvällä mallilla. Yrittäjä Janne Leinosen mukaan ensimmäiset asiakkaat astuvat laivan tyylikkäisiin tiloihin jo tässä kuussa.

      Majoitussviittejä on laivassa kolme.


      Leinosesta vielä sen verran, että hatunnosto siitä, että Leinonen tekee.
      Alottamatta vaile valamiita hommia Savonlinnassa on vaikka miten paljon.

      • Anonyymi

        Näkee, ettei Janne Leinosella ole minkäänlaista tietoa laivoista ja jäissä liikkumisesta. Ei PW liiku talvella jäissä, ei riitä koneteho. Runkolevyt ei kestä "teräsjään" hakkaamista. Kannattaisi kysellä noista asioista siltä henkilöltä, joka tulee toimimaan aluksen päällikkönä. Mitä mieltä hän on Leinosen "ajatuksista" jäissä ajamisesta.


    • Anonyymi

      Sama juttta taas Itukassa. Leinosen tekemisistä julkaistaan juttu, mutta ainoastaan maksaville lukijoille. Ei pääse muut kirjoittamaan kommentteja asiasta. Suojellaanko Leinosta negatiiviselta julkisuudelta, koska sama ilmiö esiintyy kerta toisensa jälkeen?

      • Anonyymi

        Suojellaan. Savonlinnassa suojellaan tiettyä "hovia" syistä jotka eivät kestä päivänvaloa.
        Tuo suosinta on savonlinnalle pelkästään haitallista. Siitä seuraa täysin aiheellista vihaisuutta, koska itäsavo antaa tuolla tavalla ymmärtää että muutamalla matkailun parissa toimivalla on erivapauksia ja etuoikeuksia. Suomessa laki on kaikille sama tai ellei se ole niin laki ei velvoita ketään. Se on vaarallinen ajattelutapa mikä saattaa vaikka "kävellä kadulla vastaan". Savonlinnalla ei olisi varaa leikkiä näitä hovileikkejä enää yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojellaan. Savonlinnassa suojellaan tiettyä "hovia" syistä jotka eivät kestä päivänvaloa.
        Tuo suosinta on savonlinnalle pelkästään haitallista. Siitä seuraa täysin aiheellista vihaisuutta, koska itäsavo antaa tuolla tavalla ymmärtää että muutamalla matkailun parissa toimivalla on erivapauksia ja etuoikeuksia. Suomessa laki on kaikille sama tai ellei se ole niin laki ei velvoita ketään. Se on vaarallinen ajattelutapa mikä saattaa vaikka "kävellä kadulla vastaan". Savonlinnalla ei olisi varaa leikkiä näitä hovileikkejä enää yhtään.

        Onkohan mustamaalaamisen takana juuri näitä kuuluisia kateellisia savolaisia?? On oikein hyvä, että jotkut tekee jotain, eikä vain kyttäile ja soita suutaan!! Kaikki kunnia niille, jotka täällä vielä uskaltavat/viitsivät jotain suunnitella ja tehdä!!


      • Anonyymi

        No no... kukas onkaan itukan päätoimittaja? Miettikää? Siis miettikää, että miksi tietyistä tahoista tehdään juttuja vaikka väkisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan mustamaalaamisen takana juuri näitä kuuluisia kateellisia savolaisia?? On oikein hyvä, että jotkut tekee jotain, eikä vain kyttäile ja soita suutaan!! Kaikki kunnia niille, jotka täällä vielä uskaltavat/viitsivät jotain suunnitella ja tehdä!!

        Se olisikin hieno saavutus, jos tekisi omilla rahoillaan.


    • Anonyymi

      Onko PW muka suunniteltu jääolosuhteisiin 1A?

      • Anonyymi

        PW ei ole katsastettu jääolosuhteisiin. Itukan toimittajan kannattaisi kysellä tuosta jäissä ajosta siltä henkiöltä, joka tulee toimimaan Paul Wahlin kipparina. Mitä mieltä hän on ajatuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PW ei ole katsastettu jääolosuhteisiin. Itukan toimittajan kannattaisi kysellä tuosta jäissä ajosta siltä henkiöltä, joka tulee toimimaan Paul Wahlin kipparina. Mitä mieltä hän on ajatuksesta.

        Kaikki Paulilla jäätä särkemään, jäätä särkemään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PW ei ole katsastettu jääolosuhteisiin. Itukan toimittajan kannattaisi kysellä tuosta jäissä ajosta siltä henkiöltä, joka tulee toimimaan Paul Wahlin kipparina. Mitä mieltä hän on ajatuksesta.

        kari leinonen kippari ajaa laivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kari leinonen kippari ajaa laivaa

        Kari "isä" Leinoinen, miksi ei toimitusjohtaja Janne Leinonen?


    • Anonyymi

      Jos kateudesta maksettaisiin, niin eihän täällä olisi kuin miljonäärejä...

      • Anonyymi

        Jos joku tietää jutussa jotain hämärää, niin miksi vain vihjailee ja kyttäilee, eikä kirjoita suoraan, mitä tietää (on tietävinään).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tietää jutussa jotain hämärää, niin miksi vain vihjailee ja kyttäilee, eikä kirjoita suoraan, mitä tietää (on tietävinään).

        Samaa mieltä, että mikä on pätevyyskirjavihjailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, että mikä on pätevyyskirjavihjailu.

        Mikä vihjailu? Helppo selvittää asia, kysy Janne Leinoselta mikä pätevyyskirja hänellä on. Vastaus: Kuljettajankirja 1. Eikä se riitä Savonlinna- tai Paul Wahl- laivojen kipparin hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vihjailu? Helppo selvittää asia, kysy Janne Leinoselta mikä pätevyyskirja hänellä on. Vastaus: Kuljettajankirja 1. Eikä se riitä Savonlinna- tai Paul Wahl- laivojen kipparin hommiin.

        Mie vähän luulen, että Leinonen ei ota riskiä ja aleje laivoilla ilman riittävää kuljettajakirjaa.
        Kuljettajakirja ykkösessä on semmoinen ominaisuus, että vaikka siinä on raja 100 tonnia, niin sinne voidaan nimetä myös painavampai aluksia eritysluvalla, jotka käydädään luvan myöntäjän kanssa yksilöllisesti läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie vähän luulen, että Leinonen ei ota riskiä ja aleje laivoilla ilman riittävää kuljettajakirjaa.
        Kuljettajakirja ykkösessä on semmoinen ominaisuus, että vaikka siinä on raja 100 tonnia, niin sinne voidaan nimetä myös painavampai aluksia eritysluvalla, jotka käydädään luvan myöntäjän kanssa yksilöllisesti läpi.

        Otahan asioista ensin selvää ja palaa sitten takaisin keskusteluun. Tästä kirjoittamastasi tekstistä näkee, ettet tiedä mistä puhut.

        "Kuljettajakirja ykkösessä on semmoinen ominaisuus, että vaikka siinä on raja 100 tonnia, niin sinne voidaan nimetä myös painavampai aluksia eritysluvalla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie vähän luulen, että Leinonen ei ota riskiä ja aleje laivoilla ilman riittävää kuljettajakirjaa.
        Kuljettajakirja ykkösessä on semmoinen ominaisuus, että vaikka siinä on raja 100 tonnia, niin sinne voidaan nimetä myös painavampai aluksia eritysluvalla, jotka käydädään luvan myöntäjän kanssa yksilöllisesti läpi.

        Tiedätkö edes sitä, kuka niitä pätevyyskirjoja myöntää ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie vähän luulen, että Leinonen ei ota riskiä ja aleje laivoilla ilman riittävää kuljettajakirjaa.
        Kuljettajakirja ykkösessä on semmoinen ominaisuus, että vaikka siinä on raja 100 tonnia, niin sinne voidaan nimetä myös painavampai aluksia eritysluvalla, jotka käydädään luvan myöntäjän kanssa yksilöllisesti läpi.

        Kuljettajakirja 1 raja 150 tonnia ja Paul Wahl jää reilusti sen alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajakirja 1 raja 150 tonnia ja Paul Wahl jää reilusti sen alle.

        Vai onko sittenkin 100 tonnia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajakirja 1 raja 150 tonnia ja Paul Wahl jää reilusti sen alle.

        Ota asioista selvää. Näin Trafi asian määrittelee:"Kuljettajankirja oikeuttaa toimimaan päällikkönä matkustaja-aluksessa, jonka bruttovetoisuus on alle 100 ja joka liikennöi kotimaanliikenteen I-alueen nimetyllä ja rajatulla alueella".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota asioista selvää. Näin Trafi asian määrittelee:"Kuljettajankirja oikeuttaa toimimaan päällikkönä matkustaja-aluksessa, jonka bruttovetoisuus on alle 100 ja joka liikennöi kotimaanliikenteen I-alueen nimetyllä ja rajatulla alueella".

        Merenkulkuhallituksen tiedotuslehti 5/16.1.1995 , sivu 13.
        Siellä informaatiota


      • Anonyymi
        massiivinen kirjoitti:

        Merenkulkuhallituksen tiedotuslehti 5/16.1.1995 , sivu 13.
        Siellä informaatiota

        Olisit etsinyt vielä vanhemman asetuksen. Kannattaa pysyä nykypäivässä, niiden asetusta ja sääntöjen mukaan nyt mennään.


      • Anonyymi
        massiivinen kirjoitti:

        Merenkulkuhallituksen tiedotuslehti 5/16.1.1995 , sivu 13.
        Siellä informaatiota

        1797/2009:
        8 §
        "Lasti- ja matkustaja-aluksen päällikön pätevyysvaatimukset

        Kotimaanliikenteen liikennealueen I nimetyllä ja rajatulla alueella toimivassa matkustaja-aluksessa, jonka bruttovetoisuus on alle 100, päälliköllä on oltava kuljettajankirja.

        Kotimaanliikenteen liikennealueella I lastialuksessa, jonka bruttovetoisuus on alle 100, päälliköllä on oltava kuljettajankirja.

        Kotimaanliikenteen matkustaja-aluksessa, jonka bruttovetoisuus on alle 300, päälliköllä on oltava kotimaanliikenteen laivurinkirja. Kotimaanliikenteen liikennealueella III liikennöivän matkustaja-aluksen päälliköltä vaaditaan lisäksi 12 kuukautta meripalvelua perämiehenä tai päällikkönä."


      • Anonyymi
        massiivinen kirjoitti:

        Merenkulkuhallituksen tiedotuslehti 5/16.1.1995 , sivu 13.
        Siellä informaatiota

        Pätevyyskirjat ovat muuttuneet vuosien saatossa, kuten myös vaatimukset. Muistat varmasti kun saatiin pätevyyskirjat, ne oli myönnetty ikuisesti voimassa oleviksi. Myöhemmin ne muutettiin ja nyt ne ovat voimassa vain viisi vuotta kerrallaan. Sen jälkeen ne pitää hakea uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes sitä, kuka niitä pätevyyskirjoja myöntää ja millä perusteella?

        En.
        Tiedättekö te?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätevyyskirjat ovat muuttuneet vuosien saatossa, kuten myös vaatimukset. Muistat varmasti kun saatiin pätevyyskirjat, ne oli myönnetty ikuisesti voimassa oleviksi. Myöhemmin ne muutettiin ja nyt ne ovat voimassa vain viisi vuotta kerrallaan. Sen jälkeen ne pitää hakea uudelleen.

        Mutta eikös ole niin että jos on ennen uusia säädöksiä/ vaatimuksia suoritettu eri pätevyyskirjat ja ne on voimassa toistaiseksi eli ne on voimassa vieläkin.

        Uusien määräysten mukaan jos ne on määräajaksi niin siinä tapauksessahan ne pitäisi tietyin väliajoin uusia.

        Eli tässä tapauksessa jos Leinosen pätevyydet on suoritettu vanhojen määräysten mukaan niin silloinhan ne on voimassa. Eikö?


        Ja muuten kysymys. Onkos tämä kyseinen herra loukannut tai ollut sulle muuten pirullinen kun häntä mollaat( siis tämän jutun aloittaja) vai mikä sulla on häntä vastaan?

        Onkohan Savonlinnassa muitten laivaukkojen pätevyydet kunnossa?
        Kuulin pari kesää sitten siellä käydessäni että eräällä laivurilla on värisokeus. Pitääkö paikkansa?
        Eli sehän on siis puna- vihersokeus ja eikös ne viitat ole vihreät ja punaiset? Toki niitä mustavalkoisiakin viittoja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös ole niin että jos on ennen uusia säädöksiä/ vaatimuksia suoritettu eri pätevyyskirjat ja ne on voimassa toistaiseksi eli ne on voimassa vieläkin.

        Uusien määräysten mukaan jos ne on määräajaksi niin siinä tapauksessahan ne pitäisi tietyin väliajoin uusia.

        Eli tässä tapauksessa jos Leinosen pätevyydet on suoritettu vanhojen määräysten mukaan niin silloinhan ne on voimassa. Eikö?


        Ja muuten kysymys. Onkos tämä kyseinen herra loukannut tai ollut sulle muuten pirullinen kun häntä mollaat( siis tämän jutun aloittaja) vai mikä sulla on häntä vastaan?

        Onkohan Savonlinnassa muitten laivaukkojen pätevyydet kunnossa?
        Kuulin pari kesää sitten siellä käydessäni että eräällä laivurilla on värisokeus. Pitääkö paikkansa?
        Eli sehän on siis puna- vihersokeus ja eikös ne viitat ole vihreät ja punaiset? Toki niitä mustavalkoisiakin viittoja on.

        Kelta-mustia viittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös ole niin että jos on ennen uusia säädöksiä/ vaatimuksia suoritettu eri pätevyyskirjat ja ne on voimassa toistaiseksi eli ne on voimassa vieläkin.

        Uusien määräysten mukaan jos ne on määräajaksi niin siinä tapauksessahan ne pitäisi tietyin väliajoin uusia.

        Eli tässä tapauksessa jos Leinosen pätevyydet on suoritettu vanhojen määräysten mukaan niin silloinhan ne on voimassa. Eikö?


        Ja muuten kysymys. Onkos tämä kyseinen herra loukannut tai ollut sulle muuten pirullinen kun häntä mollaat( siis tämän jutun aloittaja) vai mikä sulla on häntä vastaan?

        Onkohan Savonlinnassa muitten laivaukkojen pätevyydet kunnossa?
        Kuulin pari kesää sitten siellä käydessäni että eräällä laivurilla on värisokeus. Pitääkö paikkansa?
        Eli sehän on siis puna- vihersokeus ja eikös ne viitat ole vihreät ja punaiset? Toki niitä mustavalkoisiakin viittoja on.

        Ei ole vanhojen määräysten mukaiset pätevyyskirjat voimassa. Kaikki pätevyyskirjat on pitänyt uusia, eikä ne vanhat ole enää voimassa. Ja ne "isommat kirjat" pitää uusia viiden vuoden välein, ihan kuten myös määrätyt kurssitkin. Nekin on voimassa vain viisi vuotta. Kuljettajankirjoja oli aikoinaan A ja B. Nykyään 1 ja 2. Kuljettajankirjaa ei tarvitse uusia, mutta siitä ei ole kyse, vaan siitä millaisen aluksen päällikkönä kuljettajankirjalla saa toimia. Eikä näy nuo muutkaan asiat olevan hallussa, viitat ovat kelta-mustia ilmansuuntien mukaan. On niitä pelkästään keltaisia, punaisia ja punamustia. Musta-valkoisia viittoja ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En.
        Tiedättekö te?

        Kyllä tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös ole niin että jos on ennen uusia säädöksiä/ vaatimuksia suoritettu eri pätevyyskirjat ja ne on voimassa toistaiseksi eli ne on voimassa vieläkin.

        Uusien määräysten mukaan jos ne on määräajaksi niin siinä tapauksessahan ne pitäisi tietyin väliajoin uusia.

        Eli tässä tapauksessa jos Leinosen pätevyydet on suoritettu vanhojen määräysten mukaan niin silloinhan ne on voimassa. Eikö?


        Ja muuten kysymys. Onkos tämä kyseinen herra loukannut tai ollut sulle muuten pirullinen kun häntä mollaat( siis tämän jutun aloittaja) vai mikä sulla on häntä vastaan?

        Onkohan Savonlinnassa muitten laivaukkojen pätevyydet kunnossa?
        Kuulin pari kesää sitten siellä käydessäni että eräällä laivurilla on värisokeus. Pitääkö paikkansa?
        Eli sehän on siis puna- vihersokeus ja eikös ne viitat ole vihreät ja punaiset? Toki niitä mustavalkoisiakin viittoja on.

        Mikäli Leinonen on suorittanut pätevyyskirjan merenkuluntarkastajalle lähimässä kahvilassa, tai on tilannut sen Anttilan postimyynnistä, se voi kyllä olla voimassa. Mutta se millaisen aluksen päällikkönä sillä saa toimia, määritellään viimeisimpien asetusten mukaisesti. Ei siis niin, että laivan koko määriteltäisiin sen hetkisen säännöksen mukaisesti, jolloin kirja on myönnetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli Leinonen on suorittanut pätevyyskirjan merenkuluntarkastajalle lähimässä kahvilassa, tai on tilannut sen Anttilan postimyynnistä, se voi kyllä olla voimassa. Mutta se millaisen aluksen päällikkönä sillä saa toimia, määritellään viimeisimpien asetusten mukaisesti. Ei siis niin, että laivan koko määriteltäisiin sen hetkisen säännöksen mukaisesti, jolloin kirja on myönnetty.

        Jos ja kun aloittaja tietää/ luulee tietävänsä mitkä kirjat kenelläkin on niin sitten vaan ilmoituksia viranomaisille.
        Kyllä ne hoitaa asiat siihen jamaan mihin pitää.
        Eli jos ei ole kuljettaja/ laivuri/ vastaavaa pätevyyttä aluksen kuljettamiseen niin silloin niitten laivojen pitää pysyä satamassa.

        Kerro vaan rohkeasti mistä olet tiedot saanut, älä vihjaile.

        Ja ilmeisesti sinua kiinnostaa kuka mitäkin laivaa kipparoi/ ohjaa niin ota itse ne kuvat ja tee paljastukset.

        onko muuten sulla itselläsi pätevyydet Saimaalla likennöivien matkustaja- alusten tmv. kuljettamiseen?
        Ihan vaan uteliaana kysyn.

        Onkohan muualla Suomen sisävesialueella laivaa ohjaavien kirjat ja pätevyydet kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun aloittaja tietää/ luulee tietävänsä mitkä kirjat kenelläkin on niin sitten vaan ilmoituksia viranomaisille.
        Kyllä ne hoitaa asiat siihen jamaan mihin pitää.
        Eli jos ei ole kuljettaja/ laivuri/ vastaavaa pätevyyttä aluksen kuljettamiseen niin silloin niitten laivojen pitää pysyä satamassa.

        Kerro vaan rohkeasti mistä olet tiedot saanut, älä vihjaile.

        Ja ilmeisesti sinua kiinnostaa kuka mitäkin laivaa kipparoi/ ohjaa niin ota itse ne kuvat ja tee paljastukset.

        onko muuten sulla itselläsi pätevyydet Saimaalla likennöivien matkustaja- alusten tmv. kuljettamiseen?
        Ihan vaan uteliaana kysyn.

        Onkohan muualla Suomen sisävesialueella laivaa ohjaavien kirjat ja pätevyydet kunnossa?

        Minulla on merikapteenin pätevyyskirja, joka riittää varmasti Saimaalle. Ja kaikille merialueille ja kaikkiin laivoihin. Kyse on siitä, onko kaikilla muilla tarvittavat pätevyyskirjat niihin aluksiin, joita kipparoivat. Kyse on matkustajien turvallisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on merikapteenin pätevyyskirja, joka riittää varmasti Saimaalle. Ja kaikille merialueille ja kaikkiin laivoihin. Kyse on siitä, onko kaikilla muilla tarvittavat pätevyyskirjat niihin aluksiin, joita kipparoivat. Kyse on matkustajien turvallisuudesta.

        Hyvä että kerroit tuon seikan, nyt tiedän kuka olet.

        Käy Leinosen luona juttelemassa ja selvitä hänen kanssaan asia niin ei jää epäselvyyttä.
        Näytä että olet mies.

        Jos en kuule Leinoselta itseltään että et ole köynyt hänen jutuillaan niin sen jälkeen et sinä ole enää anonyymi vaan kerron sen täällä julkisesti kuka mustamaalaa J. Leinosta.


        Huomenna keskiviikkona mainitsen Jannelle tästä kirjoituksestani ja että sinä tulet hänen kanssaan keskustelemaan parin viikon sisällä muutamista laiva- asioihin liittyvistä epäselvyyksistä.
        Onko ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että kerroit tuon seikan, nyt tiedän kuka olet.

        Käy Leinosen luona juttelemassa ja selvitä hänen kanssaan asia niin ei jää epäselvyyttä.
        Näytä että olet mies.

        Jos en kuule Leinoselta itseltään että et ole köynyt hänen jutuillaan niin sen jälkeen et sinä ole enää anonyymi vaan kerron sen täällä julkisesti kuka mustamaalaa J. Leinosta.


        Huomenna keskiviikkona mainitsen Jannelle tästä kirjoituksestani ja että sinä tulet hänen kanssaan keskustelemaan parin viikon sisällä muutamista laiva- asioihin liittyvistä epäselvyyksistä.
        Onko ok?

        Sano Kapteeni Jannelle, että ottaa pätevyyskirjan mukaan tapaamiseen. Minä otan "läppärin", niin voidaan katsella yhdessä eräs video.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että kerroit tuon seikan, nyt tiedän kuka olet.

        Käy Leinosen luona juttelemassa ja selvitä hänen kanssaan asia niin ei jää epäselvyyttä.
        Näytä että olet mies.

        Jos en kuule Leinoselta itseltään että et ole köynyt hänen jutuillaan niin sen jälkeen et sinä ole enää anonyymi vaan kerron sen täällä julkisesti kuka mustamaalaa J. Leinosta.


        Huomenna keskiviikkona mainitsen Jannelle tästä kirjoituksestani ja että sinä tulet hänen kanssaan keskustelemaan parin viikon sisällä muutamista laiva- asioihin liittyvistä epäselvyyksistä.
        Onko ok?

        Sovitaan tapaaminen vaikkapa Punkaharjulaivalle. Otan mukaan myös kaverini, ettei jää asiat epäselviksi. Pitää olla todistaja mukana. Kysy Kapteeni Jannelta mikä päivä sopii ja mihin aikaan. Ja muistuta siitä pätevyyskirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelta-mustia viittoja.

        no joo.
        mutta Savonlinnan satamassa ne on musta valkoiset kuten varmaan ikkunsstasi pystyt katsomaan ja tarkistamaan:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaan tapaaminen vaikkapa Punkaharjulaivalle. Otan mukaan myös kaverini, ettei jää asiat epäselviksi. Pitää olla todistaja mukana. Kysy Kapteeni Jannelta mikä päivä sopii ja mihin aikaan. Ja muistuta siitä pätevyyskirjasta.

        Näin teen.

        ole paikalla sovittuna aikana.


        Kerro nyt jo mikä sinua risoo tässä asiassa kun noin kärkkäästi pitää tuoda julki.

        Jos tiedät että joku rikkoo lakia tai sääntöjä niin ilmoita siitä viranomaisille. Älä huutele täällä.

        Muuten tiedät varmaan että Saimaalla ja varsinkin Savonlinnassa on monia laivankuljettajia jotka tekee työtänsä alkoholin voimalla. Käy niitten kimppuun välillä niin saat vaihtelua elämääsi.


        Ja sitten ne muut laivojen "kipparit" oletkos tarkistanut niiden pätevyyskirjat.

        Eikös siellä ole Puijo, ne valkoiset "lotokat" mitkä ajelee kaupungin ympäri ja muut suhaajat.
        Onko niillä paatit ja pätevyydet kunnossa?

        Tietääkseni joku niistä ei osannut väistämissääntöjä linnan läheisyydessä pari kolme kesää sitten.

        Ai niin sinä et kyllä tietääkseni ole Trafin valtuuttama joten.... anna vaikka Pekkisen hoitaa asiat, vai joko hän on lopettanut ne työt, en tiedä siitä.

        Siinä muuten sulle hyvä jobi jos Pekkinen ei enää tee niitä.

        Pääset pätemään oikein kunnolla.

        Nimeäsi et varmaankaan halua mainita joten minä teen sen jossain vaiheessa kun ja jos katson sen tarpeelliseksi.

        Tähän loppuun kevennys;

        Tuurilla ne laivat Saimaalla seilaa sanoi eräs työnsä menettänyt juoppo kippari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen.

        ole paikalla sovittuna aikana.


        Kerro nyt jo mikä sinua risoo tässä asiassa kun noin kärkkäästi pitää tuoda julki.

        Jos tiedät että joku rikkoo lakia tai sääntöjä niin ilmoita siitä viranomaisille. Älä huutele täällä.

        Muuten tiedät varmaan että Saimaalla ja varsinkin Savonlinnassa on monia laivankuljettajia jotka tekee työtänsä alkoholin voimalla. Käy niitten kimppuun välillä niin saat vaihtelua elämääsi.


        Ja sitten ne muut laivojen "kipparit" oletkos tarkistanut niiden pätevyyskirjat.

        Eikös siellä ole Puijo, ne valkoiset "lotokat" mitkä ajelee kaupungin ympäri ja muut suhaajat.
        Onko niillä paatit ja pätevyydet kunnossa?

        Tietääkseni joku niistä ei osannut väistämissääntöjä linnan läheisyydessä pari kolme kesää sitten.

        Ai niin sinä et kyllä tietääkseni ole Trafin valtuuttama joten.... anna vaikka Pekkisen hoitaa asiat, vai joko hän on lopettanut ne työt, en tiedä siitä.

        Siinä muuten sulle hyvä jobi jos Pekkinen ei enää tee niitä.

        Pääset pätemään oikein kunnolla.

        Nimeäsi et varmaankaan halua mainita joten minä teen sen jossain vaiheessa kun ja jos katson sen tarpeelliseksi.

        Tähän loppuun kevennys;

        Tuurilla ne laivat Saimaalla seilaa sanoi eräs työnsä menettänyt juoppo kippari.

        Minä tulen sovittuun aikaan. Laita vaan se päivämäärä ja aika tänne, niin osaavat muutkin asiasta kiinnostuneet saapua paikalle todistamaan tapahtumaa. Mitä tulee niihin "lotokoihin", niiden kipareilla on aluksiin vaadittavat pätevyystodistukset. Ja ihan oikein merenkulkuoppilaitoksessa suoritettu kurssi. Ja kyllä sinä saat minun nimen mainita, niin osaavat paikalle saapuvat asiasta kiinnostuneet tulla juttelemaan kanssani asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen.

        ole paikalla sovittuna aikana.


        Kerro nyt jo mikä sinua risoo tässä asiassa kun noin kärkkäästi pitää tuoda julki.

        Jos tiedät että joku rikkoo lakia tai sääntöjä niin ilmoita siitä viranomaisille. Älä huutele täällä.

        Muuten tiedät varmaan että Saimaalla ja varsinkin Savonlinnassa on monia laivankuljettajia jotka tekee työtänsä alkoholin voimalla. Käy niitten kimppuun välillä niin saat vaihtelua elämääsi.


        Ja sitten ne muut laivojen "kipparit" oletkos tarkistanut niiden pätevyyskirjat.

        Eikös siellä ole Puijo, ne valkoiset "lotokat" mitkä ajelee kaupungin ympäri ja muut suhaajat.
        Onko niillä paatit ja pätevyydet kunnossa?

        Tietääkseni joku niistä ei osannut väistämissääntöjä linnan läheisyydessä pari kolme kesää sitten.

        Ai niin sinä et kyllä tietääkseni ole Trafin valtuuttama joten.... anna vaikka Pekkisen hoitaa asiat, vai joko hän on lopettanut ne työt, en tiedä siitä.

        Siinä muuten sulle hyvä jobi jos Pekkinen ei enää tee niitä.

        Pääset pätemään oikein kunnolla.

        Nimeäsi et varmaankaan halua mainita joten minä teen sen jossain vaiheessa kun ja jos katson sen tarpeelliseksi.

        Tähän loppuun kevennys;

        Tuurilla ne laivat Saimaalla seilaa sanoi eräs työnsä menettänyt juoppo kippari.

        Järjestä tapaaminen mahdollisimman nopeasti, lähden ihan lähiaikoina takaisin laivalle. Ehditään selvittämään asia ennen kuin lähden, varustamo ei varmasti suostu muuttamaan työvuoroja tämän asian takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestä tapaaminen mahdollisimman nopeasti, lähden ihan lähiaikoina takaisin laivalle. Ehditään selvittämään asia ennen kuin lähden, varustamo ei varmasti suostu muuttamaan työvuoroja tämän asian takia.

        Ai ai ai kun on ihanaa seurata kun suomalaiset kaljamahaset nettikirjoittelijat mittelevät keskenään ja antavat sielun oikein avautumalla avautua!!!! IHANAA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ai ai kun on ihanaa seurata kun suomalaiset kaljamahaset nettikirjoittelijat mittelevät keskenään ja antavat sielun oikein avautumalla avautua!!!! IHANAA!!!

        Kaverin kaljamahasta en tiedä, minulla ei sellaista ole. Enkä alkoholia juo muutenkaan. Odotellaan nyt rauhassa, onko kaverista pitämään sanansa ja järjestämään sitä tapaamista Kapteeni Leinosen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen.

        ole paikalla sovittuna aikana.


        Kerro nyt jo mikä sinua risoo tässä asiassa kun noin kärkkäästi pitää tuoda julki.

        Jos tiedät että joku rikkoo lakia tai sääntöjä niin ilmoita siitä viranomaisille. Älä huutele täällä.

        Muuten tiedät varmaan että Saimaalla ja varsinkin Savonlinnassa on monia laivankuljettajia jotka tekee työtänsä alkoholin voimalla. Käy niitten kimppuun välillä niin saat vaihtelua elämääsi.


        Ja sitten ne muut laivojen "kipparit" oletkos tarkistanut niiden pätevyyskirjat.

        Eikös siellä ole Puijo, ne valkoiset "lotokat" mitkä ajelee kaupungin ympäri ja muut suhaajat.
        Onko niillä paatit ja pätevyydet kunnossa?

        Tietääkseni joku niistä ei osannut väistämissääntöjä linnan läheisyydessä pari kolme kesää sitten.

        Ai niin sinä et kyllä tietääkseni ole Trafin valtuuttama joten.... anna vaikka Pekkisen hoitaa asiat, vai joko hän on lopettanut ne työt, en tiedä siitä.

        Siinä muuten sulle hyvä jobi jos Pekkinen ei enää tee niitä.

        Pääset pätemään oikein kunnolla.

        Nimeäsi et varmaankaan halua mainita joten minä teen sen jossain vaiheessa kun ja jos katson sen tarpeelliseksi.

        Tähän loppuun kevennys;

        Tuurilla ne laivat Saimaalla seilaa sanoi eräs työnsä menettänyt juoppo kippari.

        Et sitten pystynyt pitämään lupausta. Valitettavasti minä en voi odotella loputtomiin, lähden töihin enkä ole vähään aikaan tavattavissa. Mutta palaan asiaan, kun tulen takaisin maihin. Toivottavasti saat järjestettyä lupaamasi tapaamisen siihen mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on merikapteenin pätevyyskirja, joka riittää varmasti Saimaalle. Ja kaikille merialueille ja kaikkiin laivoihin. Kyse on siitä, onko kaikilla muilla tarvittavat pätevyyskirjat niihin aluksiin, joita kipparoivat. Kyse on matkustajien turvallisuudesta.

        Kapteeni Janne Leinonen EI ollut mukana tuomassa Saaristo-laivaa Savonlinnaan. Matkasta osa kulki liikennealue kakkosen kautta (Santio - Vihrevoj). Tuolla alueella liikuttaessa päälliköllä pitää olla vähintään kotimaanliikenteen laivurinkirja. Miksi Saaristo-laivan toi Savonlinnaan palkattu kippari, ei aluksen omistaja. Miksi? Lassi Pekosella on varmasti tietoa asiasta.


    • Anonyymi

      Kyse ei tämän julkkislellikin toiminnasta puhuttaessa ole mustamaalaamisesta, tai kateudesta vaan siitä, että on tullut vahva vaikutelma ettei säännöt ja lait koske savonlinnassa kaikkia.

      Kyse on laitteista jotka ovat väärinkäytettynä hengenvaarallisia ja siksi olisi parasta, että niiden parissa työskenteleviltä vaaditaan erityisesti että määräyksiä ja lakeja noudatetaan.
      Savonlinnassa on tapahtunut yksi kahden henkilön kuolemaan johtanut höyrykattilaonnettomuus heinäkuussa 1992. Yhtään uutta vastaavaa tapausta ei tarvita.
      Sääntöjen on koskettava myös julkisuuden lemmikkejä.

      • Anonyymi

        Taas vihjailet!! Pystytkö todistamaan, ettei pätevyys riitä? Mene itse suoraan kysymään Leinoselta tai virkamiehiltä. Kerro sitten, mikä on totuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas vihjailet!! Pystytkö todistamaan, ettei pätevyys riitä? Mene itse suoraan kysymään Leinoselta tai virkamiehiltä. Kerro sitten, mikä on totuus!

        Niimpä justtiisa! Mistteehän näetä katteellisija örisijöetä tänne riittää:D:D


      • Anonyymi

        Tuskinpa kukaan ilman pätevyyksiä lähtee asiakkaita ajeluttamaan. Taitaa kirjoittelialla olla vaan jotain hampaankolossa laivuria kohtaan. No näitä tällä kylällä riittää. Kateellisten panettelua. Hyvä vaan että jollain riittää vielä voimia yrittää tälläkin kylällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan ilman pätevyyksiä lähtee asiakkaita ajeluttamaan. Taitaa kirjoittelialla olla vaan jotain hampaankolossa laivuria kohtaan. No näitä tällä kylällä riittää. Kateellisten panettelua. Hyvä vaan että jollain riittää vielä voimia yrittää tälläkin kylällä.

        Kukaan ei ole väittänyt, ettei Leinosella olisi tarvittavaa pätevyyttä Punkaharjulaivaan. Savonlinna ja Paul Wahl ovat toinen juttu.


    • Anonyymi

      PW:n AIS näkyy olevan toiminnassa, ilmeisesti alus alkaa olemaan valmis liikenteeseen. Milloin ensimmäiset matkustajat saapuvat ja kenen komennossa alus lähtee liikkeelle?

      • Anonyymi

        Käyppä kuule kysymässä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä kuule kysymässä!!!

        En käy, näkyy muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy, näkyy muutenkin.

        Mitäs siinä sitten kyselet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs siinä sitten kyselet??

        Sinulle näkyy olevan arka paikka, kun asiasta keskustellaan. Ei mopokortillakaan saa ajella linja-autoa, eikä varsinkaan silloin, kun kyydissä on matkustajia. Sama pätee noihin merenkulun pätevyyskirjoihin. Siitä tässä on kyse.


    • Anonyymi

      Avoimuus ei vaan edelleenkään kuulu savonlinnan savolaisten nurkkakuntaisten askartelijoiden pirtaan. Tyhmiä kun ovat.

      Savonlinnan höyrylaivaa ajetaan vieläkin sellaisella mentaliteetilla mikä on aina tuottanut syyt miksi savonlinna on monilla mittareilla tarkasteltuna eräs paskimmista kaupungeista suomessa.

    • Anonyymi

      No nyt tuli kapteeni Janne Leinoselle kuin tilauksesta liikeidea talvea varten. Itukan sivulla Olli Österlund ehdottaa Savonlinnaa talvimatkailukohteeksi. Yksi asia vain puuttui, laivaristeily jäiden seassa. Kapteeni Leinonen on ehtinyt jo ilmoittaa, että PW kestää jäitä, joten ei muuta kuin aikatauluja rustaamaan. Talvella satamassa tulee olemaan ruuhkaa, kun asiakkaat jonottavat risteilylle.

      • Anonyymi

        Joku ulkolainen Volli Westerlund saattaisikin harhautua talvilomailemaan näihin maisemiin jos ei olisi tota koronaa....


    • Anonyymi

      Itä-Savo on Kapteeni Janne Leinosen ilmainen mainoslehti. Leinosen oma hovitoimittaja kirjoittaa jutun lehteen aina, kun tarvitaan ilmaista mainosta. Kuinka paljon Itä-Savo on kirjoittanut muista varustamoista juttuja?

      • Anonyymi

        Entäs Hoyer?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Hoyer?

        Ei vaan jaksa yhtään Hoyer juttua lukea enään ymmärrän,että menestyjistä tehdään juttuja mutta kun pelkkää miinusta.


      • Anonyymi

        Muilla ei ole niin lennokkaita juttuja.


    • Anonyymi

      S/S Savonlinna osallistuu karvahatturegattaan Laukansaaresssa, kuka toimii kipparina? Valokuva aluksesta kun se palaa satamaan olisi hyvä juttu.

      • Anonyymi

        Kukas oli ruorissa???


    • Anonyymi

      Itä-Savo kertoi syyskuun 11. päivänä matkustajien saapuvan risteilemään "uusittuun" alukseen jo syyskussa. Saapuivatko? Saapuvatko edes lokakuussa? Taitaa olla taas Kapteeni Janne Leinosen "merimiesjuttuja" nuokin tiedot. Eikä Itä-Savon jutun kirjoittanut toimittaja edes kysele Leinoselta asiasta mitään. Milloin savonlinnalaiset tajuavat millaiseen kusetukseen ovat uskoneet ja kuinka paljon se tulee maksamaa veronmaksajille, kun Leinosen harrastusta tuetaan?

      • Anonyymi

        HAHAHAHAHA...... Aiheestahan saisi hyvän vitsikirjan....


    • Anonyymi

      Huomasiko kukaan "luksusristeilijän" hintatason?

      Alle viiden tuhannen euron ei saa mitään tuotetta.

      Eikun onnea suureellisille bisneshaaveiluille.

      • Anonyymi

        Kai sillä BusineeFinlandin sadalla tonnilla pari vuotta laivaa pyörittää.


      • Anonyymi

        Kovat on hinnat ja saakohan rahalle vastinetta, ja löytyykö ammattitaitoista henkilökuntaa, ei taida ihan opiskelijoilla hommat hoitua.


    • Anonyymi

      Ennustan massiivista asiakastulvaa noilla huokeilla hinnoilla.

      • Anonyymi

        Viihyisän näköinen hytti näkyy ikkunasta. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin olisipa mukava vähän lähteä ruskaa ihailemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viihyisän näköinen hytti näkyy ikkunasta. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin olisipa mukava vähän lähteä ruskaa ihailemaan!

        "Ruskaa pakkasessa".... vai miten se nyt oli?


    • Entisenä savonlinnalaisena ja entisenä keittiömestari/ kokkina seuraan välillä Savonlinnan "tapahtumia" täällä.

      Luin huvittuneena näitä Janne Leinoseen ja laivoihin liittyviä keskusteluja/ kommentteja.

      Itse olen ollut useampana kesänä töissä kokkina näissä laivoissa, Punkaharju, Paul Wahl, Savonlinna,Puijo, Blue White Eagle ja Queen R muun muassa Sekä Savonlinnassa että Kuopiossa.

      Tunnen molemmat Leinoset aika hyvin sekä Karin että Jannen ja tiedän varmasti että kumpikin heistä on erittäin taitavia laivamiehiä.
      Varsinkin höyrylaivojen kanssa.

      Olin tänään keskiviikkona 14.10 viimeksi yhteydessä Janneen näiden juttujen vuoksi. Ja hän sanoi että tuskin merenkulun tarkastajat tai muut vastuuviranomaiset antaidivat lupaa ajaa noilla laivoilla ellei "pahvit" olisi kunnossa.

      Tiedän myös että Jannella on pätevyyskirjat kunnossa.
      Virallista nimeä tälle Jannen pätevyyskirjalle en tiedä mutta tämä jutun aloittanut merikapteeni herra varmaankin sen kertoo.

      Eli Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys, mikä sitten lie virallinen nimi sille pätevyyskirjalle.

      P.S.
      Itselläni on kansimiehen pätevyys, haluaako herra merikapteeni varmistaa sen🙂.

      julkaisen tämän omalla nimelläni toisin kuin jutun aloittaja joka ei näemmä uskalla julkistaa.

      Terveisin Satakunnasta
      Lassi Pekonen

      • Anonyymi

        Odotan edelleen sitä tapaamista Kapteeni Leinosen kanssa. Pelkkä puhe ei riitä todisteeksi. Ja sellainen pätevyys on kuin Kotimaanliikenteen laivuri. Missä Kapteeni Leinonen on kyseisen tutkinnon suorittanut? Mikäli Kapteeni Leinosella on Kotimaanliikenteen laivurin kirja, tapaaminen asian tiimoilta ei pitäisi olla ongelma. Ja koska tunnet Kapteeni Janne Leinosen, voinet kysyä missä hän suoritti kyseisen pätevyyskirjatutkinnon. Raumalla, Kotkassa, Turussa vai Marianhaminassa?


      • Anonyymi

        "julkaisen tämän omalla nimelläni toisin kuin jutun aloittaja joka ei näemmä uskalla julkistaa."

        Tuo selviää Kapteeni Leinoselle heti, kun tavataan. Ei tarvitse pyytää "kavereita" kyselemään asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotan edelleen sitä tapaamista Kapteeni Leinosen kanssa. Pelkkä puhe ei riitä todisteeksi. Ja sellainen pätevyys on kuin Kotimaanliikenteen laivuri. Missä Kapteeni Leinonen on kyseisen tutkinnon suorittanut? Mikäli Kapteeni Leinosella on Kotimaanliikenteen laivurin kirja, tapaaminen asian tiimoilta ei pitäisi olla ongelma. Ja koska tunnet Kapteeni Janne Leinosen, voinet kysyä missä hän suoritti kyseisen pätevyyskirjatutkinnon. Raumalla, Kotkassa, Turussa vai Marianhaminassa?

        Ahaa, eli nyt et enää väitäkkään että on vain kuljettajakirja1.

        Kai se on ihan sama missä se on suoritettu, jos paperissa on viranomaisten nimet alla niin silloinhan se on pätevä paperi. Vai väitätkö toisin?

        Etkö uskalla kertoa nimeäsi. Huutelet vaan nimettömänä.

        Ja en usko että Janne on velvollinen sinulle sitä todistelemaan.

        Ja mun mielestä jos kyseenalaistat ja syyttelet pätevyyden puutteista niin sun pitäisi olla se joka todistaa sinun tekemät väitteet oikeaksi.

        Ja jos huomaat että olet ollut väärässä niin kai sulla on munaa myöntää se.


        Laitan tähän nyt vielä kerran oman nimeni ja toivon että sinäkin vastaat nimelläsi.

        Jos et sitä rohkene tehdä julkisesti niin ole hiljaa.

        Mun yhteystiedot voi tarkistaa vaikka Fonectalta niin tiedät että olen oikeasti olemassa.

        P.S.
        Joko tsekkasit onko kansimiespätevyyteni voimassa😂😂😂.

        Lassi Pekonen


      • Anonyymi

        "Itse olen ollut useampana kesänä töissä kokkina näissä laivoissa, ...P.S.
        Itselläni on kansimiehen pätevyys".

        Joko kysyit missä Kapteeni Janne Leinonen suoritti tutkinnon? Vai "arvotaanko" paikkakuntaa edelleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "julkaisen tämän omalla nimelläni toisin kuin jutun aloittaja joka ei näemmä uskalla julkistaa."

        Tuo selviää Kapteeni Leinoselle heti, kun tavataan. Ei tarvitse pyytää "kavereita" kyselemään asiaa.

        Hän ei ole pyytänyt minua kysymään nimeäsi.

        Ihan vaan tiedoksesi.

        Rohkaise mielesi ja vastaa nimelläsi.

        Vai onko häpeä liian suuri.


        Lassi


      • Anonyymi
        kokki16400 kirjoitti:

        Hän ei ole pyytänyt minua kysymään nimeäsi.

        Ihan vaan tiedoksesi.

        Rohkaise mielesi ja vastaa nimelläsi.

        Vai onko häpeä liian suuri.


        Lassi

        No joko kysyit Kapteeni Leinoselta missä hän suoritti Kotimaanlaivurikurssin? Kerroit olleesi kokkina Saimaalla ja kansimiehen pätevyydellä. Ymmärsinkö oikein? Oliko muita "papereita" kuin tuo "kansimiehenkirja"?


      • Anonyymi
        kokki16400 kirjoitti:

        Ahaa, eli nyt et enää väitäkkään että on vain kuljettajakirja1.

        Kai se on ihan sama missä se on suoritettu, jos paperissa on viranomaisten nimet alla niin silloinhan se on pätevä paperi. Vai väitätkö toisin?

        Etkö uskalla kertoa nimeäsi. Huutelet vaan nimettömänä.

        Ja en usko että Janne on velvollinen sinulle sitä todistelemaan.

        Ja mun mielestä jos kyseenalaistat ja syyttelet pätevyyden puutteista niin sun pitäisi olla se joka todistaa sinun tekemät väitteet oikeaksi.

        Ja jos huomaat että olet ollut väärässä niin kai sulla on munaa myöntää se.


        Laitan tähän nyt vielä kerran oman nimeni ja toivon että sinäkin vastaat nimelläsi.

        Jos et sitä rohkene tehdä julkisesti niin ole hiljaa.

        Mun yhteystiedot voi tarkistaa vaikka Fonectalta niin tiedät että olen oikeasti olemassa.

        P.S.
        Joko tsekkasit onko kansimiespätevyyteni voimassa😂😂😂.

        Lassi Pekonen

        En ole väittänyt, etteikö olisi muitakin kirjoja kuin kuljettajankirja I. Mutta onko Janne Leinosella joku muu kirja kuin kuljettajankirja I. Siitä tässä on kyse. Kyllä se paperi on viralllinen, jos siinä on viralliset allekirjoitukset ja leima. Mutta mikä salaisuus se on, missä tutkinto on suoritettu? Ainoa syy voi olla se, ettei sitä tutkintoa ole suoritettu, eikä sitä paikkakuntaa voi sen takia kertoa. Ja tuo on totta, ettei Kapteeni Jannen tarvitse asiaa minulle todistaa, eikä viranomaisia lukuunottamatta muillekaan. Mutta taas herää kysymys, mitä hän salailee siinä tapauksessa. Ja mitä tulee siihen, että olisin väärässä, niin minä kyllä myönnän sen. Ja se asia selviää nopeasti ja helposti järjestämällä tapaaminen vaikka Punkaharjulaivalla. Kapteeni Leinonen ottaa mukaansa tuon Kotimaanliikenteen laivurin kirjan ja minä tuon läppärin mukanani. En ole varmasti ainoa, joka ihmettelee asian salaamista. "Jos ei ole mitään salattavaa, mitään ei tarvitse salata". Ja mitä tulee siihen, onko Kapteeni Leinosella tarvittava pätevyyskirja, niin uskon että on. Mutta vain Punkaharju- ja Saaristo-laivoihin. Vielä kerran, soitahan Kapteeni-Jannelle ja kysy sitä merikoulua, missä hän tutkinnon suoritti. Kuka toimi opettajana missäkin aineessa. Ja milloin tutkinto on suoritettu. Ei luulisi olevan valtakunnan turvallisuuteen vaikuttava salaisuus. Ja nimeni kyllä selviää, kun tapaamme Kapteeni Leinosen kanssa. Sinä et sillä tiedolla tee mitään. Vai teetkö? Kerro mihin tarvitset sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole väittänyt, etteikö olisi muitakin kirjoja kuin kuljettajankirja I. Mutta onko Janne Leinosella joku muu kirja kuin kuljettajankirja I. Siitä tässä on kyse. Kyllä se paperi on viralllinen, jos siinä on viralliset allekirjoitukset ja leima. Mutta mikä salaisuus se on, missä tutkinto on suoritettu? Ainoa syy voi olla se, ettei sitä tutkintoa ole suoritettu, eikä sitä paikkakuntaa voi sen takia kertoa. Ja tuo on totta, ettei Kapteeni Jannen tarvitse asiaa minulle todistaa, eikä viranomaisia lukuunottamatta muillekaan. Mutta taas herää kysymys, mitä hän salailee siinä tapauksessa. Ja mitä tulee siihen, että olisin väärässä, niin minä kyllä myönnän sen. Ja se asia selviää nopeasti ja helposti järjestämällä tapaaminen vaikka Punkaharjulaivalla. Kapteeni Leinonen ottaa mukaansa tuon Kotimaanliikenteen laivurin kirjan ja minä tuon läppärin mukanani. En ole varmasti ainoa, joka ihmettelee asian salaamista. "Jos ei ole mitään salattavaa, mitään ei tarvitse salata". Ja mitä tulee siihen, onko Kapteeni Leinosella tarvittava pätevyyskirja, niin uskon että on. Mutta vain Punkaharju- ja Saaristo-laivoihin. Vielä kerran, soitahan Kapteeni-Jannelle ja kysy sitä merikoulua, missä hän tutkinnon suoritti. Kuka toimi opettajana missäkin aineessa. Ja milloin tutkinto on suoritettu. Ei luulisi olevan valtakunnan turvallisuuteen vaikuttava salaisuus. Ja nimeni kyllä selviää, kun tapaamme Kapteeni Leinosen kanssa. Sinä et sillä tiedolla tee mitään. Vai teetkö? Kerro mihin tarvitset sen?

        Minä en sitä sun nimeäs tarvitse , ihmettelen vaan kun anonyyminä levittelet tuollaists paskaa täällä.

        Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään.


        Toivottavasti sait nyt paskanjauhamisen tyydytetyksi ja et enää stressaa itseäs muiden pätevyyksillä.
        Ja jos niitä vielä epäilet jonkun kohdalla niin menr kysymään itse ja kommentoi vasta sitten.

        Ja todellakaan et ole mies kun et uskalla nimeäsi tuoda julkisuuteen. Huutelet ja esität valheita julkisella keskustelukanavalla.
        Aiheutat vaan haittaa itsellesi.
        Mitä pelkäät?

        Rohkeasti vaan nimi esille ja ehkä olis myös aiheellista esittää oikaisu väitteiseesi.

        Ja mun nimihän löytyy aiemmista kommenteista.

        Milloin näemme sinun nimesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joko kysyit Kapteeni Leinoselta missä hän suoritti Kotimaanlaivurikurssin? Kerroit olleesi kokkina Saimaalla ja kansimiehen pätevyydellä. Ymmärsinkö oikein? Oliko muita "papereita" kuin tuo "kansimiehenkirja"?

        Kyllä mulla on muitakin papereita mutta en ole niistä tilivelvollinen sinulle herra merikapteeni😂.

        Jos niistä olet kiinnostunut niin ota selvää.

        Sen verran paljastan että
        On mulla tiskikoneenkuljettajan ammattitutkinto😂😂😂😂.

        Helpottiko tää tieto yhtään sun elämääsi.


      • Anonyymi
        kokki16400 kirjoitti:

        Minä en sitä sun nimeäs tarvitse , ihmettelen vaan kun anonyyminä levittelet tuollaists paskaa täällä.

        Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään.


        Toivottavasti sait nyt paskanjauhamisen tyydytetyksi ja et enää stressaa itseäs muiden pätevyyksillä.
        Ja jos niitä vielä epäilet jonkun kohdalla niin menr kysymään itse ja kommentoi vasta sitten.

        Ja todellakaan et ole mies kun et uskalla nimeäsi tuoda julkisuuteen. Huutelet ja esität valheita julkisella keskustelukanavalla.
        Aiheutat vaan haittaa itsellesi.
        Mitä pelkäät?

        Rohkeasti vaan nimi esille ja ehkä olis myös aiheellista esittää oikaisu väitteiseesi.

        Ja mun nimihän löytyy aiemmista kommenteista.

        Milloin näemme sinun nimesi?

        Edelleenkään et tarvitse tietää allekirjoittaneen nimeä. Ja kerrohan MILLOIN kapteeni Janne Leinonen suoritti kotimaanliiikenteen laivurikurssin. Kuka toimi kurssin opettajana? Kyllä kai sen verran voi paljastaa asiaa? Missä Leinonen suoritti tutkakurssin, Savonlinnassa ei sellaista paikkaa ole, missä sen voi suorittaa. Entä BST tai palokoulutus, tai Vhf/dsc Edelleen asia selviää parhaiten, kun käyn tapaamassa kapteeni Janne Leinosen vaikkapa Punkaharjulaivalla.

        Kerro aikuisten oikesti, miksi sinun tarvitsee tietää minun nimeni. Kerron sen kyllä kapteeni Leinoselle, mutta en sinulle. Ja saan kyllä asian tietooni muutenkin, varsinkin nyt kun väität kapteeni Leinosen suorittaneen kurssin Savonlinnassa. Kiitos tuosta tiedosta.


      • Anonyymi
        kokki16400 kirjoitti:

        Minä en sitä sun nimeäs tarvitse , ihmettelen vaan kun anonyyminä levittelet tuollaists paskaa täällä.

        Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään.


        Toivottavasti sait nyt paskanjauhamisen tyydytetyksi ja et enää stressaa itseäs muiden pätevyyksillä.
        Ja jos niitä vielä epäilet jonkun kohdalla niin menr kysymään itse ja kommentoi vasta sitten.

        Ja todellakaan et ole mies kun et uskalla nimeäsi tuoda julkisuuteen. Huutelet ja esität valheita julkisella keskustelukanavalla.
        Aiheutat vaan haittaa itsellesi.
        Mitä pelkäät?

        Rohkeasti vaan nimi esille ja ehkä olis myös aiheellista esittää oikaisu väitteiseesi.

        Ja mun nimihän löytyy aiemmista kommenteista.

        Milloin näemme sinun nimesi?

        Kiitos myös siitä "tiedosta", että kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos. On muutama "tuttu ukko" siellä opettajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos myös siitä "tiedosta", että kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos. On muutama "tuttu ukko" siellä opettajana.

        No sieltä sitten vaan kyselemään.

        Kyllä olet NEITImerikapteeni kun et nimelläsi uskalla huudella täällä.

        No mutta hyvä on olla piilossa niin ei tule nenä kipeäksi🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sieltä sitten vaan kyselemään.

        Kyllä olet NEITImerikapteeni kun et nimelläsi uskalla huudella täällä.

        No mutta hyvä on olla piilossa niin ei tule nenä kipeäksi🙂.

        Kerron nimeni kyllä Kapteeni Leinoselle, kun tapaamme. Voisin sen kertoa myös tällä palstalla, jos kerrot yhdenkin hyvän syyn sille. Sinä et sillä tiedolla tee mitään. Miksi olet noin kiinnostunut asiasta? Ja on ihan turha käyttää tuollaista lapsellista pelottelua, luuletko tosiaan, että tuolla olisi jotain vaikutusta yleenä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sieltä sitten vaan kyselemään.

        Kyllä olet NEITImerikapteeni kun et nimelläsi uskalla huudella täällä.

        No mutta hyvä on olla piilossa niin ei tule nenä kipeäksi🙂.

        Uhkailetko sinä ihmisiä siitä että he kysyvät onko itäsavon lellikkipojalla luvat kunnossa?
        Luuletteko te lellipennut oikeasti että vain yksi ihminen on seurannut näiden erilaisten lellikkipoikien ja tyttöjen sekoilua hieman huolestuneena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhkailetko sinä ihmisiä siitä että he kysyvät onko itäsavon lellikkipojalla luvat kunnossa?
        Luuletteko te lellipennut oikeasti että vain yksi ihminen on seurannut näiden erilaisten lellikkipoikien ja tyttöjen sekoilua hieman huolestuneena?

        Ja kun alan asiantuntijana esiintyy leipuri, niin ei voi kuin ihmetellä.


      • Anonyymi
        kokki16400 kirjoitti:

        Minä en sitä sun nimeäs tarvitse , ihmettelen vaan kun anonyyminä levittelet tuollaists paskaa täällä.

        Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään.


        Toivottavasti sait nyt paskanjauhamisen tyydytetyksi ja et enää stressaa itseäs muiden pätevyyksillä.
        Ja jos niitä vielä epäilet jonkun kohdalla niin menr kysymään itse ja kommentoi vasta sitten.

        Ja todellakaan et ole mies kun et uskalla nimeäsi tuoda julkisuuteen. Huutelet ja esität valheita julkisella keskustelukanavalla.
        Aiheutat vaan haittaa itsellesi.
        Mitä pelkäät?

        Rohkeasti vaan nimi esille ja ehkä olis myös aiheellista esittää oikaisu väitteiseesi.

        Ja mun nimihän löytyy aiemmista kommenteista.

        Milloin näemme sinun nimesi?

        Tarkastan vielä asian, kannattaa olla tarkka vastauksen kanssa. Janne Leinonen suoritti siis kotimaanliikenteen laivurikurssin Savonlinnassa. Kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos? Ja vuosi oli?


      • Anonyymi

        Lassi Pekonen Ajaa Paul Wahlin Laivaa


    • Anonyymi

      No niin... nyt jäämme odottelemaan et onko ketjun aloittaja mies vai mickey mouse..... nimet kehiin!!! Muutoin kinastelu on kyllä ihanaa seurattavaa.... miten suomalainen luonne pakottaa ihmiset kirjoittamaan asioista.... sormet syyhyten. Hmm... tulee mieleen et eikö pätevyyskirja asia kuulu juurikin viranomaisille eikä suoli24 palstalle.

      Ei mulla muuta.

      • Juu. ei sulla muuta, herra anonyymi😂😂.

        Ei näköjään löydy noita nimellään kommentoivia.

        Mutta "seilataan" näin🙂


      • Anonyymi

        Ja sinun nimi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun nimi on?

        Löytyy tuolta aikaisemmasta kirjoituksesta.


    • Anonyymi

      Yrityspuolella on niin, että tekijät tekee, ja jotkut muut puhuu lehdistölle mitä ehkä aikovat tehdä jos joku maksaa ja osaa. LP Management kuuluu jälkimmäisiin.

    • Anonyymi

      Nyt on tehty kyllä kärpäsestä härkänen. Eikös täällä muutama vuosi sitten ollut joku veturikuski jolla ei ollut korttia, eikä siitäkää sakkoja tullut.

      Leevi

      • Anonyymi

        Kyllä Savossa kateellisia löytyy, jos joku yrittää ja pärjää! Uskomattomalta vaan tuntuu, että MIEHET kinastelee näillä sivuilla, joissa yleensä vaan arvostellaan silikonirintoja tai ruuan kalleutta!? Hyvää syksyä Leinosille!


      • Anonyymi

        Kyseisen veturinkuljettajan toiminta lopetettiin viranomaisen toimesta.
        Savonlinnassa on vähän liikaa teitä kaikenlaisia leevejä joille periaatteilla ja sääntöjen noudattamisella ei tunnu olevan mitään väliä. Se on yksi syy miksi savonlinna on niin surkea kaupunki.


    • Anonyymi

      Heh heh.
      Tää jutun aloittaja on sairas.
      miten tuollainen kusipää idiootti saa olla vapaalla jalalla.


      Kyselee asioita sellaiselta henkilöltä joka tuskin tietää minä vuonna mikäkin on suoritettu. Menis ja kysyis Leinoselta itseltään suoraan eikä huutelis täällä.

      Nää sen jutut on jo aika lähellä kunnianloukkaussyytettä.
      Huutelee nimettömänä asioita joista ei ole varma ja jotka hänelle ei kuulu.

      Ottais ensin 100% varmasti selvää asiasta ja aukois sitten päätänsä.


      Ja kaiken huippu kun ei edes omalla nimellään julkaise noita juttujaan.

      No joku kommentoija on sentään ilmoittanut nimensä. Respect.


      Suljetulle osastolle ja nopeesti tuo mies.

      • Anonyymi

        Ja sinun nimi näkyy olevan Anonyymi. Paljon on saman nimisiä henkilöitä kommentoimassa. Ja kyllä asiasta Leinoselta voisi kyselläkin, jos erä Anonyymi pitäisi lupauksensa ja järjestäisi lupaamansa tapaamisen. Leinonen voi ja saa nostaa kunnianloukkaussyytteen, jos haluaa. Mutta silloin asiasta tulee julkinen ja myös Itä-Savo alkaa kyselemään mistä on kyse. Haluaako Kapteeni Leinonen sitä?


      • Anonyymi

        Mitä Janne, onko oma kotelo kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Janne, onko oma kotelo kunnossa?

        Ei taida Janne uskaltaa omalla nimellään kommentoida, vaikka vaatii sitä ketjun aloittajalta sitä. Näyttää käyvän Anonyymi 15.10.2020 15:33 hermolle pahasti, vaikka asia ei hänelle edes kuulu. Enemän ihmetyttää se, ettei Janne uskalla vastata esitettyihin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Janne uskaltaa omalla nimellään kommentoida, vaikka vaatii sitä ketjun aloittajalta sitä. Näyttää käyvän Anonyymi 15.10.2020 15:33 hermolle pahasti, vaikka asia ei hänelle edes kuulu. Enemän ihmetyttää se, ettei Janne uskalla vastata esitettyihin kysymyksiin.

        Miksi sen pitäisi vastata?


      • Anonyymi

        "Kyselee asioita sellaiselta henkilöltä joka tuskin tietää minä vuonna mikäkin on suoritettu. Menis ja kysyis Leinoselta itseltään suoraan eikä huutelis täällä." (Anonyymi 15.10.2020 15:33)

        "Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään." (Anonyymi 15.10.2020 12:56)

        Ei tiedä milloin kurssin on suoritettu, mutta tietää että se on suoritettu ja tietää vielä kurssin järjestäjänkin. Uskoo kuka haluaa. Mistä ja miten Anonyymi tietää sen, että kurssi on suoritettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyselee asioita sellaiselta henkilöltä joka tuskin tietää minä vuonna mikäkin on suoritettu. Menis ja kysyis Leinoselta itseltään suoraan eikä huutelis täällä." (Anonyymi 15.10.2020 15:33)

        "Kun sua kerran kiinnostaa niin voin kertoa että Janne on suorittanut sen laivuri kurssin/ pätevyyskoulutuksen Savonlinnassa, kurssin järjesti Kotkan merenkulkuoppilaitos tai mikä se nykyään onkaan nimeltään." (Anonyymi 15.10.2020 12:56)

        Ei tiedä milloin kurssin on suoritettu, mutta tietää että se on suoritettu ja tietää vielä kurssin järjestäjänkin. Uskoo kuka haluaa. Mistä ja miten Anonyymi tietää sen, että kurssi on suoritettu?

        Tiedän kun Janne itse kertoi.
        Vuosilukua en tiedä enkä sitä missä mitkäkin siihen liittyvät osat on suoritettu.

        Janne kertoi että Kotkan merenkulkuoppiaitos tai mikä nykyään lieneekään, järjesti kurssin Savonlinnassa.

        Jos aloittajaak iinnostaa asia enemmän ja on huolissaan onko pätevyyskirjat kunnossa niin hän voi käydä kysymässä asian Leinoselta itseltään, tosin mitäpä se ko. aloittajalle kuuluu eli saattaa olla että Janne ei antaisi vastausta.

        Mutta ihmetyttää että jos Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys ja siitä allekirjoitetut dokumentit Travin hyväksymänä niin ei kai sitten muuta auta kuin että on viranomaisiin yhteydessä jos epäilee pätevyyksiä.


        Anonyymi Lassi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kun Janne itse kertoi.
        Vuosilukua en tiedä enkä sitä missä mitkäkin siihen liittyvät osat on suoritettu.

        Janne kertoi että Kotkan merenkulkuoppiaitos tai mikä nykyään lieneekään, järjesti kurssin Savonlinnassa.

        Jos aloittajaak iinnostaa asia enemmän ja on huolissaan onko pätevyyskirjat kunnossa niin hän voi käydä kysymässä asian Leinoselta itseltään, tosin mitäpä se ko. aloittajalle kuuluu eli saattaa olla että Janne ei antaisi vastausta.

        Mutta ihmetyttää että jos Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys ja siitä allekirjoitetut dokumentit Travin hyväksymänä niin ei kai sitten muuta auta kuin että on viranomaisiin yhteydessä jos epäilee pätevyyksiä.


        Anonyymi Lassi

        Leinonen kertoi, mutta ei kertonut vuosilukua. Niinpä niin. Kotimaanliikenteen laivurin koulutukseen kuuluu osia, joita ei vain voi suorittaa Savonlinnassa. Puuttuu tarvittavat laitteet. Missä ja miten opisteltu tutkankäyttöä, palokoulutus ja pelastuskoulutus? Ihan vain pari esimerkkiä noista koulutuksista. Esimerkiksi tutkakurssi vaatii tutkasimulaattorin. Savonlinnasta ei sellaista löydy. Ja miksi Leinonen EI vastaisi kysymyksiin? Leinosen CV:ssä on kyllä pariin kertaan mainittu kapteeni ammatin kohdalla, mutta sitä ei ole mainittu, missä koulutus aluksen kapteeniksi on saatu. Talvisalon lukio löytyy koulusosiosta, mutta ei kapteenikoulutusta, vaikka kyseessä on ammatillinen koulutus. Kyselehän Leinoselta, onko tuo koulutus jäänyt vahingossa pois listalta. Etkä tiedä missä mikäkin osio on suoritettu ja sen jälkeen ilmoitat, että kurssi järjestettiin Savonlinnassa. Vähän sekavaa taas kerran.

        Tuliko pieni virhe?

        "Mutta ihmetyttää että JOS Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys..."

        Eikö olisi pitänyt kirjoittaa:"Mutta ihmetyttää että KUN Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys..."

        "tosin mitäpä se ko. aloittajalle kuuluu eli saattaa olla että Janne ei antaisi vastausta".

        En keksi kuin yhden syyn sille, ettei Leinonen antaisi vastausta ja näyttäisi sitä kotimaanlaivurin kirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kun Janne itse kertoi.
        Vuosilukua en tiedä enkä sitä missä mitkäkin siihen liittyvät osat on suoritettu.

        Janne kertoi että Kotkan merenkulkuoppiaitos tai mikä nykyään lieneekään, järjesti kurssin Savonlinnassa.

        Jos aloittajaak iinnostaa asia enemmän ja on huolissaan onko pätevyyskirjat kunnossa niin hän voi käydä kysymässä asian Leinoselta itseltään, tosin mitäpä se ko. aloittajalle kuuluu eli saattaa olla että Janne ei antaisi vastausta.

        Mutta ihmetyttää että jos Jannella on Kotimaan liikenteen laivurin pätevyys ja siitä allekirjoitetut dokumentit Travin hyväksymänä niin ei kai sitten muuta auta kuin että on viranomaisiin yhteydessä jos epäilee pätevyyksiä.


        Anonyymi Lassi

        Kuten kirjoitin aikaisemmin, lähden laivalla huomenna enkä jouda asiasta enempää keskustelemaan. Jatketaan tammikuun puolenvälin jälkeen. Joku anonyymi haluaa tietää miksi asia on tärkeä ja pyytää kertomaan syyn kiinnostukselle. Ja onhan ne syyt kerrottava. Palaan asiaan vielä kerran myöhemmin tänään.


    • Anonyymi

      Olen seurannut keskustelua ja haluaisin tietää miksi aloituksen tekijä haluaa tietää Leinosen pätevyyskirjasta tietoja. Joku syy siihen täytyy olla ja olisi kiinnostavaa tietää mikä se on. Eihän kukaan asiasta noin paljon kysele, ellei siihen ole kunnollista syytä. Aloituksen tekijän olisi syytä kertoa syy muillekin, loppuisi sitten tämä turha juupas-eipäs väittely.

      • Anonyymi

        Onko Janne Leinonen toiminut Savonlinna- tai Paul Wahl- laivojen kapteenina? Mikäli ei ole, koko tämä juupas- eipäs väittely on täysin turhaa. Eikö olisi syytä selvittää tuo asia ensin ja vasta sen jälkeen tutkitaan ne pätevyyskirjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Janne Leinonen toiminut Savonlinna- tai Paul Wahl- laivojen kapteenina? Mikäli ei ole, koko tämä juupas- eipäs väittely on täysin turhaa. Eikö olisi syytä selvittää tuo asia ensin ja vasta sen jälkeen tutkitaan ne pätevyyskirjat.

        Ilmeisesti aloituksen tekijällä on jotain tietoa jostain. Savonlinna-laivaa operoi Janne Leinosen yritys. Janne Leinonen on toimitusjohtaja ja samalla kapteeni. Kuitenkin Savonlinna-laivan siirrossa Riihisaareen Janne Leinonen ei ollut kapteeni vaan kansimies tai matruusi. Miksi Leinonen ei toiminut itse kapteenina, jos se pätevyyskirja on kunnossa?


    • Anonyymi

      Onko ollu paljon asiakkaita ja pätevyyet kunnossa?

      Milloin tulee itukasta uusin juttu?

      Minkä vuoksi savonlinnan kaupungin edustus on kytketty tiettyyn alukseen? Mihin tällainen omituinen käytäntö perustuu ja miltä se näyttää?

      • Anonyymi

        Pitäähän kaupungilla olla oma risteilyalus, millä herrat saavat risteillä veronmaksajien laskuun. Ja kohta saadaan Saimaalle suurristeilijä, kun Janne Leinosen ja Markku Kankaalan perustaman Saimaan Höyrylaivayhtiö Oy:n alus saadaan valmiiksi. Kuinka paljon on jo rahaa mennyt projektiin? Tiedotus asiassa on ollut yllättävän vähäistä. Missä laiva rakennetaan ja paljonko tulee Leinoselle ja Kankaalalle maksamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän kaupungilla olla oma risteilyalus, millä herrat saavat risteillä veronmaksajien laskuun. Ja kohta saadaan Saimaalle suurristeilijä, kun Janne Leinosen ja Markku Kankaalan perustaman Saimaan Höyrylaivayhtiö Oy:n alus saadaan valmiiksi. Kuinka paljon on jo rahaa mennyt projektiin? Tiedotus asiassa on ollut yllättävän vähäistä. Missä laiva rakennetaan ja paljonko tulee Leinoselle ja Kankaalalle maksamaan?

        Onko tuollainen käytäntö kuinka yleinen tai edes korrekti, että kaupungilla ja yrittäjällä on tuon luontoista yhteistoimintaa? Millaisia sopimuksia on solmittu, onko kilpailutettu jne?
        Mihin helvettiin nämä savonlinnan kummalliset toimintamallit oikein perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuollainen käytäntö kuinka yleinen tai edes korrekti, että kaupungilla ja yrittäjällä on tuon luontoista yhteistoimintaa? Millaisia sopimuksia on solmittu, onko kilpailutettu jne?
        Mihin helvettiin nämä savonlinnan kummalliset toimintamallit oikein perustuu?

        En tiedä laivahommista, mutta noin yleisesti epäilen kestäisivätköhän kaikki tämän tai monen muunkaan kaupungin hankinnat päivävaloa kilpailutuksen tai sen puutteen puolesta. Ehkä lakia on jopa jotenkin noudatettu kynnysarvojen puolesta, hankinnan arvonhan voi arvoida tahallaan väärin ja sitten hupsista tuleekin lisäkuluja. Liian moni urakka päätyy suoraan niille kavereille ja sukulaisille ketkä hyväveliverkostoon kuuluvat, tulematta julkisesti kaikkien tietoon ja tarjottavaksi. Olisi kaupungilta reilua julkaista nettisivuillaan tarjouspyynnöt pienemmistäkin kynnysarvon alittavista hankinnoista. Se olisi reilua niin veronmaksajille kuin yrittäjille.


    • Anonyymi

      Kuules nyt Vahtola jos olet sitä mieltä että Leinosella ei ole pätevyydet kunnossa niin pyydä jonkun viranomaisen mennä tarkastamaan ne.
      Se ei ole sun tehtävä, tietääkseni.

      • Anonyymi

        Kuka on Vahtola?


      • Anonyymi

        Mitäs jos soittaisit Vahtolalle ja kertoisit ensin nimesi ja sitten asiasi. Herra Anonyymi.


      • Anonyymi

        Nyt järjestit itsellesi ongelmia.


      • Anonyymi

        Joko tarkistit pätevyyskirjan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko tarkistit pätevyyskirjan?

        Joko tarkistit pätevyyskirjan?

        Kuljettajankirja I, Trafilta löytyy tieto kaikista pätevyyskirjan haltijoista.


    • Anonyymi

      Kuka ihmeen Vahtola?

    • Anonyymi

      Nyt siellä on ränni auki Saimaalla, ei edes Leinonen pysty eksymään.

    • Anonyymi

      Håkansin murtaja näky olevan tännään Haislahden laiturissa ja miehistöä keltaisissa takeissa pyöri mm. matkustajasataman tienoilla. Väylät aukeaa ja ulkomaan laivat saapuvat.... koronasta huolimatta. Hienoa!

    • Anonyymi

      Näkyy Itukka estävän edelleen muiden kuin tilaajien mahdollisuuden kommetoida Leinosesta kirjoitettuja juttuja. Miksi?

    • Anonyymi

      Yritin varata luksusristeilyn, ei onnistu. Koko kesän risteilyt on jo varattu.

      • Anonyymi

        Onpa harmi ettei onnistunut,kannattaa varmaan lisätä tuota luksustoimintaa.Varmaan on rakennettu laivaan myös tilava ja normit täyttävä keittiö ettei tule ongelmia viranomaisten kanssa kun on nuo keittiömestaritkin palkattu,pitkää päivää joutuu tekemää ,kun suosio tulee olemaan valtava,onneksi terassin voi laajentaa laiturille ja ruuan joutuu valmistamaan jossain lähistön ammattikeittiössä.Mutta ideat on hienot harvalle olisi tuskin tullut mieleen että vanha sisävesilaiva olisi luksusristeilijä.🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa harmi ettei onnistunut,kannattaa varmaan lisätä tuota luksustoimintaa.Varmaan on rakennettu laivaan myös tilava ja normit täyttävä keittiö ettei tule ongelmia viranomaisten kanssa kun on nuo keittiömestaritkin palkattu,pitkää päivää joutuu tekemää ,kun suosio tulee olemaan valtava,onneksi terassin voi laajentaa laiturille ja ruuan joutuu valmistamaan jossain lähistön ammattikeittiössä.Mutta ideat on hienot harvalle olisi tuskin tullut mieleen että vanha sisävesilaiva olisi luksusristeilijä.🤣

        päivän hengessä. Kesällä 2022 Reitti Savonlinna – Joensuu toteutetaan luksushöyrylaiva Paul Wahlilla. Pysähdyspaikat Savonlinna ja Matarin Sähkölinjan ohi ja Haponlahti ja Kääntyy Ala Enonvedelle ja Enonkosken Vierasvenestaman ohi Hanhivirran 70 Tonnin Lossin Ohi ja Hiekkakannankaaren Mökkien Ohi Vuokala ja Arvinsalmen Lossi ja Joensuun Matkustajasatama Maisemaristeilyt Joensuussa klo 11, 13, 15, 17 ja klo 19. Lisäksi mahdollisuus järjestää tilausristeilyjä.


    • Anonyymi

      Uudistunut pidempi maisemaristeily 2022 S.S Punkaharjun Laivalla tai S.S Savonlinnan Laivalla tai S,S Heinävesi Laivalla Tai S.S Suur-Saimaan Laivalla

      • Anonyymi

        S/S Suur-Saimaa Laitaatsillan telakan Miehet Laitaa Laivan Kuntoon Janne Leinonen Saa Ajaa Laivalla Ristelylle Ensi Kesällä 2022


      • Anonyymi

        Luksusjahti La Lux Pitäisi Suunnitella Uusia Ristelyjä Ensi Kesäksi Savonlinna-Linnansaari ja Savonlinna-Rantasalmen Järvisydän ja Savonlinna-Oravi ja Savonlinna-Tolvanniemi ja Savonlinna-Kangassaari Valmistuu Jouni Purotauksen Suunnitelma ja Savonlinna-Kiviapajan Vanha Laivalaituri ja Savonlinna-Ahvionsaaren Lossin Katsominen ja Pitäisi Suunnitella Ristelyjä Savonlinna-Ihamaniemi ja Itälahden Laituri ja Savonlinna-Apuri-Härkki Janne Leinonen Suunnitelee Uusia Ristelyjä 2022 Ensi Kesäksi


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe